1 CRM Customer Relationship Marketing Ηλεκτρονικό Επιχειρείν 2008-2009 Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΜΗΥΤΔ Καπερώνης Αναστάσιος Κουτσόπουλος Κωνσταντίνος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αναπτύξτε σωστά την επιχείρηση σας!  Αποκτήστε από την 1 η μέρα  Πλήρη Έλεγχο Δαπανών  Μείωση Λειτουργικού Κόστους  Βελτίωση Επιπέδου Εξυπηρέτησης.
Advertisements

Αντιγόνη Αρχοντίκη Account Manager. Software Assurance  Software Assurance:  Extra παροχές λογισμικού  Δωρεάν upgrades σε νέες εκδόσεις  Το Software.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Παρουσίαση PocketBiz Pharma Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
Jetspeed Open Source Εργαλείο για την Δημιουργία Information Portals Πανεπιστήμιο Αιγαίου Βιορρές Νίκος.
Παρουσίαση PocketBiz Field Service Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
Galaxy είναι DO YOU SPEAK FUTURE ?  Η μεγαλύτερη επένδυση στην Πληροφορική  Τεχνολογία αιχμής  Συσσωρευμένη τεχνογνωσία  Μοναδική εμπειρία χρήσης.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Παρουσίαση PocketBiz Restaurant Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
CT_crm Client Trust. To CT_crm, είναι ένα λογισμικό πλήρους διαχείρισης πελατειακών σχέσεων όπου καταγράφονται στοιχεία τεχνικής υποστήριξης, πωλήσεων,
Παρουσίαση εφαρμογών Soft1
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Κατεύθυνση Τεχνολογιών Ηλεκτρονικών και Κινητών Υπηρεσιών
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΠOΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ; Σχετικά με την εταιρεία μας παρέχουμε εξελιγμένες λύσεις για την οργάνωση επιχειρήσεων, μοναδικές προτάσεις μάρκετινγκ με τα προνόμια που.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ERP
Παρουσίαση PocketBiz SmartPhone Κωνσταντίνος Τζαβάρας Sales Manager.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 5 ο : CRM-ERP.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Κος. Γ. Δουκίδης Κος. Π. Μηλιώτης ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : Κος. Σ. Ανδρουτσέλης-Θεοτόκης Γερολύμου Πελαγία Πέγκυ Παπαδάτος Μάρτσην Παναγιώτης.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Συστήματα ERP.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Στρατηγικές Σχεδιασμού (Διάλεξη 11).  Μέχρι τώρα έχουμε θεωρήσει ότι το σύστημα θα κατασκευαστεί και θα υλοποιηθεί από την ομάδα έργου  Στη πραγματικότητα.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η Μετάβαση από το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν στην ανάπτυξη Υπηρεσιών
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Το κόστος Ποιότητας    
Εισαγωγή στην υλοποίηση δικτυακού τόπου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 CRM Customer Relationship Marketing Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΜΗΥΤΔ Καπερώνης Αναστάσιος Κουτσόπουλος Κωνσταντίνος

2 Σύνοψη Βιβλιογραφική ανασκόπηση Αρχιτεκτονική και εξέλιξη του CRM Πακέτα λογισμικού CRM Συμπεράσματα

3 Εισαγωγή Ορισμός και φιλοσοφία του CRM – Ολοκληρωμένη επιχειρησιακή κουλτούρα, η οποία υποστηρίζεται από τα εργαλεία λογισμικού τα οποία εστιάζουν στην αυτοματοποίηση και στη βελτίωση των επιχειρησιακών διαδικασιών που σχετίζονται με τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες στους τομείς των πωλήσεων, του μάρκετινγκ, της παροχής υπηρεσιών και της υποστήριξης. – Δεν είναι απλά ένα προϊόν, αλλά μία στρατηγική που τοποθετεί τον πελάτη στην καρδιά των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης – Η τεχνολογία αποτελεί εργαλείο για την υποστήριξη μιας CRM προσέγγισης, αφού με τη συμβολή της δημιουργούνται βάσεις δεδομένων για κάθε πελάτη και έτσι συγκεντρώνονται οι υπάρχουσες πληροφορίες γύρω από αυτόν

4 Δραστηριότητες επιχειρηματικής διαδικασίας CRM Σχεδιασμός αλληλεπιδράσεων επιχείρησης και πελατών Εξατομίκευση κάθε δράσης για κάθε πελάτη Επικοινωνία με τον πελάτη στον κατάλληλο χρόνο και τόπο με το κατάλληλο επικοινωνιακό μέσο Διευκόλυνση και κλείσιμο της συναλλαγής

5 Μετάβαση στο e-CRM Η εξέλιξη και το χαμηλό κόστος του διαδικτύου έδωσε ώθηση στο CRM γι’ αυτό και τείνει να επικρατήσει ο όρος e-CRM. Το e-CRM αφορά στην προώθηση σε επίπεδο «1 προς 1» έντονα εξατομικευμένων σε πληροφορία προϊόντων, ενώ το CRM αφορά στην προώθηση πάλι σε επίπεδο «1 προς 1» μαζικά παραγόμενων προϊόντων.

6 Δραστηριότητες επιχειρηματικής διαδικασίας e-CRM Πέραν των δραστηριοτήτων του CRM: – Customer Information Building – Targeted Customer Acquisition – Visitor Conversion – Customer Analysis – Cooperative Marketing – Campaign Analysis – … Η επίδραση της τεχνολογίας είναι τέτοια που οι έννοιες CRM και e-CRM είναι πλέον σχεδόν ταυτόσημες

7 Προϋποθέσεις για υλοποίηση CRM στρατηγικής Μία επιχείρηση πριν από την υλοποίηση μιας CRM στρατηγικής πρέπει να: – Καταγράψει τις απαιτήσεις της (π.χ. σε ανθρώπινο δυναμικό), τα είδη πελατών που έχει, τη συχνότητα των πωλήσεων και τους τομείς που αυτές αφορούν, κ.α. – Ελέγξει ποιες προσαρμογές χρειάζονται στη νοοτροπία της επιχείρησης – Ξεπεράσει τις επιφυλάξεις των εργαζομένων και να τους βοηθήσει να υιοθετήσουν το CRM ως στρατηγική της επιχείρησης – Υπάρχει καλή προετοιμασία με ξεκάθαρους στόχους από την εγκατάσταση του CRM συστήματος – Βελτιώσει την κουλτούρα των στελεχών όσον αφορά τα σύγχρονα προϊόντα

8 Ενοποίηση λειτουργικών τομέων Το CRM θα πρέπει να επικοινωνεί με μία σειρά από άλλα πληροφοριακά συστήματα μέσα στην επιχείρηση προκειμένου να δώσει στους εργαζόμενους μία ολόκληρη εικόνα για το σύνολο των πελατών αλλά και για κάθε πελάτη ξεχωριστά – ERP – Supply Chain Management – Call Center – Marketing Information System – Σύστημα Υποστήριξης Πωλήσεων – Web – …

9 Επιλογή ενός κατάλληλου software Συνεργασία με εταιρίες συμβούλων CRM Παροχή σωστής πληροφόρησης – Καταγραφή, ανάλυση και ανασυγκρότηση της πληροφόρησης για λήψη σωστών αποφάσεων Ταύτιση με την εταιρική σφαιρική στρατηγική – Το CRM χωρίζεται σε πολλά τμήματα οπότε το επιλεγμένο software θα πρέπει καλύπτει το τμήμα στο οποίο η επιχείρηση έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη

10 Πλεονεκτήματα εφαρμογής και οφέλη για την επιχείρηση Ανάπτυξη μακροχρόνιων διεπιχειρησιακών δεσμών με τους πελάτες Αδιάλειπτη διάχυση της πληροφορίας σε όλον τον επιχειρησιακό οργανισμό που έρχεται σε επαφή με τους πελάτες Αποτελεσματική διαχείριση και εκμετάλλευση της γνώσης που δημιουργείται αναφορικά με τον πελάτη Κατανοούνται καλύτερα οι ανάγκες των πελατών και αναπροσαρμόζονται αντίστοιχα τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες Μεγιστοποιείται ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών και αυξάνεται η πίστη και η εμπιστοσύνη τους στα προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης Μειώνεται ο αριθμός των αποχωρήσεων των πελατών αφού «ικανοποιημένος πελάτης για πάντα πελάτης»

11 Κυριότεροι λόγοι αποτυχίας μιας εφαρμογής CRM Στελέχη βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα τεχνολογικά συστήματα ως πανάκεια Μη αποδοχή χρηστών (ελλιπής εκπαίδευση χρηστών, καχυποψία, κ.α.) Έλλειψη κατάλληλης υποδομής σε πληροφοριακή τεχνολογία Αποτυχία στην ενσωμάτωση του CRM λογισμικού με τις υπόλοιπες εφαρμογές με τις οποίες λειτουργούν τα άλλα τμήματα της επιχείρησης Μη οριοθέτηση συγκεκριμένων και μετρήσιμων, ποιοτικών και ποσοτικών στόχων του έργου Μη παρακολούθηση της απόδοσης του έργου Διαχείριση του CRM σε επίπεδο ενός μόνου τμήματος (π.χ. Μάρκετινγκ) και όχι διατμηματικά

12 Εξέλιξη αρχιτεκτονικής του CRM (1/2) 1 ο στάδιο εξέλιξης – Μονολειτουργικά συστήματα client – server για την υποστήριξη ενός μόνο τμήματος (π.χ. πωλήσεις, εξυπηρέτηση πελατών, κ.α.) 2 ο στάδιο εξέλιξης – Ολοκληρωμένα συστήματα client – server «360 μοιρών» – Πλέον υπήρχε πλήρης συλλογή προσφερόμενων προϊόντων με ανάλυση marketing, πωλήσεων, κ.α. 3 ο στάδιο εξέλιξης – Οι πελάτες αυτοεξυπηρετούνται μέσω του web (e-CRM) – Προβλήματα Έλλειψη μία ενιαίας συνεργασίας του e-CRM με τα back-office συστήματα της κάθε εταιρίας Έλλειψη συνεργασίας του e-CRM με το κλασικό CRM της εταιρίας

13 Εξέλιξη αρχιτεκτονικής του CRM (2/2) 4 ο στάδιο εξέλιξης – Τα CRM ενώνονται πλέον στα πάντα Κάθε τμήμα με τα υπόλοιπα Με το ERP Με το Internet (πλέον όλοι εξυπηρετούνται από το internet αφού τα πάντα είναι διαθέσιμα σε ένα server) Επόμενο στάδιο εξέλιξης – Κριτήριο της λειτουργικότητας του CRM θα είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες – Μετάβαση σε CMR (Customer- Managed Relationships) – Τα πελατειακά portals θα βρίσκονται εν αφθονία και θα προσφέρουν στους πελάτες λειτουργίες που μέχρι προσφάτως είχαν μόνο οι υπάλληλοι μιας εταιρίας

Είδη CRM πακέτων Client / Server CRM – Εγκαθίσταται στον server του δικτύου και στους υπολογιστές πελάτες Web Server - based CRM – Εγκαθίσταται στον web server του εταιρικού δικτύου Υπηρεσίες CRM – Δεν χρειάζεται εγκατάσταση σε κάποιον υπολογιστή του δικτύου όλες η υπηρεσία CRM φιλοξενείται σε server της εταιρείας παροχέα 14

Είδη CRM πακέτων με βάση την άδεια χρήσης Εμπορικά πακέτα Open source πακέτα που χρησιμοποιούν εμπορικά λειτουργικά και βάσεις δεδομένων Open source πακέτα που τρέχουν εξ’ ολοκλήρου σε open source πλατφόρμες Λογισμικό σαν υπηρεσία 15

Εμπορικά Πακέτα Αρκετές εμπορικές λύσεις Μεγαλύτερο μερίδιο SAP, Oracle Ελληνικά πακέτα: Singular Logic, Interworks, Ips active3 16 ΕταιρείαΜερίδιο 2007 SAP25,3 Oracle / Siebel15,3 Salesforce.com8,3 Amdocs5,2 Microsoft4,1 Άλλοι40,6

Open source CRM (1/3) Open source CRM που χρησιμοποιούν εμπορικό λειτουργικό ή / και βάσεις δεδομένων – Mpower open (έχει δημιουργηθεί σε.NET και χρησιμοποιεί Microsoft SQL server) – Compiere (χρησιμοποιεί βάσεις δεδομένων Oracle και Postgres) – Splendid (έχει δημιουργηθεί σε.NET και χρησιμοποιεί Microsoft SQL server) 17

Open source CRM (2/3) Πακέτα CRM τα οποία χρησιμοποιούν ολοκλήρου open source λειτουργικό και εργαλεία – Linux, Apache, PHP και MySQL: SugarCRM CiviCRM BaseBuilder Vtiger – Platform - independed, Java: OpenCRX CentraView 18

Open source CRM (3/3) Μεγάλη κινητικότητα στον τομέα αυτό – Sourceforge 457 ενεργά projects για CRM Εμπορικά open source – SugarCRM, SplendidCRM, CentricCRM, Tustena CRM, Compiere, Cite CRM Ελεύθερα open source – Vtiger, Hipergate, Centraview, XMS CRM, Cream CRM, OpenCRX, CiviCRM 19

Web based CRM: SugarCRM Εμπορικό open source πρόγραμμα Βασίζεται στην αρχιτεκτονική LAMP Linux, Apache, PHP, MySQL Τρεις εκδόσεις – Ελεύθερη Sugar Community edition – Sugar Professional – Sugar Enterprise On-site και on-demand λύσεις 20

SugarCRM : Κεντρική σελίδα 21

SugarCRM: Σελίδα διαχειριστή 22

SugarCRM : Accounts 23

Πλεονεκτήματα SugarCRM Πολλές δυνατότητες Δημοφιλές (πάνω από επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν) Ενεργή κοινότητα Εύκολο στην εγκατάσταση Αναπτύσσεται από μια μεγάλη εταιρεία οπότε υπάρχει συνεχή στήριξη και αναβαθμίσεις 24

Web based CRM : Vtiger Ελεύθερο open source CRM Βασίζεται στην αρχιτεκτονική LAMP / WAMP (Linux / Windows, Apache, PHP, MySQL) Μεγάλη ενεργή κοινότητα χρηστών και προγραμματιστών Κύρια ομάδα ανάπτυξης βρίσκεται στην Ινδία Χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο (Nokia, German Postbank) 25

Vtiger : Κεντρική σελίδα 26

Vtiger : Ημερολόγιο 27

Vtiger : Αναφορές 28

Client – Server CRM: Mpower open Ελεύθερο open source CRM γραμμένο σε C#.NET αρχιτεκτονική και χρησιμοποιεί βάση δεδομένων Microsoft SQL Server Αρκετά καινούργιο πρόγραμμα πολύ καλές προοπτικές ανάπτυξης Προορίζεται για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς 29

Mpower open 30

Open source ή εμπορικό Η επιλογή εξαρτάται από τις απαιτήσεις της εταιρείας Παρόμοια χαρακτηριστικά μεταξύ open source και εμπορικών προγραμμάτων Τεχνική υποστήριξη Κόστος Αλλαγές στον κώδικα στα open source CRM Open source εφαρμογές αποτελούν καλή λύση για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις 31

Συμπεράσματα Η υιοθέτηση ενός CRM συστήματος επιβάλλεται για μία επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική και να αυξήσει την παραγωγικότητά της Οι open sources εφαρμογές γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και έχουν πολύ καλές προοπτικές για το μέλλον Μέσω των open source εφαρμογών μπορούν ακόμα και μικρές επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του CRM 32

Τέλος ! 33