Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Advertisements

Η Πρωτεύουσα της Κύπρου
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Διαθεματική και Πολυθεματική
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Γ΄ Δημοτικό Μακεδονίτισσας «Στυλιανός Λένας» Λευκωσία
Δημοτικά Σχολεία: Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ και Αγίων Αναργύρων Λάρνακα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Σκοπός του μαθήματος Οι μαθητές να γνωρίσουν βασικές πληροφορίες που αφορούν τα τείχη της Λευκωσίας, το συνεδριακό κέντρο και οργανισμούς που προάγουν.
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
Λ Ε Υ Κ Ω Σ Ι Α Σκοπός μαθήματος
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Μετά την επίσκεψη.
Αντικριστές πόρτες στη γνώση» Σαφής σύνδεση της επίσκεψης στο Μουσείο,
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Μουσεία της Λευκωσίας Σκοπός του μαθήματος
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Καινοτομίες στη Μέση Εκπαίδευση Καινοτομίες στην Μουσική Εκπαίδευση ΑΧΛ2009.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΑΣΚΑΛΑ : ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Για τη E΄τάξη Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη E΄τάξη Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
1 Λευκωσία, η πρωτεύουσα της Κύπρου Από την Χρυσούλα Ευτυχίου Ειδικότητα: Εκπαιδευτικός Δημοτικής.
Κατασκευή Χριστουγεννιάτικων καρτών με ανακυκλώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Τάξη Β’ Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός κ.Πλατώνη Ζωή «Δημιουργώντας Αειφόρα Σχολεία»
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Γραπτή εργασία και παρουσίαση
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Στ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Μακρυγιάννη Χαρά, Στυλιανίδου Ειρήνη, Φλουρέντζου Κλειώ

Διαθεματική και Πολυθεματική προσέγγιση της ύλης Σύνδεση της επίσκεψης στο μουσείο με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Φωτογραφίες από το αρχείο του Λεβέντειου Δημοτικού Μουσείου, από το αρχείο Πολιτιστικού Ομίλου MARFIN LAIKI και από το αρχείο των Μουσειοπαιδαγωγών

Ενότητα 1: Ταξίδια–Τόποι–Μεταφορικά Μέσα (Α΄τεύχος) Γλωσσικό Μάθημα Ενότητα 1: Ταξίδια–Τόποι–Μεταφορικά Μέσα (Α΄τεύχος) Ford 1920

Διοργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης Πληροφορίες για το Μουσείο Περιγραφή ενός αυτοκινήτου Σελίδα 9 (άσκηση 3) «Ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που έμοιαζε με οβίδα» (Χρώμα, σχήμα, εξωτερικές/εσωτερικές λεπτομέρειες, σχόλια) Διοργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης Σελίδα 19 (άσκηση 5) Πληροφορίες για το Μουσείο Επιλογή της διαδρομής από τον οδικό χάρτη της Λευκωσίας. Επιλογή σημείων στην πόλη ώστε να γίνουν στάσεις (προμαχώνες, πύλες, τζαμί του Μπαϊρακτάρη (σημαιοφόρου), Δημαρχείο κ.λ.π.) Κόστος εκδρομής; Πόσα παιδιά θα πάρουν μέρος; (Οικονομικά θέματα) Ομάδα ξενάγησης

Ενότητα 2: Κατοικία (Α΄τεύχος) Οικία Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου Οικία Θεμιστοκλή Δέρβη (Λεβέντειο) Παλιά Αρχιεπισκοπή

Διοργανώνεται στην τάξη σας ένας διαγωνισμός με θέμα: «Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία ...». Σελίδα 27 (Άσκηση 3) Το κτίριο αυτό μπορεί να είναι παλιό, με ιστορική σημασία ... (Πού είναι / πότε χτίστηκε / η ιστορία του / περιγραφή / πρόσωπα που έζησαν εκεί/ Πώς νιώθετε που βρίσκεστε εκεί) Παρατηρήστε φωτογραφίες και μιλήστε στην τάξη για το πώς ήταν τα κτίσματα που βλέπετε άλλοτε και τώρα. Σελίδα 27 (Άσκηση 4) (Συλλογή υλικού)

«Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» Έρευνα Σελίδα 31 (Άσκηση 7) Έχετε σκεφτεί τι μπορεί να κρύβεται πίσω από το όνομα του δρόμου όπου μένετε; Φτιάξτε ομάδες και «εξερευνήστε» τη γειτονιά σας. «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία»

Ενότητα 13: Τρόποι ζωής και επαγγέλματα (Γ΄τεύχος)

Ευθύς και πλάγιος λόγος Συνέντευξη (σελίδα 14 (Άσκηση 7α)) από παππούδες και γιαγιάδες: Πώς ήταν η πόλη/χωριό στις αρχές του αιώνα ; (καθημερινή ζωή / επαγγελματική ζωή /συνήθειες στον ελεύθερο χρόνο/τι έχει αλλάξει ή δεν υπάρχει πια;) Προσωπικές μαρτυρίες Φωτογραφικό υλικό Ευθύς και πλάγιος λόγος Σελίδα 13 (Άσκηση 5) Στο απόσπασμα που ακολουθεί ο πατέρας με το γιο του Βρίσκονται σε ένα παζάρι στις αρχές του αιώνα; Για να γίνει πιο ζωντανό το απόσπασμα θα πρέπει να μεταφέρετε τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, κάνοντας τις αλλαγές που χρειάζονται...

Στο κείμενο αναφέρεται το επάγγελμα του σαλεπιτζή και χαλβατζή. Άρθρο – Συνέντευξη Σελίδα 14 (Άσκηση 7β) Στο κείμενο αναφέρεται το επάγγελμα του σαλεπιτζή και χαλβατζή. Ξέρετε τι ακριβώς έκαναν αυτοί οι άνθρωποι; Υπάρχουν ακόμη αυτά τα επαγγέλματα; Πάρτε συνεντεύξεις από μεγαλύτερα άτομα, ζητώντας πληροφορίες για τέτοια επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί στις μέρες μας. Κρατήστε σημειώσεις. Γράψτε ένα άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σας με τίτλο «Επαγγέλματα του παρελθόντος». Φτιάξτε στήλες, γράψτε λίγα λόγια για αυτά τα επαγγέλματα και αναφέρετε με ποια αντικαταστάθηκαν. Διαβάστε – Δείτε– Ακούστε – Επισκεφτείτε «Ο τελευταίος μαντηλάρης» (ταινία στο κέντρο χειροτεχνίας) Σοκάκια παλιάς Λευκωσίας (Αυθεντικές συνεντεύξεις – χρήση μαγνητοφώνου) Παλαιοπωλεία στη Λαϊκή Γειτονιά

Ενότητα 15: Κινηματογράφος – Θέατρο (Γ΄τεύχος) «Κινηματογράφος Παπαδοπούλου» Ντελάλης / Αφίσα / Ανακοίνωση / Κριτικές Θεατρική Αγωγή: «Ο ρόλος μου ως θεατή σε μια παράσταση Θεάτρου Σκιών”

Κατάλογος μουσείων της Λευκωσίας Ενότητα 16: Μουσεία (Γ΄τεύχος) Λαϊκής τέχνης Κατάλογος μουσείων της Λευκωσίας Μουσείο μοτοσικλέτας Βυζαντινό Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία

Για να επισκεφτείτε ένα μουσείο (Λεβέντειο): Αντικατάσταση του άρθρου για το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου με άρθρο για το Λεβέντειο ή άλλο μουσείο που επισκέφτηκαν τα παιδιά (Χρήση αυθεντικών διαφημιστικών εντύπων και οδηγών του Μουσείου). Σελίδα 61 (εργασία 4) «Θέλετε να κάνετε πιο επίσημο το άρθρο για να το δημοσιεύσετε στην εφημερίδα του σχολείου. Για να το πετύχετε ξαναγράψτε το μεταφέροντάς το στην παθητική σύνταξη όπου αυτό είναι δυνατό.» Σελίδα 68 (εργασία 1) Για να επισκεφτείτε ένα μουσείο (Λεβέντειο): Χρειάζεστε χορηγό για τα εισητήρια του λεωφορείου. Γράψτε ένα γράμμα στον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων για να τον πείσετε να χορηγήσει την επίσκεψη (επιχειρηματολογία)

Μόλις επισκεφτήκατε ένα μουσείο και είστε ενθουσιασμένοι ! Σελίδα 66 (εργασία 2) Μόλις επισκεφτήκατε ένα μουσείο και είστε ενθουσιασμένοι ! Στην τάξη σας ζητούν να γράψετε ένα άρθρο παρουσίαση του μουσείου αυτού, για την εφημερίδα του σχολείου σας. Για ευκολία σας συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί (πώς λέγεται / πού βρίσκεται/.....) Λογοτεχνική αφήγηση «Το άγαλμα που κρύωνε» Γράψτε κι εσείς μια παρόμοια ιστορία, που να ζωντανεύουν οι φιγούρες στο... Λεβέντειο Μουσείο «Ένα χειρόγραφο διηγείται» (Το χειρόγραφο του Χ. Κ.)

Κυπριακό Ανθολόγιο Η Κύπρος κομμάτι της Οθωμανικής και μετέπειτα της Βρετανικής αυτοκρατορίας Η 9η Ιουλίου 1821 (σ. 105) Μέσα ο χάρος κι έξω ο δανειστής ( σ. 117) Η γνώμη του κοσμογύριστου (σ. 86) Το ξεσήκωμα του Οκτώβρη (σ. 162) Ένας ηρωϊκός λαός (σ.79) Διαδήλωση ( σ. 239)

Ιστορία «Ιστορία της Κύπρου» Α. Πολυδώρου «Εκκλησία της Κύπρου» (Κόκκινο βιβλίο)

Ελληνική Ιστορία - Σύνδεση με την τοπική ιστορία Παραδείγματα «Στα νεότερα χρόνια» Η Οθωμανική αυτοκρατορία (σ. 17) Ο σουλτάνος παραχωρεί «προνόμια» (σ. 27) Οι κοινότητες, μια μορφή αυτοδιοίκησης (σ.37) Οι οικονομικές δραστηριότητες των Ελλήνων (σ. 41) _____________________________________________________________________ (παράλληλα) Ιστορία της Κύπρου Η Κύπρος υπό την κυριαρχία των Οθωμανών Ο εθναρχικός ρόλος της Εκκλησίας (σ. 60) Ο θεσμός των δραγουμάνων (σ. 83)

της καθημερινής ζωής (σ. 47) «Στα νεότερα χρόνια» Χαρές και λύπες της καθημερινής ζωής (σ. 47) «Ιστορία της Κύπρου»

Η Επανάσταση εξαπλώνεται (σελ. 19) (παράλληλα) “Ιστορία της Κύπρου” «Στα νεότερα χρόνια» Η Επανάσταση εξαπλώνεται (σελ. 19) ______________________________________________ (παράλληλα) “Ιστορία της Κύπρου” Ο Κυπριανός και η Φιλική Εταιρεία Η 9η Ιουλίου 1821 Κύπριοι αγωνιστές του ΄21 (σ. 91-101)

Πώς πήραν οι Άγγλοι την Κύπρο Τα πρώτα 50 χρόνια «Στα νεότερα χρόνια» Το κυπριακό, ένα μεγάλο εθνικό θέμα (σ. 259) ___________ (παράλληλα) Ιστορία της Κύπρου Πώς πήραν οι Άγγλοι την Κύπρο Τα πρώτα 50 χρόνια Το Ενωτικό Δημοψήφισμα Ο Απελευθερωτικός Αγώνας (παράλληλα) Η Εκκλησία της Κύπρου Η Κύπρος στην Αγγλοκρατία Σχέσεις με τον έξω κόσμο Εκπαίδευση Καθημερινή ζωή Οικονομία Η Εθνική ολοκλήρωση Αντιαποικιακός αγώνας Η Κύπρος ανεξάρτητη

Θρησκευτικά «Εκκλησία της Κύπρου» Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Τουρκοκρατία, Αγγλοκρατία)

Γεωγραφία Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια) Πίνακας Τηλέμαχου Κάνθου Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών στη μελέτη ενός χάρτη. (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια»)

Οικοκυρικά Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση Παραδοσιακές συνταγές Από τα χρόνια των Οθωμανών μαχαλεπί μπακλαβάς

Μουσική (βιβλίο μαθητή Σ΄τ) Μουσική (βιβλίο μαθητή Σ΄τ) Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) Σ. Μιχαηλίδη: Στο Γάμο του χωριού Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) Δημοτικά τραγούδια Αμανές

Σχεδιασμός και Τεχνολογία Κατασκευή παντογνώστη Λευκωσία εντός των τειχών Μακρύδρομος (Παζάρι) Δημαρχείο Πλατεία Λεβέντειο Μουσείο (Οικία Δημάρχου) Πύλες Οικία Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου Οικία Αρχιεπισκόπου Κατασκευή προσωπείου Χατζηγιωργάκης Κορνέσιος Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα)

Φυσική Αγωγή Παραδοσιακοί χοροί Αντικριστοί Ζεϊμπέκικος Συρτός

Εnglish Language Unit 23 Περιγραφή χώρου Περιγραφή αντικειμένων Habits (use to, didn’t use to) Αναφορά σε γεγονότα του παρελθόντος Describing people’s appearance Σύνθεση βιογραφιών Asking and giving directions Talking about distance Παραθετικά των επιθέτων Συγκρίσεις

Μαθηματικά 1489 1192 Παράλληλες και κάθετες ευθείες Συμμετρία (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Τεύχος Α Αποστάσεις (cm Km) Συμμετρία Μαθηματικά Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής 1489 1192 1571 1878 Βυζαντινά χρόνια Χρόνια Φράγκων Χρόνια Ενετών Χρόνια Οθωμανών Γραφικές Παραστάσεις Πληθυσμός Εμπορεύματα 1960 Προβλήματα Με τις χρονολογίες Χρόνια Βρετανών

Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Μέσο αναζήτησης πληροφοριών Μέσο παρουσίασης εργασιών Χρήση του Kidspiration (σχεδιαγραμματική απεικόνιση εννοιών) Επικοινωνία με άλλα σχολεία και μουσεία για ανταλλαγή πληροφοριών και ενημέρωση για περιοδικές εκθέσεις.

Λευκωσία Σχετικές επισκέψεις Η Κύπρος κομμάτι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας: Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), αρχοντικό της οδού Αξιοθέας Η Κύπρος κομμάτι της Βρετανικής αυτοκρατορίας: Κέντρο Τεχνών, Ελένειο, Άγιος Αντώνιος (δημοτικό), Λήδρα Πάλας, Δημαρχείο. (Συλλογή από κάρτες, φωτογραφίες για πινακίδα ή ομαδική εργασία στον υπολογιστή - παρουσίαση)

Η γωνιά του Μουσείου 1. Επιλογή θέματος 2. Τίτλος έκθεσης 3. Έρευνα για συλλογή αντικειμένων 4. Επιλογή αντικειμένων (φωτογραφίες, κάρτες, ποιήματα, ημερολόγια. εικόνες, ταινίες, αντικείμενα) 5. Πληροφοριακά στοιχεία για το κάθε αντικείμενο 6. Αισθητική παρουσίαση της έκθεσης 7. Διοργάνωση παρουσίασης της έκθεσης (αφίσα, προσκλήσεις προς συμμαθητές, δασκάλους, γονείς, γειτονικά σχολεία) Προσωπική συλλογή

εικαστικά Προτάσεις στο θέμα των εικαστικών για την Στ’ τάξη ως επέκταση του προγράμματος «Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του χτες» που αναπτύσσονται στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο στη Λευκωσία

Οι εισηγήσεις εικαστικής προέκτασης του θέματος που αφορά στην επίσκεψη των παιδιών στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο αναφέρονται στα μαθήματα της ‘Τέχνης’ και του ‘Σχεδιασμού και Τεχνολογίας’. Οι προεκτάσεις σχετίζονται, είτε με τα αυθεντικά αντικείμενα που τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή μαζί τους μέσα από τις προθήκες του μουσείου, είτε με αντικείμενα, γεγονότα, καταστάσεις και χαρακτήρες που τα παιδιά έχουν γνωρίσει μέσα από τις διάφορες χρονικές περιόδους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προγράμματος.

τη δημιουργικότητά σου... υφάσματα μπογιές ψηφίδες κάρβουνο μολύβι πέτρα χρώματα πηλός Άσε ελεύθερη τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου...

Δημιουργικές ιδέες ...με τα μολύβια ...το κάρβουνο ...τις μπογιές ...τα χρώματα

Μοτίβα ή σχέδια από τα διάφορα κοσμήματα, ενδύματα, σταμπωτά μαντήλια, λευκαρίτικα κεντήματα, διάφορα αντικείμενα και όπλα από τα χρόνια των Οθωμανών και των Βρετανών.

Τους διάφορους τεχνίτες και φιγούρες άλλων ανθρώπων. Φιγούρες Καραγκιόζη. Το γυναικοπάζαρο. Αφίσες με θέμα κάποια κοινωνική εκδήλωση (π.χ. παράσταση Καραγκιόζη, θεάτρου ή κινηματογράφου).

Παραστάσεις από το χώρο της επίσκεψής τους (πχ το κτήριο που στεγάζει το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, λεπτομέρειες από το κτήριο, το προσωπικό του Μουσείου κτλ). Το «Ο κόσμος της Λευκωσίας» του Egor Greisser. Θέματα από τη ζωή των κατοίκων της πόλης μας. Κάρτες σε χαρτί με κάτι που τους έκανε εντύπωση από το μουσείο. Κινητές φιγούρες με χαρακτήρες που γνώρισαν τα παιδιά.

Βάφουν λεπτά υφάσματα με φυσικές μπογιές (λινάρι, κρεμμυδόφυλλα) για να φτιάξουν μαντήλια κι άλλες ενδυμασίες. Ασχολούνται με τους τόνους και τις αναμείξεις χρωμάτων παρατηρώντας τη δύναμη της αντίθεσης στη γραμμή και στο χρώμα. Μια βιτρίνα του Μουσείου. Ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα μας.

Δημιουργικές ιδέες ...με τον πηλό ...με διάφορες ζύμες

Πήλινες πλάκες όπου χαράζουν πάνω ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. τείχη, ο Δραγομάνος και η γυναίκα του, κοσμήματα και ενδυμασίες από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, σκηνή από το γυναικοπάζαρο κτλ). Προσωπεία από φιγούρες που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. φιγούρες του Egor Greisser, κύριος Παναγιωτάκης σαλεπιτζής κτλ). Ναργιλέ, φλυτζανάκια του καφέ. Κούκλες «Nευρόσπαστα» με θέμα φιγούρες που γνώρισαν τα παιδιά. Κοσμήματα για τη γυναίκα του Δραγομάνου. Πήλινες σφραγίδες για τα σταμπωτά μαντήλια. Ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα μας.

Δημιουργικές ιδέες ...με τα υφάσματα

Τα παιδιά Σχεδιάζουν παραστάσεις από την επίσκεψή τους (π.χ. «Ο κόσμος της Λευκωσίας» του Egor Greisser, ενετικά τείχη), κόβουν και ράβουν υφάσματα με διάφορες βελονιές ή τα κολλούν σε διάφορες επιφάνειες με κόλλες σε υγρή ή στερεή μορφή. Φτιάχνουν ενδυμασίες ανθρώπων που πέρασαν από την πόλη μας με κομμάτια ρούχων ή με παλιά σεντόνια, ζωγραφίζοντας πάνω σχήματα εμπνευσμένα απ’ αυτά που είδαν στο μουσείο (π.χ. ενδυμασίες Κυπρίων κατά τα χρόνια των Οθωμανών (ενδυμασία Δραγομάνου και της γυναίκας του, βράκα, ζιμπούνι, ζώστρα, φέσι, γυναικείες ποδιές) και των Βρετανών.

Δημιουργικές ιδέες ...με τις ψηφίδες

Χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους έγχρωμου ή ζωγραφισμένου χαρτιού από τα ίδια τα παιδιά, χαρτί εφημερίδας ή περιοδικού, φτιάχνουν σε χοντρό χαρτόνι, ξύλο ή άλλη επιφάνεια, το δικό τους ελεύθερο κολάζ από χάρτινες ψηφίδες. Φτιάχνουν κολάζ με ό,τι σχετικό βρούνε με το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο αλλά και με διάφορα άλλα μουσεία (περιοδικά, αποκόμματα εφημερίδων – άρθρα – φωτογραφίες κτλ) καθώς και συνθέσεις από παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους (π.χ. μια βιτρίνα του μουσείου). Με ψηφίδες από πέτρα, πορσελάνη, γυαλί, κεραμικό, φτιάχνουν σε βάση από ξύλινες σανίδες, γύψο ή τσιμέντο το δικό τους ψηφιδωτό.

Δημιουργικές ιδέες ...με τη γλυπτική ...τη χαρακτική

Τα παιδιά Φτιάχνουν αγαλματάκια χρησιμοποιώντας ασβεστόλιθο, πολυστερίνη, στερεό σαπούνι. Χαράζουν σε πέτρες (ασβεστόλιθο), σε φελλό πεύκου, γύψο, γύψινη πλάκα, λάινο, μαλακό γύψο, ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις. Με το λάινο και κάποια εργαλεία χαρακτικής όπως γλυφίδες και με διαλυμένα χρώματα τέμπερας, ακρυλικά και μελάνι εκτύπωσης, μπορούν να δημιουργήσουν εγχάρακτες διακοσμήσεις και γκραβούρες σε αναφορά προς τα έργα του μουσείου ή τη ζωή των κατοίκων της Λευκωσίας.

Άλλες κατασκευές-Ανάμεικτα υλικά Κατασκευή μακέτας των ενετικών τειχών με κομμάτια από ξύλο, πολυστερίνη, κουτιά, σύρμα καλυμμένο με πλαστικό κι ό,τι άλλο σκεφτούν τα παιδιά. Κατασκευή κοσμημάτων των τεχνιτών και της γυναίκας του Δραγομάνου, με χάντρες, ασημόχαρτο, χρυσόχαρτο, χρυσοκλωστές, κουμπιά, σπόρους, σύρμα κι άλλα υλικά. Κατασκευάζουν με μεικτές τεχνικές ό,τι σχετικό με την επίσκεψη και γενικότερα με το θέμα επιθυμούν.

Εικονογράφηση Μερικά θέματα: « Η επίσκεψη μας στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο» «Το κτίσιμο των ενετικών τειχών» « Η γυναίκα του Δραγομάνου Χ’ Γιωργάκη Κορνέσιου διαλέγει κοσμήματα από τον χρυσοχόο που επισκέπτεται το αρχοντικό τους» «Κυρίες στο Γυναικοπάζαρο»

Προέκταση της Γ’ Φάσης του προγράμματος (μετά την επίσκεψη στο Μουσείο) μπορεί να αποτελέσει μια επίσκεψη... στο μουσείο Λαïκής Τέχνης στο Βυζαντινό Μουσείο στην οικεία του Χ’’ Γιωργάκη Κορνέσιου σε παλιά σπίτια της Λευκωσίας Ακόμα, στο Κέντρο Κυπριακής Χειροτεχνίας στα εργαστήρια αγγειοπλαστικής ξυλογλυπτικής κεντητικής χρυσοχοΐας αργυροχοΐας υφαντικής ψηφιδωτού και σε εργαστήρια ζωγραφικής και γλυπτικής και μεικτής τεχνικής Κυπρίων καλλιτεχνών.