Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική) Σύνταξη Ετήσιας Έκθεσης του σχολείου (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
ΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ερευνητικές Εργασίες Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Παντελής Μάναλης Υπεύθυνος Π.Ε. στη Δ/νση Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής. Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών.
ΠΔ152/2013 (ΦΕΚ240 Α ): Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της Α’/βάθμιας και Β’/βάθμιας Eκπ/σης Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ.: Κριτήρια διοικητικής.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η μέθοδος project 1 Αναστασία Παναγιωτίδου, Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας Π.Ε Δράμας.
Μια όμορφη, σχετικά απλή αλλά υπεύθυνη δουλειά… ΕΚΦΕ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Χριστίνα Αραμπατζή Σχολική Σύμβουλος φιλολόγων Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ερευνητικεσ εργασιεσ ΓΕΛ/ΕΠΑΛ ΟΙ νεΕΣ εγκυκλιοΙ του υπαιθ
Δημιουργία σεναρίου.
Eρευνητικές εργασίες στο Λύκειο
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Project.
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος

Πρακτικά ζητήματα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Ωράριο, Δημιουργία τμημάτων ενδιαφέροντος Για τη διεξαγωγή των Ερευνητικών Εργασιών προβλέπεται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα του Λυκείου ένα τρίωρο (στην Α΄ Λυκείου) ή δίωρο (στη Β’ και τη Γ’ Λυκείου) την εβδομάδα. Σε κάθε τμήμα εποπτεύουν δυο τουλάχιστον εκπαιδευτικοί (Α’ Λυκείου) διαφορετικών ειδικοτήτων. Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές θα μετέχουν υποχρεωτικά σε 2 τετράμηνες ερευνητικές εργασίες. Οι διδάσκοντες σε μια πρώτη προκαταρτική συνάντηση ανταλλάσσουν απόψεις για πιθανά θέματα και πιθανές συνεργασίες. Η διαμόρφωση και η τελική διατύπωση των θεμάτων πρέπει να είναι προϊόν διαπραγμάτευσης τόσο μεταξύ των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Η υποβολή των θεμάτων γίνεται στο Σύλλογο Διδασκόντων με τη συμπλήρωση 2 βδομάδων λειτουργίας της σχολικής μονάδας το Σεπτέμβριο και γίνεται από 2 εκπαιδευτικούς κατά προτίμηση διαφορετικών ειδικοτήτων με βάση τεκμηριωμένη εισήγηση. Η εισήγηση περιλαμβάνει: Ονόματα εμπλεκομένων καθηγητών, ωράριο, τίτλο, σκοπούς, μεθοδολογία, αναμενόμενα αποτελέσματα, απαιτούμενα. Ο Σύλλογος μετά από συζήτηση εγκρίνει τόσα θέματα όσα τα τμήματα της Α’ Λυκείου συν ένα και ορίζει τους εκπαιδευτικούς που θα μετέχουν σ’ αυτά προσδιορίζοντας και το ωράριό τους. Οι μαθητές δηλώνουν 2 επιλογές από τα εγκριθέντα θέματα. Με βασικό κριτήριο την πρώτη επιλογή δημιουργούνται από μαθητές διαφορετικών τμημάτων τα «Τμήματα Ενδιαφέροντος». Τα θέματα ολοκληρώνονται στο πρώτο τετράμηνο και, στη συνέχεια, καθορίζονται με τις ίδιες διαδικασίες θέματα και για το δεύτερο τετράμηνο.

Ενδείκνυται η σχετικά ισομερής κατανομή των μαθητών στα Τμήματα Ενδιαφέροντος.  Αν σε κάποιες περιπτώσεις αυτό δεν σταθεί δυνατό, οι αντίστοιχοι μαθητές και μαθήτριες έχουν προτεραιότητα στην επιλογή θεμάτων στο επόμενο τετράμηνο. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζει τον υποδιευθυντή ή άλλον καθηγητή ως συντονιστή των Ερευνητικών Εργασιών, με οργανωτικές μόνο αρμοδιότητες αναφορικά με τα μέσα, τα υλικά, τα εργαστήρια και τους χώρους που θα απαιτηθούν για την υλοποίηση τους.

Επιλογή θέματος Η άντληση θεμάτων μπορεί να γίνει από: το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων τα ενδιαφέροντα ή τα προβλήματα των μαθητών την επικαιρότητα τα ευρύτερα ενδιαφέροντα και προβλήματα της κοινωνίας, της επιστήμης, του πολιτισμού και της τεχνολογίας.

Βασικές προϋποθέσεις: Τα θέματα: να σχετίζονται άμεσα με τους σκοπούς και το περιεχόμενο των διδασκόμενων μαθημάτων, να προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών, για να κινητοποιούν τη συμμετοχή τους Άλλα κριτήρια Οι υπάρχουσες υποδομές και οι διαθέσιμοι πόροι του σχολείου και της κοινότητας Τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών και οι ειδικότερες γνώσεις τους Η τοπικότητα Τα θέματα που έχουν ήδη οι μαθητές διερευνήσει τα προηγούμενα χρόνια

Η επιλογή θεμάτων από το περιεχόμενο των διδασκομένων μαθημάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή του «εδώ και τώρα» δίνει τη δυνατότητα ώστε : Οι μαθητές να τα προσεγγίζουν βιωματικά Να «ακουμπούν» στις προσωπικές τους εμπειρίες και μετά να κάνουν αναγωγές και γενικεύσεις Να εμπλέκονται προσωπικά (προσέλκυση του ενδιαφέροντος, συνειδητοποίηση της προσωπικής ευθύνης, ανάπτυξη πρωτοβουλίας, παρακίνηση σε δράσεις και παρεμβάσεις) Να προωθείται καλύτερα η σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία

τελική απόφαση να είναι συλλογική Η επιλογή του θέματος γίνεται από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς με τέτοιο τρόπο ώστε η τελική απόφαση να είναι συλλογική