26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Κατασκευάζοντας εύκολα διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Γενικό Μέρος ΠΑΚΕ-Ε.Μ.Π. Ενότητα 4η Π.Χαμοσφακίδη Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2008.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Κωνσταντίνος Δελησταύρου Ευγενία Παπαδοπούλου
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “One Laptop Per Child “ Επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση του.
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η επιστήμη του Web.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Δρ Αδάμ Δαμιανάκης Διευθ. ΣύμβουλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.  Παραγωγές εκπαιδευτικών τίτλων πολυμέσων  Δημιουργία συστήματος εκπαίδευσης από απόσταση  Συμμετοχή.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Ο Μαθητικός Υπολογιστής των 100$
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
One Laptop Per Child The Squeak Utility Αθανασιάδης Π.Γιάννης
Ελευθερία στα σχολεία Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu Ltsp + Εκπαιδευτικό υλικό.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Σελίδα 1 «Ψηφιακές Τεχνολογίες στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης», Πάτρα, 22/11/2006.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΜ-6 ΕΑΙΤΥ Πανεπιστήμιο Πατρών

Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Ποιοι είμαστε... Το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών δημιούργησαν μια εθελοντική ομάδα, με στόχους να βοηθήσει : – στην ελληνοποίηση του μαθητικού υπολογιστή OLPC – στην ένταξή του στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Η συμμετοχή μας αφορά σε... Δοκιμές υλικού των αρχικών πλακετών του OLPC Δοκιμές λειτουργίας διανομών του Linux στο OLPC Ανάπτυξη εφαρμογών για το Squeak eToys (σύστημα μάθησης του OLPC) Συντήρηση του δικτυακού τόπου – Νέα και ανακοινώσεις για το OLPC – Συνδέσμους με web sites για το OLPC – Φωτογραφικό υλικό, βίντεο παρουσίασης, τρέχουσες εξελίξεις – Τεχνικές πληροφορίες για το λογισμικό και υλισμικό του OLPC – Εγχειρίδια χρήσης περιβάλλοντος eToys – Εκπαιδευτικές εφαρμογές που έχουμε αναπτύξει για το περιβάλλον Squeak eToys

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Τι είναι το OLPC πρόκειται για ένα εργαλείο – μάθησης – συνεργατικότητας – συμμετοχής – ανάπτυξης – εξοικείωσης με νέες τεχνολογίες ποιος είναι ο ρόλος του Δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι αλλά για ένα εργαλείο βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Σχεδιασμένο για παιδιά Φιλικό Μικρό Ελαφρύ Ασφαλές – Πλαστικό: όχι γωνίες δεν είναι επικίνδυνο Χωρίς επικίνδυνες ουσίες & υψηλές τάσεις

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Μοντέλο Λειτουργίας δεν αρκεί απλώς η παράδοση του OLPC στους μαθητές και χρήση του από αυτούς κατά βούληση συμμετοχή του δάσκαλου / καθηγητή ως καθοδηγητή στην προσπάθεια ένταξης του OLPC στην εκπαιδευτική κοινότητα

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Καινοτομίες OLPC Οθόνη υψηλής ανάλυσης (ηλεκτρονικό χαρτί) Δικτύωση (mesh και ad-hoc) Χαμηλή κατανάλωση ενέργειας - Μεγάλη αυτονομία Συνεργατικές εφαρμογές – περιβάλλον συνεργασίας Χρήση ελεύθερου λογισμικού Υποσύστημα επεξεργασίας σημάτων

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Squeak eToys - Τι είναι; Βασίζεται στην παιδαγωγική θεωρία του εποικοδομητισμού Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα αν συναντήσουν, παίξουν και κατασκευάσουν τις ιδέες κινητικά, οπτικά, ηχητικά και συμβολικά. eToys = περιβάλλον αντικειμενοστραφούς οπτικού προγραμματισμού: – Ανοιχτού κώδικα (για Windows, Mac, Linux) – Επεξεργασία πολυμέσων (2D & 3D γραφικά) σε μεγάλη ποικιλία formats ήχου & video – Αυξητική μεταγλώτισση (compiling) – «Τονισμός» κώδικα κατά τη συγγραφή

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Squeak eToys - Τι μπορεί να κάνει; Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά : – να είναι δημιουργικά, κατασκευάζοντας διαδραστικές εφαρμογές, μαθησιακά παιχνίδια και καλλιτεχνικές εργασίες – να δημιουργούν εξομοιώσεις – να βρίσκουν εύκολα στο Διαδίκτυο έτοιμες εφαρμογές (projects) – να μοιράζουν τις δικές τους εφαρμογές στο Διαδίκτυο ή στους φίλους τους – να μάθουν (αντικειμενοστρεφή) προγραμματισμό

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές στο eToys Στόχοι: – Επίδειξη τρόπων δημιουργίας εκπαιδευτικών εφαρμογών – Εξοικείωση με τα (σύνθετα) εργαλεία που προσφέρει το eToys – Ενεργοποίηση των εκπαιδευτικών ώστε να δημιουργούν εύκολα τις δικές τους εφαρμογές για μαθησιακά αντικείμενα (learning objects) Ενότητες: – Παραδείγματα εφαρμογών από τα σχολικά βιβλία Φυσικής, Χημείας, Μαθηματικών – Δύο σύνθετα παραδείγματα (ηλιακό σύστημα και προσελήνωση)

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές στο eToys- Εγχειρίδια Συγγραφή δύο εγχειριδίων χρήσης – Ένα για αρχάριους-εισαγωγικό – Ένα για προχωρημένους χρήστες Χρήση περαιτέρω δυνατοτήτων του περιβάλλοντος e- Toys Εικόνες και κείμενο για κάθε βήμα της ανάπτυξης της εκάστοτε εφαρμογής Χρήση των βασικών αλλά και αρκετών από τα προχωρημένα εργαλεία του e-Toys

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές στο eToys- Εγχειρίδια Για να τα δούμε: – Εγχειρίδιο Εκμάθησης Squeak / Squeak Etoys – Εγχειρίδιο Εκμάθησης Squeak / Squeak Etoys για προχωρημένους χρήστες

Πανεπιστήμιο Πατρών Πάτρα 26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Ευχαριστώ Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Ερευνητικός Υπεύθυνος ΕΜ-6 Ε.Α.Ι.Τ.Υ. μέλος της ομάδας εθελοντών Πανεπιστημίου Πατρών και Ε.Α.Ι.Τ.Υ.