Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

The riverside school DESING FOR CHANGE Greece 2011 ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ Μια απλή διαδικασία που αποτελείται.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών:
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
Jump to first page Μοντέλο της πορείας της Σκέψης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΣΕΑ-ΤΠΕ Κ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΡΟΜΑ PROJECT ΤΜΉΜΑ Α2 ΣΔΕ Καρδίτσας – Παράρτημα Σοφάδων 2014 – 2015.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
~ «Μαθηματικά για όλους: Από τις άτυπες στρατηγικές στους αλγόριθμους»
Συνέντευξη με νήπια.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Θεματική Ενότητα: Αξίες Τάξη: A’ Λυκείου
Δεν καπνίζω, ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ Βασιλης Κολλιας vkollias@uth.gr

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΘΕΜΑ Ειμαι δασκαλος και έχω στα χερια μου ένα νέο πολυεργαλειο. Θελω να μπορω να κάνω εξαιρετικά πράγματα με αυτό. Δεν θελω να το χρησιμοποιώ εκει που η δουλειά μου θα μπορουσε να γινει αποτελεσματικοτερα αλλοιώς.

Η στρατηγικη που θα ακολουθησουμε Θα διακρίνουμε στοχους της διδασκαλιας που είναι σημαντικοι (ανεξάρτητα από συγκεκριμένα μαθήματα) και θα αναρωτηθουμε με ποιους τροπους μπορει να τους προωθησουμε χρησιμοποιώντας ΤΠΕ

Σημερινος στοχος Θελουμε οι μαθητές να μπορουν να ανακαλεσουν γρηγορα επιλεγμένη πληροφορια Γιατι; Η κριτικη σκεψη χρειαζεται ήδη υπάρχουσα γνωση Ορολογία Συχνα στην αναγνωση ενός κειμένου (αλλά και στην ομιλια) υπάρχουν «κενα» που τα καλυπτουμε αυτοματα ΑΝ εχουμε προυπάρχουσα γνωση για να το κάνουμε Προηγουμενη γνωση μας βοηθαει να ομαδοποιουμε πληροφοριες και άρα να θυμομαστε ευκολοτερα ακομα περισσοτερα Μας βοηθαει να ερμηνευσουμε γρηγορα αβεβαιες φράσεις Οσο περισσοτερα θυμομαστε ηδη τοσο περισσοτερα μπορουμε να απομνημονευσουμε στο μέλλον Αντιρρήσεις; 1. Πως θα επιλεγει αυτή η πληροφορια; Στο σημερινο μάθημα το ερώτημα αυτό δεν μας απασχολει και πολύ 2. Δεν θα ασχοληθουμε με την περιπτωση της «απαιτητικής» μάθησης

Πως μπορει να διδαξουμε την πληροφορια Αμεσα και στεγνα (Παραδειγμα ΤΠΕ wikipedia) Αρκετα αμεσα αλλά σε ένα επιθυμητο περιτυλιγμα (Παραδειγμα ΤΠΕ video, what is a nano) Εμεσα ενώ η εμφαση βρισκεται σε κάτι άλλο ( παιγνιδι flight of the kelvins) ΔΕΝ ισχυριζομαι ότι ο καλυτερος τροπος να μαθουν τα παιδιά πληροφοριες είναι να τους τις αραδιάσουμε ΔΕΝ ισχυριζομαι ότι δεν μπορουν να μαθαινουν χρησιμες πληροφοριες και ταυτοχρονα να κάνουν απαιτητικοτερα έργα Αυτή τη στιγμη ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΗ για το ποιος είναι ο καλυτερος τροπος

Παραδειγμα 1 (ιστορια/ γεωγραφια)

Λογισμικο Γεωγραφιας Γεωγραφια Ε, ΣΤ Δημοτικου

Λογισμικο Γεωγραφιας 2 Η Ελλάδα και ο Κοσμος μεσα από τους Χαρτες

Λογισμικο Γεωγραφιας 3 Εμπλουτισμενο βιβλιο (Γεωγραφια Στ) http://www.webteach.gr/dm/top-geo/top-geost

Λογισμικο Γεωγραφιας 4 Η ιδια η wikipedia η άλλες εγκυκλοπαιδειες

Λογισμικο Ιστοριας 1 Ιστορια Γ, Δ δημοτικου

Λογισμικο Ιστοριας 2 Ιστορια Στ Δημοτικου

Λογισμικο Ιστοριας 3 Ιστορια της Αιγυπτου http://ntasiou.users.uth.gr/arxikh.html

Καποια άλλα «λογισμικά» Γνωριζω το σωμα μου Ανακυκλωση Αρχαια Παιγνιδια Ταξιδι στη χωρα των μικροβιων Υδραγωγειο

Για να σκεφτουμε….. Άλλο είναι να εχεις ακουσει κατι και να σου αρέσει και να νομιζεις ότι εχεις καταλαβει και άλλο να μπορεις καποια στιγμη να το ανακαλεσεις (πχ ότι το χρωμα της επιφάνειας επιρεάζει το ποση ηλιακη ενέργεια αποροφάει) Άλλο είναι να μπορεις καποια στιγμη να το ανακαλεσεις και άλλο να μπορεις να το ανακαλεσεις τη σωστη στιγμη Άλλο είναι να μπορεις να το ανακαλεσεις στη σωστη στιγμη και άλλο να μπορεις να το συνδυάσεις επιτυχημενα με άλλη πληροφορια Μπορουν οι ΤΠΕ να βοηθησουν σε όλα αυτά; Αλλάζει το τι έχουν να προσφέρουν αναλογα με το στοχο μας;

Ας παρουμε τον πρωτο στοχο (1/2) Πως μαθαινουμε πληροφορια; Μπορουμε να κάνουμε ένα μοντέλο γι αυτό;

Ας παρουμε τον πρωτο στοχο (2/2) «Μνημη είναι το απομινάρι της σκέψης» Η μνημη μας δεν προκυπτει από το τι θελήσαμε να θυμηθουμε ή από το τι προσπαθησαμε να θυμηθουμε αλλά από το σκεφτηκαμε πραγματικά. Αν στοχος μας είναι να θυμηθουν οι μαθητες μας πληροφορια τοτε οι ΤΠΕ θέλουμε να μας υποστηριξουν……; Πως;