 ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ Στοιχεία και αριθμητικά δεδομένα (1) : Επιδείνωση κοινωνικών δεικτών  Πληθυσμός σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό.
Συνεισφορά στις ελληνικές εξαγωγές ανά περιφέρεια Διάστημα: Ιαν-Ιούνιος 2012 •70% των ελληνικών εξαγωγών εξακολουθεί να πραγματοποιείται από τις περιφέρειες.
Η Κύπρος ετοιμάζεται για το ευρώ… …το νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η Κύπρος ετοιμάζεται για το ευρώ… …το νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΥΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Πληροφορίες.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Ευρωπαϊκη ενωση Το μετέωρο βήμα….
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ
* Στην παρουσίαση εκφράζονται οι προσωπικές απόψεις του ομιλητή
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
+21 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Δεκέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 να +20 Δείκτης 0 να -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ για την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ 2014 Απρίλιος 2014.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε.
PROJECT: ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
ΕΡΕΥΝΑ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Νοέμβριος 2013.
Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
Τα Σύμβολα της Ενωμένης Ευρώπης
ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Όλοι μαζί μια αγκαλιά, όλοι μαζί μια ένωση.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
Α. ΔΕΔΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ  ΔΥΟ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ◦ PATH DEPENDENCE ◦ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  ΕΛΛΕΙΨΗ.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
1 Η Έλλειψη Εθνικού Σχεδιασμού για την Υγεία και οι Δραματικές Επιπτώσεις της ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΑΙΩΝ ΜΕΤΡΩΝ Γιώργος Ι. Στάθης.
Πηγές δεδομένων: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ Πλήρης πρόσβαση στην Ετήσια έκθεση.
Πηγές δεδομένων: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης Πρακτική Άσκηση Ονοματεπώνυμο:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «Οι κοινωνικές διαστάσεις της ανώτατης εκπαίδευσης: η περίπτωση της Μπολόνια.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ 12 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ EUROPEAN REGIONAL SCIENCE ASSOCIATION.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Ενότητα 2_1 Απόρριψη και στασιμότητα στο δημοτικό σχολείο
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΑΙ Η ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ 25 ΧΩΡΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε.
Παρουσίαση Έρευνας: Βαρόμετρο Απόντων. Ανίχνευση, κατηγοριοποίηση και
Ευρωπαϊκή Ένωση.
“Early School Leaving – Σχολική Διαρροή”
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΡΟΗ ΚΕΡΔΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΓΗ ΔΙΠΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Μελέτη Κόστους Κινητών Επικοινωνιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

 ΑΙΤΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΞΗΡΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΧΩΡΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΔΙΓΩΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΝΕΛΙ ΜΑΡΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΠΠΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΦΟΥΣΚΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΖΕΝΕΛ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

 Στην εκπαιδευτική γλώσσα ο όρος > αναφέρεται στους νέους εκείνους οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που ορίζεται ως η ελάχιστη αναγκαία εκπαιδευτική προαπαίτηση στην κοινωνία όπου ζουν.

 Ένας δεύτερος ορισμός της > αναφέρεται στους νέους εκείνους οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που έχουν ξεκινήσει. Υπό μία έννοια θεωρείται ευρύτερος, εφόσον περιλαμβάνει και άτομα που διακόπτουν τις σπουδές τους σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε να εμπεριέχει και τη σπουδαστική διαρροή γενικότερα.

 Η χώρα μας σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ( Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία ) κατατάσσεται 8 η μεταξύ των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ποσοστό μαθητικής διαρροής 13,1% με ευρωπαϊκό μέσο όρο 13,5%.

 Μάλτα 33,5%  Πορτογαλία 23,2%  Ισπανία 26,5%  Ιταλία 18,2%  Ηνωμένο Βασίλειο 15%  Ρουμανία 17,5%

 ΑΥΣΤΡΙΑ  ΔΑΝΙΑ  ΣΟΥΗΔΙΑ  ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ  ΟΛΛΑΝΔΙΑ  ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ  ΤΣΕΧΙΑ  ΣΛΟΒΑΚΙΑ

 Η χώρα με τη μικρότερη μαθητική διαρροή είναι, βάσει στοιχείων, η Σλοβακία καθώς μόλις το 4,7% των μαθητών άφησαν οριστικά τη σχολική τσάντα πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

 Ενώ ήδη, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή (2001), οι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ( ΑΕΙ - ΤΕΙ ) έφτασαν στον αριθμό - ρεκόρ , περίπου 4 εκατομμύρια κάτοικοι ηλικίας 16 ετών και άνω, δηλαδή ο ένας στους δύο, δεν έχουν ολοκληρώσει το υποχρεωτικό 9 χρονο σχολείο ( Δημοτικό - Γυμνάσιο ).

 Νομός Ροδόπης 67,4%  Νομός Ευρυτανίας 64,6%  Εκατοντάδες είναι οι περιπτώσεις παιδιών, στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, τα οποία αφήνουν το σχολείο προτού καν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Χαμηλότερα ποσοστά μαθητικής διαρροής παρουσιάζουν οι νομοί :  Αττικής  Θεσσαλονίκης  Αχαΐας  Χίου.

 Το σχολικό έτος η μαθητική διαρροή άγγιξε το 9%.  17 από τους 181 μαθητές διέκοψαν τη φοίτηση.  Από απουσίες έμεινε το 2,4 %

Η οικονομική κρίση « χτυπάει » κατά μεγάλο ποσοστό και την εκπαίδευση με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι ότι πολλοί μαθητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο για να βγουν στο μεροκάματο και να βοηθήσουν τις οικογένειές τους.

 η φτώχεια, η ανέχεια, ο οικονομικός καταναγκασμός, η έλλειψη στοιχειωδών μέσων για αξιοπρεπή διαβίωση  η σχολική αποτυχία,  οι κακές επιδόσεις και οι ανυπέρβλητες μαθησιακές δυσκολίες,  η απρόσωπη και ψυχρή πραγματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,  το μορφωτικό κεφάλαιο της οικογένειας,

 ο κοινωνικός περίγυρος,  το επίπεδο πολιτιστικής και πνευματικής ανάπτυξης μιας περιοχής,  τα ήθη και οι συνήθειες που χαρακτηρίζουν συγκεκριμένες ομάδες,  τα κοινωνικά στερεότυπα,  οι διακρίσεις με βάση το φύλο.

Στην προέκταση του φαινομένου της σχολικής διαρροής, ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη είναι η περίπτωση των νέων που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης, ηλικίας Πρόκειται για μια νέα κοινωνική κατηγορία η οποία αποκαλείται ΝΕΕΤ (Not in Education, Employment or Training) και αφορά όλους όσοι βρίσκονται στο σύγχρονο κοινωνικό περιθώριο, χωρίς να καταγράφονται σε κάποια επίσημη στατιστική του κράτους σε σχέση με την εκπαίδευση, την κατάρτιση ή την απασχόληση.

Είναι σαφές ότι το φαινόμενο αυτό αποτελεί μια σύγχρονη κοινωνική πληγή, γιατί αφορά μια νέα κατηγορία ανθρώπων η οποία, εκτός του ότι καθίσταται παροπλισμένη σε ατομικό επίπεδο, είναι κοινωνικά καταστροφικό να περιθωριοποιείται στην πιο ζωτική φάση της κοινωνικής της διαδρομής. Οι επίσημες στατιστικές δίνουν υψηλά ποσοστά των NEETs σε χώρες όπως η Ισπανία (21,1%), η Ιταλία (22,7%), η Βουλγαρία (24,6%), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό καταγράφεται σε 23,2%, με αύξηση από το 2008 μέχρι το 2011 της τάξης του 54,7%!

 Διόγκωση εκπαιδευτικών ανισοτήτων  αύξηση φαινομένων όπως η παιδική και μαύρη εργασία, η σκληρότερη εργασιακή εκμετάλλευση εκείνων των νέων που δεν θα έχουν προσόντα, η νεανική παραβατικότητα, ο κοινωνικός αποκλεισμός.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ πρέπει να διασφαλίσει την εκπαιδευτική διαδρομή των μαθητών σε ένα αξιόπιστο δημόσιο και ουσιωδώς δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ επιβάλλεται να αναδιατάξουν τις δυνάμεις τους ώστε να αναπτυχθεί ένα ισχυρό δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης απέναντι στις ευπαθείς ομάδες και τις ομάδες υψηλού κινδύνου στον εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό.