ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Κώστας Καρυωτάκης Ο Κώστας Καρυωτάκης γεννήθηκε στις 30 Οκτώβριου 1896 στην Τρίπολη και αυτοκτόνησε το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1928 στην Πρέβεζα .Θεωρείται.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Κώστας Βάρναλης.
Η τέχνη για την τέχνη ή στρατευμένη τέχνη
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
Ο βασιλιάς των βατράχων
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Τραγουδια απο την κατεχομενη γη μασ
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
O γέρος και τα τρία αδέλφια
Στην τάξη μου.
Έλληνες Λογοτέχνες: Γιώργος Σεφέρης
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
project: οψεις της ψυχολογιας
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Μερικές φορές νιώθω πολύ θυμωμένη!!
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.  Συγγραφικό έργο Συγγραφικό έργο  Συνοπτική εργογραφία Συνοπτική εργογραφία  Απήχηση του έργου του στο εξωτερικό Απήχηση του έργου.
‘’ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Η ΠΟΙΗΣΗ’’  PROJECT ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:  ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.  Πράξη Συλλόγου: 43/  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 21 η ΜΑΡΤΙΟΥ  Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ.
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας την Κωνσταντινούπολη το 1840.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑ Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Μεσσηνίας, Διευθύντρια του 2 ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας «Τα αντίδωρα του ποιητή»
Έλα στη φάτνη μας, Χριστέ να γεννηθείς, στο λίκνο της καρδιάς μας Συ, γλυκά ν’ αναπαυθείς. Σε καρτερούν όλου του κόσμου τα παιδιά στην παγωμένη τούτη,
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΞΕΝΙΤΙΑ Ονοματεπώνυμο: Κόνιαρη Ζωή Όνομα Καθηγητή: κ. Ζάχου Μάρθα
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Είσαι της επιστήμης το καμάρι, είσαι της τεχνικής ο Παρθενών… Από το ποίημα «Λιλιπούπολη»
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1798 από γονείς με διαφορετική κοινωνική καταγωγή, τον ηλικιωμένο κόμη Νικόλαο Σολωμό και την νεαρή Αγγελική.
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
«Πως συμπεριφέρομαι στην κυρία μου»
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΑΞΗ Β3.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ

Ο ΠΟΙΗΤΗΣ: ΤΕΛΛΟΣ αγρασ Τέλλος Άγρας (ψευδώνυμο του Ευάγγελου Ιωάννου) Καλαμπάκα 1899 -Αθήνα 1944 ήταν ποιητής, δοκιμιογράφος και κριτικός της λογοτεχνίας. Ως ποιητής ανήκει στη Γενιά του 1920 και δέχτηκε την επίδραση των Γάλλων συμβολιστών. Τα θέματά του είναι απλά, καθημερινά και μελαγχολικά, ενώ απουσιάζουν από την ποίησή του τα μεγάλα προβλήματα της εποχής του.

ΤΟ ΕΡΓΟ: Αμαξι στη βροχη Το Αμάξι στη βροχή ακολουθεί το ρεύμα του συμβολισμού και έχει τα γνωρίσματα της ποίησης της Γενιάς του 1920. Ο ποιητής εμπνεύστηκε το ποίημα από μία άμαξα, απομεινάρι της παλιάς εποχής, που είδε να περιμένει μέσα στη βροχή μήπως και έρθει κανένας επιβάτης. Παράλληλα περιγράφονται εικόνες του παρελθόντος που νοσταλγεί ο ποιητής και έτσι παρουσιάζονται και τα συναισθήματα του ποιητή.

Ὧρα προσμένει μοναχὴ ἡ ἅμαξα κάτω ἀπ᾿ τὴ βροχή, καὶ δὲν τὴ μέλει, κι εἶναι σὰ νὰ τὴν τυραννᾶ πιότερη ἡ ξένη γειτονιὰ ποὺ δὲν τὴ θέλει. Τ᾿ ἀλογατάκια της, σιμά, κάτω ἀπ᾿ τὸν ἴδιο μουσαμὰ κάνουν καρτέρι, στὸν τόπο αὐτόν, τὸν θλιβερό, πρᾶμα δὲ μένει ἀπὸ καιρό, νὰ τὄχουν ταίρι. Ο ποιητής εκφράζει μια τάση φυγής στο παρελθόν σύμβολο του οποίου είναι η άμαξα του παλιού καιρού. Η άμαξα συμβολίζει την παλιά εποχή, την ψυχή του ποιητή, που δεν μπορεί να ζήσει στο ‘’θλιβερό τόπο’’ του σύγχρονου κόσμου, στην ‘’ξένη γειτονιά’’, και νοσταλγεί τα περασμένα.

Γρίλιες δὲν εἶναι, μήτε αὐλὲς περικοκλάδες βαθουλές, δὲν ἔμειν᾿ ἕνα ἀπ᾿ τὰ φανάρια στὴ σειρὰ μὲ τὰ δυὸ μπρούτζινα φτερά, τὰ σταυρωμένα. Τ᾿ ἀνώφλια ἐπέσαν κι οἱ ἀγκωνιὲς κι οἱ ἀνεμοπέραστες, στενές, οἱ γαλαρίες κι ἔφυγαν ἔντρομες, πολλὲς κι οἱ θύμησες, σὰν τὶς καλές, σεμνὲς κυρίες Το ποίημα παρακολουθεί την κατάρρευση του αστικού αθηναϊκού σκηνικού, την κατεδάφιση της παλιάς αισθητικής και τη βαθμιαία μετατροπή της αθηναϊκής πόλης σε γκρίζα τσιμεντούπολη. Ο χώρος, η γειτονιά , δεν προσδιορίζεται από τα στοιχεία που έχει αλλά από τα στοιχεία που δεν έχει. Η γειτονιά αυτή δεν έχει ‘’αγκωνιές, γρίλιες , αυλές, περικοκλάδες, ανώφλια’’

Ἄδεια βιτόρια καὶ φτωχή, πάρε μου ἐμένα τὴν ψυχή, πάρε με ἐμένα … Ἄδεια βιτόρια καὶ φτωχή, πάρε μου ἐμένα τὴν ψυχή, πάρε με ἐμένα … γιὰ ταξιδιώτη σου, κι εὐθὺς πᾶμε, ὅθε κίνησες νὰ ῾ρθεῖς: στὰ Περασμένα. Στο κατεστραμμένο σκηνικό έχουν μείνει ένα άδειο αμάξι κι ένας ποιητής… Στην τελευταία στροφή ο ποιητής απευθύνεται στην άμαξα και της ζητά να τον μεταφέρει στο παρελθόν…

Ἄδεια βιτόρια καὶ φτωχή, πάε μου ἐμένα τὴν ψυχή, πάρε με ἐμένα … … γιὰ ταξιδιώτη σου, κι εὐθὺς πᾶμε, ὅθε κίνησες νὰ ῾ρθεῖς: στὰ Περασμένα. Εχουμε σύζευξη άμαξας- συμβόλου – ποιητή σε λυρική εξωπραγματική εικόνα, στην οποία μεταφέρονται οι δυό τους στο παρελθόν. Το « όθε κίνησες να 'ρθείς» υποδηλώνει για έσχατη φορά ότι και ο ποιητής και η άμαξα ανήκουν σ΄εκείνη τη αλλοτινή εποχή και δεν μπορεί να τους αλλοτριώσει ο σύγχρονος κόσμος.

2ο Γεν.Λύκειο Αργοστολίου Τάξη: Β Τμήμα: 3 Σχ.Έτος: 2012-2013 Μάθημα:Λογοτεχνία Ομαδική Εργασία Μαθήτριες: Μαρκάτου Χριστίνα Ντόκο Ντονίκα Μούκα Τζέση Μεσσάρη Μαρία