ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Η προσφορά και τα αδιέξοδά του σήμερα.  Σωματική υγεία  Ψυχική υγεία  Ισορροπία, ευεξία  Κοινωνικότητα/κοινωνικοιποίηση  Συνεργατικότητα  Ειρήνη,
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
"Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με τη κοινωνική πραγματικότητα”
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ
Οργάνωση Ολυμπιακών Αγώνων. Ποιοι αναλαμβάνουν τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων Η Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ), πραγματοποιείται.
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ANABOΛΙΚΑ ΚΑΛΟΓΕΡΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Αφήγηση αφήγηση.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Στόχος Υπουργείου Παιδείας για τον Πολιτισμό
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΟΤΕ
ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα

ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Άμεσες και έμμεσες πηγές της ιστορίας φυσικής αγωγής και αθλητισμού. Αξίες, οφέλη και κίνδυνοι της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού. Μέσα και επιμέρους μέσα φυσικής αγωγής.

ΑΜΕΣΕΣ ΠΗΓΕΣ Αρχαιολογικά μνημεία Αθλητικές διατάξεις Προκηρύξεις αγώνων Αθλητικές ταυτότητες Δελτία υγείας Οπτικοακουστικό υλικό Γραμματόσημα Ζωγραφικοί πίνακες

ΕΜΜΕΣΕΣ ΠΗΓΕΣ Ιστορικά έργα και χορογραφίες Γραπτές αναφορές ή κρίσεις για αθλητικές δραστηριότητες σε κείμενα συγγραφέων (Πλάτων, Αριστοτέλης…) Λογοτεχνικά έργα (Ιλιάδα, Οδύσσεια, Ωδές του Πινδάρου…) Εφημερίδες Συνεντεύξεις αθλητών & αθλητικών παραγόντων

ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ Παρόμοια έργα συγχρόνων και παλαιοτέρων συγγραφέων Βοηθούν τον ιστορικό στη συγγραφή της αθλητικής ιστορίας Διαφέρουν από τις πηγές (πρωτογενές υλικό) Περιέχουν επεξεργασμένο υλικό (βασισμένο κυρίως στις πηγές)

ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΤΗΣ Φ.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (1) Αφύπνιση και αρμονική ανάπτυξη του σώματος και των ψυχικών δυνάμεων Καλλιέργεια αθλητικής ιδέας (συνείδηση ατομικής & κοινωνικής αξίας & ευθύνης), ευγενικής άμιλλας και φιλοτιμίας Ανάπτυξη ηθικών αρετών (βούληση, αντοχή, εργατικότητα, υπομονή, πειθαρχία)

ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΤΗΣ Φ.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (2) Ψυχολογική ωρίμανση (χαρά, λύπη, αγωνία, ικανοποίηση, αισιοδοξία, απογοήτευση…) Κοινωνική ολοκλήρωση (φιλία, συνεργασία, συναγωνισμός…) Πολιτισμική επικοινωνία ατόμων και λαών (με διαφορ. πολιτισμούς, ιδεολογίες, αξίες) Ειρήνη και υγιή διεθνή ανταγωνισμό Προβολή προτύπων ζωής & προσφορά διεξόδων εκτονώσεως στο σύγχρονο άνθρωπο

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΗΣ Φ.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (1) Εμπορευματοποίηση ή πολιτικοποίηση Κυνήγι υψηλών επιδόσεων (ρεκόρ) Χρησιμοποίηση αθέμιτων μέσων διάκρισης (αναβολικά, ντοπάρισμα) Επαγγελματισμός αθλητών & παραγόντων

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΗΣ Φ.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (2) Συστηματική & οργανωμένη ομαδοποίηση των φιλάθλων (χουλιγκανισμός) Φανατισμός & σοβινισμός Αποπροσανατολισμός των πολιτών από τα προβλήματα που τους απασχολούν

ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (1) Η κίνηση Ο χορός Η παιδιά Ο αγώνας Η εργασία

ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2) Οι πέντε τρόποι μετακίνησης του ανθρώπινου οργανισμού στο χώρο που ζει το άτομο: Η βάδιση Ο δρόμος Το άλμα Η αναρρίχηση Η κολύμβηση

ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (3) Οι πέντε τρόποι με τους οποίους υπερνικούμε το βάρος των αντικειμένων: Η ώθηση Η έλξη Η πλήξη Η ύψωση Η πίεση

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (1) Ο ΜΥΘΟΣ Αλληγορική διήγηση από την οποία συνάγεται ηθικό συμπέρασμα Πλαστή ιστορία, αντιλήψεις και παραδόσεις του λαού που αποτελούν κοινωνικές εκδηλώσεις Πίσω από το μύθο κρύβεται ένα ευχάριστο ή δυσάρεστο, μικρό ή μεγάλο ιστορικό γεγονός, αλλοιωμένο με το χρόνο & πλαισιωμένο με φαντασία και υπερβολή (Τρωϊκός πόλεμος, άθλοι του Ηρακλή…)

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (2) Ο ΘΡΥΛΟΣ Είναι ένα γεγονός που έγινε στο παρελθόν, αλλά δε μπορεί το άτομο να το συνειδητοποιήσει ότι ήταν υπαρκτό Είναι μια προφορική διάδοση της οποίας αγνοείται ή δεν υποστηρίζεται η πατρότης επειδή ο λαός την περιέβαλε με φαντασία και υπερβολή

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (3) Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ Είναι διάφορα ιστορήματα (κατά το πλείστον μυθικής φύσεως) που μεταδίδονται «διά στόματος» από γενιά σε γενιά και έχουν σχέση με τον τόπο, τους ανθρώπους και γενικά με τα γεγονότα που τα διέπουν

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (4) ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Είναι μια φανταστική αφήγηση γεμάτη θαυμάσια γεγονότα, δημιουργήματα του λαϊκού υπόβαθρου, με κύριο σκοπό την τέρψη των ακροατών-αναγνωστών

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (5) ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Ανταποκρίνεται στο λαϊκό αίσθημα, γι’ αυτό και ο λαός το ενστερνίζεται Περιγράφει τις αρετές του λαού Μέσα σ’ αυτό επιδιώκεται να διατηρήσει το άτομο τον ενθουσιασμό και την ελπίδα για το μέλλον

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΜΕΣΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (6) ΟΙ ΦΗΜΕΣ, ΤΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ, ΟΙ ΣΑΤΥΡΙΚΟΙ ΣΤΙΧΟΙ Περιγράφονται ποικίλες ανθρώπινες εκδηλώσεις

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Μουρατίδης, Ι. (1998). Ιστορία Φυσικής Αγωγής (με στοιχεία φιλοσοφίας). Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Γιαννάκης, Θ. (1990). Ιστορία φυσικής αγωγής. Αθήνα. Γιάτσης, Σ. (1989). Εισαγωγή στην ιστορία της φυσικής αγωγής στον ελληνικό κόσμο. Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ.