ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Μπάκου Αλεξάνδρα Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηραακλείου
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σενάριο.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σεμινάριο για τον Σχεδιασμό της Διδασκαλίας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Δραματική Ποίηση Σοφοκλέους Αντιγόνη
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
«Αρχαία ελληνική γραμματεία: Ομήρου Οδύσσεια»
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Έννοια, χαρακτηριστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007

Ενότητα 1η Θέματα Γενικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής

εναλλαγή τάξεων και τμημάτων ανατροφοδότηση καθηγητή(«προσωπική θεωρία») και μαθητών αποφυγή «αυτοεκπληρούμενης προφητείας»

εναλλαγή μεθόδων διδασκαλίας π.χ. επαγωγική, παραγωγική, κειμενοκεντρική, ερμηνευτική, επιδεικτική (με εποπτικά μέσα), συγκριτική μέθοδος κ.ά. Εξαρτάται από το αντικείμενο διδασκαλίας, την τάξη (Α΄ ή Γ΄) και το επίπεδο της τάξης.

εναλλαγή μορφών διδασκαλίας διαλογική ομαδοσυνεργατική Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική η εμπλοκή των μαθητών στη διδασκαλία.

καθορισμός συγκεκριμένων διδακτικών στόχων Επιλέγουμε ορισμένους στόχους κάθε φορά και προσαρμόζουμε ανάλογα τη διδασκαλία. Η σαφής επιλογή στόχων σημαίνει αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου.

επιλογή ασκήσεων-εργασιών Επιλέγουμε ασκήσεις ή εργασίες με βάση τους διδακτικούς στόχους που θέσαμε. Δίνουμε και δικές μας ασκήσεις, για να αποθαρρύνονται οι μαθητές να καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις.

ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαγνωστικά τεστ στην αρχή συμβάλλουν στη δημιουργία ορθότερης εικόνας για το επίπεδο των μαθητών. «ανατροφοδότηση» μαθητών (ενημερώνονται οι ίδιοι για το πόσο έχουν κατακτήσει το αντικείμενο). διαβαθμισμένα θέματα.

«αδύνατοι» μαθητές βοήθεια ενθάρρυνση έπαινος για να αποκτήσουν θετική αυτοαντίληψη.

συνεργασία διδασκόντων Όσοι διδάσκοντες έχουν κοινά αντικείμενα είναι χρήσιμο να συνεργάζονται στον προγραμματισμό της ύλης, στους στόχους στις κοινές δραστηριότητες.

Ενότητα 2η Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο Κείμενα Λογοτεχνίας

Αρχαία Ελληνικά από το πρωτότυπο Μέθοδος:κειμενοκεντρική-ερμηνευτική. Μορφή:διαλογική-συνεργατική. Πορεία:συνολική παρουσίαση-αναλυτική επεξεργασία-σύνθεση.

επεξεργασία κειμένου λέξεις «κλειδιά» με στόχο την κατανόηση του νοήματος εμπλοκή των μαθητών στον εντοπισμό τους.

Λεξιλογικά κατάλληλες επιλογές με στόχο την προβολή της διαχρονικότητας της ελληνικής γλώσσας

αξιοποίηση πινάκων εγχειριδίων Ας επισημαίνουμε στους μαθητές μας την αξία των πινάκων καθοδηγώντας τους στο πώς θα τους χρησιμοποιούν.

διαθεματικότητα σύνδεση λέξεων με λέξεις ξένων γλωσσών, όπου είναι εφικτό. διαθεματική σύνδεση λέξεων με άλλους επιστημονικούς χώρους (π.χ. η λέξη δύναμις)

Κείμενα Λογοτεχνίας αντιπροσωπευτικά κοινά για τα τμήματα της ίδιας τάξης σύνδεση με το βιβλίο Ιστορία της Λογοτεχνίας.

Αξιολόγηση νέων βιβλίων κρίσεις προτάσεις

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Λυκείων Οκτώβριος 2007

Ενότητα 1η Θέματα Γενικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής

εναλλαγή τάξεων και τμημάτων ανατροφοδότηση καθηγητή(«προσωπική θεωρία») και μαθητών αποφυγή «αυτοεκπληρούμενης προφητείας»

εναλλαγή μορφών διδασκαλίας διαλογική ομαδοσυνεργατική Σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική η εμπλοκή των μαθητών στη διδασκαλία.

καθορισμός συγκεκριμένων διδακτικών στόχων Επιλέγουμε ορισμένους στόχους κάθε φορά και προσαρμόζουμε ανάλογα τη διδασκαλία. Η σαφής επιλογή στόχων σημαίνει αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου.

επιλογή ασκήσεων-εργασιών Επιλέγουμε ασκήσεις ή εργασίες με βάση τους διδακτικούς στόχους που θέσαμε. Δίνουμε και δικές μας ασκήσεις, για να αποθαρρύνονται οι μαθητές να καταφεύγουν σε έτοιμες λύσεις.

ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες διαγνωστικά τεστ στην αρχή συμβάλλουν στη δημιουργία ορθότερης εικόνας για το επίπεδο των μαθητών. «ανατροφοδότηση» μαθητών (ενημερώνονται οι ίδιοι για το πόσο έχουν κατακτήσει το αντικείμενο). διαβαθμισμένα θέματα.

«αδύνατοι» μαθητές βοήθεια ενθάρρυνση έπαινος για να αποκτήσουν θετική αυτοαντίληψη.

συνεργασία διδασκόντων Όσοι διδάσκοντες έχουν κοινά αντικείμενα είναι χρήσιμο να συνεργάζονται στον προγραμματισμό της ύλης, στους στόχους στις κοινές δραστηριότητες.

Ενότητα 2η Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου

Θουκυδίδου, Επιτάφιος Περικλέους

πρόκληση ενδιαφέροντος με βάση το περιεχόμενο η διαχρονική σημασία του έργου παγκόσμια απήχηση πολιτικό κείμενο για τη δημοκρατία προσπάθεια να αποδεσμευτεί το κείμενο από τα «δεσμά» της διδασκαλίας ενός τυπικού μαθήματος αρχαίων ελληνικών.

πρόκληση ενδιαφέροντος με βάση τη μορφή να προϊδεάσουμε τους μαθητές ότι θα γνωρίσουν ένα ρητορικό κείμενο υψηλής αισθητικής να απολαύσουν τον λόγο ενός ικανού πολιτικού με γνωρίσματα ρήτορα και φιλοσόφου.

πρόκληση ενδιαφέροντος μέσω προτάσεων για δραστηριότητες Επισκέψεις στον Κεραμεικό, στην Αρχαία Αγορά κλπ.

διδακτικές προτάσεις να δίνεται η μετάφραση από πριν και να την έχουν μπροστά τους οι μαθητές κατά την επεξεργασία του κειμένου επιμένουμε μόνο στην ερμηνεία του κειμένου με βάση λέξεις ή φράσεις που σηκώνουν το νοηματικό βάρος

διδακτικές προτάσεις Προκαλούμε τους μαθητές σε διάλογο θέτοντας ερωτήματα που αφορούν σε συγκρίσεις του τότε με το σήμερα (π.χ. τρόπος ταφής, τρόποι ζωής, ποιότητα ζωής). Αναδεικνύουμε τα βασικά στοιχεία του περιεχομένου ( π.χ. διαλεκτική σχέση πόλης- πολίτη). Προγραμματίζουμε την ύλη έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το κείμενο.

Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄Λυκείου Επιχειρηματολογούμε για τη σημασία της ιστορικής γνώσης γενικά και ιδιαίτερα για το άτομο. Προβάλλουμε την άμεση σχέση του 19ου και 20ου αιώνα με το σήμερα.

διδακτικές προτάσεις Δουλεύουμε με διαγράμματα. Επιλέγουμε τις πιο ενδιαφέρουσες πηγές. Χρησιμοποιούμε εποπτικά μέσα (χάρτες,DVD). Προτείνουμε λογοτεχνικά έργα που σχετίζονται με την κάθε ιστορική περίοδο