Πληροφορική Έτος 2008-2009. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόλογος……………………… 1.1 Ιστορική Αναδρομή Στον Κόσμο Της Πληροφορικής 1.2 Η Ασφάλεια Των Η/Υ 1.3 Servers 1.4 Δυαδικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Προστασία Λογισμικού - Ιοί
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Το υλικό του Υπολογιστή
To υπολογιστικό σύστημα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
Σύστημα Ονομάτων Περιοχών (Domain Name System, DNS)
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
Πώς φθάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές
Κεφάλαιο 2. Τι είναι αλγόριθμος  Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από μελέτη του Πέρση μαθηματικού Abu Ja’far Mohammed ibn al Khowarizmi  Στα λατινικά ξεκινούσε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Μικροεπεξεργαστές Λειτουργία - Εξέλιξη
Λειτουργικά Συστήματα Πολλών Χρηστών
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Γνωριμία με το Λογισμικό του υπολογιστή Μια παρουσίαση για τους μαθητές της Α΄ Τάξης του 49ου Γυμνασίου Αθήνας Διδάσκων: Χ. Μοτσενίγος 49ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές; ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ α’ γυμνασίου.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Κύρια Μνήμη Διάφοροι τύποι μνήμης RAM Από πάνω προς τα κάτω, DIP, SIPP, SIMM (30-pin), SIMM (72-pin), DIMM (168-pin), DDR DIMM (184-pin). Μνήμη RΟM.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
1 Ιστορία των Υπολογιστών. 2 ΙΣΤΟΡΙΑ: Πολύ-πολύ Παλιά... Άβακας (5000π.Χ.) Κίνα, Μεσοποταμία Η ελληνική συμβολή: ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (87π.Χ.)
Διπλωματική Εργασία: Ανάπτυξη παράλληλων αλγορίθμων για γεωγραφικά προβλήματα Μεταπτυχιακό στα Συστήματα Τηλεπικοινωνιών και στην Πληροφορική Τμήμα Μηχανικών.
ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ(μέχρι το 1956). ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ( ) Εφευρέθηκε η κρυσταλλοτρίοδος (γνωστή ως τρανζίστορ) που αντικατέστησε την λυχνία. Αποτέλεσμα:
5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Δεδομένα - Πληροφορία Υλικό Λογισμικό Μονάδες Εισόδου Μονάδες Εξόδου Κεντρική Μονάδα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ο αΓΙΟσ ΠΑΥΛΟσ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ <<ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ>>
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ VON NEUMANN
2η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 2η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Εικόνα 4.2: Από το ρόπαλο στο ποντίκι: χρόνια διαφορά
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Ο πρώτος υπολογιστής ENIAC.
Εισαγωγή στις νέες Τεχνολογίες της Επικοινωνίας
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
Το Διαδίκτυο - Internet
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφορική Έτος

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόλογος……………………… 1.1 Ιστορική Αναδρομή Στον Κόσμο Της Πληροφορικής 1.2 Η Ασφάλεια Των Η/Υ 1.3 Servers 1.4 Δυαδικό Σύστημα 1.5 Αλγόριθμοι 1.6 Linux Πρόλογος……………………… 1.1 Ιστορική Αναδρομή Στον Κόσμο Της Πληροφορικής 1.2 Η Ασφάλεια Των Η/Υ 1.3 Servers 1.4 Δυαδικό Σύστημα 1.5 Αλγόριθμοι 1.6 Linux

ΠΡΟΛΟΓΟΣ Μέσα από αυτήν την εργασία μπορούμε να θυμηθούμε κάποιες από τις γνώσεις που πήραμε στο μάθημα της Πληροφορικής κατά το σχολικό έτος Στα περιεχόμενα αναφέρονται όσα θα περιγραφούν στην εργασία. Αυτά είναι τα αντικείμενα στα οποία αφιερώσαμε περισσότερο χρόνο τη χρονιά που πέρασε. Η περιγραφή τους ωστόσο θα είναι σύντομη αφού ο σκοπός της εργασίας είναι μία σύντομη αναδρομή των γνώσεών μας. Μέσα από αυτήν την εργασία μπορούμε να θυμηθούμε κάποιες από τις γνώσεις που πήραμε στο μάθημα της Πληροφορικής κατά το σχολικό έτος Στα περιεχόμενα αναφέρονται όσα θα περιγραφούν στην εργασία. Αυτά είναι τα αντικείμενα στα οποία αφιερώσαμε περισσότερο χρόνο τη χρονιά που πέρασε. Η περιγραφή τους ωστόσο θα είναι σύντομη αφού ο σκοπός της εργασίας είναι μία σύντομη αναδρομή των γνώσεών μας.

1.1 Ιστορική Αναδρομή Στον Κόσμο Της Πληροφορικής Ένα από τα σημαντικότερα, κατά τη γνώμη μου, θέματα που ασχοληθήκαμε φέτος, είναι η εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αναφερθήκαμε λοιπόν, από τη δημιουργία του πρώτου Η/Υ, στη δημιουργία του πρώτου personal computer ( pc ), μέχρι σήμερα, όπου ένας Η/Υ είναι « απαραίτητος » σε κάθε σπίτι. Η πρώτη γενιά των Η/Υ κράτησε από το και το κύριο δομικό στοιχείο των υπολογιστών αυτής της γενιάς ήταν οι ηλεκτρονικές λυχνίες. Ο Eniac (Electronic Numerator Integrator and Calculator) θεωρείται σήμερα σαν ο πρώτος Η/Υ, κατασκευάστηκε το 1947 στην Πενσυλβανία των ΗΠΑ και σχεδιάστηκε αρχικά για στρατιωτικές ανάγκες. Αποτελείτο από λυχνίες, ζύγιζε 30 τόνους και καταλάμβανε 270 τετρ. μέτρα με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 200 KW. Μπορούσε να κάνει 300 πολλαπλασιασμούς το δευτερόλεπτο. Ο Eniac χάλαγε συχνά, έκανε πολλά λάθη και είχε το μεγάλο μειονέκτημα ότι κάθε φορά που ήθελαν να τρέξουν ένα καινούργιο πρόγραμμα, έπρεπε να ξηλώσουν και να ξανασυνδέσουν πολλές από τις καλωδιώσεις του. Εμφανίστηκε τότε ο Ούγγρος επιστήμονας John Von Neumann, ο οποίος δημιούργησε τις βάσεις ενός σύγχρονου υπολογιστή που είναι η χρήση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης και η αποθήκευση των δεδομένων και του προγράμματος στη μνήμη του υπολογιστή. Βασισμένοι στις ιδέες του Neumann, δημιούργησαν το 1951 τον Η/Υ Edvac και το 1949 τον Η/Υ Edsac στην Αγγλία. Ένα από τα σημαντικότερα, κατά τη γνώμη μου, θέματα που ασχοληθήκαμε φέτος, είναι η εξέλιξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αναφερθήκαμε λοιπόν, από τη δημιουργία του πρώτου Η/Υ, στη δημιουργία του πρώτου personal computer ( pc ), μέχρι σήμερα, όπου ένας Η/Υ είναι « απαραίτητος » σε κάθε σπίτι. Η πρώτη γενιά των Η/Υ κράτησε από το και το κύριο δομικό στοιχείο των υπολογιστών αυτής της γενιάς ήταν οι ηλεκτρονικές λυχνίες. Ο Eniac (Electronic Numerator Integrator and Calculator) θεωρείται σήμερα σαν ο πρώτος Η/Υ, κατασκευάστηκε το 1947 στην Πενσυλβανία των ΗΠΑ και σχεδιάστηκε αρχικά για στρατιωτικές ανάγκες. Αποτελείτο από λυχνίες, ζύγιζε 30 τόνους και καταλάμβανε 270 τετρ. μέτρα με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 200 KW. Μπορούσε να κάνει 300 πολλαπλασιασμούς το δευτερόλεπτο. Ο Eniac χάλαγε συχνά, έκανε πολλά λάθη και είχε το μεγάλο μειονέκτημα ότι κάθε φορά που ήθελαν να τρέξουν ένα καινούργιο πρόγραμμα, έπρεπε να ξηλώσουν και να ξανασυνδέσουν πολλές από τις καλωδιώσεις του. Εμφανίστηκε τότε ο Ούγγρος επιστήμονας John Von Neumann, ο οποίος δημιούργησε τις βάσεις ενός σύγχρονου υπολογιστή που είναι η χρήση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης και η αποθήκευση των δεδομένων και του προγράμματος στη μνήμη του υπολογιστή. Βασισμένοι στις ιδέες του Neumann, δημιούργησαν το 1951 τον Η/Υ Edvac και το 1949 τον Η/Υ Edsac στην Αγγλία.

Στις αρχές της δεκαετίας του '50 εμφανίστηκε ο Η/Υ Univac που ήταν ένας μεγάλος σταθμός στην ιστορία των Η/Υ, γιατί ήταν ο πρώτος υπολογιστής που κατασκευάστηκε σε πολλά αντίτυπα και πουλήθηκε σε εταιρείες και δημόσιες υπηρεσίες. Έτσι, πολύς κόσμος άρχισε τότε να ασχολείται με τους υπολογιστές που, από μυστηριώδεις μηχανές, έγιναν ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καθένα. Ο Univac-1 χρησιμοποιήθηκε για την απογραφή του πληθυσμού των ΗΠΑ, όπου αντικατέστησε τις μηχανές IBM, που χρησιμοποιούνταν από το Οι υπολογιστές της πρώτης γενιάς χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για στρατιωτικές και επιστημονικές εφαρμογές. Η δεύτερη γενιά κράτησε από το και το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η αντικατάσταση των ηλεκτρονικών λυχνιών από τα τρανζίστορς. Αυτό είχε σαν συνέπεια τη μεγάλη μείωση του όγκου, της κατανάλωσης και του κόστους των υπολογιστών και την αύξηση της ταχύτητάς τους. Ο πρώτος Η/Υ αυτής της γενιάς ήταν ο 1401 της ΙΒΜ, που πουλήθηκε σε αντίτυπα. Άλλοι υπολογιστές αυτής της γενιάς ήταν ο γαλλικός Honeywell-Bull και οι Control Data, General Electric και NCR. Εμφανίζονται ακόμα και οι πρώτες γλώσσες προγραμματισμού, που ήταν η FORTRAN και η COBOL. Η πρώτη χρησιμοποιήθηκε για μαθηματικούς υπολογισμούς, ενώ η δεύτερη για εμπορικές εφαρμογές (μισθοδοσία, λογιστικά κ.ά.) και χρησιμοποιείται πολύ ακόμα και σήμερα. Η τεχνολογία των τρανζίστορς προχώρησε πολύ στη διάρκεια αυτής της γενιάς και άρχισε η ολοκλήρωση (συγκέντρωση) των ηλεκτρονικών στοιχείων σε μικρά κομμάτια από πυρίτιο. Μεγάλες εταιρείες στην τεχνολογία αυτή δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, σε μια περιοχή που είναι γνωστή σαν Κοιλάδα του Πυριτίου (Silicon Valley). Στις αρχές της δεκαετίας του '50 εμφανίστηκε ο Η/Υ Univac που ήταν ένας μεγάλος σταθμός στην ιστορία των Η/Υ, γιατί ήταν ο πρώτος υπολογιστής που κατασκευάστηκε σε πολλά αντίτυπα και πουλήθηκε σε εταιρείες και δημόσιες υπηρεσίες. Έτσι, πολύς κόσμος άρχισε τότε να ασχολείται με τους υπολογιστές που, από μυστηριώδεις μηχανές, έγιναν ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καθένα. Ο Univac-1 χρησιμοποιήθηκε για την απογραφή του πληθυσμού των ΗΠΑ, όπου αντικατέστησε τις μηχανές IBM, που χρησιμοποιούνταν από το Οι υπολογιστές της πρώτης γενιάς χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά για στρατιωτικές και επιστημονικές εφαρμογές. Η δεύτερη γενιά κράτησε από το και το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η αντικατάσταση των ηλεκτρονικών λυχνιών από τα τρανζίστορς. Αυτό είχε σαν συνέπεια τη μεγάλη μείωση του όγκου, της κατανάλωσης και του κόστους των υπολογιστών και την αύξηση της ταχύτητάς τους. Ο πρώτος Η/Υ αυτής της γενιάς ήταν ο 1401 της ΙΒΜ, που πουλήθηκε σε αντίτυπα. Άλλοι υπολογιστές αυτής της γενιάς ήταν ο γαλλικός Honeywell-Bull και οι Control Data, General Electric και NCR. Εμφανίζονται ακόμα και οι πρώτες γλώσσες προγραμματισμού, που ήταν η FORTRAN και η COBOL. Η πρώτη χρησιμοποιήθηκε για μαθηματικούς υπολογισμούς, ενώ η δεύτερη για εμπορικές εφαρμογές (μισθοδοσία, λογιστικά κ.ά.) και χρησιμοποιείται πολύ ακόμα και σήμερα. Η τεχνολογία των τρανζίστορς προχώρησε πολύ στη διάρκεια αυτής της γενιάς και άρχισε η ολοκλήρωση (συγκέντρωση) των ηλεκτρονικών στοιχείων σε μικρά κομμάτια από πυρίτιο. Μεγάλες εταιρείες στην τεχνολογία αυτή δημιουργήθηκαν στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, σε μια περιοχή που είναι γνωστή σαν Κοιλάδα του Πυριτίου (Silicon Valley).

Η τρίτη γενιά κράτησε από το και το κύριο χαρακτηριστικό της ήταν η αντικατάσταση των τρανζίστορς από τα Ολοκληρωμένα Κυκλώματα (Ο/Κ) ή chips, τα οποία είναι πολύ μικρά κομμάτια από πυρίτιο που συγκεντρώνουν πολλές χιλιάδες ηλεκτρονικά στοιχεία. Ο πιο χαρακτηριστικός Η/Υ αυτής της γενιάς είναι ο ΙΒΜ 360, που ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε λειτουργικό σύστημα (operating system), δηλ. ένα ειδικό πρόγραμμα για την εύκολη επικοινωνία του χρήστη με τον υπολογιστή, και ακόμα και ο πρώτος που χρησιμοποίησε μαγνητικούς δίσκους για την αποθήκευση των δεδομένων. Άλλοι υπολογιστές αυτής της γενιάς ήταν οι CDC 3600 και 6600 και ο γαλλικός CII. Εμφανίζονται ακόμα και οι μίνι υπολογιστές, που είναι μικροί, φθηνοί, γρήγοροι και κατάλληλοι για χρήση σε ιδιωτικές εταιρείες. Ο πρώτος μίνι υπολογιστής ήταν ο PDP-8 της εταιρείας DEC.Η γενιά αυτή χαρακτηρίστηκε και από τη μεγάλη ανάπτυξη του Λογισμικού (Software), που είναι όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής, είτε είναι έτοιμα από την εταιρεία ή τα έχει κάνει ο χρήστης, ενώ το Υλικό (Hardware) είναι όλα τα εξαρτήματα του υπολογιστή που μπορούμε να αγγίξουμε, όπως τα καλώδια, τα Ο/Κ, η οθόνη κ.ά. Δημιουργήθηκε η γλώσσα προγραμματισμού Basic, που χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα, και είναι η πιο κατάλληλη γλώσσα για όσους είναι αρχάριοι στον προγραμματισμό. Εμφανίστηκαν ακόμη τα συστήματα καταμερισμού χρόνου (timesharing), όπου πολλοί χρήστες μπορούν να δουλεύουν μαζί σ' έναν υπολογιστή, αλλά ο καθένας νομίζει ότι ο υπολογιστής είναι δικός του. Ενώ μέχρι τότε τα προγράμματα ήταν δωρεάν και δινόταν από την εταιρεία μαζί με την αγορά του υπολογιστή, πρώτη η ΙΒΜ το 1969 χρέωσε ξεχωριστά τα προγράμματα από το μηχάνημα και ακολούθησαν κι άλλες εταιρείες αυτή την τακτική. Δημιουργήθηκαν έτσι οι Εταιρείες Λογισμικού (Software Houses), που αποκλειστική τους απασχόληση είναι η δημιουργία και διάθεση προγραμμάτων για υπολογιστές.

Η τέταρτη γενιά κρατάει από το 1971 έως σήμερα. Κύριο χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς είναι η εμφάνιση των Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων Πολύ Μεγάλης Κλίμακας (VLSI - Very Large Scale Integration), όπου εκατομμύρια ηλεκτρονικά στοιχεία χωράνε σ' ένα πολύ μικρό κομμάτι πυριτίου. Έγινε έτσι δυνατή η κατασκευή του μικροεπεξεργαστή (microprocessor), δηλ. του μικροσκοπικού εκείνου εξαρτήματος που είναι η «καρδιά» κάθε σύγχρονου μικροϋπολογιστή, που κάνει όλους τους υπολογισμούς και τους ελέγχους, και οι υπολογιστές έγιναν τόσο μικροί σε όγκο και τόσο δυνατοί σε απόδοση, ώστε έγιναν απαραίτητοι σε πάρα πολλές εταιρείες και κατέκλυσαν πολλά σπίτια. Οι πρώτοι μικροεπεξεργαστές ήταν ο 4004 και ο 8008 και ακολούθησαν ο 8080, ο 8086/8088, ο 80286, ο 80386, ο και σήμερα είναι ο πολύ δυνατός Pentium. Στις αρχές της δεκαετίας του '80 εμφανίστηκαν οι Προσωπικοί Υπολογιστές (PC - Personal Computer), που έγιναν σιγά- σιγά τόσο δυνατοί, ώστε αντικατέστησαν όλα σχεδόν τα υπολογιστικά συστήματα. Οι πρώτοι προσωπικοί υπολογιστές ήταν ο Altair 8800, οι Apple I και II, ο TRS-80 της Radio Shack και ο IBM-PC. Στα προγράμματα πρωτοπόρησε η εταιρεία Apple, που πρώτη δημιούργησε το φιλικό περιβάλλον εργασίας για τον χρήστη με τα παράθυρα (windows). Στην αγορά, όμως, κυριάρχησαν τα συμβατά με ΙΒΜ συστήματα και μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε σ' αυτά και το περιβάλλον των windows. Τα παράθυρα (windows) λέμε ότι είναι φιλικά προς τον χρήστη (user friendly), γιατί μπορεί να τα μάθει και να τα χειριστεί πολύ εύκολα και κάποιος που είναι αρχάριος με τους υπολογιστές. Στην οθόνη του υπολογιστή υπάρχουν εικονίδια για το κάθε αρχείο και το κάθε πρόγραμμα. Έτσι, π.χ., για να διαγράψουμε ένα αρχείο στα windows, απλά σημαδεύουμε με το ποντίκι το εικονίδιο του αρχείου αυτού και το σύρουμε «εικονικά» σ' έναν «σκουπιδοτενεκέ». Για να το αντιγράψουμε ή να το μετακινήσουμε σε μια νέα θέση, το πιάνουμε με το ποντίκι και το αφήνουμε στη νέα του θέση.

Η τεχνολογία για τη Πέμπτη γενιά είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο και τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς θα είναι η ακόμα ευκολότερη επικοινωνία του Η/Υ με τον άνθρωπο, η πολύ μεγάλη ταχύτητα επεξεργασίας, η εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης, δηλ. η ικανότητα των υπολογιστών να σκέπτονται, και ακόμη να μπορούν να καταλαβαίνουν την ανθρώπινη φωνή.

1.2 Η Ασφάλεια των Η/Υ Φέτος ασχοληθήκαμε με την ασφάλεια των υπολογιστών και για όσα πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια της αναζήτησής μας στο χώρο του διαδικτύου αλλά και κατά τη διάρκεια σύνδεσης διαφόρων σκληρών δίσκων στον υπολογιστή μας ( π.χ. Φορητοί σκληροί δίσκοι USB ). Αναφερθήκαμε λοιπόν στη σημασία των προγραμμάτων antivirus για τον υπολογιστή. Έχοντας ένα τέτοιο πρόγραμμα, μειώνεται οι πιθανότητες διείσδυσης κάποιου ιού στον υπολογιστή μας χωρίς όμως να αποκλείονται. Αυτό που πρέπει να ακολουθούμαι είναι το να προσέχουμε τις ιστοσελίδες που ανοίγουμε ή τις διαφημίσεις που εμφανίζονται κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο. Φέτος ασχοληθήκαμε με την ασφάλεια των υπολογιστών και για όσα πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια της αναζήτησής μας στο χώρο του διαδικτύου αλλά και κατά τη διάρκεια σύνδεσης διαφόρων σκληρών δίσκων στον υπολογιστή μας ( π.χ. Φορητοί σκληροί δίσκοι USB ). Αναφερθήκαμε λοιπόν στη σημασία των προγραμμάτων antivirus για τον υπολογιστή. Έχοντας ένα τέτοιο πρόγραμμα, μειώνεται οι πιθανότητες διείσδυσης κάποιου ιού στον υπολογιστή μας χωρίς όμως να αποκλείονται. Αυτό που πρέπει να ακολουθούμαι είναι το να προσέχουμε τις ιστοσελίδες που ανοίγουμε ή τις διαφημίσεις που εμφανίζονται κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

1.3 SERVERS Εξυπηρετητής ή διακομιστής ( servers )είναι υλικό ή/και λογισμικό που αναλαμβάνει τον ρόλο να παρέχει διάφορες υπηρεσίες «εξυπηρετώντας» πελάτες (clients). Όταν ένας υπολογιστής εκτελεί κυρίως προγράμματα εξυπηρετητητές συνεχόμενα 24ώρες την ημέρα τότε μπορούμε να αναφερθούμε σε όλον τον υπολογιστή σαν server αφού αυτή είναι η κύρια λειτουργία του. Σαν πελάτη μπορούμε να θεωρήσουμε είτε λογισμικό που μπορεί να μιλήσει και να υποβάλει αιτήματα στον εξυπηρετητή είτε τον υπολογιστή στον οποίο εκτελείται το λογισμικό πελάτης. Η επικοινωνία πελάτη-εξυπηρετητή γίνεται μέσω ενός τοπικού δικτύου ή ακόμα και στο Παγκόσμιο Ιστό. Σαν συσκευή είναι συνήθως ένας υπολογιστής που διαφέρει ως προς την σύνθεση του από άλλους κοινούς υπολογιστές μιας και οι δυνατότητες του σαφώς είναι αναβαθμισμένες. Κύρια χαρακτηριστικά ενός εξυπηρετητή είναι οι επεξεργαστές που υποστηρίζει και που χρησιμοποιεί για την επεξεργασία των πολλαπλών δεδομένων που δέχεται, οι γρήγοροι και μεγάλης χωρητικότητας σκληροί δίσκοι αλλά και οι ταχύτητες μνήμης που υποστηρίζει. Συνήθως συνοδεύεται με σύστημα διπλής τροφοδοσίας (dual power supply) και από συσκευή παροχής αδιάλειπτης ενέργειας (UPS) για μεγαλύτερη αξιοπιστία και σιγουριά στις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Εξυπηρετητής ή διακομιστής ( servers )είναι υλικό ή/και λογισμικό που αναλαμβάνει τον ρόλο να παρέχει διάφορες υπηρεσίες «εξυπηρετώντας» πελάτες (clients). Όταν ένας υπολογιστής εκτελεί κυρίως προγράμματα εξυπηρετητητές συνεχόμενα 24ώρες την ημέρα τότε μπορούμε να αναφερθούμε σε όλον τον υπολογιστή σαν server αφού αυτή είναι η κύρια λειτουργία του. Σαν πελάτη μπορούμε να θεωρήσουμε είτε λογισμικό που μπορεί να μιλήσει και να υποβάλει αιτήματα στον εξυπηρετητή είτε τον υπολογιστή στον οποίο εκτελείται το λογισμικό πελάτης. Η επικοινωνία πελάτη-εξυπηρετητή γίνεται μέσω ενός τοπικού δικτύου ή ακόμα και στο Παγκόσμιο Ιστό. Σαν συσκευή είναι συνήθως ένας υπολογιστής που διαφέρει ως προς την σύνθεση του από άλλους κοινούς υπολογιστές μιας και οι δυνατότητες του σαφώς είναι αναβαθμισμένες. Κύρια χαρακτηριστικά ενός εξυπηρετητή είναι οι επεξεργαστές που υποστηρίζει και που χρησιμοποιεί για την επεξεργασία των πολλαπλών δεδομένων που δέχεται, οι γρήγοροι και μεγάλης χωρητικότητας σκληροί δίσκοι αλλά και οι ταχύτητες μνήμης που υποστηρίζει. Συνήθως συνοδεύεται με σύστημα διπλής τροφοδοσίας (dual power supply) και από συσκευή παροχής αδιάλειπτης ενέργειας (UPS) για μεγαλύτερη αξιοπιστία και σιγουριά στις παρεχόμενες υπηρεσίες του.

1.4 Δυαδικό Σύστημα Το δυαδικό σύστημα αρίθμησης αναπαριστά αριθμητικές τιμές χρησιμοποιώντας δύο σύμβολα, το 0 και το 1. Πιο συγκεκριμένα, το δυαδικό είναι ένα θεσιακό σύστημα με βάση το δύο. Κάθε ψηφίο ανήκει σε μία τάξη μεγέθους μεγαλύτερη κατά ένα από αυτήν του ψηφίου στα δεξιά του. Έτσι, κάθε ψηφίο ενός δυαδικού αριθμού από δεξιά προς τ' αριστερά δηλώνει μονάδες, δυάδες, τετράδες, οκτάδες κ.ο.κ. Ονομάζεται δυαδικό επειδή η αναπαράσταση της πληροφορίας γίνεται με χρήση δύο συμβόλων. Ο αριθμός = Ο αριθμός = Ο αριθμός = Το δυαδικό σύστημα αρίθμησης αναπαριστά αριθμητικές τιμές χρησιμοποιώντας δύο σύμβολα, το 0 και το 1. Πιο συγκεκριμένα, το δυαδικό είναι ένα θεσιακό σύστημα με βάση το δύο. Κάθε ψηφίο ανήκει σε μία τάξη μεγέθους μεγαλύτερη κατά ένα από αυτήν του ψηφίου στα δεξιά του. Έτσι, κάθε ψηφίο ενός δυαδικού αριθμού από δεξιά προς τ' αριστερά δηλώνει μονάδες, δυάδες, τετράδες, οκτάδες κ.ο.κ. Ονομάζεται δυαδικό επειδή η αναπαράσταση της πληροφορίας γίνεται με χρήση δύο συμβόλων. Ο αριθμός = Ο αριθμός = Ο αριθμός = ^42^32^

1.5 Αλγόριθμοι Ως αλγόριθμος ορίζεται μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος. Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από τον Πέρση μαθηματικό του 8 ου αιώνα μ.Χ., Αλ Χουαρίζμη, ο οποίος έγραψε συστηματικές τυποποιημένες λύσεις αλγεβρικών προβλημάτων σε διάφορα συγγράμματά του. Όλες οι τυποποιημένες οδηγίες άρχιζαν με την φράση «ο αλγόριθμος λέει...», έτσι η λέξη αλγόριθμος καθιερώθηκε αργά τα επόμενα χίλια χρόνια με την έννοια «συστηματική διαδικασία αριθμητικών χειρισμών». Τη σημερινή της σημασία την οφείλει στη γρήγορη ανάπτυξη των Η/Υ στα μέσα του 2 ου αιώνα. Πρόγραμμα τύπωσης μονών αριθμών από το 1 έως το 41. Ως αλγόριθμος ορίζεται μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο, που στοχεύουν στην επίλυση ενός προβλήματος. Η λέξη αλγόριθμος προέρχεται από τον Πέρση μαθηματικό του 8 ου αιώνα μ.Χ., Αλ Χουαρίζμη, ο οποίος έγραψε συστηματικές τυποποιημένες λύσεις αλγεβρικών προβλημάτων σε διάφορα συγγράμματά του. Όλες οι τυποποιημένες οδηγίες άρχιζαν με την φράση «ο αλγόριθμος λέει...», έτσι η λέξη αλγόριθμος καθιερώθηκε αργά τα επόμενα χίλια χρόνια με την έννοια «συστηματική διαδικασία αριθμητικών χειρισμών». Τη σημερινή της σημασία την οφείλει στη γρήγορη ανάπτυξη των Η/Υ στα μέσα του 2 ου αιώνα. Πρόγραμμα τύπωσης μονών αριθμών από το 1 έως το 41. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : A ΑΡΧΗ Α <- 1 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ Α Α <- Α + 2 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α > 41 ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1.6 LINUX Το Linux (Λίνουξ) είναι ένας πυρήνας λειτουργικού συστήματος που μοιάζει με τον πυρήνα του AT&T UNIX. Είναι μία πρωτότυπη υλοποίηση πυρήνα λειτουργικού συστήματος και δεν χρησιμοποιεί κώδικα του UNIX. Μπορεί να θεωρηθεί κλώνος του UNIX, αφού διαθέτει τις περισσότερες εντολές του, ενώ η φιλοσοφία της σχεδίασής του πλησιάζει περισσότερο το UNIX από οποιοδήποτε άλλο λειτουργικό σύστημα. Το Linux αναπτύσσεται με βάση το POSIX πρότυπο, το οποίο είναι μία προσπάθεια τυποποίησης όλων των κλώνων του UNIX. Παρ' όλο που το Linux είναι ο πυρήνας του λειτουργικού συστήματος, πολλές φορές αναφερόμαστε σε αυτό εννοώντας όλο το λειτουργικό σύστημα, που περιλαμβάνει και το περιβάλλον εργασίας, και το συνοδευτικό λογισμικό (κάτι το οποίο συνήθως οδηγεί σε παρανοήσεις). Το Linux (Λίνουξ) είναι ένας πυρήνας λειτουργικού συστήματος που μοιάζει με τον πυρήνα του AT&T UNIX. Είναι μία πρωτότυπη υλοποίηση πυρήνα λειτουργικού συστήματος και δεν χρησιμοποιεί κώδικα του UNIX. Μπορεί να θεωρηθεί κλώνος του UNIX, αφού διαθέτει τις περισσότερες εντολές του, ενώ η φιλοσοφία της σχεδίασής του πλησιάζει περισσότερο το UNIX από οποιοδήποτε άλλο λειτουργικό σύστημα. Το Linux αναπτύσσεται με βάση το POSIX πρότυπο, το οποίο είναι μία προσπάθεια τυποποίησης όλων των κλώνων του UNIX. Παρ' όλο που το Linux είναι ο πυρήνας του λειτουργικού συστήματος, πολλές φορές αναφερόμαστε σε αυτό εννοώντας όλο το λειτουργικό σύστημα, που περιλαμβάνει και το περιβάλλον εργασίας, και το συνοδευτικό λογισμικό (κάτι το οποίο συνήθως οδηγεί σε παρανοήσεις).

Χριστιάνα Μαργαρίτη Τμήμα : Α2 Χριστιάνα Μαργαρίτη Τμήμα : Α2