Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ.
Advertisements

Τμηματοποίηση της Αγοράς
Προώθηση / Επικοινωνία
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προώθηση / Επικοινωνία
Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού Ορισμός της Αθλητικής Βιομηχανίας
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Η Χορηγία στον Αθλητισμό
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Η Χορηγία και Εξεύρεση Πόρων Κ. Αλεξανδρής, PhD
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Προώθηση / Επικοινωνία
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Η ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ N126
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΧΟΡΗΓΙΕΣ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 5: Αθλητικό Marketing Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ – ΧΟΡΗΓΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 1
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 13
Ανάπτυξη & Υλοποίηση Δημοτικών Προγραμμάτων Άσκησης - Αναψυχής
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εισαγωγικά στοιχεία στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 12
Η έννοια της επιχείρησης
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Χρηματοδοτηση των Συνεδριων - Χορηγοι
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής

Πολύ μεγάλες διεθνής διοργανώσεις (Mega Events) Οι αθλητικές και αναψυχικές διοργανώσεις διακρίνονται σε (Allen, et al. 2005): Πολύ μεγάλες διεθνής διοργανώσεις (Mega Events) (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες) Μεγάλες διεθνής διοργανώσεις (π.χ. Αγώνες κοινοπολιτείας)

Εθνικές και τοπικές διοργανώσεις (π.χ. Μαραθώνιος Ολύμπου) Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ (τοπικά ή διεθνή) τα οποία πολλές φορές συνδέονται και με αθλητικά γεγονότα

Οι διοργανωτές αθλητικών εκδηλώσεων πρέπει να έχουν γνώσεις σε θέματα (Allen, et al. 2005) : Ιστορία των διοργανώσεων Τάσεις στην αγορά σε θέματα καταναλωτικής ζήτησης Οφέλη από τις διοργανώσεις Λόγοι οργάνωσης συγκεκριμένων εκδηλώσεων

Επιπτώσεις των διοργανώσεων Λειτουργικό μάνατζμεντ Μάρκετινγκ Γνώσεις του πολιτικού-οικονομικού περιβάλλοντος Γνώσεις διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού Οικονομικές γνώσεις

Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων Α) Κοινωνικές Θετικές Αρνητικές Συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στην διοργάνωση Βελτίωση της φήμης του προορισμού / περιοχής Εισαγωγή νέων ιδεών Εντοπίζονται κυρίως στον κίνδυνο διάβρωσης της τοπικής κουλτούρας

Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων Β) Επίδραση στην Περιοχή / Φυσικό Περιβάλλον Θετικές Αρνητικές Βελτίωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς Ευαισθητοποίηση σε θέματα περιβαλλοντολογικής εκπαίδευσης Υιοθέτηση μοντέλων τοπικής ανάπτυξης Μόλυνση της περιοχής Αύξηση της κυκλοφορίας σε μεγάλες διοργανώσεις Καταστροφή φυσικού περιβάλλοντος

Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων Γ) Πολιτικές Θετικές Αρνητικές Διεθνής φήμη σε περίπτωση μεγάλων διοργανώσεων Τεχνογνωσία Βελτίωση διεθνών σχέσεων Πιθανότητα αποτυχίας της διοργάνωσης το οποίο θα έχει αρνητικές συνέπειες στο κύρος της χώρας / πόλης Κακοδιαχείριση χρημάτων

Επιπτώσεις των Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων Δ) Οικονομικές Θετικές Αρνητικές Τουριστική Ανάπτυξη Προβολή Βελτίωση της φήμης του προορισμού / περιοχής Αύξηση αναγνωρισιμότητας Δημιουργία θέσεων εργασίας Οικονομική ανάπτυξη περιοχής Απώλεια αυθεντικότητας Αντίδραση από την τοπική κοινωνία στην τουριστική ανάπτυξη Αύξηση τιμών

Το Μάρκετινγκ των Αθλητικών Διοργανώσεων Κεντρικά ζητήματα στο μάρκετινγκ των αθλητικών διοργανώσεων είναι: Ο ορισμός του προϊόντος και των προσφερόμενων υπηρεσιών Η ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος Η ανάλυση του ανταγωνισμού Ο ορισμός των ομάδων στόχου Η τμηματοποίηση της αγοράς Η SWOT ανάλυση και το πλάνο μάρκετινγκ Ο καθορισμός του πλάνου επικοινωνίας Η προβολή της διοργάνωσης Η διανομή των εισιτηρίων Η εύρεση χορηγών

Το Μάρκετινγκ των Αθλητικών Διοργανώσεων Θέματα που σχετίζονται έμμεσα με το μάρκετινγκ και είναι σημαντικά είναι: Η ασφάλεια Η διαχείριση κρίσεων Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών

Θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Βασικά στάδια στελέχωσης όλων των οργανισμών (Αλεξανδρής, 2006): 1. Προγραμματισμός του ανθρώπινου δυναμικού Ο προγραμματισμός είναι απαραίτητος προκειμένου να αποφασιστούν πόσα άτομα χρειάζονται για να στελεχωθεί η διοργάνωση. 2. Προσέλκυση κι επιλογή προσωπικού Η επιλογή είναι μια διαδικασία η οποία περιλαμβάνει συνήθως τα ακόλουθα δύο στάδια: α) Εξέταση του βιογραφικού β) Συνέντευξη εργασίας Πριν ξεκινήσει η διαδικασία της προσέλκυσης κι επιλογής πρέπει να γίνει μια λεπτομερή ανάλυση / περιγραφή της εργασίας.

Θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού 3. Ανάλυση / Περιγραφή εργασίας (job description) Είναι η διαδικασία του προσδιορισμού: α) των υποχρεώσεων, απαιτήσεων και προδιαγραφών της κάθε θέσης εργασίας β) των γνώσεων, ικανοτήτων, και επιδεξιοτήτων που απαιτούνται για να εκτελεστεί η συγκεκριμένη εργασία. Για κάθε θέση εργασίας που προβλέπεται στο οργανόγραμμα της διοργάνωσης είναι απαραίτητο να υπάρχει λεπτομερής περιγραφή εργασίας. 4. Εκπαίδευση του προσωπικού Τα στελέχη / εθελοντές της διοργάνωσης εκπαιδεύονται για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της θέσης εργασίας. 5. Εκτίμηση της Απόδοσης του Προσωπικού Η απόδοση του προσωπικού (στελεχών και εθελοντών) εκτιμάται με το πέρας της διοργάνωσης. Η εκτίμηση μπορεί να γίνει βάση αναφορών των προϊστάμενων, βάση στόχων, αλλά και ποιοτικών μετρήσεων (π.χ. γνώμες θεατών και επισκεπτών).

Εθελοντές και Αθλητικές Διοργανώσεις Εθελοντές και Αθλητικές Διοργανώσεις Οι εθελοντές παρακινούνται από τις ακόλουθες κατηγορίες κινήτρων (Bang & Alexandris, 2007): Η Αγάπη για την Αθλητική Δραστηριότητα (Αθλητισμός) Ανάπτυξη δικτύου Γνωριμιών Απόκτηση εργασιακής εμπειρίας «Πατριωτισμός» Προσωπική Ανάπτυξη Έκφραση Προσωπικών Αξιών Εξωτερικά Κίνητρα

Χορηγία στις Αθλητικές Διοργανώσεις Πιθανά οφέλη από την χορηγία για τους χορηγούς Αυξημένες πωλήσεις Αυξημένα κέρδη Αποκλειστικότητα στην κάλυψη Αυξημένη δημοσιότητα Αυξημένοι αναγνωρισιμότητα του προϊόντος Ενίσχυση της εικόνας και επωνυμίας του προϊόντος Αυξημένη πιστότητα των πελατών στο συγκεκριμένο προϊόν Διείσδυση σε καινούριες αγορές – Ομάδες στόχου Βελτίωση της εικόνας της επιχείρησης στην κοινωνία Φοροαπαλλαγές

Χορηγικός Φάκελος… Α) Περιγραφή Διοργάνωσης / Προϊόντος : Αναλυτικό προφίλ της διοργάνωσης Στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών για τους θεατές και συμμετέχοντες Αναλυτικό προφίλ των θεατών και συμμετεχόντων Δημογραφικές πληροφορίες (ηλικία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, οικονομικό-κοινωνική κατάσταση, επίπεδο εκπαίδευσης, επάγγελμα) Γεωγραφικές πληροφορίες θεατών και συμμετεχόντων (τόπος διανομής) Ψυχογραφικές πληροφορίες θεατών και συμμετεχόντων (π.χ. τρόπος ζωής, στοιχεία καταναλωτικής συμπεριφοράς) Εκτίμηση του αριθμού θεατών και συμμετεχόντων Πλάνο σχετικά με την κάλυψη της διοργάνωσης από τα Μ.Μ.Ε. /δημόσιες σχέσεις

…Χορηγικός Φάκελος Β) Χορηγικά προγράμματα και παροχές για τους χορηγούς Ορισμός χορηγικών προγραμμάτων (π.χ. χρυσός, αργυρός, χάλκινος χορηγός) και των παροχών προς τους χορηγούς. Παραδείγματα παροχών είναι: Αποκλειστικότητα Διαφήμιση και Προβολή στον χώρο της διοργάνωσης Διαφήμιση και Προβολή εκτός χώρου διοργάνωσης Προβολή στα ΜΜΕ Δημόσιες σχέσεις Υπηρεσίες φιλοξενίας Δυνατότητα αναπτύξεις στρατηγικών εντοπισμένου μάρκετινγκ Γ) Η τιμολόγηση των Χορηγιών. Πρέπει να γίνει τιμολόγηση του κάθε χορηγικού πακέτου βάση των ανταποδοτικών οφελών.

Μέτρηση κι Εκτίμηση της Χορηγίας Στοιχεία εκτίμησης της αποτελεσματικότητας μιας χορηγίας : Δημοσιότητα. Προβολή στα ΜΜΕ. Αλλαγές στην αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. Βελτίωση της εικόνας του προϊόντος. Βελτίωση της στάσης προς το προϊόν. Αυξημένη πρόθεση για αγορά του προϊόντος. Αντίκτυπος στις πωλήσεις.