Μορφές των χωρικών δεδομένων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ DATA, ΤΟΠΟΘΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΩΝ.
Advertisements

Indexing.
Χαρακτηριστικά εικόνας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΙΣΟΔΟΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Το λογισμικό Το Tabletop Jr. είναι βοηθητικό μέσο για δραστηριότητες στα Μαθηματικά, στη Φυσική, την Ιστορία ή οποιοδήποτε άλλο μάθημα.
Αναγνώριση Προτύπων.
Εισαγωγή στο Excel Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Υπηρεσίες δικτύων επικοινωνίας
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ Γ.Σ.Π.
ΥΨΟΜΕΤΡΙΑ – ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΑ DATUM
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων. Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Συντάκτης :Δομουχτσής Στέργιος Κατασκευή Ιστοσελίδας Αυτόματο σύστημα Σχολικού Δικτύου Iware.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – MS Windows – Περιβάλλον εργασίας
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Δομές Δεδομένων.
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
3 Σ υ σ τ ή μ α τ α α ν α φ ο ρ ά ς κ α ι χ ρ ό ν ο υ
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Δρομολόγηση. Δρομολόγηση ονομάζεται το έργο εύρεσης του πως θα φθάσει ένα πακέτο στον προορισμό του Ο αλγόριθμος δρομολόγησης αποτελεί τμήμα του επιπέδου.
4 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ο ρόλος του Αγρονόμου Τοπογράφου Μηχανικού στην ανασυγκρότηση της χώρας Σχεδιασμός και Εφαρμογή.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
Κρυφή μνήμη (cache memory) (1/2) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Η κρυφή μνήμη είναι μία πολύ γρήγορη μνήμη – πιο γρήγορη από την κύρια μνήμη – αλλά πιο αργή.
Παρουσίαση Πρακτικής Άσκησης Βραζιώτης Δημήτρης ΑΦΠ&ΓΜ Ζ Υπεύθυνος Καθηγητής : Δ. Καλύβας.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Διπλωματική Εργασία: Ανάπτυξη παράλληλων αλγορίθμων για γεωγραφικά προβλήματα Μεταπτυχιακό στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών και στην Πληροφορική Τμήμα Μηχανικών.
Σήματα και Συστήματα 11 10η διάλεξη. Σήματα και Συστήματα 12 Εισαγωγικά (1) Έστω γραμμικό σύστημα που περιγράφεται από τη σχέση: Αν η είσοδος είναι γραμμικός.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΤΟΠΟΛΟΓΙΕΣ KAI ΜΟΝΑΔΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Διανυσματικές Εικόνες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Γεώργιος Τζούμας (ΑΕΜ:45)  
Χωρικές Βάσεις δεδομένων
Φόρμες Φόρμες χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για την διαχείριση των δεδομένων της βάσης. Επίσης δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας.
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μορφές των χωρικών δεδομένων   Eάν θελήσουμε να αναπαραστήσουμε το περιβάλλον με ακρίβεια, τότε θα χρειαζόταν μιά απείρως μεγάλη και πρακτικά μη πραγματοποιήσιμη βάση δεδομένων. Αυτό οδηγεί στην επιλογή της απλούστευσης μέσω της γενίκευσης και της αφαίρεσης

Μοντέλα χωρικών δεδομένων Οι κανόνες που ορίζουν μια τέτοια προσέγγιση αποτελούν το μοντέλο δεδομένων (data model) κατ’ αντιστοιχία με τον τρόπο αποθήκευσης των δεδομένων στον υπολογιστή, που ορίζεται από τη δομή των δεδομένων (data structure). Το μοντέλο δεδομένων μπορεί να είναι ένα σύνολο σημείων, γραμμών ή άλλων γραφικών αντικειμένων λογικά συνδεδεμένων μεταξύ τους σε μια βάση με περιγραφή της μεταξύ τους σχέσης. Το κάθε μοντέλο τείνει να προσεγγίσει καλύτερα συγκεκριμένους τύπους δεδομένων και εφαρμογών.

Μοντέλα χωρικών δεδομένων Στα ΓΣΠ υπάρχουν δυο βασικές δομές (μοντέλα) δεδομένων:   η μορφή raster ή ψηφιδωτή η μορφή vector ή διανυσματική Tο είδος της εφαρμογής στην οποία θα χρησιμοποιηθεί το ΓΣΠ καθορίζει και το είδος των γραφικών απεικονίσεων που θα πρέπει να περιλαμβάνει.

Μοντέλα χωρικών δεδομένων Raster Σε περίπτωση εξάπλωσης ενός φαινομένου σε μια επιφάνεια, όπως π.χ. μια πυρκαγιά σε δασική περιοχή, μια πετρελαιοκηλίδα στη θάλασσα, μια πλημμύρα κ.λπ., τότε ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος εργασίας είναι με raster ΓΣΠ. Σε περιπτώσεις φαινομένων κατά μήκος δικτύων γραμμών το vector ΓΣΠ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Vector

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster) Η επιφάνεια του χάρτη καλύπτεται από ένα ορθογωνικό κάνναβο και τα γραφικά δεδομένα εμφανίζονται, προσδιορίζονται και αποθηκεύονται με τη χρήση ενός μαθηματικού πίνακα ορθογωνικών κελιών (εικονοστοιχείων, ψηφίδων, pixels) τα οποία ορίζονται με ένα μοναδικό ζεύγος συντεταγμένων που αναφέρεται είτε στο κέντρο, είτε σε κάποια γωνία τους

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster) Η ανάλυση του προκύπτοντος χάρτη εξαρτάται αποκλειστικά από το μέγεθος του εικονοστοιχείου που χρησιμοποιείται. Όσο περισσότερο πυκνός είναι ο κάνναβος, όσο δηλαδή η ανάλυση είναι υψηλότερη, τόσο λεπτομερέστερη είναι η απεικόνιση των γραφικών Δορυφορικές εικόνες

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster) Η είσοδος ανά εικονοστοιχείο (cell by cell entry) είναι η απλούστερη μέθοδος και η εισαγωγή γίνεται απευθείας για κάθε επίπεδο και εικονοστοιχείο χωριστά (αρχείο ASCII) Η ψηφιοποίηση ανά κουκίδα/σημείο (raster digitizing), όπου επιλέγονται σημεία ή γραμμές μέ ίδια χαρακτηριστικά και ιχνηλατούνται με το ποντίκι (mouse) Η διανυσματική ψηφιοποίηση (vector digitizing), όπου η πληροφορία αρχικά καταχωρείται ώς ένα σύνολο σημείων, γραμμών και πολυγώνων που είναι και η θεμελιώδης μορφή των χωρικών αντικειμένων σε διανυσματική μορφή και στη συνέχεια μετατρέπεται σε μορφή raster η κατά μήκος κωδικοποίηση (run length encoding) 1 3 0 2 1 2 0 3 1 2 0 3 1 1 0 4 1

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster) Οι τιμές των εικονοστοιχείων μπορεί να είναι ακέραιοι ή πραγματικοί αριθμοί ή ακόμα και αλφαβητικοί χαρακτήρες (integer, real ή textual values). Επιτρέπονται πράξεις μεταξύ ομοειδούς κωδικοποίησης. Οι ακέραιες τιμές λειτουργούν συνήθως ως κωδικοί αριθμοί αντιστοιχώντας στις τιμές ενός πίνακα χαρακτηριστικών. Για παράδειγμα, η κωδικοποίηση εδάφους μπορεί να έχει τη μορφή: 0 = περιοχή χωρίς χαρακτηρισμό 1 = άργιλος 2 = χοντρή άμμος 3 = χαλίκι

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster)

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster)   Το ιεραρχικό μοντέλο. Το μοντέλο συσχέτισης, που χρησιμοποιείται για εμπορικές εφαρμογές.

Ψηφιδωτά μοντέλα (γραφικά raster)

Σημεία, Γραμμές και Πολύγωνα Διανυσματικά μοντέλα (γραφικά vector) Στη vector μορφή γραφικών: Σημεία, Γραμμές και Πολύγωνα στα οποία αποδίδονται περιγραφικά χαρακτηριστικά. Η θέση ενός σημείου προκύπτει από τις συντεταγμένες του x, y ως προς ένα σύστημα αναφοράς Η καταχώριση μιας οντότητας με μεγάλο μήκος και μικρό πλάτος, π.χ. ένας αγωγός νερού, γίνεται με τη μορφή μιας τεθλασμένης γραμμής, όπου κάθε κορυφή της εκφράζεται από τις συντεταγμένες της. Μια επιφάνεια με συγκεκριμένα όρια, όπως π.χ. ένα οικόπεδο, εισάγεται ως πολύγωνο που ορίζεται από τις συντεταγμένες των κορυφών του και τις γραμμές ορίων μεταξύ των κορυφών με απαραίτητη συνθήκη ότι η πρώτη και η τελευταία κορυφή συμπίπτουν, δηλαδή το πολύγωνο είναι κλειστό.

Διανυσματικά μοντέλα (γραφικά vector) Η μορφή vector τείνει να κυριαρχεί σε εφαρμογές που έχουν σχέση με μεταφορές και δίκτυα, ενώ raster και vector μαζί χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές, όπως η διαχείριση φυσικών διαθεσίμων.

Τύποι διανυσματικών μοντέλων  Για την αποθήκευση των γραφικών αυτής της κατηγορίας (δομή των δεδομένων) υπάρχουν τέσσερεις τύποι διανυσματικών μοντέλων:   Το μοντέλο spaghetti. Το μοντέλο κωδικών αλυσίδας. Το τοπολογικό μοντέλο. Το ιεραρχικό μοντέλο.

Το μοντέλο spaghetti   Σημείο x, y Γραμμή x1, y1 – x2, y2 – …– xn, yn  Πολύγωνο (κλειστό) x1, y1 – x2, y2 – …– – xn, yn – x1, y1 Το μοντέλο spaghetti είναι το απλούστερο από τα διανυσματικά μοντέλα. Σύμφωνα με αυτό, για κάθε γεωμετρικό στοιχείο (σημείο, γραμμή, πολύγωνο, κ.λπ.) της περιοχής που εντάσσεται στο μοντέλο δημιουργείται μια εγγραφή, όπου καταχωρούνται οι συντεταγμένες των σημείων που το περιγράφουν

Το μοντέλο spaghetti Στο μοντέλο αυτό, κάθε χαρτογραφικό αντικείμενο κωδικοποιείται σε διανυσματική μορφή εντελώς ανεξάρτητα και χωρίς αναφορά, σύνδεση ή συσχέτιση με κάποιο γειτονικό αντικείμενο Βασικό μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι οι συντεταγμένες των σημείων που είναι κοινά σε δύο ή περισσότερα γεωμετρικά στοιχεία καταγράφονται περισσότερες από μία φορές. Αυτή η διαδικασία μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση του αριθμού των γραμμών σύνδεσης και των κόμβων σε ένα δίκτυο, ειδικά σε αστικές περιοχές.

Το μοντέλο κωδικών αλυσίδας Το μοντέλο κωδικών αλυσίδας είναι μια παραλλαγή του μοντέλου spaghetti, όπου για κάθε γεωμετρικό στοιχείο καταγράφονται οι συντεταγμένες ενός αρχικού σημείου και στη συνέχεια τα υπόλοιπα σημεία του ορίζονται με το διάνυσμα θέσης τους, ως προς το αρχικό σημείο. Παρουσιάζει τα ίδια μειονεκτήματα με το μοντέλο spaghetti

Tοπολογία Για να επιτευχθεί μεγαλύτερη οικονομία χρόνου αναζήτησης και χώρου αποθήκευσης, που δεν εξασφαλίζεται με τα μοντέλα τύπου spaghetti, είναι απαραίτητο να εισαχθούν συσχετίσεις μεταξύ των διανυσματικών στοιχείων. Αυτό καλείται Τοπολογία και είναι ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται τα διανυσματικά δεδομένα μεταξύ τους σε ένα ΓΣΠ. Η Τοπολογία είναι ένας κλάδος των μαθηματικών που ασχολείται με πολύ βασικές γεωμετρικές αρχές, όπως η γειτνίαση σημείων ή γραμμών που ορίζουν χωρικές σχέσεις και συσχετίσεις σε ένα ΓΣΠ. Σύμφωνα με αυτήν ορίζονται πρώτα τα σημεία, από αυτά οι γραμμές και στη συνέχεια τα πολύγωνα.

Το τοπολογικό μοντέλο Το τοπολογικό μοντέλο διατηρεί τις χωρικές σχέσεις ανάμεσα στα διαφορετικά στοιχεία που καταχωρούνται στο ΓΣΠ. Η οργάνωση γίνεται με τη δημιουργία ενός αρχείου κόμβων, όπου περιλαμβάνονται οι συντεταγμένες των σημείων και ενός αρχείου πολυγώνων, όπου με μονάδα αναφοράς τη γραμμή καταχωρούνται ο κόμβος - αρχή και ο κόμβος - τέλος της, καθώς και το αριστερό και δεξιό πολύγωνο στο οποίο ανήκει

Κωδικοποίηση διανυσματικών στοιχείων με το τοπολογικό μοντέλο Το τοπολογικό μοντέλο Κωδικοποίηση διανυσματικών στοιχείων με το τοπολογικό μοντέλο Γραφικό στοιχείο Δεξιό πολύγωνο Αριστερό πολύγωνο Κόμβος αρχής Κόμβος τέλους Σημείο   Ο (μηδέν) Κ1 Γραμμή γ1 Κ2 Γραμμή γ2 (σε πολύγωνο) Α Β Κ3

Το ιεραρχικό μοντέλο Στο ιεραρχικό μοντέλο η καταχώρηση των γραφικών στοιχείων γίνεται υπό μορφή πολυγώνων, όπου μονάδα αναφοράς είναι τα ευθύγραμμα τμήματα που αποτελούν τα όρια ανάμεσα σε όμορα πολύγωνα Κοινή ιδιότητα των επιμέρους ευθυγράμμων τμημάτων που αποτελούν τα όρια είναι ότι τα πολύγωνα που βρίσκονται αριστερά και δεξιά είναι τα ίδια για όλα τα ευθύγραμμα αυτά τμήματα.

Το ιεραρχικό μοντέλο α1 : Κ1-Σ1-Σ2-Κ2 α2 : Κ2-Κ5 α3 : Κ5-Κ1 Καταχώ-ρηση ορίου Σημεία ενδιά-μεσα Δεξιό πολύ-γωνο Αρι-στερό πολύ-γωνο Κόμ-βος αρχής Κόμ-βος τέ-λους α1   Σ1, Σ2 Α Ο Κ1 Κ2 α2 Ο (μη-δέν) Β Κ5 α3 C K5 K1 Το ιεραρχικό μοντέλο α1 : Κ1-Σ1-Σ2-Κ2 α2 : Κ2-Κ5 α3 : Κ5-Κ1

Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα ψηφιδωτών (raster) γραφικών Απλή δομή δεδομένων Συμβατά με δεδομένα τηλεπισκόπησης ή σάρωσης (scanned ) Υπεροχή στην χωρική ανάλυση και μοντελοποίηση Μεγάλες απαιτήσεις αποθηκευτικού χώρου (μνήμης) Η ποιότητα της οπτικοποίησης εξαρτάται άμεσα από το μέγεθος της ψηφίδας Οι μετατροπές από ένα προβολικό σύστημα σε άλλο είναι δύσκολες Eίναι δυσκολότερη η ανάπτυξη τοπολογίας

Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα διανυσματικών (vector) γραφικών Μικρότερες απαιτήσεις αποθηκευτικού χώρου Εύκολη ανάπτυξη τοπολογίας Πολύ υψηλή ανάλυση Η οπτικοποίηση των δεδομένων είναι πλησιέστερη στην πραγματική κατάσταση Περίπλοκη δομή δεδομένων Μη συμβατή μορφή με τηλεπισκοπικά δεδομένα Ακριβά προγράμματα επεξεργασίας και ακριβός εξοπλισμός Σε μερικές περιπτώσεις η χωρική ανάλυση είναι δυσκολότερη Η χρήση επικαλυπτόμενων διανυσματικών χαρτών είναι δυσκολότερη στην επεξεργασία