ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Advertisements

Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Παράδειγμα eTwinning καλής πρακτικής
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 4 ο.
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Η Διατροφή μας στη λαϊκή μας Παράδοση Παροιμίες και αινίγματα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης A΄1
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Η Ε Λ Ι Α 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΙΦΥΤΟΥ ΤΑΞΗ: Δ’
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
για να σχηματίσω τη λέξη
ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ.Έτος: 2011-12 Δασκάλα: Βαΐτσα Δεληγιάννη Πρόγραμμα: «Το Μουσείο της τάξης μου»  

Διδακτική προσέγγιση Η Β΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου Νέας Καρυάς είχε την ευκαιρία στα πλαίσια του μαθήματος «Γλώσσα» και με αφορμή τις διδακτικές ενότητες « Μες στο Μουσείο » να ασχοληθεί με το πολιτισμό και την παράδοση, με θέμα «Η ανάγκη διάσωσης της λαϊκής μας παράδοσης». Η δασκάλα και τα παιδιά, με μεράκι και αγάπη, με νοσταλγία και σεβασμό στον πολιτισμό, εμπνευστήκανε και δημιουργήσανε μια λαογραφική γωνιά στην τάξη τους.

Λαογραφία Η λαογραφία είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της ταυτότητας ενός λαού. Η λαογραφία γενικά εξετάζει τον λαϊκό μας πολιτισμό. Είναι ένα θέμα τεράστιο, αστείρευτο και ατελείωτο. Η μελέτη της λαογραφίας μας είναι αναγκαία και απαραίτητη για λόγους ιστορικής γνώσης, για τη ρύθμιση της εξελικτικής πορείας του πολιτισμού μας, γιατί μόνον όταν λαμβάνονται υπ΄όψιν οι πολιτισμικές ρίζες του παρελθόντος διασφαλίζεται η ιστορική συνέχεια.

Πολιτισμός Πολιτισμός είναι δημιούργημα των ανθρώπων. Τον αντιλαμβανόμαστε και τον ζούμε καθημερινά γύρω μας .Η γλώσσα, η θρησκεία, οι συνήθειες, η παιδεία, οι τέχνες, οι επιστήμες και η τεχνολογία είναι ο πολιτισμός μας. Είναι τα σημαντικότερα και τα μεγάλα, τα απλά και τα καθημερινά. Τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε, ο τρόπος που μιλάμε, που διασκεδάζουμε, που συμπεριφερόμαστε είναι ο πολιτισμός.

Δραστηριότητες Τα αντικείμενα – στοιχεία πολιτισμού που συλλέξαμε, περιγράφουν, αντιπροσωπεύουν προβάλλουν τον πολιτισμό μας καταγράφοντας έτσι την ταυτότητα μιας κοινωνίας. Η συλλογή μας περιλαμβάνει οικιακά αντικείμενα όπως μπακίρια, κατσαρόλα, χειρόμυλο, γουδί, τρίφτη κ.α.

...επίσης σίδερο με κάρβουνα, διακοσμητικές λάμπες πετρελαίου, ασημικά, υφαντά εργόχειρα, στρωσίδια και προικιά του νοικοκυριού...

Δίσκος με γυάλινα ποτηράκια του λικέρ, χαρτονομίσματα, κέρματα και ασπρόμαυρες φωτογραφίες

Ύστερα ετοιμάσαμε τις λεζάντες για το κάθε αντικείμενο και τοποθετήσαμε τα αντικείμενα πάνω σε ένα μεγάλο τραπέζι.  

Τέλος φτιάξαμε προσκλήσεις και μοιράσαμε σε άλλες τάξεις...

...καθώς και ένα βιβλίο εντυπώσεων...

Καλέσαμε γονείς και παιδιά των άλλων τάξεων και παρουσιάσαμε το «Μουσείο» μας!

Έτσι τα παιδιά παρουσίασαν την έκθεσή τους, φορώντας παραδοσιακές ενδυμασίες είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τη χρήση των αντικειμένων αυτών και να τα κάνουν σύγκριση με τα σημερινά, προκαλώντας το θαυμασμό και τη συγκίνηση σε γονείς και συμμαθητές!

Στόχοι Να γνωρίσουν την Ελλάδα του χτες. Να δουν παλιά αντικείμενα από κοντά και να κάνουν σύγκριση με τα σημερινά. Να έρθουν σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση του τόπου μας και να εκτιμήσουν την αξία τους. Να αντιληφθούν ότι τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε, ο τρόπος που μιλάμε, διασκεδάζουμε, συμπεριφερόμαστε είναι ο πολιτισμός μας. Ήταν μια σημαντική εμπειρία για μικρούς και μεγάλους, γιατί έτσι… οι μεγάλοι θυμούνται και οι μικροί μαθαίνουν.

Ακροστιχίδα Λ α ο γ ρ α φ ι κ ό Μ ο υ σ ε ί ο Α ν έ μ η Λ α ο γ ρ α φ ι κ ό Μ ο υ σ ε ί ο Α ν έ μ η Ο ρ γ ά ν ω σ η Γ κ α ζ ό λ α μ π α Ρ ο ύ χ α Α δ ρ ά χ τ ι Φ λ ο κ ά τ η Ι σ τ ο ρ ί α Α γ ά π η

Ερωτήσεις: Πού αλλού βλέπουμε αυτά τα αντικείμενα; Πώς ονομάζουμε το ξύλινο εργαλείο για το τύλιγμα των νημάτων σε μασούρια; Για να γίνει η λαογραφική γωνιά χρειάστηκε αρκετή δουλεία και σωστή; Τι χρησιμοποιούσαν παλιά για φωτισμό; Στα παλιά χρόνια οι γυναίκες φορούσαν παραδοσιακή ενδυμασία, σήμερα οι γυναίκες φορούν μοντέρνα; Οι γυναίκες έπαιρναν από τα πρόβατα το μαλλί, το έγνεθαν για να γίνει λεπτή κλωστή και το έδεναν πάνω στο; Οι γυναίκες στον αργαλειό έκαναν υφαντικά τις; Η λαογραφία δείχνει την παράδοση και την; Οι μαθητές δούλεψαν με μεράκι και πολύ;

Ευχαριστώ και συγχαίρω τους μαθητές μου! Ευχαριστώ και συγχαίρω τους μαθητές μου!   Η δασκάλα της Β΄τάξης Δεληγιάννη Βαΐτσα