ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΜΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
Advertisements

Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης 4/7/2006 Δίκτυα συνεργασιών επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς: Προσδιοριστικοί παράγοντες συμμετοχής.
Project part-financed by ERDF #1 ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ -16 Ι0ΥΛΙΟΥ 2012 “Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ.
Κλάδος Βασικών Μετάλλων
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ – ΕΛΛΑΔΟΣ
Το Οικονομικό Κλίμα και οι Αγορές Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών το Νοεμβρίου 2009 Δρ. Έλλη Παγουρτζή Πρόεδρος Δ.Σ Παρατηρητήριο για την ΚτΠ 11.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
16/9/2008THERMI-TANEO VCF THERMI-TANEO VENTURE CAPITAL FUND Το πρώτο Αμοιβαίο Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών με έδρα στη Βόρεια Ελλάδα.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιμελητήριο Ηρακλείου Δήμος Καστελλίου Δήμος Καστελλίου Δυνατότητες ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και δυνατότητες για νέα επαγγέλματα Επιμελητήριο.
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
«ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΗΡΩ, Α.Ε.Μ 7322 ΣΕΡΡΕΣ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010
Χρηματοοικονομική ανάλυση της Microland Α.Ε.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Α.Τ.Ε.Ι ΣΕΡΡΩΝ ΣΔΟ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
Κλαδική Ανάλυση – Μελέτη της ICAP Group «Οι Συνέπειες της Κρίσης στους διαφόρους Κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας» Διεύθυνση Οικονομικών Κλαδικών Μελετών.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Πρακτική Άσκηση Ονοματεπώνυμο: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ Α.Μ: Δ18411 Υπεύθυνος Καθηγητής: Ζωγραφάκης Σταύρος Χρονικό διάστημα: ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ Έτος:
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης.
Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΚΑΓΚΑ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΚΑΡΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
«Η χρήση του Internet ως μέσο επικοινωνίας από μικρές και μεσαίες ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις»
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Υπό την φοιτήτρια :ΤΣΑΜΠΑΛΑΤΗ ΘΕΟΔΩΡΑ(Α.Μ 8295) Επιβλέπων καθηγητής:ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Στατιστική Επιχειρήσεων Ενότητα 4: Αναλογικοί Αριθμοί και Αριθμοδείκτες. Σαντουρίδης Ηλίας Καθηγητής, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΧΛΕΥΣΗΣ Επιμέλεια: Ειρήνη Μανωλοπούλου, Διδάκτωρ Οικονομικών Επιστημών, Διδάσκουσα Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Πατρών σύμφωνα με το Π.Δ.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΑΠΕΖΩΝ (ΕΡΓΑΣΙΑ).  ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ RETURN ON ASSETS ROA = ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ / ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ  ΑΠΟΔΟΣΗ ΙΔΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ RETURN.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Απλή Κεφαλαιοποίηση Κεφάλαιο ονομάζουμε το χρηματικό ποσό που όταν δανειστεί ή αποταμιευτεί αποκτά παραγωγική ικανότητα. Οι χρηματοοικονομικές αγορές αναπτύχθηκαν.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Στατιστικές Υποθέσεις
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
Επιβλέπων Καθηγητής: Παναγιώτης Παντελίδης
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Ενοτητα 2. διακριση των διεθνων επιχειρηματικων δραστηριοτητων
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια: Ζέζου Σταυρούλα Επιβλέπων Καθηγητής:
Θεόδωρος Μαριόλης1 & Γιώργος Σώκλης2
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΜΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΓΟΡΩΝ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΠΕΡΠΕΡΙΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ (ΑΕΜ: 05/2011)    ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. ΜΙΧΑΗΛ Δ. ΠΑΖΑΡΣΚΗΣ, ΕΠΙΣΤ. ΣΥΝ.

Συγχωνεύσεις και Εξαγορές - Τύποι Συγχώνευση και Εξαγορά Δηλώσουν έναν εταιρικό συνδυασμό δύο ξεχωριστών εταιρειών για να σχηματίσουν μια νέα εταιρεία, συχνά χρησιμοποιούνται και ως συνώνυμοι όροι. Τύποι Εξαγορών & Συγχωνεύσεων Οριζόντιες Εξαγορές & Συγχωνεύσεις: μια εταιρεία αποκτά μία άλλη ανταγωνιστική εταιρεία από τον ίδιο επιχειρηματικό τομέα (πιο δημοφιλές στον σύγχρονο κόσμο).

Συγχωνεύσεις και Εξαγορές - Τύποι Κάθετες Εξαγορές & Συγχωνεύσεις: αναφέρονται στην κάθετη ολοκλήρωση των δύο εταιρειών, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ίδια γραμμή παραγωγής: ολοκλήρωση προς τα εμπρός ολοκλήρωση προς τα πίσω Εξαγορές & Συγχωνεύσεις Ετερογενών Δραστηριοτήτων: αναφέρεται σε ένα συνδυασμό δύο επιχειρήσεων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες σε διάφορους τομείς (λιγότερο δημοφιλής στις μέρες μας).

Συγχωνεύσεις και Εξαγορές - Τύποι Διασυνοριακές Συγχωνεύσεις & Εξαγορές: αναφέρονται σε ενώσεις εταιρειών πέραν των εθνικών συνόρων και κύριο χαρακτηριστικό τους αποτελεί η εισροή μεγάλων ταμειακών ροών (καταγράφεται μία αυξανόμενη τάση σε αυτού του είδους). Συμπεράσματα Ανεξάρτητα από το είδος της Σ&Ε, ο στόχος παραμένει πάντα ο ίδιος, η αξία των δύο συμβαλλόμενων εταιρειών να είναι μεγαλύτερη από την αξία των δύο μεμονωμένων εταιρειών.

Συγχωνεύσεις & Εξαγορές από το 2006 μέχρι το 2009 ΚΛΑΔΟΙ Χημικά Υγεία Πρώτες Ύλες Εμπόριο Κατασκευές & Υλικά Κατασκευών Μέσα Ενημέρωσης Βιομηχανικά Προϊόντα & Υπηρεσίες Ταξίδια & Αναψυχή Τρόφιμα & Ποτά Τηλεπικοινωνία Προσωπικά & Οικιακά Αγαθά Τράπεζες Ακίνητη Περιουσία Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες Τεχνολογία

Συγχωνεύσεις & Εξαγορές από το 2006 μέχρι το 2009 Από το 2006 μέχρι το 2009 υλοποιηθήκαν Σ&Ε από συνολικά 98 εισηγμένες εταιρίες των παραπάνω κλάδων, απορροφώντας εισηγμένες και μη εταιρίες. Οι εξαγοράζουσες αυτές εισηγμένες εταιρίες πραγματοποίησαν συνολικά 113 πράξεις Σ&Ε.

Συγχωνεύσεις & Εξαγορές 2006 & 2007

Συγχωνεύσεις & Εξαγορές 2008 & 2009

Συγχωνεύσεις & Εξαγορές από το 2006 μέχρι το 2009 [30 εισηγμένες εταιρίες] 2007 2008 2009 COCA COLA EEE AE ΙΧΘΥΟΤΡΟΦΕΙΑ ΣΕΛΟΝΤΑ ΑΕΓΕ EUROMEDICA AE ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜ. ΓΡΑΦ. ΤΕΧΝΩΝ ΑΕΒΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΙΚΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΕ - PC SYSTEMS ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ ΑΕ CPI AE SCIENS ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜ/ΧΩΝ ΑΕ ΚΡΕΚΑ ΑΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΕ ΑΛΦΑ-ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ AS ΕΜΠΟΡΙΚΗ –ΒΙΟΜ.ΕΤΑΙΡΙΑ Η/Υ & ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΑΕ ΑΛΦΑ ΓΚΡΙΣΙΝ INFOTECH AE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΗΧΟΥ Κ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΛΩΣΤΟΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΑΒΕΕ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΑΕ ATTICA AE ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΕΛΒΑΛ ΑΕ ΒΙΟΜ/ΝΙΑ ΕΠΕΞΕΡ.ΑΛΟΥΜ ΥΓΕΙΑ ΑΕ ΑΦΟΙ ΚΟΡΔΕΛΛΟΥ ΑΕΒΕ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ ΣΥΜ/ΧΩΝ ΑΕ FHL ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΜΑΡΜΑΡΑ ΑΒΕΕ ΟΤΕ ΑΕ HELLAS ON LINE ΑΕ FORTHNET AE ΑΧΟΝ ΑΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ SPACE HELLAS ΑΕ ΜΑΡΑΚ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΒΕΕ Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ-Π ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ Κ ΣΙΑ ΑΕ ΧΑΛΚΟΡ ΑΕ

30 εισηγμένες εταιρίες (κατηγοριοποίηση) ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ Βιομηχανικές επιχειρήσεις 7 Ιατρικές Υπηρεσίες 3 Κατασκευές & Διαχ. ακίνητης περιουσίας Μέταλλα, Ορυχεία, οικοδομικά υλικά 6 Υπηρεσίες-υλικό Η/Υ, Εξοπλισμός τηλεπικοινωνιών 4 Εμπορικές & τουριστικές επιχειρήσεις Τηλεφωνία, Διαδίκτυο, Τηλεόραση, Εκδόσεις Σύνολο 30

Αριθμοδείκτες – ποσοτικές μεταβλητές έρευνας H επεξεργασία του δείγματος θα βασιστεί στην εξέταση αριθμοδεικτών Αριθμοδείκτης: ROA / απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων (ROA - Return On Total Assets) αναλύεται ως: Καθαρά Κέρδη προς το σύνολο του ενεργητικού και συμβολίζεται στην παρούσα εργασία µε τη μεταβλητή V1. Αριθμοδείκτης ROE / απόδοση ιδίων κεφαλαίων (ROE - Return On Equity) αναλύεται ως: Καθαρά κέρδη προς τα ίδια κεφάλαια και συμβολίζεται στην παρούσα εργασία µε τη μεταβλητή V2.

Εφαρμοζόμενη μεθοδολογία Η πράξη Σ&Ε κάθε μιας εμπλεκόμενης επιχείρησης μπορεί να θεωρηθεί ως μια επενδυτική ενέργεια που δύναται να αξιολογηθεί σε σχέση με την Καθαρά Παρούσα Αξία (ΚΠΑ-NPV) της για κάθε εξαγοράζουσα επιχείρηση. Δηλαδή, εάν ισχύει η σχέση NPV>0 για μια προτιθέμενη εξαγοράζουσα επιχείρηση, η επένδυση Σ&Ε προκρίνεται. Η γενική μορφή της υπόθεσης που εξετάζεται για κάθε έναν αριθμοδείκτη ξεχωριστά (αριθμοδείκτες V1 έως V2) είναι η ακόλουθη: H0i: Δεν αναμένεται σχετική μεταβολή του αριθμοδείκτη i από τη Σ&Ε δύο έτη πριν και μετά την πράξη Σ&Ε. H1i: Αναμένεται σχετική μεταβολή του αριθμοδείκτη i από τη Σ&Ε δύο έτη πριν και μετά την πράξη Σ&Ε. όπου i = {V1, V2 }

Εφαρμοζόμενη μεθοδολογία (συνέχεια) Το κύριο ερευνητικό ερώτημα που διερευνάται για να απαντηθεί από την εξέταση των παραπάνω αναφερομένων υποθέσεων και μεταβλητών είναι το εξής: Η οικονομική επίδοση ανά αριθμοδείκτη μιας επιχείρησης την περίοδο μετά την πράξη Σ&Ε είναι καλύτερη σε σχέση με αυτή την περίοδο πριν την πράξη Σ&Ε. Οι επιλεγμένοι αριθμοδείκτες για κάθε επιχείρηση του δείγματος σε περίοδο δύο ετών πριν (έτος T-2, T-1) ή μετά (έτος T+1, T+2) το γεγονός της Σ&Ε υπολογίζονται και ο μέσος όρος από το άθροισμα του κάθε αριθμοδείκτη για τα έτη T-2, T-1 συγκρίνεται με το μέσο όρο από το αντίστοιχο άθροισμα των ετών T+1, T+2, αντίστοιχα. Η παρούσα μελέτη αποκλείει να συμπεριλάβει στη σύγκριση των εκάστοτε αριθμοδεικτών το έτος όπου πραγματοποιείται η Σ&Ε (Τ = 0). Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι την περίοδο Τ = 0 συμβαίνουν διάφορα γεγονότα (όπως είναι το χρηματοοικονομικό κόστος υλοποίησης της Σ&Ε, κλπ.).

Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για όλες τις εταιρίες Αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας για δύο έτη πριν και μετά τη Σ&Ε 3,43 -0,85 -4,57 0,000*** (-6,135; -2,422 6,8 -3,8 -4,98 0,000*** (-14,74; -6,34

Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Βιομηχανικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις σε Ιατρικές Υπηρεσίες 2,50 -2,88 -2,34 0,035** (-10,23; -0,51 4,24 -4,25 -3,02 0,006*** (-14,33; -2,65 0,75 0,30 -0,14 0,892 (-8,46; 7,57) 1,16 -6,7 -1,52 0,190 (-21,15; 5,46

Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Επιχειρήσεις σε Κατασκευές & Διαχ Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Επιχειρήσεις σε Κατασκευές & Διαχ. Ακ. Περ. και Επιχειρήσεις σε Μέταλλα, ορ., οικ. Υλικά 1,48 0,74 -0,42 0,687 (-4,79; 3,30) 4,60 0,89 0,106 (-8,30; 0,95) -1,80 4,36 0,74 -2,07 0,051* (-7,25; 0,01) 8,03 -0,5 -2,43 0,026** (-15,93; -1,14)

Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Επιχειρήσεις σε Τηλ. , Διαδ Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Επιχειρήσεις σε Τηλ., Διαδ., Τηλ, Εκδόσεις και Επιχειρήσεις σε Υπηρεσίες - Υλικό Η/Υ, εξ. τηλ. 4,37 -3,93 -3,32 0,009*** -13,96; -2,65) 13,5 -4,4 -2,48 0,029** (-33,59; -2,15) 2,49 -1,45 -2,07 0,063* (-8,13; 0,26) -0,6 -17,1 -1,95 0,075* (-35,08; 1,98)

Στατιστικά αποτελέσματα έρευνας για Εμπορικές & Τουριστικές Επιχειρήσεις 8,36 2,87 -1,79 0,106 (-12,42; 1,43) 17,72 7,84 -1,98 0,078* (-21,13; 1,38)

Συμπεράσματα Οι συγχωνεύσεις και εξαγορές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πλειονότητα των στρατηγικών στόχων των επιχειρήσεων. Τα κίνητρα για τις Σ&Ε ορίζονται ως εταιρικοί και επιχειρηματικοί στρατηγικοί στόχοι του αγοραστή. Τα εμπειρικά στοιχεία έχουν προσφέρει πολλά πιθανά κίνητρα για τις Σ&Ε. Διάφορες μελέτες υπήρξαν διαχρονικά μελετώντας τις Σ&Ε και την επίδοση επιχειρήσεων σε διαφόρους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά από πράξεις Σ&Ε, οι οποίες προσπάθησαν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα εάν η διαφοροποίηση του βιομηχανικού κλάδου (business / industry sector) επηρεάζουν διαφορετικά την επίδοση των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων σε δραστηριότητες Σ&Ε (που ανήκουν σε διαφορετικούς βιομηχανικούς κλάδους).

Συμπεράσματα Οι συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη τετραετία 2006-2009 σημειώθηκαν σε βασικούς κλάδους του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Έτσι, υλοποιήθηκαν Σ&Ε από 98 εισηγμένες εταιρίες διαφόρων υπερκλάδων, απορροφώντας εισηγμένες και μη εταιρίες. Οι εξαγοράζουσες αυτές εισηγμένες εταιρίες πραγματοποίησαν συνολικά 113 πράξεις Σ&Ε. Τα κριτήρια επιλογής για τον τελικό διαχωρισμό του δείγματος είναι ότι θα έπρεπε η κάθε µία επιχείρηση που θα ήταν τελικά στο δείγμα προς μελέτη να µην έχει κάνει άλλη σημαντική πράξη Σ&Ε για δυο έτη πριν και μετά προς εξέταση πράξη Σ&Ε, ενώ ταυτόχρονα η πράξη της προς εξέταση πράξης Σ&Ε θα πρέπει να είναι ικανή να της διασφαλίσει την ύπαρξη της και την αυτοτέλεια στη διοίκηση της επιχείρησης. Έτσι, ως δείγμα επιλέχτηκαν τελικά 30 επιχειρήσεις.

Συμπεράσματα Με βάση τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης προέκυψε ότι: - επί του συνόλου οι επιδόσεις των επιχειρήσεων του δείγματος ουσιαστικά χειροτέρεψαν στους δυο αριθμοδείκτες (αριθμοδείκτης: Καθαρά Κέρδη προς το σύνολο του ενεργητικού / ROA - Return On Total Assets και αριθμοδείκτης: Καθαρά κέρδη προς τα ίδια κεφάλαια / ROE - Return On Equity), - η ανάλυση των πράξεων Σ&Ε σε επιμέρους κλάδους ανέδειξε ότι υπήρξαν διαφορετικά αποτελέσματα ανά κλάδο στις επιδόσεις των επιχειρήσεων του δείγματος (σε άλλες περιπτώσεις υπήρξε μείωση της επιχειρηματικής επίδοσης και σε άλλες η επίδοση των επιχειρήσεων δεν μεταβλήθηκε στατιστικά σημαντικά μετά τις πράξεις Σ&Ε).

Ευχαριστώ για την προσοχή σας...