2.3.Στόχοι
Στόχος είναι κάτι το ιδιαίτερο που θέλουμε πολύ να πετύχουμε ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε, που μπορεί να είναι και πρόκληση για παραπέρα προσπάθεια. Στόχος είναι κάτι διαφορετικό από '' το θα ήθελα'' γιατί έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Χαρακτηριστικά στόχων: Να είναι πραγματοποιήσιμοι (να έχουμε τους αναγκαίους πόρους υλικούς- ανθρώπινους να τους υλοποιήσουμε) Να είναι συγκεκριμένοι (να είναι ξεκαθαρισμένοι, να ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε, ανάλογα των δυνατοτήτων μας)
Ακόμα να θέτουμε συγκεκριμένο χρονικό όριο διάστημα επίτευξης (μικρό-μεγάλο, ανάλογα με την δυσκολία τους αλλά και την δυνατότητα πόρων επίτευξή τους) Να τους ιεραρχούμε βάσει των αναγκών μας (η κατηγοριοποίηση των στόχων εξαρτάται από τις αξίες μας και τις ανάγκες μας - επιθυμίες μας) Χαρακτηριστικά στόχων:
Βάζω στόχους.. Οικογένεια Επάγγελμα Υγεία Πολιτιστικοί και κοινωνικοί στόχοι Εκπαιδευτικοί στόχοι Πνευματικοί και ηθικοί στόχοι
Χαρακτηριστικά Καλής Στοχοθέτησης Specific (= Συγκεκριμένος) Measurable (= Μετρήσιμος) Achievable (= Εφικτός) Realistic (= Ρεαλιστικός) Time-Bound (= Χρονικά Δεσμευτικός)
Βιωματικό Εργαστήριο: Μαθαίνω να μελετώ Κεφάλαιο- 2.3 Στόχοι 1. Προετοιμασία 2. Επισκόπηση 3. Μελέτη 4. Σημειώσεις 5. Επανάληψη
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Ξεφύλλισμα. Καθορισμός χρόνου μελέτης. Καθορισμός ποσότητας. Γνώσεις για το θέμα.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ Επαναλήψεις (Συνήθως βρίσκονται στο τέλος κάθε κεφαλαίου ή στο τέλος του βιβλίου) Φωτογραφίες - Εικόνες. Πρώτη και τελευταία παράγραφος (Μπορούμε να βγάλουμε ένα καλό συμπέρασμα για το τι θα ακολουθήσει από την πρώτη παράγραφο και μπορούμε να πάρουμε το γενικό συμπέρασμα από την τελευταία). Πίνακες. Σημειώσεις στο περιθώριο. Λέξεις υπογραμμισμένες ή με κεφαλαία. Τίτλους και υπότιτλους. Γραφικές παραστάσεις. Στατιστικά στοιχεία.
3. ΜΕΛΕΤΗ Να βρούμε τις βασικές ιδέες. Να πάρουμε τις σημαντικές λεπτομέρειες. Να αξιολογήσουμε αυτό που διαβάζουμε.
4. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Γραμμικές σημειώσεις. Σκελετός περιεχομένων. Δυναμικό διάγραμμα 5. ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ