Νέρωνας (54-68 μ.Χ) 1ος Διωγμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
Advertisements

Αναστασίου Δημήτρης Αυγουστάκη Σμαράγδα Γαλάνη Ρωξάνη Δημήτρουλα Φαίη Ζαχαριά Γωγώ.
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
«Ολυμπιακή Φλόγα» Δημιουργός : Τσουκνίδα Μαρία.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Κάνε κλικ στις φωτογραφίες με τη σειρά των κειμένων.
Project Α’ Τετραμήνου ΓΕΛ Θρακομακεδόνων.
Κοροσίδου Αναστασία COLOSSEUM ΚΟΡΟΣΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΥ
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Αυτόχθονες Λαοί Γκαμπριέλ ΣΤ1.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΒΕΝΕΤΙΑ.
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η ακρόπολη των Μυκηνών
Αρχαία Ατλαντίδα μύθος ή πραγματικότητα;
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
ΤΟ ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ.
Βεζούβιος Εργασία στην Γεωγραφία των μαθητών : Χρήστος Πανδής
Χριστίνα Μπερ. Α3 Δήμητρα Μπεγ. Α3
Η αρχιτεκτονική του αρχιτέκτονα Ιωάννη Χρόνη
Κάστρο του Αγίου Ιλαρίωνα
Αθηνά Γκόντα Ε΄ Τάξη 43 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε H Ροτόντα είναι κτίσμα το οποίο προοριζόταν για μαυσωλείο του Γαλέριου. Λόγω της μη χρήσης του αργότερα μετατράπηκε σε χριστιανικό.
Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΪΑΝΟΥ Άρτεμις Βεζυργιάννη Εύα Ζορμπά.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Τριπόταμος. Το ποτάμι Τριπόταμος σχηματίζεται από τρία ρέματα, που ενώνονται σε ένα, περίπου 500 μέτρα έξω και ΒΑ του ομώνυμου χωριού, κοντά στα τελευταία.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης Σχολικό έτος: Τμήμα: Α1.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Εργασία στην Ιστορία Έτος Πράππα Κωνσταντίνα Ροπόκη Στέλλα
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΒΕΖΟΥΒΙΟΣ Ο Βεζούβιος είναι βουνό-ηφαίστειο στις δυτικές ακτές της Ιταλίας και σε απόσταση 12 χλμ. από τη Νάπολη. Μέχρι το 79 μ.Χ., το θεωρούσαν ένα απλό.
Λίγα λόγια για τα αξιοθέατα κάθε χώρας
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Χιροσιμα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚ.ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι Διωγμοι του Διοκλητιανου
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Οι μεγάλοι διωγμοί των Χριστιανών: Δέκιος
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Το Παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι. Κεφ 10 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέρωνας (54-68 μ.Χ) 1ος Διωγμός

1ος Μεγάλος διωγμός τών Χριστιανών από τον Νέρωνα (Μεγάλη πυρκαγιά της Ρώμης ) Αίτια: Ο αυτοκράτορας αυτός έκαψε τη Ρώμη για δική του ευχαρίστηση, και για να στρέψει την οργή τού όχλου εναντίον άλλων εκτός αυτού τού ιδίου, επίσημα διέταξε το διωγμό των Χριστιανών. Τότε θανατώθηκαν οι απόστολοι Πέτρος και Παύλος.

Γεγονός : Τη νύχτα της 18ης προς 19η Ιουλίου του έτους 64 μ.Χ., σε καταστήματα στην καρδιά της Ρώμης, στο Circus Maximus, ξέσπασε μια φωτιά. Η εστία ξεκίνησε στην πύλη Καπίνη προς το μέρος του μεγάλου Αμφιθεάτρου που αποτελούσε συνέχεια με τον Παλατίνο λόφο και το Καίλιον. Η συνοικία αυτή είχε πολλά καταστήματα γεμάτα από εύφλεκτες ύλες, που, σε συνδυασμό με το δυνατό άνεμο, είχαν ως αποτέλεσμα να μεταδοθεί η φωτιά με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Οι φλόγες, αφού έκαναν το γύρο του Παλατίνου, κατέστρεψαν το Ναό του Ηρακλή, την Αγορά, τις Καρίνες, ανέβηκαν στους λόφους και προκάλεσαν μεγάλες ζημιές στο Παλατίνο και σε έναν ναό του Δία. Παρότι σταμάτησε προσωρινά μπροστά σε έναν όγκο υψηλών οικιών, γρήγορα σημειώθηκε αναζωπύρωση και η καταστροφή συνεχίστηκε.

Ο απολογισμός της καταστροφής ήταν τραγικός: η «Αιώνια Πόλη» βρισκόταν στο έλεος της φωτιάς για έξι ημέρες. Από τα 14 μεγάλα διαμερίσματα της πόλης, τα τρία καταστράφηκαν ολοκληρωτικά, στα εφτά ελάχιστα σπίτια έμειναν όρθια, ως μισοκαμένα ερείπια, και μόλις τέσσερα παρέμειναν ανέπαφα. Ο αριθμός των νεκρών έμεινε ανεξακρίβωτα μεγάλος, ενώ 4.000 απλές κατοικίες και 132 αρχοντικά μέγαρα καταστράφηκαν ολοσχερώς

Ο ρόλος του Νέρωνα και η γνώμη του Τάκιτου Η γνώμη που έχει διαμορφωθεί σε όσους έχουν υπόψη τους τη μεγάλη φωτιά στη Ρώμη συνδέεται αναπόσπαστα με την εικόνα του Νέρωνα. Ο Νέρων, που ήταν Αυτοκράτορας της Ρώμης κατά το διάστημα 54-68 μ.Χ., αναφέρεται από τους περισσότερους ιστορικούς ως ημιπαράφρων και πυρομανής[3] [4]. Από διασταύρωση των πηγών, διαπιστώνει κανείς ότι, όταν ξέσπασε η πυρκαγιά, ο Νέρων ήταν στο Άντιο και γύρισε στην πόλη μοναχά όταν η φωτιά έφθασε στην προσωρινή του κατοικία και στάθηκε αδύνατο να περισώσει οτιδήποτε από τις φλόγες.

Φαίνεται ότι ο Νέρων δε νοιαζόταν ιδιαίτερα να διασώσει την κατοικία του, γιατί τον είχε παρασύρει η φρίκη του θεάματος. Κάπου εδώ, δημιουργείται και η εικόνα του Αυτοκράτορα, ντυμένου σαν ηθοποιού, να απαγγέλλει ωδές για την καταστροφή της Τροίας, ενώ κοιτάζει από το ανάκτορό του την πόλη να καίγεται. Η ανωτέρω εικόνα του Νέρωνα, η οποία θα παραμείνει στερεότυπη στην ιστορική παράδοση επί είκοσι ολόκληρους αιώνες, σήμερα αμφισβητείται από κάποιους ως αληθοφανής, με βασικό επιχείρημα τα γραπτά του ιστορικού Τάκιτου (55-120), που θεωρείται ο σημαντικότερος ιστορικός των Ρωμαίων και αποτελούν τη μόνη, σύγχρονη της καταστροφής, πηγή. Υποστηρίζει, λοιπόν, ο Τάκιτος ότι δεν είναι βέβαιο αν η πυρκαγιά ξέσπασε από ένα τυχαίο γεγονός ή αν ο Νέρων ήταν ο πραγματικός αυτουργός. Ο ίδιος ιστορικός, αντίθετα, περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια τα μέτρα που έλαβε ο αυτοκράτορας για να ανακουφίσει τον πληθυσμό της Ρώμης από τα δεινά της μεγάλης αυτής καταστροφής.