Τα πολιτικά γεγονότα πολλά και ταραχώδη. Η Αθήνα είναι το κεντρικό σκηνικό όλων αυτών των καταστάσεων που ζει η μεταπολεμική Ελλάδα και των ιδιαιτεροτήτων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Η δική μας βουβή ταινία: «Περιπέτεια στο Πλατάνι»
1. Κωμωδία του 1964 σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου.
Στην ταινία «Άρωμα Γυναίκας» υπάρχει μια αξέχαστη σκηνή...
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ στο ART COMICS. Ο σχολιασμός της εικόνας αποτελεί σύνηθες εργαλείο στη διδακτική των ξένων γλωσσών. Ο μαθητής την αναγνωρίζει.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ 3ΗΜΕΡΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟ
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Σοφές φράσεις του μικρού Βούδα για να ζεις πάντα καλά.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου.
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ. Εμείς οι κάτοικοι αυτού του τόπου, οι απλοί πολίτες, εργαζόμενοι, αγρότες, νεολαίοι και συνταξιούχοι αυτής της χώρας αρνούμαστε να πληρώσουμε.
ΜΑΡΑΓΓΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΓΙΑΝΝΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΔΙΗΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΔΟΥΚΑ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Εργασία στην Τεχνολογία από τη μαθήτρια της Α’ τάξης του 1ου γυμνασίου Βέροιας Μαρία Μ.
Η γυναίκα στην αρχαία Ελλάδα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
Ο ελληνικός κινηματογράφος
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι ηρωίδες του 1821 Ομαδική εργασία των μαθητών της ΣΤ’ 2 τάξης
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα ήταν μια μικρή, φτωχή πόλη, αλλά είχε την ομορφιά της. Χωριζόταν σε τριάντα έξι μαχαλάδες (γειτονιές). Οι δρόμοι.
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Διερευνητική Εργασία Α΄ Λυκείου ΠΤΥΧΙΟ, ΜΟΡΦΩΣΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΙΔΕΩΔΗ ΠΟΥ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Υπεύθυνος καθηγητής: Ευθυμιάδης Παύλος.
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Παρουσίαση του θέματος : Η τέχνη του δρόμου όπως έχει ήδη αναφερθεί σήμερα έχει εξελιχθεί σε : είδος έκφρασης είδος διαμαρτυρίας για τη λειτουργία του.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ.
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Σχολική γιορτή 25ης Μαρτίου | Δ.Σ. Λίμνης | ΣΤ’ Τάξη | 2016 – 2017
Oλυμπιακοί αγώνες Ευτυχία Α. Δέσποινα Χ..
Παραθέματα για επανάληψη
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ
Καφές και τσιγάρο COFFEE AND CIGARETTES.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Η καθημερινή μέρα μιας γυναίκας και ενός άντρα
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 5ου ΑΙ. π.Χ. ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΤΟΙΚΟΙ ( ΕΜΠΟΡΟΙ) ΔΟΥΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΕΜΠΟΡΟΙ ΔΙΑΝΟΗΣΗ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα πολιτικά γεγονότα πολλά και ταραχώδη. Η Αθήνα είναι το κεντρικό σκηνικό όλων αυτών των καταστάσεων που ζει η μεταπολεμική Ελλάδα και των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής κοινωνίας.

Αρχές της δεκαετίας του 1950: οι δρόμοι της Αθήνας, με το λαμπρό φως της Αττικής, γίνονται εξαιρετικά κατάλληλο ντεκόρ για τα εξωτερικά γυρίσματα των ταινιών.

Ο Μ. Κακογιάννης απεικονίζει την Αθήνα με χιούμορ και τρυφερότητα.

Ο Ν. Κούνδουρος περιγράφει με γλαφυρότητα τις συνθήκες της ζωής σε μια παραγκούπολη και την αγωνία της επιβίωσης των κατοίκων της.

Η αθηναϊκή αυλή: σήμα κατατεθέν της εποχής (καυγάδες, κουτσομπολιά, αλλά και στενές σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους.) [«Οι κυρίες της αυλής», 1966 του Ντ. Δημόπουλου] Σταδιακά, όμως, οι περισσότεροι αρχίζουν να ονειρεύονται την απόκτηση διαμερίσματος (σύμβολο μεσοαστισμού) [«Θα σε κάνω βασίλισσα», 1964 του Αλ. Σακελλάριου]

Άλλο μεγάλο όνειρο είναι η «αποκατάστ αση» των κοριτσιών με έναν «καλό» γαμπρό.

Ο άντρας σε πολλές περιπτώσεις συνεχίζει να είναι ο «αφέντης» με τη γυναίκα πλήρως υποταγμένη και εξαρτημένη από αυτόν, κυρίως στις πιο λαϊκές συνοικίες..

Οι πιο απλοί και λαϊκοί άνθρωποι – υπηρέτριες, μοδιστρούλες, σωφεράκια - διασκεδάζουν στα ταβερνάκια, τραγουδούν και πίνουν ξεχνώντας τα βάσανα της φτώχειας τους. («Τα κίτρινα γάντια» 1960 του Αλ. Σακελλάριου) Συχνάζουν, ακόμη, στα «φριχτά» μπουζούκια, όπως τα χαρακτηρίζει η άρχουσα τάξη και στα οποία οι γυναίκες είναι πιο ελεύθερες. («Στέλλα» 1955 του Μ. Κακογιάννη)

Ο ίδιος δημιουργός, ο Μ. Κακογιάννης, στην ταινία «Το τελευταίο ψέμα» (1958) αποτυπώνει τη σήψη της ανώτερης κοινωνικής τάξης την οποία βλέπουμε να διασκεδάζει με τη χαρτοπαιξία και το χορό στα club της εποχής χρησιμοποιώντας λέξεις και φράσεις αγγλικές και κυρίως γαλλικές.

Τα λαϊκά στρώματα δεν μορφώνονται και χρησιμοποιούν την «αργκό» κυρίως, όταν ανήκουν στον «υπόκοσμο» της εποχής. Πραγματικά απολαυστικοί οι διάλογοι ανάμεσα σε πλούσιους και «περιθωριακούς», αν κάπου συναντηθούν οι δρόμοι τους. («Η χαρτοπαίχτρα» του Γ. Δαλιανίδη)