Η ΑΡΓΩ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
στην αγια ναπα τη θαλασσοφιλητη...
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
2 ο Γυμνάσιο Κω Περιβάλλον-Ευθύνη-Δράση Νοιαζόμαστε για τον τόπο μας Περικλής Σαχίνης Επιτελικός ΣύμβουλοςCISD.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΑΣΤΡΑΔΕΝΗ Ας δούμε πού βρίσκεται η Σύμη, το νησί από το οποίο κατάγεται η Αστραδενή. Θεσσαλονίκη Σύμη.
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
1ο ΕΠΑΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ομάδα: Πανδώρα &Πλάτωνας.. Το συμβόλαιο μας Σήμερα Παρασκευή 04/10/2013 συγκεντρωθήκαμε για να συντάξουμε το συμβόλαιο της ομάδας ‘’Πανδώρα και Πλάτωνας’’,
Τρέχει, τρέχει , τρέχει … το νερό.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ομάδα εργασίας: Αλέρτας Ανάργυρος Δενεζάκος Κωνσταντίνος
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Ανακαλύψεις και εξερευνήσεις των Ευρωπαίων κατά το 15ο αιώνα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Πρόγραμμα Εκδήλωσης «Άνοιξη της Ευρώπης¨ Μέσα από το πρόγραμμα Άνοιξη της Ευρώπης γνωρίσαμε καλύτερα τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μας βοήθησε να.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Αργώ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:ΝΑΛΜΠΑΝΤΗ ΜΑΡΙΑ Τάξη:Δ1΄ Π.Π.Σ.Π.Π.
Εργασίες Διδακτική των κοινωνικών επιστημών Μαρία Ρεπούση.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ Σύνθημα Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΗΣ.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Μαθηματικά και Καθημερινότητα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Τάξη Γ΄ Σχ. έτος Υπεύθυνη εκπ/κός : Μαρία Τσουλφά.
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
Το πρόγραμμα «Ο Ιλυρρικός λαός από το χθες στο σήμερα» Μας έδωσε την ευκαιρία να…
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
ΓΕΦΥΡΕΣ … ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ! Ενότητα: Κατασκευαστικά συστήματα (Δομές) ΣΤ΄ ΤΑΞΗ Eιρήνη Πετράκη Ειρήνη Μάντολε.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
2ο ΓYMNΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΟΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΤΑΞΗ Α ΘΕΜΑ – Η ΦΙΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ – Η υπεύθυνη καθηγήτρια Βαρβιτσιώτη Κων/να ΠΕ06.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ.
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Διαδρομή Πάφος - Λεμεσός
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Τα βήματα που ακολουθήσαμε για να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ … ΤΙ;
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΑΡΓΩ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΜΗΜΑ Β’4 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΒΑΣΣΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ Δρ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ

Γιατί επιλέξαμε αυτό το θέμα: Βλέποντας στην καθημερινότητα μας το πλοίο της Αργούς θέλαμε να γνωρίσουμε: Το παρελθόν του πλοίου που σχετίζεται με την πόλη του Βόλου και το έμβλημά της. Πώς βρέθηκε στο λιμάνι και πώς κατασκευάστηκε . Κατά την έρευνά μας να προσεγγίσουμε τη ζωή της θάλασσας.

Πώς εργαστήκαμε: Αρχικά χωριστήκαμε σε ομάδες. Δώσαμε συμβολικά ονόματα εμπνευσμένα από το θέμα μας και σχεδιάσαμε το έμβλημά μας.

Οι ομάδες μας:

Αταλάντη: Μπουρμπουλήθρες: Αταλάντη: Μπουρμπουλήθρες: Ελένη Χονδρού Ελευθερία Τσουρτσούλη Βιολέτα Τσατσάνη Νικολέττα Στούκα Νικολέττα Φατσή Ιωάννα Σταθοπούλου Κατερίνα Τσιλογιάννη Δώρα Στούκα Χρύσα Στάθη Μαρία Φώτο Χαρούλα Τριανταφυλλοπούλου

Οι σύντροφοι του Ιάσονα: Αργοναύτες: Οι σύντροφοι του Ιάσονα: Αργοναύτες: Χαλκίδης Ιάκωβος Χρυσικός Ταξιάρχης Χρηστάκης Αλέξανδρος Χατζησταματίου Αλέξανδρος Χατζησταμάτης Απόστολος Σταματόπουλος Άγγελος Σπάτα Αλέξανδρος Σέρρης Φίλιππος Τσιανάκας Δημήτρης Φωτόπουλος Απόστολος

Επιλέξαμε θέματα έρευνας: «Αταλάντη» 1) Υπήρχε γυναίκα στην Αργοναυτική εκστρατεία και ποια η θέση της γενικά από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα στη ναυτική παράδοση; 2)Αναζητήσαμε θαλασσογράφους. 3) Μελετήσαμε και σχεδιάσαμε τον αστερισμό της Αργούς.

Το τέχνημά μας:

«Μπουρμπουλήθρες» 1) Ερευνήσαμε τα είδη των ιστιοφόρων από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.

2) Σχεδιάσαμε ιστιοφόρα και μάθαμε την ονοματολογία τους.

3) Μιλήσαμε για τον προστάτη των θαλασσινών στην αρχαιότητα και στα ιστορικά χρόνια.

Τα τεχνήματά μας: Χρύσα Στάθη Μαρία Φώτο

«Οι σύντροφοι του Ιάσονα» 1) Εντοπίσαμε τους 50 συντρόφους του Ιάσονα και βρήκαμε πληροφορίες για την ζωή τους. 2) Ασχοληθήκαμε με τα είδη των ιστιοφόρων και μελετήσαμε την εξέλιξή τους ανά τους αιώνες. 3) Γνωρίσαμε το ανεμολόγιο και το σχεδιάσαμε.

Το τέχνημά μας:

«Αργοναύτες» 1) Ασχοληθήκαμε με τον μύθο της αργοναυτικής εκστρατείας. 2) Ενδιαφερθήκαμε ιδιαίτερα για την πειρατεία ανά τους αιώνες στον κόσμο. 3) Μελετήσαμε τα είδη των φάρων και εντοπίσαμε τους φάρους στον Ελλαδικό χάρτη. 4) Μάθαμε για τα μέσα πλοήγησης από τον αστρολάβο μέχρι το GPS.

Το τέχνημά μας: Σέρρης Φίλιππος

Καλέσαμε ειδικούς για να μας μιλήσουν: Τον κ.Ρήγα ( αρχιτέκτονα-ιστιοπλόο ) που μας μίλησε για την αρχαία ναυπηγική και την ναυπήγηση της σύγχρονης Αργούς.

Τον κ. Γ.Καρταπάνη ( ιδιοκτήτη ναυπηγείου-εμπειρικού καραβομαραγκού ). Μαζί του μελετήσαμε το χάρτη, τα ναυτικά όργανα πλοήγησης, κάναμε ναυτικούς κόμπους και μιλήσαμε για τη ναυπήγηση της Αργούς.

Μέλη του συλλόγου «Αργοναύτες» : τον κ. Θ.Κακαδιάρη και Κ.Κεχαῒδη (κωπηλάτες της Αργούς ) Μιλήσαμε για το μυθικό ταξίδι της Αργούς, την ιστορικότητα του μύθου, τη ναυπήγηση της Αργούς τότε και σήμερα και την εμπειρία τους από το ταξίδι που έκαναν με αυτή.

Επισκεφθήκαμε ένα σύγχρονο ιστιοφόρο:

Τι περιμέναμε να μας προσφέρει η ενασχόλησή μας αυτή; Να μάθουμε τί συμβολίζει το έμβλημα της πόλης μας , πού σταματάει ο μύθος και αρχίζει η ιστορία και γιατί «ξαναχτίστηκε» η Αργώ . Πώς ναυπηγήθηκε τότε και πώς σήμερα καθώς και ποιο και πώς ήταν το ταξίδι της. Να έρθουμε πιο κοντά στη ναυτική παράδοση της πατρίδας μας.

Τι μας ωφέλησε; Συνεργαστήκαμε με τους συμμαθητές μας , με την καθηγήτρια μας , με τους επισκέπτες μας. Ερευνήσαμε , καταγράψαμε , συζητήσαμε , ακούσαμε , σχεδιάσαμε , πληροφορηθήκαμε , συνθέσαμε . Αποκτήσαμε επαφή με τη ναυτική ζωή και ιστορία του τόπου . Καταλάβαμε γιατί επιλέχθηκε η Αργώ ως έμβλημα της πόλης και γιατί ξαναφτιάχτηκε. Επιβιβαστήκαμε σε ιστιοφόρο και προσεγγίσαμε κάτι άγνωστο αν και καθημερινό .

Ειδικότερα: Συνειδητοποιήσαμε ότι ο λόγος της αργοναυτικής εκστρατείας ήταν εμπορικός και αποικιοκρατικός . Ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν καταπληκτικοί ναυπηγοί και ικανοί ναυτικοί . Ότι η ναυτική παράδοση του τόπου μας είναι πολύ πλούσια . Ότι οι γυναίκες είχαν μικρή θέση σε αυτό . Ότι οι σύγχρονοι Έλληνες είναι εξίσου ικανοί ναυπηγοί και ναυτικοί .

Τέλος ευχαριστούμε τον κ.Γιαννακούρα για την τεχνική υποστήριξη.