6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Χ. Σκαλούμπακας – Αν. Κατσούγκρη
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Η φωνολογική επίγνωση.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Η διαδικασία της αξιολόγησης
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Μια διδακτική παρέμβαση για τις Α΄ και Β΄ Τάξεις ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Αθανάσιος Αϊδίνης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Πρόγραμμα Kidspiration
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Κριτικός γραμματισμός και διδασκαλία της Α΄ γραφής & ανάγνωσης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Σεμινάριο Καβάλας.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
1. Τι προέχει στην ανάγνωση; Η αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου ή η κατανόηση; 2. Με ποιον τρόπο η χρήση ιστοριών διευκολύνουν την ανάγνωση; 3. Γιατί.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ο λογοθεραπευτής και η λογοθεραπεία
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Κωδικοποίηση και Αποκωδικοποίηση Συλλαβών
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης ΤΕΣΤ –Α ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ 6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης

Σφαιρική αξιολόγηση αναγνωστικής δεξιότητας ΤΕΣΤ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΤΕΣΤ –Α) Στόχος Σφαιρική αξιολόγηση αναγνωστικής δεξιότητας μαθητών από Γ΄ Δημοτικού ως Γ΄ Γυμνασίου Στηρίζεται σε 4 βασικούς άξονες Αποκωδικοποίηση Ευχέρεια Μορφολογία- Σύνταξη Κατανόηση

1ος Άξονας: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ 1ος Άξονας: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Διαδικασία αναγνώρισης μιας λέξης μέσω κατάτμησης σε φωνήματα και η εκ νέου σύνθεσή της, ώστε να μπορεί να διαβαστεί με ακρίβεια. ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΡΟΜΩΝ (DUAL ROUTE HYPOTHESIS) Ορθογραφική Στρατηγική Φωνολογική Στρατηγική

Ορθογραφική Στρατηγική Ανάλυση της λέξης μέσω της ορθογραφικής της εικόνας. Η σειρά δηλαδή των γραμμάτων μέσα στη λέξη προσδιορίζει την εκφορά της και τη σημασία της. Φωνολογική Στρατηγική Κατάτμηση της λέξης σε γράμματα και μικρότερα τμήματα. Φωνολογική αποκωδικοποίηση τους και σύνδεση των ήχων μεταξύ τους, που θα αποτελέσουν την φωνολογική ταυτότητα της λέξης και η οποία με τη σειρά της θα χρησιμοποιηθεί για την αναγνώρισή της. Ολική αναγνώριση μιας λέξης Τμηματική αναγνώριση μιας λέξης Το ΤΕΣΤ-Α χρησιμοποιεί και τις δύο στρατηγικές για την αξιολόγηση της αναγνωστικής αποκωδικοποίησης

2ος Άξονας: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΥΧΕΡΕΙΑ Η ανάγνωση των λέξεων με: - ακρίβεια - έκφραση -προσωδία (ποιότητα των συλλαβών αναλόγως του μακρού ή βραχύ χρόνου τους) ΤΙ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ Η ικανότητα αυτόματης, γρήγορης και ομαλής ανάγνωσης ενός κειμένου χωρίς την καταβολή ιδιαίτερης προσπάθειας ή αλλιώς ο ομαλός, αυτόματος και γρήγορος συγχρονισμός πολλών διεργασιών που απαιτούνται σε μια επιτυχημένη αναγνωστική εργασία.

ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΥΧΕΡΕΙΑ Με τις επιτυχείς αναγνωσμένες λέξεις στο λεπτό Με την ανάγνωση κειμένου Με την ανάγνωση μιας λίστας λέξεων

Η ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ Γι’ αυτό η ευχέρεια αποτελεί: α. Σημαντικό χαρακτηριστικό της αναγνωστικής διαδικασίας β. Την πρώτη ένδειξη αναγνωστικών δυσκολιών

3ος Άξονας: Μορφολογία- Σύνταξη Η κάθε λέξη αποτελείται από επιμέρους μορφήματα (όπως ρίζες, προθέματα, καταλήξεις). Αυτά είναι οι μικρότερες γλωσσικές μονάδες με σημασία, που διευκολύνουν ή όχι τον μαθητή στην αναγνωστική κατανόηση, είτε ορθογραφική είτε φωνολογική είτε σημασιολογική/συντακτική. Οι δεξιότητες μορφολογικής επίγνωσης και οι συντακτικές δεξιότητες είναι στενά συνδεδεμένες με την αναγνωστική δεξιότητα ΓΙ’ ΑΥΤΟ Χρησιμοποιούνται δοκιμασίες που εξετάζουν μορφοσυντακτικά φαινόμενα κατά τη διαδικασία ανίχνευσης αναγνωστικών δυσκολιών.

4ος Άξονας: Αναγνωστική Κατανόηση 4ος Άξονας: Αναγνωστική Κατανόηση ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Κατά τη διάρκεια της δομείται μια νοητική αναπαράσταση του κειμένου που συνδυάζει τις προηγούμενες γνώσεις με τις ιδέες του συγγραφέα

Η αποτελεσματική αναγνωστική κατανόηση προαπαιτεί βασικές αναγνωστικές δεξιότητες. Ακρίβεια Ευχέρεια Πλούσιο Λεξιλόγιο κ.α. Αλλά και τη συμμετοχή- συγχρονισμό ανώτερων γνωστικών δεξιοτήτων Συσχετίζω Εμπλουτίζω Αναιρώ Οργανώνω κ.α

ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΔΕΙΞΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ Πώς αξιολογείται η αναγνωστική κατανόηση; Σε επίπεδο λέξης, πρότασης, συγκεκριμένου κειμένου Στο βαθμό που ενεργοποιείται η προηγούμενη γνώση και ενσωματώνεται στη νέα. (Μοντέλο περίστασης

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΤΕΣΤ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ Σφαιρική αξιολόγηση της αναγνωστικής δεξιότητας Εντοπισμός σοβαρών αναγνωστικών δυσκολιών Στους μαθητές από Γ΄ Δημοτικού ως Γ΄ Γυμνασίου

ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΟΥΜΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ 1. Να έχουμε συνολική εικόνα της αναγνωστικής ικανότητας στηριγμένη και στους 4 βασικούς άξονες. 2. Να συγκρίνουμε την αναγνωστική επίδοση του σε σχέση με το Μ. Ο. επίδοσης στην κάθε τάξη. 3. Να δώσουμε τη δυνατότητα εφαρμογής εξειδικευμένου εκπαιδευτικού για τον μαθητή ορθολογικά τεκμηριωμένου. 4. Να διευκολύνουμε τη τυπική διάγνωση μαθητή με Μ. Δ., αφού πιστοποιείται η αναγνωστική του απόκλιση από το Μ. Ο. των συμμαθητών του. 5. Να παράσχουμε τη δυνατότητα διευρυμένης συμμετοχής εκπαιδευτικών στην ανίχνευση των Μ. Δ.

Και επειδή μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις…