ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διδάσκοντας Μαθηματικά
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Γονιός : Ένα επάγγελμα χωρίς προετοιμασία Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Γινόμαστε, μικροί ερευνητές...
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διδακτική Πληροφορικής
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Το καμάρι μου έχει δυσλεξία
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΝΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΑΝΙΩΤΗΣ Δ/ντής 15ου Δημ. Σχ. Ν. Ιωνίας

Γιατί είναι τόσο σημαντική η συμβολή της οικογένειας στην επιτυχημένη ανταπόκριση του παιδιού στις ανάγκες του σχολείου; Είναι το σημαντικότερο από τα πλαίσια στα οποία δρα, αναπτύσσεται κοινωνικά και συναισθηματικά, μπορεί να αποδείξει τι είναι και τι αξίζει, οπλίζεται με τα προϋποτιθέμενα εφόδια για να αντιμετωπίσει δυσκολίες και αντιξοότητες

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ Έχει αποδειχτεί ότι μαθαίνουμε: ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ Έχει αποδειχτεί ότι μαθαίνουμε: 10% απ’ ότι διαβάζουμε 20% απ’ ότι ακούμε 30% απ’ ότι βλέπουμε 50% απ’ ότι βλέπουμε και ακούμε 70% απ’ ότι συζητούμε με τους άλλους 80% απ’ ότι βιώνουμε σε προσωπικό επίπεδο 95% απ’ ότι διδάσκουμε σε κάποιον άλλο Το κάθε παιδί μαθαίνει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο

ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ: Να δομήσουμε μια συνήθεια για το παιδί ως προς τον καθορισμό της διάρκειας της ώρας του διαβάσματος του Κάθε φορά ασχολούμαστε μόνο με ένα γνωστικό αντικείμενο Σεβόμαστε το ρυθμό με τον οποίο το παιδί μαθαίνει

Σωστή αντιμετώπιση απέναντι στα λάθη του παιδιού: ΔΕΝ κατηγορούμε το παιδί όταν δεν τα καταφέρνει άλλα προσπαθούμε να καταλάβουμε το γιατί δεν τα καταφέρνει Δεν ξεχνάμε ότι το παιδί φτάνει μέχρι εκεί που εμείς βλέπουμε =>αυτοεκπληρούμενη προφητεία

Αποφεύγουμε τη σύγκριση με τα άλλα αδέλφια ή άλλους συμμαθητές, ενδεχομένως με καλύτερες επιδόσεις Δίνουμε στο παιδί ενισχύσεις και κίνητρα Δεν παραμελούμε τα λεγόμενα «δευτερεύοντα μαθήματα»

Σωστή συνεργασία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς => καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης κοινοί στόχοι κοινή αντιμετώπιση

Στρατηγικές μελέτης στο σπίτι Στρατηγικές μελέτης στο σπίτι Καλλιεργούμε στο παιδί την αυτενέργεια: Μόνο του φροντίζει να τηρεί το πρόγραμμα του Μόνο του κάνει την τσάντα του ΕΜΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ

Φροντίζουμε το παιδί να ξεκινήσει το διάβασμα του αφού έχει φάει και έχει ξεκουραστεί Όχι τηλεόραση ή υπολογιστή πριν το διάβασμα Δεν αγχώνουμε το παιδί με το θέμα του χρόνου Δεν το προκαταβάλουμε αρνητικά με τον όγκο των μαθημάτων του

Φροντίζουμε το παιδί να έχει πάνω στο γραφείο του ένα-ένα τα βιβλία και τα τετράδια του, για κάθε μάθημα ξεχωριστά Ξεκινάμε από το δυσκολότερο στο ευκολότερο Επιβραβεύουμε και ενισχύουμε

Ελέγχουμε τις προϋποτιθέμενες γνώσεις του παιδιού πριν προχωρήσουμε στις ασκήσεις Αποφεύγουμε να προετοιμάσουμε το παρακάτω μάθημα ΕΚΤΟΣ των περιπτώσεων μαθητών με διάσπαση προσοχής => απλή εισαγωγή / απλή αναφορά Εκδηλώνουμε πάντα το ενδιαφέρον μας για τη μελέτη του παιδιού έστω και αν δεν είμαστε εμείς που το διαβάζουμε

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Υπερβολικό άγχος Δυσκολία στο να δεχτεί και να αντιμετωπίσει το λάθος του Ανταγωνιστικότητα με αρνητική εκδήλωση

ΜΝΗΜΟΝΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Ρίμες => ποιήματα που περιέχουν την πληροφορία τροποποιημένη Π.χ. «ένα ξανθό τσακάλι μ’ ένα σκούφο στο κεφάλι»= ονόματα των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρίας: Ξάνθος, Τσακάλωφ, Σκουφάς Λέξεις κλειδιά Π.χ. ΓΑΛΑ= ποταμοί της Θεσσ/κης: Γαλλικός, Αξιός, Λουδίας, Αλιάκμονας

ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Ακροστιχίδες / Ακρωνύμια: Π.χ.Εκφράζω τις ιδέες μου Κατηγοριοποιώ τις ιδέες μου Θέτω σε σειρά τις ιδέες Ελέγχω ΣΗμειώνω και διορθώνω τα λάθη μου Αναλογίες: Π.χ. για ένα μαθητή που τον ενδιαφέρει το ποδόσφαιρο μπορεί να θυμηθεί έννοιες/λέξεις/διαδικασίες με την τοποθέτηση τους σε ένα σχεδιάγραμμα γηπέδου ποδοσφαίρου

ΜΝΗΜΟΝΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Οπτικοποιήσεις Π.χ. ΧΙ ΝΙ Νοηματικοί Χάρτες: στρατηγική που βασίζεται στη χρήση σχημάτων και βελών. Απαλλάσσει τους μαθητές από τη μορφή του ρέοντος κειμένου Π.χ. «3Π, ΤΙ και ΓΙΑΤΙ» =>Ποιος; Πού; Πότε; Τι; Γιατί; Σύστημα Μελέτης: Ξ.Θ.Ε.=>Ξέρω =>Θέλω να μάθω =>Έμαθα

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Παράδειγμα Νοητικού Χάρτη ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ Παράδειγμα Νοητικού Χάρτη

Παράδειγμα Νοητικού Χάρτη

Εμείς θέτουμε τα όρια στο παιδί μας. Τα χρειάζεται. Τα έχει ανάγκη Δεν ξεχνάμε: Εμείς θέτουμε τα όρια στο παιδί μας. Τα χρειάζεται. Τα έχει ανάγκη Διατηρούμε την υπομονή μας Βιωματική γνώση Ποιοτικός χρόνος

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!