5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ταξιδεύοντας από το χθες
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ιστορία και Εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ιστορία του Ιντερνετ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ε. ΜΑΙΣΤΡΟΥ.
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
«Γερμανόφωνη Ψηφιακή Εφημερίδα»
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Ο έφηβος και το σχολικό περιβάλλον Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Υπέυθυνες Προγράμματος: Σπυροπούλου Ελένη Παπαδοπούλου Κρυστάλλω.
Γυμνάσιο Παραλίας Καλαμάτας
Το κεντρικό Παρθεναγωγείο Σμύρνης
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Β’ Εφαρμοσμένων Τεχνών 4ου ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Τοπική Ιστορία Δράμα, 12/1/2011
Το Επαγγελματικό Λύκειο του Δήμου Θέρμης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 (ΧΟΥΝΤΑ)
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ PROJECT.
Λευτέρης Αραπάκης ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.
Άλκη Ζέη.
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
129ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Καλώς ορίσατε στην 4η εκδήλωση στην 4η εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες στην Καρδίτσα.
Παρουσίαση της νέας Γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας
Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο»
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Ε.Κ.Φ.Ε. Καρδίτσας Δραστηριότητες από 1/9/2003 έως 5/5/2011.
 Το 1964 το κτήριο στέγασε τα πρώτα τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι το 1984.Αργοτερα το κτήριο έμεινε γνωστό ως > και έγινε τόπος συγκέντρωσης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού.
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Σχολικές δραστηριότητες ΄12 2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
10 ο Γενικό Λύκειο Πειραιά. Στοιχεία του σχολείου Διεύθυνση : Κεχαγιά 6 και Μαυρογένους Τηλ: Ιστοσελίδα:
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Τα δημοτικά σχολεία της Λακατάμειας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Οι Βίλες της Θεσσαλονίκης
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5ο Ιστορικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Ένα Σχολείο, μία ιστορία» Σχολείο: 5ο Γ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης Τάξη: Α3 Project Ον/μα μαθητών/τριών που θα κάνουν εισήγηση: Αγράδας Παντελής, Αλεξανδρής Άγγελος, Βουδούρη Βασιλική, Βοσνιάδου Ελευθερία, Γήσης Αλέξανδρος, Γκάγκα Ιωάννα, Γκαργκαλατζίδης Αριστείδης-Ανδρέας, Γρηγοριάδου Ηρώ, Δημητριάδου Βασιλική, Δημοφέρλια Αθηνά, Καραβάνα Διονυσία, Καρανίκου Μαρία, Καραπετρίδου Γιώτα, Κατερινάκης-Κωνσταντινίδης Ιάσων, Κούτσιανου Ανδρονίκη, Λιόλιου Μαγδαληνή, ΜετσάΪ Κλίσιο, Παπαχρήστος Νικόλαος, Σαραφίδης Μιχαήλ. Ον/μα εκπαιδευτικού: Πατήλας Χρήστος

Εισαγωγή Το Ε’ Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πλέον ιστορικά σχολειά της πόλης, με μια διαδρομή στην εκπαιδευτική ιστορία της αξιολογότατη. Η εργασία αυτή αναφέρεται στο Ε’ Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης το οποίο είναι ένα από τα ιστορικά σχολειά της πόλης, με μια διαδρομή στην εκπαιδευτική ιστορία της αξιολογότατη. Με διευθυντές και καθηγητές που διαμόρφωσαν τις προσωπικότητες μαθητών, όχι μόνο της πόλης αλλά και άλλων περιοχών, που προσέφευγαν στο συγκεκριμένο σχολείο για να αποκτήσουν εφόδια για να αντιμετωπίσουν τη ζωή. Το σχολείο φημιζόταν για τα τμήματα θετικής κατεύθυνσης χωρίς όμως να υστερεί και στα τμήματα θεωρητικής κατεύθυνσης. Και η σημερινή πορεία του είναι αντάξια του παρελθόντος.

Ίδρυση του Ε’ Γυμνασίου Το Ε' Γυμνάσιο Αρρένων είναι θυγατρικό το Α' Γυμνασίου Αρρένων και ιδρύεται το 1936 και πρωτολειτούργησε το έτος 1936-1937 με έξι τάξεις. Ιδιαίτερο λόγο για την πορεία της ιστορίας αυτής αποτέλεσε το 5ο Γυμνάσιο Αρρένων, γνωστό σήμερα ως 5ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης. Το Ε' Γυμνάσιο Αρρένων είναι θυγατρικό το Α' Γυμνασίου Αρρένων και ιδρύεται το 1936 και πρωτολειτούργησε το έτος 1936-1937 με έξι τάξεις. Τα σχολεία τότε λειτουργούσαν έξι μέρες και όχι πέντε όπως από το 1981 και εξής. Το σχολείο την πρώτη χρονιά ίδρυσής του το διευθύνει, ο γυμνασιάρχης του Α' Αρρένων, Βαρβατσούλης Κωνσταντίνος. Στο κτίριο της οδού Βασιλέως Γεωργίου 29 λένε πως στεγάστηκε το Ε' Γυμνάσιο Αρρένων από το 1933 μέχρι το 1938. Το σχολείο θα αποκτήσει τη φήμη αυστηρού σχολείου, κάτι που θα το κάνει ξεχωριστό μεταξύ των σχολείων της πόλης.

Μεταφορά στο κτίριο της Β.Όλγας 108 Σχ. έτος 1937-1938 είναι η χρονιά που το σχολείο μεταφέρεται στο κτίριο της Βασ. Όλγας 108. Σχ. έτος 1937-1938 είναι η χρονιά που το σχολείο μεταφέρεται στο κτίριο της Βασ. Όλγας 108. Εδώ στεγάστηκε το Ε' Γυμνάσιο μέχρι το 1961 ( τμήματά του συνέχισαν να λειτουργούν και αργότερα αν και το μεγαλύτερο τμήμα είχε μεταφερθεί στην Κριεζώτου. Πάντως το καλοκαίρι του 1962 οι απολυτήριες εξετάσεις διενεργήθηκαν στο κτίριο της Κριεζώτου). Το σχολείο δε, στεγαζόταν εδώ συνεχώς.

Το Ε’ Γυμνάσιο κατά τη διάρκεια της κατοχής Στα χρόνια του Ελληνο-Ιταλικού πολέμου το κτήριο έγινε φουρνάδικο, στα χρόνια της κατοχής το πήραν οι Γερμανοί, μετά την απελευθέρωση ο ΕΛΑΣ και στη συνέχεια Άγγλοι, πρόσφυγες, στρατιωτική υπηρεσία. Στα χρόνια του Ελληνο-Ιταλικού πολέμου το κτήριο έγινε φουρνάδικο, στα χρόνια της κατοχής το πήραν οι Γερμανοί, μετά την απελευθέρωση ο ΕΛΑΣ και στη συνέχεια Άγγλοι, πρόσφυγες, στρατιωτική υπηρεσία. Τότε το σχολείο μεταφερόταν σε διάφορα δημοτικά της περιοχής, μέχρι να επιστρέψει μετά την απελευθέρωση. Το κτίριο του Ε' Γυμνασίου Αρρένων βρισκόταν σε μια από τις ωραιότερες και πλουσιότερες περιοχές της πόλης, στις "εξοχές". Η αυλή του Ε' Γυμνασίου έβγαινε στην θάλασσα. Εξάλλου εκεί, σε εκείνη την πλευρά, γίνονταν το διάλειμμα και η καθημερινή σύνταξη των μαθητών. Το σχολείο λειτουργούσε σε δύο κύκλους. Από τις αίθουσες των πάνω ορόφων έβλεπαν θάλασσα και συχνά οι μαθητές έβλεπαν τη θάλασσα παρά το μάθημα. Τη δεκαετία του '40 είναι κατά γενική ομολογία η πλέον δύσκολη που πέρασε η χώρα μας. Τη δεκαετία αυτή, η Παιδεία γενικά αφέθηκε στην τύχη της, ενώ για έξι χρόνια, 1940-1946, το σχολείο αντιμετώπιζε περιβλήματα στέγασης. Τα πιο πολλά σχολεία επιτάσσονται από τους Γερμανούς που πάντα ήθελαν τα μεγάλα κτίρια. Έτσι αρχίζει για τους μαθητές μια περιπέτεια, μια περιδιάβαση από σχολείο σε σχολείο, σε δημοτικά σχολεία, μερικά παλιά και ακατάλληλα. Τα μαθήματα ήταν λίγα, περιορισμένα δηλαδή, και τότε λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν, υπήρχε μια επιείκεια. Στις 4 Ιουλίου 1946 αναλαμβάνει την διεύθυνση του σχολείο ο γυμνασιάρχης Κότσιρας Στέφανος του οποίου η φήμη αιωρείται ακόμα μεταξύ των αποφοίτων. Υπήρξε ένας από τους κυριότερους συντελεστές αυτού που λέγεται στην πόλη Ε' Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Πρώτα πρώτα θα βάλει τάξη στο αρχείο του σχολείου και θεία συντάξει τους συνοπτικούς πίνακες κάθε έτους από την χρονιά ίδρυσης του σχολείου. Για πρώτη φορά το σχολικό έτος 1947-1948 οι δύο ανώτερες τάξεις Ζ' και Η' χωρίζονται σε "τμήματα κλασικής και πρακτικής κατευθύνσεως". Θα πρέπει να τονίσουμε πως πολλές από τις πρωτοβουλίες του Κότσιρα ήταν αυθαίρετες δηλαδή λόγω των γνωριμιών του στο Υπουργείο, αποφάσιζε να κάνει κάτι πριν πάρει έγκριση. Επίσης ο Κότσιρας έστρεψε την προσοχή του στην αποκατάσταση του κτιρίου, που ήταν πραγματικό ερείπιο, και στην εμπέδωση της πειθαρχίας, έπεισε τους γονείς τα αγόρια να φοράνε πουκάμισα και να αποφεύγουν τις μάλλινες μπλούζες. Έτσι πετυχαίνονταν η πολυπόθητη καθαριότητα.

Δεκαετία του ’50 Το Ε' Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης το 1950 ήταν το πιο όμορφο σχολικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, ένα πραγματικό στολίδι. Στις αρχές του 1950 το Ε' Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης ήταν το πιο όμορφο σχολικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Ένα πραγματικό στολίδι, κόσμημα στην ανατολική πλευρά της πόλης μας. Έτσι μέσα από θεατρικές παραστάσεις και εκδηλώσεις με την χορωδία του σχολείου, από τις διάφορες ομάδες με τις οποίες διακρίνονταν στο εσωτερικό μαθητικό πρωτάθλημα, αλλά και από αγώνες στίβου, η ζωή του σχολείου αποκτουσε και ένα άλλο νόημα και σκοπό. Η μαθητική ζωή του Ε' δεν περιοριζόταν στον περίβολο του σχολείου. Ήταν ανοικτή στην κοινωνία με πολλούς και διάφορους δημιουργικούς τρόπους. Ήταν σχολείο που φρόντιζε συγχρόνως για το μυαλό,την καρδιά και το σώμα.

Δεκαετία του ‘60 Παρά τους νόμους της Χούντας η εργασία και η μαθησιακή διδασκαλία που επιτελείται στο Ε' Γυμνάσιο αυξάνει τη φήμη του. Τα κλασικά και πρακτικά τμήματα του σχολείου έχουν πολύ μεγάλες επιτυχίες στις Ανώτατες σχολές. Η δεκαετία του 60' ξεκινά με οιονούς αρκετά ελπιδοφόρους για την παιδεία, έχουν ψηφιστεί κάποιοι νόμοι για την τεχνική εκπαίδευση και για την γενική. Η Χούντα με μια σειρά από αναγκαστικούς νόμους θα τα γκρεμίσει όλα. Θα σταματήσει διδασκαλίες μαθημάτων, θα σταματήσει τη διδασκαλία της δημοτικής, των Αρχαίων από μετάφραση, θα καταργήσει τα τριτάξια Γυμνάσια και Λύκεια και θα επαναφέρει τις εισιτήριες εξετάσεις για το Γυμνάσιο. Παρόλα αυτά η εργασία και η μαθησιακή διδασκαλία που επιτελείται στο Ε' Γυμνάσιο αυξάνει τη φήμη του. Τα κλασικά και πρακτικά τμήματα του σχολείου έχουν πολύ μεγάλες επιτυχίες στις Ανώτατες σχολές. Μαθητές από όλη την πόλη και την επαρχία επιζητούν να εγγραφούν στο σχολείο, ενώ μαθητές από ιδιωτικά σχολεία δίνουν κατατακτήριες εξετάσεις για να ενταχθούν στη δύναμή του.

Δεκαετία του ‘70 Τη δεκαετία του 1970 το σχολείο συνεχίζει την πορεία του. Τον Ιανουάριο του 1976 θεσπίζονται νέες εκπαιδευτικές διατάξεις.Το σχολείο από εξατάξιο Ε' Γυμνάσιο Αρρένων, έχει μετονομαστεί σε Ε' Λύκειο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Τη δεκαετία του 1970 το σχολείο συνεχίζει την πορεία του. Το 1973 θα συμβεί ένα γεγονός που θα ταράξει τη ζωή του σχολείου. Στην έκτη επαίτειο της 21ης Απριλίου θα ακουστούν λόγια αντιστασιακά, και μάλιστα από το θεολόγο του σχολείου. Δημιουργείται κάποιος πανικός. Τον Ιανουάριο του 1976 έχουμε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την οποία θεσπίζονται: 1. εννεαετής υποχρεωτική εκπαίδευση ( εξατάξιο Δημοτικό και τριτάξιο Γυμνάσιο), 2. τριτάξιο Λύκειο με διαχωρισμό σε Θεωρητική και Θετική κατεύθυνση στις Β' και Γ' τάξεις, 3. εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο 4. εισαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων για τις Ανώτατες και Ανώτερες σχολές με συνυπολογισμό των βαθμών της Β' και Γ' Λυκείου. Το σχολείο από εξατάξιο Ε' Γυμνάσιο Αρρένων, έχει μετονομαστεί σε Ε' Λύκειο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Πριν κλείσει η δεκαετία τα σχολεία γίνονται μεικτά. Ήδη από τα χρόνια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1929 έχουν εξασφαλιστεί ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης στους μαθητές και τις μαθήτριες, αφού καθιερώνονται Γυμνάσια Θηλέων και Αρρένων στις πόλεις και μεικτά στις επαρχίες.

Δεκαετία του ‘80 Η δεκαετία του 1980 ξεκινά με απεργίες των καθηγητών. Το σχολείο γίνεται πλέον 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, πράγμα που σημαίνει πως φοιτούν αγόρια και κορίτσια. Το σχολείο μετονομάζεται σε 12ο Λύκειο Θεσσαλονίκης το 1986. Η δεκαετία του 1980 ξεκινά με απεργίες των καθηγητών. Από τις αρχές του 1981 καθιερώνεται το πενθήμερο στο σχολείο. Το 1982 νομοθετείται το μονοτονικό ενώ το σχολείο γίνεται πλέον 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, πράγμα που σημαίνει πως φοιτούν αγόρια και κορίτσια. Δημιουργούνται θυγατρικά σχολεία στην περιοχή με αποτέλεσμα να ελαττώνεται η δύναμη του σχολείου. Το σχολείο μετονομάζεται σε 12ο Λύκειο Θεσσαλονίκης το 1986.

Δεκαετία του ‘90 Η δεκαετία του 1990 ξεκινά με μία σειρά καταλήψεων από τους μαθητές. Μέχρι τα τέλη του 1999 μετονομάζεται σε 5ο Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης.Τα τελευταία χρόνια πέρασε αρκετές δυσκολίες. Κινδύνευσε να μην έχει μαθητές. . Η δεκαετία του 1990 ξεκινά με μία σειρά καταλήψεων από τους μαθητές. Μέχρι τα τέλη του 1998 το σχολείο ονομάζεται 12ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, ενώ από την επόμενη χρονιά το σχολείο μετονομάζεται σε 5ο Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης. Στις αρχές του 2000 οι καταλήψεις έχουν κοπάσει, οι δέσμες έχουν τελειώσει και οι εξετάσεις τους ( τελευταία χρονιά που εξετάστηκαν μαθητές σε μαθήματα δεσμών ήταν το σχολικό έτος 2000-2001). Τώρα πλέον έχουμε τις Πανελλαδικές εξετάσεις στη Β' και Γ΄Λυκείου. Οι Πανελλαδικές καταργήθηκαν στη Β' Λυκείου το 2006. Το 5ο πλέον Ενιαίο Λύκειο Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια πέρασε αρκετές δυσκολίες. Κινδύνευσε να μην έχει μαθητές. Τώρα κινδυνεύει να μείνει μακριά από το ιστορικό κτήριο του, της Κριεζώτου 2, καθώς τα δύο θυγατρικά του Πειραματικά παραμένουν εκεί, ενώ το ίδιο έχει καταφύγει (ένα μέρος του) σε λυόμενο για να ολοκληρωθούν οι διάφορες μελέτες και εργασίες για την εργασία του κτιρίου.

Από το 2000 έως και Σήμερα Τον αγιασμό στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2009-2010, παρακολούθησε ο Γιουσέιν Μπόλτ. Τον αγιασμό στο 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2009-2010, παρακολούθησε ο γρηγορότερος άνθρωπος του πλανήτη Γιουσέιν Μπόλτ. Ο Τζαμαϊκανός σούπερ σταρ που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να λάβει μέρος στον τελικό του Grand Pix, που θα διεξαχθεί στο Καυταντζόγλειο το Σαββατοκύριακο, συνοδεύεται από τον τότε Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Β. Παπαγεωργόπουλο και τον υφυπουργό Αθλητισμού Γ. Ιωαννίδη, οι οποίοι υπήρξαν μαθητές του σχολείου.

Η πορεία του Ε’ Λυκείου στο Σήμερα. Το 5ο Ιστορικό Λύκειο,συνεχίζει την πορεία του και προσφέρει στην κοινωνία της πόλης μας νέους ικανούς να αντιμετωπίζουν τη ζωή. Το 5ο Ιστορικό Λύκειο, μετά την επιστροφή του στην οδό Κριεζώτου, συνεχίζει την πορεία του και προσφέρει στην κοινωνία της πόλης μας νέους ικανούς να αντιμετωπίζουν τη ζωή που ανοίγεται μπροστά τους με τα εφόδια που παίρνουν στο σχολείο. Η ομάδα μας φέτος έχει ως στόχο, στα πλαίσια του μαθήματος του Project να προσπαθήσει να καλύψει όλες τις πτυχές της ιστορίας, του διαχρονικά διακεκριμένου σχολείου μας.

5lyk.thess.thess.sch.gr Το τμήμα μας στα πλαίσια του μαθήματος Project θα συνεχίσει την ερευνητική εργασία για το Ιστορικό 5ο Λύκειο Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και τα αποτελέσματά της θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, την οποία επίσης κατασκευάζουμε.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Βιβλιογραφία 1. Μπέσπαρης, Π (νέα έκδοδη ανανεωμένη 2011) Εο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Θεσσαλονίκη: Μικρή Φιλολογική Εκδόσεις Μπίμπη 2. Αρχείο 5ου Γ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ