Σχολικό έτος 2012-13 26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΟΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Σχολικό έτος 2012-13 26ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Ξεκινώντας…… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Παπαδόπουλος Νικόλαος Συνεργαζόμενοι: Νικολός Δημήτρης ΠΕ 20 Ευθυμίου Άγγελος ΠΕ 08 Γάκη Καλλιρρόη ΠΕ 16 Τάξη: Γ Τμήμα: Γ1-Γ2
Πώς οργανωθήκαμε.. Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες των 5 ατόμων η καθεμία, ορίσαμε κι από ένα σήμα κατατεθέν: μια πινακίδα (σήμα).
ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή για αυτό το θέμα αποτέλεσαν τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στην πόλη μας με σχετικά μεγάλη συχνότητα, αλλά και ότι το σχολείο μας περιβάλλεται από δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας και τα σήματα που υπάρχουν περιμετρικά από αυτό είναι πολλά.
Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Έγινε ανάγνωση και συζήτηση του βιβλίου <<κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη>> και κάθε φορά ζωγραφίζαμε και από μια σκηνή με το σχετικό θέμα. Μέσα από το προαύλιο παρατηρήσαμε την ταχύτητα των οχημάτων. Βγαίνοντας στο πεζοδρόμιο παρατηρήσαμε και καταγράψαμε τα σήματα.
Με τα φύλλα εργασίας <<ο δρόμος κι εγώ>>, μέσα από αντιστοιχίσεις, εργασίες σωστού-λάθους, σπαζοκεφαλιές, ζωγραφιές και διάφορες άλλες δραστηριότητες, ασχοληθήκαμε με θέματα όπως: η συμπεριφορά στο δρόμο, ο κοκ, η μετακίνηση με τα πόδια και με ποδήλατο, η σωστή θέση στο αυτοκίνητο, η τροχαία, πρόβλεψη κίνδυνων και τέλος τι κάνω σε περίπτωση ατυχήματος…
Εστιάσαμε στη συμπεριφορά μας μέσα στο αυτοκίνητο ως επιβάτες με τη βοήθεια του φυλλαδίου <<μέσα στο αυτοκίνητο>> ζωγραφίζοντας με πράσινο τις σωστές εικόνες και με κόκκινο τις λάθος
Κατασκευάσαμε σήματα κάθετης και οριζόντιας σήμανσης και μάθαμε τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας
Φτιάξαμε αφίσα με το σύνθημα: <<λιγότερα ατυχήματα καλύτερη ζωή>>
Μας επισκέφθηκαν… Μετά από πρόσκλησή μας, η Τροχαία Πατρών μας έστειλε μία τροχονόμο, η οποία μας ενημέρωσε για τη σωστή συμπεριφορά και τους κινδύνους στο δρόμο, τον ΚΟΚ, τη σπουδαιότητα της ζώνης ασφαλείας κ.α.
Η παρουσίασή μας… Παρουσιάσαμε το πρόγραμμά μας με κατασκευές σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ποίημα που γράψαμε στην τάξη και με τραγούδι που αναφερόταν σε όλα εκείνα που μάθαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος
Ας αξιολογηθούμε… Τόσο η συμπεριφορά όσο και η συνεργασία των μαθητών υπήρξαν ενθουσιώδεις, αφού μάθαιναν πράγματα που τα ενδιέφεραν και τα συναντούσαν καθημερινά. Τους λύθηκαν αρκετές απορίες, χαίρονταν να κάνουν δραστηριότητες και να γίνεται συζήτηση, να κατασκευάζουν, να φτιάχνουν στίχους, να τραγουδούν κ.α.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΩ Κλείνοντας… Από την υλοποίηση του προγράμματος όλοι οι μαθητές σε συνεργασία με το δάσκαλό μας, δημιούργησαμε ένα ποίημα, που στη συνεχεία μελοποιήθηκε με τη βοήθεια της δασκάλας της μουσικής και παρουσιάστηκε στο σχολείο, αλλά και στην εκδήλωση για την κυκλοφοριακή αγωγή που έγινε στον πολυχώρο <<πολιτεία>> ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΩ Την Κυκλοφοριακή την Αγωγή την αγαπήσαμε πολύ. Μάθαμε για διαβάσεις πεζοδρόμια και στάσεις. Γνωρίσαμε τα σήματα, φανάρια και οχήματα. Μιλήσαμε για το ποδήλατο και για το αυτοκίνητο. Μας ενημέρωσε και μια τροχονόμος κάθε σήμα και ένας νόμος. Κόκκινο ανθρωπάκι ο Σταμάτης πρόσεχε για να μην πάθεις!!! Το Γρήγορη όταν δεις πέρνα χωρίς να φοβηθείς. Και τον ΚΟΚ αν δεν τηρείς τότε θα τιμωρηθείς. Βάζω ζώνη μες στο αμάξι το πε ο κύριος στην τάξη.
ΤΕΛΟΣ