ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΗ ΑΥΛΩΝΑΡΙΟΥ
Εισαγωγή Επιλέξαμε ως θέμα της ερευνητικής εργασίας το Παζάρι διότι: Είναι πολυαναμενόμενο γεγονός-ευκαιρία ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Είναι ευρέως γνωστό σε εμπόρους κι επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα. Αποτελεί πηγή εσόδων για το Δήμο ευνοώντας την ευρύτερη τοπική οικονομία.
Στόχοι Πότε και που πρωτοεμφανίζεται Πορεία του απ’ το χθες στο σήμερα Χώρος-Φορέας οργάνωσής του Συλλογή οικονομικών στοιχείων (έσοδα- έξοδα ) απ’ το Δήμο Προτάσεις αναβάθμισης του Παζαριού
Μεθοδολογία Για να καταφέρουμε να εκπληρώσουμε τους παραπάνω στόχους: Δημιουργήσαμε ερωτηματολόγια που απευθύνονταν τόσο σε εμπόρους όσο και σε πολίτες . Ενισχύσαμε τις πηγές μας μέσω του διαδικτύου και τοπικών περιοδικών. Πήραμε συνεντεύξεις και στοιχεία από άτομα που κατείχαν πληροφορίες έγκυρες και εμπεριστατωμένες αλλά και από πολίτες που είχαν ζήσει το παζάρι παλαιότερα.
Από τις πληροφορίες του κυρίου Κοίλιαρη βγάζουμε το συμπέρασμα ότι: Το παζάρι έχει χαρακτηριστεί ως το μεγαλύτερο οικονομικό γεγονός της περιοχής. Η επιλογή τόπου και χρόνου διεξαγωγής του δεν είναι τυχαία. Η λέξη παζάρι είναι τουρκικής προέλευσης, στοιχείο που σηματοδοτεί την ύπαρξή του στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Εικάζεται πως υπήρχε απ’ τα αρχαία χρόνια ,προς τιμήν της θεάς Αρτέμιδος. Η εμποροπανήγυρη είχε οικονομικό, θρησκευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα.
Από τη μαρτυρία του Ross : Γνωρίζουμε πως το παζάρι υπήρχε σίγουρα το 1844, αφού το επισκέφτηκε ο ίδιος.
Από τις πηγές του τύπου που αφορούν το παζάρι μαθαίνουμε ότι : Το παζάρι στα τέλη του ’50 αποτελούσε οικονομικό γεγονός, με κύριο σκοπό την ανταλλαγή προϊόντων, ενδυμάτων και ζώων. Πλέον έχει αποκτήσει καθαρά κοινωνική υφή. Οι αγορές τους εκείνη την εποχή ήταν αποδοτικές, τέτοιες ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ
1)Το ποσοστό των εσόδων σας αυξάνεται κατά την περίοδο του παζαριού;
2)Χρησιμοποιείτε το χώρο μπροστά από το μαγαζί σας ;
3) Κατά την περίοδο του παζαριού, παρατηρούνται κλοπές στο μαγαζί σας;
4)Έχουν βελτιωθεί οι υπηρεσίες του δήμου όσον αφορά την καθαριότητα μετά την συγχώνευση των δήμων;
5)Σε τι βαθμό είστε ικανοποιημένοι από την λειτουργία ελεγκτικών οργάνων που ελέγχουν τη νομιμότητα των πωλήσεων (παράνομοι πωλητές, ανασφάλιστοι υπάλληλοι);
6) Πιστεύετε ότι οι πλανόδιοι επηρεάζουν αρνητικά τις πωλήσεις σας;
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
1) Γιατί έρχεστε στο παζάρι;
2) Γιατί αγοράζετε από το παζάρι;
3) Τι σας ενοχλεί στο παζάρι;
4) Τι προϊόντα αγοράζετε από το παζάρι;
Εμείς τι προτείνουμε; Κατασκευή χώρων διαμονής των εμπόρων. Τήρηση αυστηρών κανόνων ασφάλειας στο Λούνα-Παρκ με συχνότερους ελέγχους. Τοποθέτηση Ταμειακών μηχανών για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων από τη μεριά των εμπόρων. Αναβάθμιση χώρου πάρκινγκ. Πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Χάρτης Parking Κεντρικό Παζάρι Άγιος Δημήτριος Ζωοπανήγυρη
Συνοπτικά Οικονομικά Στοιχεία Ετήσια Είσπραξη : 200.000 ευρώ Έξοδα : 50.000 ευρώ Παράγκες : Στην αρχή 100 ευρώ/μέτρο Στο κέντρο οι τιμές αυξάνονται Στο μέσα παζάρι οι τιμές ποικίλουν από 400-800 ευρώ η παράγκα Λούνα Παρκ
Συμπεράσματα Το παζάρι αποτελεί τεράστιο οικονομικό και πολιτιστικό γεγονός για την περιοχή. Είναι πρωτεύουσα μορφή ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Εικάζεται ότι υπάρχει από τα αρχαία χρόνια αλλά τεκμηριώνεται από την μαρτυρία του Ross το 1844. Ενώ κάποτε είχε οικονομική υφή με τον καιρό εξελίχθηκε σε δρώμενο με πολλαπλές κοινωνικές πτυχές.
Αναστοχασμός- Αξιολόγηση Πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό την πλειονότητα των στόχων μας. Δυσκολευτήκαμε στην εύρεση ακριβών οικονομικών στοιχείων. Η συλλογική και αμέριστη προσπάθεια αποτέλεσε κύριο συστατικό ολοκλήρωσης της εργασίας μας.
Χαρακτηριστικό απόσπασμα απ’ το παζάρι της δεκαετίας ’50.
Φωτογραφικό Υλικό
Βιβλιογραφία Οι πηγές , από τις οποίες αντλήσαμε τα στοιχεία μας ήταν : Το περιοδικό Ρόπτρο Αγιωργήτικα Νέα Ιστορικά – Πολιτιστικά συγγράμματα της ευρύτερης περιοχής www.evia-portal.gr Πολίτες της περιοχής μας
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά Τον κ. Κοίλιαρη Τον κ. Θεοδώρου Την κα. Πάλλη Τον κ. Σπανό Τον κ. Γούναρη Την κα. Κατέρου για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσαν για να καταφέρουμε να φέρουμε εις πέρας την εργασία μας.
Ονόματα μαθητών : Ανδρέου Ιωάννης Βλάχος Χαράλαμπος Γεωργίου Κωνσταντίνα Γιαγκίνη Δήμητρα Γκύλι Οριάνα Γούναρης Παναγιώτης Δερβενιώτης Γιώργος Ζυγόπουλος Αντώνης Καγκέλη Μαρία Καραμπέτσου Χριστίνα Καράπα Παρασκευή Καρτελιά Ευαγγελία Καρυστινός Χαράλαμπος Κιούσης Αριστείδης Κότσαρη Σοφία Κρόκου Μαρία Κωνσταντίνου Δήμητρα Κωνστάντιου Γιαννούλα Λάμπρου Παναγιώτα Ονόματα εκπαιδευτικών : Ελευθερίου Κωνσταντίνος (Πληροφορικός) Αποστόλου Αντώνιος (Χημικός)
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας !
ΤΕΛΟΣ