ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: 2013-2014 Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Project: Διαχείριση χρόνου Χαλάρωση
Advertisements

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΕΝΤΟΛΕΣ.
Τα μυστικά της διαφήμισης: Ψυχαγωγία
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Το κάπνισμα στην ζωή μας
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Έρευνα για το διαδίκτυο
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΨΥΧΟΓΕΝΕΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Φιλία.
5ο Γενικό Λύκειο Ηρακλέιου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Βενιέρη Αθηνά Μπουζέλου Σταυρούλα
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Εδώ δεν είναι ποτέ αργά για μάθηση!
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Ομάδα εργασίας Κώστα,Βαγγέλη,Θάνου,Δημήτρη και Νικόλα.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος Λεβέντης ΝικόλαςΛεβέντης Μιχάλης Λεβέντης Μιχάλης Κρεμασμένος Δημήτρης Μαρκάκης Διερευνητική εργασία Επιβλέπων καθηγητής Μήτρογλου Εμμανουήλ ΗΛ. Δ/ΝΣΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΓΟΝΕΑΣ ΕΦΗΒΟΣ 1

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η διερευνητική εργασία με θεματολογία την «Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονέων στο έφηβο αγόρι/κορίτσι» είχε βασικό φόντο την εφηβεία και τις μεταβολές της, καθώς τις αντιδράσεις και τον τρόπο λειτουργίας επάνω σ’ αυτή, με βάση την διαφορά ηλικίας αλλά και του φύλου. Αυτός ήταν ο λόγος που είχε ένα βαθμό δυσκολίας ως προς το να προσεγγίσουμε την ψυχοσύνθεση του. 2

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ 1) Να εντοπίσουμε την διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα. 2) Να κατανοήσουμε τη διαφορετική αντιμετώπιση των γονέων στο ανάλογο φύλο. 3) Να παρατηρήσουμε την απόσταση που κρατάει ο γονέας απέναντι στον έφηβο/η 4) Να δηλώσουμε τα αίτια, τα οποία προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις. 3

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Πληροφορίες, παρουσιάσεις, άξονες, σενάρια, στόχοι, σκόρπιες λέξεις, ιδέες γέννησαν το ερωτηματολόγιο που καλείται να δώσει απάντηση σε πολλές απορίες. 4

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ 5

Δέχεσαι επικρίσεις για τον τρόπο ενδυμασίας από τους γονείς; Α. ΝΑΙ Β. ΟΧΙ 6

Νιώθεις πιεσμένος/η για τον ρόλο σου σαν αγόρι/ κορίτσι στην οικογένεια σου; Α. ΝΑΙ Β. ΟΧΙ 7

Πόσες φορές σου επιτρέπεται έξοδος την εβδομάδα; Α. 1-2 Β. 3-4 Γ. ΠΑΡΑΠΑΝΩ Δ. ΚΑΘΟΛΟΥ 8

Μέχρι τι ώρα σου επιτρέπεται η έξοδος την εβδομάδα; Α. 23:00 Β. 24:00 Γ. ΛΙΓΟΤΕΡΟ Δ. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ 9

Νιώθεις να πιέζεσαι από την οικογένεια σου; (από τις καθημερινές καταστάσεις;) Β. ΟΧΙ Α. ΝΑΙ 10

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Αρχικά παρατηρούμε ότι το έφηβο αγόρι/κορίτσι δεν επικρίνεται αρνητικά σε σχέση με την εξωτερική τους εμφάνιση και ειδικότερα την ενδυμασία του είτε διότι τα παιδία παρ ότι την ηλικία τους είναι αρκετά συνειδητοποιημένα όσο αναφορά τα στιλιστικά τους γούστα και έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των γονέων τους για τις επιλογές τους σε ότι άφορα την ενδυμασία τους. Στην συνέχεια ένας σημαντικός παράγοντας στον οποίο το παιδί θα έπρεπε να αισθάνεται απόλυτα καλά και με τον εαυτό του αλλά και μέσα στην οικογένεια του είναι ο ρόλος που έχει μέσα σε αυτήν. Πράγμα που φαίνεται να συμβαίνει μιας και οι περισσότεροι γονείς φαίνεται να αντιμετωπίζουν με την κατάλληλη ψυχραιμία και σωστή κρίση τα παιδία τους μη έχοντας ούτε απόλυτα αυστηρή στάση απέναντι σε αυτά έτσι ώστε να μην τους επιτρέπουν τίποτα και αλλά ούτε και εντελώς ελαστική όπου να μην τους χαλάνε χατίρι πράγμα που φαίνεται να ισχύει σε σχέση με την συμπεριφορά των γονέων. Παρακάτω φαίνεται πως με βάσει τις ηλικίες στης οποίες δόθηκαν τα ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν φαίνεται πως οι περισσότεροι γονείς αντιμετωπίζουν ένα «πρόβλημα» σε σχέση με το πόσες μέρες επιτρέπεται στα παιδία τους να κάνουν εξόδους καθώς είναι μια ηλικία όπου καθορίζεται μέλλον του εφήβου από τις αποφάσεις του πράγμα όμως το οποίο δεν μπορεί να καταλάβει από μόνος του χρειάζονται δηλαδή και την βοήθεια του γονέα η οποία με την εμπειρία και την κρίση έχοντας περάσει από το σημαντικό αυτό στάδιο αλλά δεν φαίνεται να κάνει αισθητή την παρουσία του μιας και βλέπουμε απαντήσεις όπου φαίνεται να υπάρχει αρκετά μεγάλη ελαστικότητα σε σχέση με την χαλάρωση και την ξεκούραση του νέου πράγμα υπερβολικό. Επίσης και στην επόμενη ερώτηση όσο αναφορά την επιτρεπόμενη ώρα εξόδου του εφήβου παρατηρούμε το ίδιο φαινόμενο καθώς οι περισσότερες απαντήσεις δείχνουν την ελαστικότητα των γονέων σε σχέση με αυτό διότι αφενός ικανοποιούν τις επιθυμίες χαλαρώσεις και ξεκούρασης των παιδιών τους αφετέρου όμως δεν τους αφήνουν ώρα αναπαύσεις σωματικής κυρίως, πράγμα απαραίτητο για την απόδοση του νέου στις υποχρεώσεις του και θα έπρεπε να επιβληθεί μια μέση λύση σε σχέση με τις επιθυμίες γονέα και νέου. Τέλος βλέπουμε ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό γονέων να συμπεριφέρονται όπως ακριβώς αρμόζει στην καθημερινότητα των νέων μιας και είναι μια καθημερινότητα η οποία χαρακτηρίζεται από πιέσεις και δυσκολίες καθώς είναι υποχρεωμένοι να εκπληρώσουν ένα πολύ δύσκολο έργο, για να τα καταφέρουν χρειάζονται αναμφισβήτητα την κατάλληλη συμπαράσταση, συμπόνια, υποστήριξη και κατανόηση από τις γονείς τους πράγμα που φαίνεται από τις απαντήσεις οι οποίες δόθηκαν μιας και βλέπουμε τους γονείς να συμπαραστέκονται στα παιδία τους όπως αρμόζει στις δυσκολίες και τις υποχρεώσεις αυτής της ηλικίας. 11

ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ 12