ΣΤΟΧΟΣ Ο στόχος της ομαδικής μας εργασίας είναι πρώτα απ' όλα να γνωρίσουν οι αναγνώστες πότε δημιουργήθηκε το πρώτο αυτοκίνητο, την ιστορία του και πως εξελίχθηκε με το πέρασμα των χρόνων. Εν συνεχεία το κοινωνικό σύνολο, θα πρέπει να ενημερωθεί και για το πως κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο. Επιπλέον, ένα ακόμα πολύ σημαντικό ζήτημα για το οποίο θα πρέπει να ενημερωθούν οι αναγνώστες είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος από το αυτοκίνητο και το κυκλοφοριακό σύστημα, δηλαδή πιο συνοπτικά τις αιτίες και τις συνέπειες που το προκαλούν. Επίσης εξίσου σημαντικός και ενδιαφέρον στόχος είναι η γνωριμία με το φορτηγό και τέλος η κάλυψη πληροφοριών και η κατανόηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα που αφορούν τους αγώνες αυτοκινήτων.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Η κατασκευή του αυτοκινήτου γίνεται σε ειδικά εργοστάσια με αυτοματοποιημένο πλέον τρόπο. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται ένα εργοστάσιο για να λειτουργήσει είναι οι πρώτες ύλες, είτε ακατέργαστες είτε επεξεργασμένες. Η πρώτη απόπειρα κατασκευής αυτοκινήτου έγινε από τον Nicolas Jοseph Cugnot το 1769 στη Γαλλία. Το όχημα όμως ανετράπη, κι έτσι έμεινε σαν γεγονός στην ιστορία ως το πρώτο ατύχημα με αυτοκινούμενο όχημα. Έπειτα το 1885 ο Carl Benz κατασκεύασε τα πρώτα τρίκυκλα αυτοκίνητα και πήρε άδεια ευρεσιτεχνίας από την πόλη του Mannheim τον Ιανουάριο του 1886. Αυτό ήταν το πρώτο όχημα εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο και κατασκευασμένο ως αυτοκίνητο και όχι ως μετατροπή μιας άμαξας ή ενός κάρου. Μεταξύ άλλων, ο Benz εφηύρε τον επιταχυντή, την ανάφλεξη, χρησιμοποιώντας σπινθήρα από μπαταρία, τον αναφλεκτήρα (μπουζί), τον συμπλέκτη, το σύστημα επιλογής ταχυτήτων και το ψυγείο νερού.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ • Την αρχή έκανε στην Γαλλία, το έτος 1769, ο Nicolas Jοseph Cugnot, δημιουργώντας το πρώτο αυτοκίνητο όχημα, ένα ατμοκινούμενο αμάξι, το Fardier. Το έτος 1862, ο Etienne Lenoir, έφτιαξε το πρώτο αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσης και ένα χρόνο αργότερα πραγματοποίησε το 1ο ταξίδι στον κόσμο. Το έτος 1885 παρήχθη στη Γερμανία αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και καύσιμο τη βενζίνη, του Nikolaus Otto από τον Karl Benz. Παρότι στον Benz αποδόθηκε η εφεύρεση του αυτοκινήτου, αρκετοί Γερμανοί, Γάλλοι και άλλων εθνικοτήτων μηχανικοί προσπαθούσαν να κατασκευάσουν παρόμοια οχήματα την ίδια εποχή. Το 1886 οι Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach στην Στουτγκάρδη κατέθεσαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την μοτοσικλέτα, κατασκευασμένη και δοκιμασμένη επίσης το 1885. Αργότερα, τα αυτοκίνητα εξελίχτηκαν και πλέον μπορούσαν να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Αρχικά πρέπει να ενημερώσουμε πως τα αυτοκίνητα συμμετέχουν ενεργά στην ηχοενόχληση. Από έρευνες που έγιναν, διαπιστώθηκε ότι το 30-35% των κατοίκων των πόλεων υποφέρουν από τους θορύβους που οφείλονται στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Για τις επιπτώσεις του αυτοκινήτου στο φυσικό περιβάλλον δεν θα πρέπει να αγνοείται και η καταστροφή του φυσικού τοπίου για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων. Επιπροσθέτως το αυτοκίνητο αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά καταναλωτή ενέργειας. Η βασική πηγή εκπομπής αέριων ρύπων είναι το αυτοκίνητο. Το Ινστιτούτο Warldwatch σε πρόσφατη έκθεσή του αναφέρει ότι η μισή ποσότητα οξειδίων του αζώτου, μονοξειδίου του άνθρακα, υδρογονανθράκων και το μεγαλύτερο ποσοστό μολύβδου εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα. Κάθε αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων συνεπάγεται αύξηση των εκπεμπόμενων ρύπων. Να σημειώσουμε ότι σήμερα κυκλοφορούν 500 εκατομ. αυτοκίνητα, που είναι δεκαπλάσια από αυτά που υπήρχαν το 1950. Μάλιστα προβλέπεται πως στις αναπτυσσόμενες χώρες ο αριθμός τους θα διπλασιαστεί, οξύνοντας τη ρύπανση των αστικών κέντρων και δεσμεύοντας πόρους από αναγκαίες δραστηριότητες, όπως η υγεία, η παιδεία, ο πολιτισμός, η απασχόληση κτλ.
ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ Το πρώτο φορτηγό παράχθηκε από τη Volvo στα τέλη της δεκαετίας του 1920. Έπειτα, το 1932 η Volvo αναγκάστηκε να εισάγει τις σειρές LV71 και LV73, οι οποίες αποδείχθηκαν πολύ δημοφιλείς λόγω του μεγέθους και της εκσυγχρονισμένης τεχνολογίας. Αυτές οι δύο σειρές, καθιέρωσαν τη Volvo ως τον σημαντικότερο εξαγωγέα φορτηγών στα μέσα της δεκαετίας του 1930. Στη δεκαετία του 1960, το φορτηγό στέφθηκε βασιλιάς των μεταφορών. Αυτό έγινε κυρίως χάρη στην προσαρμοστικότητα του και στο γεγονός ότι η υποδομή των εθνικών και διεθνών οδών ευνοούσε τη γρήγορη, ασφαλή και αποδοτική μεταφορά με φορτηγά. Η δεκαετία του 1990 ήταν μια δεκαετία αφιερωμένη στις περιβαλλοντολογικές ανησυχίες όπου αναπτύχθηκαν πιο αποδοτικοί συνδυασμοί οχημάτων και προς το τέλος της δεκαετίας, ενσωματώθηκαν στις μεταφορές με φορτηγά οι σύγχρονες λύσεις πληροφορικής. Στη νέα χιλιετία, οι απαιτήσεις από τα φορτηγά και τις μεταφορές με φορτηγά είναι πολύπλευρες. Αν και η καλή αποδοτικότητα και το χαμηλό κόστος μεταφοράς παραμένουν οι βασικοί στόχοι, η ασφάλεια, η εργασία και οι περιβαλλοντολογικές επιδόσεις αποτελούν πλέον βασικές προτεραιότητες.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ «FORMULA 1» Οι πρώτοι αγώνες «Rally», αναπτύχθηκαν με γοργούς ρυθμούς τη δεκαετία του ’30 σαρώθηκαν από την λαίλαπα του Β΄ Παγκόσμιου Πόλεμου. Την 1η Σεπτεμβρίου 1946 έγινε ο πρώτος δοκιμαστικός αγώνας «Formula 1» στο Τορίνο, υπό την επωνυμία «Valentino Grand Prix», με νικητή τον Ιταλό Achille Varzi. Στις 2 Οκτωβρίου 1947 η FIA παίρνει την οριστική απόφαση να διοργανώσει ένα αγώνα «Formula 1», αρχής γενομένης από το 1950. Ο πρώτος αγώνας του Παγκόσμιου πρωταθλήματος διεξάγεται στις 13 Μαίου 1950 στο Σίλβερστοουν. Το 1958 καθιερώνεται η χρήση βενζίνης και μειώνεται το μήκος των αγώνων σε 300 χλμ. Τη δεκαετία του ΄50 κυριάρχησε ο αργεντίνος Juan Manuel Fangio, που κατέκτησε 5 πρωταθλήματα. Η δεκαετία του ΄60 ανήκει στις εταιρείες «Lotus» και «Ferrari». Τη δεκαετία του ΄70 «Lotus» και «Ferrari», μοιράζονται τα πρωταθλήματα κατασκευαστών. Από το 2010 ξεκίνησε η δυναστεία ενός άλλου Γερμανού, του Sebastian Vettel, ο οποίος κέρδισε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους έως το 2013 στη «Formula 1». Η «Formula 1» είναι σήμερα μια ιδιαίτερα επικερδής επιχείρηση θεάματος, η οποία προσελκύει χιλιάδες θεατές στις πίστες και δισεκατομμύρια τηλεθεατές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το αυτοκίνητο αποτελεί ένα σύγχρονο τεχνολογικό μέσο το οποίο εξελίσσεται συνεχώς. Είναι χρήσιμο στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Έτσι είναι αναγκαίο από τον χρήστη του να γνωρίζει τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου ώστε και μέσα από την γνώση αυτή να μπορεί να αναγνωρίζει πιθανές βλάβες σε αυτό και να τις επιλύει. Ωστόσο το αυτοκίνητο αν και απαραίτητο για την καθημερινότητα μας συμβάλλει στη ρύπανση του περιβάλλοντος μέσω των καυσαερίων και της αλόγιστης μαζικής χρήσης. Εν συνεχεία, αναφέρθηκε το ράλι, η ιστορική εξέλιξη του καθώς και οι αγώνες αυτοκινήτων. Από ιστορική της εξέλιξη πήραμε πληροφορίες για το πότε κατασκευάστηκε και ποιά εταιρία κατασκεύασε την πρώτη νταλίκα. Επίσης, μάθαμε για το πότε έγιναν οι πρώτες αλλαγές και πότε μπήκε στην εποχή της πληροφορικής. Ενημερωθήκαμε για την πρώτη κατασκευή φορτηγού από την εταιρεία Volvo καθώς και την πορεία αυτού ανά τα χρόνια, ξεκινώντας από το 1920 μέχρι σήμερα.