ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Έτσι κάνουμε εμείς τα κορίτσια όταν
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Έτσι κάνουμε εμείς τα αγόρια όταν θέλουμε να ουρήσουμε!
Το κοριτσάκι με σπίρτα.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ΖΑΦΕΙΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΛΩΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΔΑΜΟΥ
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
Κ ΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΉ ΑΓΩΓΉ ! Αιμιλία Αριστείδου. Τις Τίνας της άρεσε πολύ να παίζει με τα παιχνίδια της στην αυλή του σπιτιού της. Όμως κάθε φορά που έβγαινε.
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμότητα.
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης. Σταμάτη Ευγενία: Α.Μ. 5672 Χριστοπούλου Σταυρούλα: Α.Μ. 5490

Σκοπός… Κατανόηση του φαινομένου της τήξης και της πήξης μέσα από την πειραματική και ομαδική εργασία.

Στόχοι… (για το φαινόμενο της τήξης) Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από στερεό σε υγρό ονομάζεται τήξη. Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα στερεό σώμα σε υγρό πρέπει να απορροφήσει θερμότητα.

Στόχοι… (για το φαινόμενο της πήξης) Κατανόηση ότι η αλλαγή φυσικής κατάστασης από υγρό σε στερεό ονομάζεται πήξη. Κατανόηση ότι για να μετατραπεί ένα υγρό σώμα σε στερεό πρέπει να αποβάλλει θερμότητα.

Εν συντομία οι στόχοι μας……..

1η Δραστηριότητα Αφήγηση στα παιδιά το μύθο του Ίκαρου και του Δαίδαλου. Ξεκινάμε την αφήγηση μας με τον Μίνωα, το βασιλιά της Κρήτης , ο οποίος ήθελε να κατασκευάσει ένα ξεχωριστό οικοδόμημα και για αυτό το σκοπό κάλεσε από την Αθήνα τον ξακουστό τεχνίτη Δαίδαλο. Ο Δαίδαλος ήταν ένας ξακουστός αρχιτέκτονας και γλύπτης και φημιζόταν για την εφευρετικότητα του. Πήγε λοιπόν στην Κρήτη και κατασκεύασε το λαβύρινθο, ένα πολύπλοκο και ξεχωριστό κτίσμα. Ο Μίνωας φοβήθηκε μήπως ο Δαίδαλος φτιάξει κάτι ανάλογο σε κάποιο άλλο μέρος και τον κλείδωσε στο παλάτι μαζί με τον γιό του τον Ίκαρο. Ο Δαίδαλος ζήτησε να του φέρουν πολύ κερί για να κατασκευάσει ένα καινούργιο δημιούργημα όμως είχε κάτι άλλο στο μυαλό του………. Με το κερί έφτιαξε φτερά, τα κόλλησε πάνω στους ώμους του γιού του και στους δικούς του και πέταξε μακριά από το παλάτι του Μίνωα.

1η Δραστηριότητα Ζήτησε από το γιό του να μην πετάξει πολύ ψηλά γιατί το κερί θα λιώσει και θα διαλυθούν τα φτερά του, αλλά ο Ίκαρος δεν τον άκουσε. Άρχισε να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά προς τον ήλιο, μέχρι που ο καυτός ήλιος έλιωσε το κερί με το οποίο ήταν φτιαγμένα τα φτερά του και έπεσε στη θάλασσα . Ο Δαίδαλος λυπημένος μάζεψε το σώμα του γιού του και το νησί που ήταν κοντά ονομάστηκε Ικαρία ,ενώ το πέλαγος γύρω από αυτό ονομάστηκε Ικάριο πέλαγος.

1η Δραστηριότητα Στο τέλος της ιστορία κάνουμε διάφορες ερωτήσεις στα παιδιά : Τι συνέβη στον Ίκαρο και έπεσε στη θάλασσα; Γιατί έλιωσαν τα φτερά του από τον ήλιο; Εάν ανάψουμε και εμείς ένα κερί τι θα γίνει; Θα λιώσει ή όχι;

2η Δραστηριότητα Μέσα από συζήτηση προσπαθούμε να εξηγήσουμε γιατί έλιωσαν τα φτερά του Ίκαρου. Πραγματοποιούμε ένα πείραμα για διαπιστώσουμε τι συνέβη και ποιο λόγο έλιωσαν τα φτερά. Υλικά: - Ένα κερί ρεσώ - Ένα χαρτόνι Εκτέλεση πειράματος : Ανάβουμε το κερί ρεσώ. Αρχικά ρωτάμε τα παιδιά αν εκπέμπει θερμότητα και αφού ακούσουμε τις απόψεις τους τα αφήνουμε να πλησιάσουν τα χέρια τους κοντά (όχι πολύ κοντά για λόγους ασφαλείας) έτσι ώστε να διαπιστώσουν μόνα τους ότι το κερί εκπέμπει θερμότητα. Τα ρωτάμε τι ένιωσαν και γιατί ένιωσαν έτσι. Όταν το κερί αρχίζει να λιώνει θα στάξουμε μια-δυο σταγόνες πάνω στο χαρτόνι. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά να μας πουν τι παρατηρούν και τι πιστεύουν ότι θα γίνει αν αφήσουμε για λίγη ώρα έτσι τις σταγόνες του κεριού . Στη συνέχεια θα ζητήσουμε από τα παιδιά να πιάσουν με τα χέρια τους το κερί αφού έχει κρυώσει για να δουν ότι έχει σκληρύνει. Στο σημείο αυτό θα αναφέρουμε τους όρους τήξη και πήξη. Το κερί λιώνει : Τήξη Το κερί παγώνει: Πήξη Στη συνέχεια θα ζητήσουμε από τα παιδιά να μας που αν γνωρίζουν άλλα υλικά που λιώνουν και παγώνουν.

3η Δραστηριότητα Σ’ αυτή τη δραστηριότητα θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε την τήξη και την πήξη του νερού, κάτι που είναι πολύ οικείο στα παιδιά και να εξηγήσουμε τον κάθε όρο μέσα από την πειραματική διαδικασία. Υλικά: - Ένα ποτήρι - Μία παγοθήκη - Παγάκια Εκτέλεση πειράματος : Θα τοποθετήσουμε μια παγοθήκη με νερό στην κατάψυξη την οποία θα βγάλουμε την ώρα του πειράματος και θα αδειάσουμε τα παγάκια σε ένα ποτήρι. Θα ζητήσουμε από τα παιδιά προβλέψεις για το τι θα συμβεί. Θα αφήσουμε το ποτήρι με τα παγάκια για να παρατηρήσουμε την κάθε αλλαγή που θα συμβεί. Αφού λιώσουν τα παγάκια θα ρωτήσουμε τα παιδιά γιατί έλιωσαν καθώς επίσης και πως έλιωσαν. Εκτέλεση πειράματος : Επαναλαμβάνουμε την διαδικασία και αντίστροφα, γεμίζοντας μια παγοθήκη με νερό και βάζοντάς την στην κατάψυξη προσπαθώντας έτσι να δούμε τι θα συμβεί στο νερό, αν θα γίνει δηλαδή ξανά πάγος. Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι πιστεύουν ότι θα συμβεί και μετά παρατηρούμε μαζί τα αποτελέσματα. Γιατί συνέβη αυτό; Το συμπέρασμα μας είναι: Ο πάγος λιώνει : Τήξη Το νερό παγώνει σε χαμηλές θερμοκρασίες: Πήξη

4η Δραστηριότητα Σ’ αυτή τη δραστηριότητα θα παρατηρήσουμε πως ένα υλικό στέρεης μορφής μετατρέπεται σε υγρό και τι ρόλο παίζει σε αυτό η θερμότητα. Υλικά: - Δύο ποτήρια - Παγάκια Εκτέλεση πειράματος : Θα τοποθετήσουμε και στα δύο ποτήρια τα παγάκια και θα αφήσουμε το ένα ποτήρι έξω από το παράθυρο σε σημείο που να τα ΄΄χτυπάει΄΄ ο ήλιος αλλά και να έχουν τα παιδιά οπτική επαφή μαζί του. Το δεύτερο ποτήρι με τα παγάκια θα το τοποθετήσουμε μέσα στην τάξη σε κάποιο σκιερό σημείο. Στη συνέχεια θα κάνουμε ερωτήσεις στα παιδιά για το αν θα λιώσουν τα παγάκια το ίδιο γρήγορα και στα δύο ποτήρια, αν θα λιώσουν σε κάποιο πιο γρήγορα, σε πιο θα λιώσουν πιο γρήγορα και γιατί. Επίσης αν έχει κάποια σημασία στο λιώσιμο του πάγου η ζέστη που εκπέμπει ο ήλιος ή η σκιά που επικρατεί μέσα στην αίθουσα. Αφού παρατηρήσουμε και στην πράξη τι θα συμβεί ρωτάμε τα παιδιά τι πιστεύουν ότι συνέβη και έλιωσαν πιο γρήγορα τα παγάκια που ήταν έξω από την τάξη από αυτά που ήταν μέσα στην τάξη; Μέσα από τη συζήτηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι στο μέρος που ήταν πιο ζεστό τα παγάκια έλιωσαν πιο γρήγορα απ΄ ότι στο μέρος που ήταν πιο κρύο. Άρα η θερμότητα είναι αυτή που βοηθάει τα στερεά να λιώσουν πιο γρήγορα.

5η Δραστηριότητα Αξιολόγηση Στην τελευταία δραστηριότητα θα αξιολογήσουμε αν τα παιδιά έχουν κατανοήσει τις έννοιες τήξη και πήξη μέσα από το παιχνίδι. Υλικά: - Ηλεκτρονικός Υπολογιστής - Παιχνίδι Εκτέλεση Αξιολόγησης : Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες και μια-μια ομάδα θα έρχεται στον Η/Υ για να παίξουν το παιχνίδι αξιολόγησης. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι υπάρχουν αντικείμενα τα οποία τα παιδιά τοποθετούν στο φούρνο ή στην κατάψυξη και προσπαθούν να προβλέψουν τι θα συμβεί στο καθένα. Ιστοσελίδα: http://archive.fossweb.com/modulesK-2/SolidsandLiquids/activities/changeit.html

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!