Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ 12-6-2009 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Το Σας καλωσορίζει Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Σχεσιοδυναμική και προσωποκεντρική συμβουλευτική Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Πανεπιστήμιο Πατρών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ &ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕ.ΣΥ.Π. ΝΕΑΠΟΛΗΣ & ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σ.Ε.Π. ΘΕΜΑ: Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού 2009 Μακροπρόθεσμος στόχος-πρόταση: Ετήσια καθιερωμένη συνάντηση των στελεχών και των εκπαιδευτικών Σ.Ε.Π. του νομού Θεσσαλονίκης

Δικτύωση 56 δομών Σ.Ε.Π. στο νομό Θεσσαλονίκης ΚΕΣΥΠ Λ.ΠΥΡΓΟΥ ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΚΕΣΥΠ ΛΑΓΚΑΔΑ ΚΕΣΥΠ ΘΕΡΜΗΣ ΚΕΣΥΠ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ

Οι Στόχοι του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού  Αυτογνωσία (ικανότητες, δεξιότητες, ενδιαφέροντα, κλίσεις, αξίες)  Πληροφόρηση (εκπαιδευτικό σύστημα και αγορά εργασίας)  Λήψη απόφασης (διαδικασία)  Μετάβαση ( προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα )

Η αυτογνωσία : Βοηθά τον μαθητή να αποδεχτεί τον εαυτό του Να διακρίνει τι μπορεί ο ίδιος να αλλάξει και τι όχι Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της αυτογνωσίας Η ελευθερία της επιλογής

Με τη Συμβουλευτική δεν δίνουμε “συμβουλές”, με την έννοια των υποδείξεων, αλλά μέσα από μια διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ συμβούλου και συμβουλευόμενου, δίνεται η ευκαιρία στο άτομο να αναπτύξει συμπεριφορές, οι οποίες το βοηθούν στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του εαυτού του και του περιβάλλοντός του.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Σ.Ε.Π. κατά την συμπλήρωση του μηχανογραφικού: ΝΑΙ ΟΧΙ Να βοηθήσει τον μαθητή να αντιληφθεί ότι αποτελεί μια ξεχωριστή οντότητα, με ιδιαίτερα, προσωπικά χαρακτηριστικά και επιδιώξεις σπουδών και επαγγέλματος Να αποφεύγει τη καθοδήγηση και την χειραγώγηση των σκέψεων του μαθητή Να τον ενθαρρύνει να δοκιμάσει νέες εμπειρίες, να εκδηλώσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του για σπουδές που τον ενδιαφέρουν και δεν τις γνωρίζει Να μην κρίνει και να μην παρεμβαίνει διαγνωστικά ούτε να κατευθύνει σε συγκεκριμένες σχολές Να βελτιώσει την αυτοεκτίμησή του μαθητή έτσι ώστε να σέβεται τον εαυτό του για αυτό που είναι αλλά και για αυτό που θα επιδιώξει να γίνει μέσα από τις σπουδές Να μην κατηγοριοποιεί τον μαθητή, όχι ετικέτες για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να καταφέρει Να χειρίζεται τα προκύπτοντα θέματα με διακριτικότητα και ευαισθησία έτσι ώστε να νοιώθει άνετα ο μαθητής Να μην διατυπώνει ερωτήσεις κλειστές ή απειλητικές, και να αποφεύγει ερωτήσεις που ξεκινούν με τη λέξη γιατί Να διαθέτει ευελιξία, ευρηματικότητα και φαντασία όταν με τον Σ.Ε.Π. ανοίγει νέους ορίζοντες σκέψεις για τον μαθητή Να αποφεύγει αόριστα θέματα συζήτησης που δεν άπτονται των στόχων του Σ.Ε.Π. και της Συμβουλευτικής και που μπορεί να αποπροσανατολίσουν τον μαθητή από το τρέχον ζήτημα του μηχανογραφικού Να δημιουργεί κλίμα ψυχολογικής άνεσης και αλληλοαποδοχής κατά την διάρκεια της συμβουλευτικής συνεδρίας Να μην περιορίζει το εκφραστικό πεδίο του μαθητή και Να συνειδητοποιεί και να εστιάζει στα στοιχεία που άπτονται της συμβουλευτικής διαδικασίας στο επίπεδο των θεωρητικών σχημάτων (παραδοχών) και απόψεων τα οποία καθοδηγούν τις παρατηρήσεις, τις ερμηνείες και τα συμπεράσματά μας Να μην προχωρά στην αυτοαποκάλυψη ((προσωπικών εμπειριών ή σκέψεων/συναισθημάτων σχετικών με την εμπειρία του συμβουλευόμενου) αν δεν διαθέτει σχετικό επιστημονικό υπόβαθρο Να ακολουθεί τις αρχές Συμβουλευτικής και να ανατρέχει στους στόχους του Σ.Ε.Π. κατά την διάρκεια της συμβουλευτικής συνεδρίας την διάθεσή του για ενημέρωση και πληροφόρηση για οδηγούς σπουδών και ιστοσελίδες σχολών

Οι δεξιότητες του Συμβούλου Σ.Ε.Π.: Δεξιότητες πρόσληψης Δεξιότητες ανταπόκρισης Επικέντρωση της προσοχής στον συμβουλευόμενο (ενεργός παρουσία) Επικοινωνία της βαθύτερης ενσυναίσθησης στον συμβουλευόμενο και αποφυγή κρίσεων Χαλάρωση και επίγνωση εσωτερικών διεργασιών (σκέψεων, συναισθημάτων, κτλ.) Αντανάκλαση συναισθημάτων (π.χ. μέσα από την παράφραση των λεχθέντων) με ευαισθησία Ενεργός ακρόαση (του εαυτού μας και του συμβουλευόμενου) Έλεγχος της κατανόησης των λεχθέντων μέσα από την περιληπτική απόδοσή τους και σύγκριση ή σύνδεση των εμπειριών που παρουσιάστηκαν Προσεκτική παρατήρηση (λεκτικών και μη λεκτικών μηνυμάτων, συναισθημάτων πίσω από τα μηνύματα, κτλ.). Ανοχή στη σιωπή του άλλου Διατύπωση ερωτήσεων με ευαισθησία (ανοιχτές και όχι κλειστές ή απειλητικές ερωτήσεις, αποφυγή ερωτήσεων που ξεκινούν με τη λέξη γιατί) Επίγνωση προσωπικών στάσεων, αντιλήψεων και παραδοχών μας, υπό το πρίσμα των οποίων ‘ακούμε’ και παρατηρούμε Αποφυγή της αλλαγής θέματος και επικέντρωση της προσοχής σε συγκεκριμένα σημαντικά ζητήματα (π.χ. ζητώντας παραδείγματα) Επίγνωση ικανότητας για δημιουργική πρόκλησηΕυγενική πρόκληση προς τον συμβουλευόμενο με στόχο την ενθάρρυνση για αλλαγή οπτικής Συνειδητοποίηση θεωρητικών σχημάτων (παραδοχών) και απόψεων που καθοδηγούν τις παρατηρήσεις, τις ερμηνείες και τα συμπεράσματά μας Σωστή αυτοαποκάλυψη ((προσωπικών εμπειριών ή σκέψεων/συναισθημάτων σχετικών με την εμπειρία του συμβουλευόμενου) Αναστοχαστικότητα και καταγραφή στοιχείωνΑμεσότητα στην αντιμετώπιση του συμβουλευόμενου με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, θάρρος και ικανότητα να παίρνουμε ρίσκο.

Επιδίωξη των στελεχών Σ.Ε.Π. είναι η σύσφιξη των σχέσεων με τους εκπαιδευτικούς Σ.Ε.Π., η συνεχής υποστήριξή τους και η κάλυψη των αναγκών των μαθητών στην Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Ευχαριστούμε την Νομαρχία Θεσσαλονίκης για την διάθεση της αίθουσας και τις Δ.Δ.Ε. Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την άμεση έγκριση και προώθηση της εκδήλωσης στα σχολεία.