Πληροφοριακές ανάγκες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΘΗΝΑΣ “Παρουσίαση της ΔΑΣΤΑ και των Δομών της. ΤΕΙ Αθήνας 9/6/2011.
" ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΑΡΘΡΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ" Eιρήνη Λουρδή, Παναγιώτα Μπουρογιάννη, Μάρα Νικολαΐδου, Γιώργος Πυρουνάκης.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Αθήνα, 30/10/2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (T.E.I.) ΑΘΗΝΑΣ Μεταπτυχιακά στο Εξωτερικό και Τεχνικές Αναζήτησης Υποτροφιών - Πως διαλέγω ένα μεταπτυχιακό.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΕΩΠΟΝΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
2ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕΡΡΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΤΛΟΥΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Χρήστος Δ. Ταραντίλης, Λέκτορας ΔΕΤ Εφαρμογές Διοικητικής Επιστήμης ΙΙ.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Top of the Edge Bio-industry Consulting, Technology Transfer & Communication Services.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Πληροφόρηση – Γενικές έννοιες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
Επιμέρους επιστήμες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γκρίζα βιβλιογραφία Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας e-Class:
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Επιλογή του τομέα σπουδών της Βιβλιοθηκονομίας – Πληροφόρησης : Μία συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση των πρόσφατων ερευνητικών μελετών Βαλεντίνη Μονιάρου-
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Διοικητική των επιχειρήσεων
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Εισηγητές ΤΑΟΥΣΑΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΚΟΤΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Μ.Α. υπ. Διδάκτορες Α.Π.Θ. σύμβουλοι σταδιοδρομίας EMPLOY.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία Ορισμοί και Ιστορική Αναδρομή.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ακαδημαϊκό έτος Ηράκλειο.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ)
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Αλέξανδρος-Ανδρέας Κύρτσης
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προφορική επικοινωνία
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
Καλωσόρισμα ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΡΩΤΟΕΤΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληροφοριακές ανάγκες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας

2 Εισαγωγικές παρατηρήσεις Οι πληροφοριακές ανάγκες δεν είναι για όλες τις επιστήμες οι ίδιες. Στις θετικές και εφαρμοσμένες επιστήμες, υπάρχει ανάγκη για έγκαιρη πληροφόρηση καθώς η εξέλιξη των επιστημών είναι ταχύτερη σε σχέση με τις κοινωνικές ή τις ανθρωπιστικές.

3 Ανάγκη  Χρήση Ανάγκη Τι χρειάζεται κάποιος για την έρευνα του, την εργασία του, τις σπουδές του, κ.λπ. Επιθυμία Τι θα ήθελε να έχει, ανεξάρτητα αν μεταφράζεται σε πληροφοριακό αίτημα προς μία υπηρεσία πληροφόρησης. Αίτημα Η διατύπωση της επιθυμίας (για την ικανοποίηση της επιθυμίας και της ανάγκης). Χρήση Τι πραγματικά χρησιμοποιεί ως πληροφορία.

4 Ανάγκες Οι χρήστες μεταφράζουν τις ανάγκες τους σε αιτήματα πληροφόρησης. Διαφορετικές ανάγκες χρηστών (π.χ. Γεωπόνος ή καθηγητής Γεωπονικού Πανεπιστημίου ή ερευνητής...) Οι ανάγκες των χρηστών διαφέρουν ανάλογα με: την ειδικότητα τους την εργασία τους τις γνώσεις τους το αντικείμενο τους

5 Επίπεδα αναγκών Διακρίνουμε τρία διαφορετικά επίπεδα αναγκών: Επιστημονικό ή τεχνικό επίπεδο (μάθηση, έρευνα, τεχνικές λύσεις, κ.λπ.)  επιστημονικά και ερευνητικά άρθρα Επίπεδο εφαρμογών (παραγωγή, προϊόντα, υπηρεσίες, κ.λπ.)  πρακτικές οδηγίες Επίπεδο διοίκησης (λήψη αποφάσεων, επιλογή στρατηγικής, διαπραγματεύσεις, κ.λπ.)  μελέτες ή έρευνες αγοράς

6 Επιστήμονες και τεχνολόγοι (1/3) Επιστήμονες Πληροφοριακές ανάγκες πολύ συγκεκριμένες. Απαιτείται όμως μεγάλη εξειδίκευση. Βιβλιογραφία 81%, Προσωπικές επαφές 19% Τεχνολόγοι Πληροφοριακές ανάγκες σύνθετες και πολυθεματικές. Χρειάζονται πλήθος πληροφοριών από διαφορετικές οπτικές γωνίες Βιβλιογραφία 51%, Προσωπικές επαφές 49%

7 Επιστήμονες και τεχνολόγοι (2/3) Επιστήμονες Χρειάζονται πληροφόρηση σε χρονικά περιθώρια πιο ευέλικτα από ότι οι τεχνολόγοι. Οι ερευνητές καθορίζουν μόνοι τους, σχεδόν, το ρυθμό της εργασίας τους και επομένως και την χρήση των πληροφοριών. Μορφές πίεσης: Ανταγωνισμός, χρηματοδότηση, ερευνητικά προγράμματα Τεχνολόγοι Χρειάζονται πληροφόρηση μέσα σε καθορισμένα χρονικά περιθώρια (π.χ. για την ανάπτυξη ενός προϊόντος).

8 Επιστήμονες και τεχνολόγοι (3/3) Επιστήμονες Συμμετέχουν στην παραγωγή πληροφορίας. Η επιστημονική συγγραφή είναι μέρος της εργασίας τους και παράλληλα ανάγκη για την καθιέρωσή τους. Τεχνολόγοι Δεν μεταφέρουν τις πληροφορίες, παρά μόνο μέσα σε ένα στενό πλαίσιο (π.χ. της επιχείρησης). Πολλές φορές αποτρέπεται η κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της εργασίας τους (βιομηχανικό απόρρητο).

9 Επιστημονικά περιοδικά vs Τεχνικά περιοδικά Επιστημονικά περιοδικά … Τεχνικά περιοδικά …..

10 Ενδεικτική βιβλιογραφία Κυριάκη-Μάνεση, Δ. (2005). Εισαγωγή στις Πηγές Πληροφόρησης: Ξένες πηγές (Σημειώσεις). Αθήνα: ΑΤΕΙ Αθήνας Μπίρλη, Μ., Περρή, Α. (1998). Οι πληροφοριακές ανάγκες των αναγνωστών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών στην Ελλάδα: Η περίπτωση του Πανεπιστήμιου Αθηνών. Μέρος Α' προπτυχιακοί φοιτητές. Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, σσ Χατζημαρή, Σ. (1990). «Πληροφοριακές ανάγκες χρηστών και νέες τεχνολογίες στην έρευνα και τεχνολογία». Νέες Τεχνολογίες και ελληνικές βιβλιοθήκες Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Βιβλιοθηκαρίων, Νοεμβρίου 1990, σσ