Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης 29.03.12 Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Βιωματικό εργαστήριο στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Ικανότητες και δεξιότητες.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Προβλήματα εφηβείας και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Α΄, Β΄ ΚΑΙ Γ΄ ΤΑΞΕΙΣ Λούλα Χαραλάμπους ΕΔΕ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«Το σχολείο μας: εργαστήρι ανάπτυξης κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των δύο φύλων»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ Σύνθημα Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΗΣ.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ Μία από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης Ελληνικής Ποίησης.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
««Η πράξη της ανάγνωσης και η δημιουργική γραφή στη Λογοτεχνία» ««Δημιουργική ανάγνωση και δημιουργική γραφή στο σημερινό σχολείο της κρίσης: αναζητώντας.
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Βασίλης Α. τάξη Στ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Λογοτεχνία Αλίκη.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
To Teach Curricular Subjects
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ι. Εφηβεία: χαρακτηριστικά και δημιουργικότητα. ΙΙ. Δημιουργικότητα και τέχνη του λόγου. ΙΙΙ. Το «πώς» της δημιουργίας.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ι. Εφηβεία: ηλικία προβληματισμού> προβλήματα ατομικά > από σωματικές, διανοητικές και συναισθηματικές μεταβολές. προβλήματα κοινωνικά > από το περιβάλλον (οικογένεια, σχολείο, κοινωνικός περίγυρος). «Το παν γίνεται πρόβλημα στα μάτια των εφήβων» (Maurice Debesse).

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Προβλήματα και ψυχισμός εφήβου → συνεχή κίνηση (λαχτάρα περιπέτειας, γοητεία του καινούργιου, οδύνη προσαρμογής) → ωριμότητα. Εξελικτική πορεία και ο ρόλος της αγωγής (εξασφάλιση της αυτονομίας της προσωπικότητας και στην κοινωνική προσαρμογή).

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Όπλα της αγωγής: η διανοητική και αισθητική καλλιέργεια. Οι νέοι «λειτουργοί του ωραίου» (Rodin). Η αισθητική αγωγή και η προσφορά της στον έφηβο. Σύγχρονες καταγραφές και δυσκολίες.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ΙΙ. Δημιουργικότητα μέσω της τέχνης του λόγου: Γιατί οι μαθητές μας επιλέγουν την έκφραση μέσω της τέχνης του λόγου και μάλιστα της ποίησης; Θεωρούν το υλικό οικείο (λέξεις, νοήματα, μορφή απελευθερωμένη από συμβάσεις); Δεν απαιτεί αυτή η τέχνη επιπλέον υλικά;

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Την θεωρούν εύκολη λόγω της οικείωσης εξαιτίας του μαθήματος της Λογοτεχνίας; Ποιες απαντήσεις έχετε; Εφηβική ευαισθησία και ποίηση: ευαίσθητη ηλικία των αναζητήσεων, του αυτοπροσδιορισμού, της δημιουργίας ταυτότητας. Η ποίηση στηρίζεται στην ευαισθησία.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Η ευαισθησία της ποίησης: - δεν «φωνάζει» - περνάει μέσα από την τεχνική - «ακουμπάει» στο συναίσθημα. Έφηβος → βίωμα → λέξεις → ποίηση. Κίνδυνοι (στεγνή ρεαλιστική δήλωση/ «στρατευμένη ποίηση»).

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ευαισθησία-πόνος και ποίηση. αμφισβήτηση και ποίηση. αναπόληση και ποίηση. φιλία-έρωτας και ποίηση. συγκίνηση και ποίηση.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. ΙΙ. Το «πώς» της δημιουργίας: διαρκής αγώνας (γραφή, διαγραφή, επαναγραφή) «αντικειμενική» αντιμετώπιση πορεία προς τη «βεβαιότητα» άρνηση της «φιλολογικής ευκολίας» μελέτη πειραματισμός.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ασκήσεις γραφής: δοκιμές γραφής με ποιήματα σταθερής μορφής (π.χ. λίμερικ, χαϊκού, σονέτα) ή σταθερού στίχου (7σύλλαβοι, 12σύλλαβοι κλπ.) ή άλλες παράμετροι μορφής. περιορισμοί στη χρήση επιθέτων ή ρημάτων, ακόμη και παντελής απουσία επιθέτων ή ρημάτων.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. χρησιμοποίηση συγκεκριμένων λέξεων, σύνθεση με συγκεκριμένο θέμα, μεταγραφή μικρού πεζού σε ποίημα, μίμηση ύφους, απόδοση εικόνας.

Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου. Ο Peter Levi (Πήτερ Λήβι) περιηγούμενος την Πελοπόννησο έγραψε: «κάπου εδώ γύρω στα χωριά της Ηλείας ή στα βουνά της Αρκαδίας μεγαλώνει σήμερα ένα παιδί που τρελαίνεται από τη μουσική και τη δύναμη της γλώσσας. Αυτό το παιδί θα είναι ο αυριανός μεγάλος ποιητής». Σας ευχαριστώ πολύ!