ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013 Project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ02.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Πάμε για surfing με ασφάλεια;. Το διαδίκτυο είναι ένα σύνολο από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Μια ιστορία για δύο βότσαλα με φόντο φωτογραφίες από την Κίνα!
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσιλτσίδης Γιώργος Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Η ιστορία αφορά σε έναν έφηβο Βίκινγκ, τον Ψάρη, που μένει στο νησί του Μπερκ, όπου η καθημερινή μάχη με τους δράκους είναι τρόπος ζωής. Ο χαρακτήρας,
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Κατερίνα Γερονικολού Της μαθήτριας της Β’Γυμνασίου Ίου:Ντεράι Έντζη
Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>
Project B’ Τετράμηνο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ» Ο σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να συνδέσει τις.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
ΦΥΛΟ.
«ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ‘Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ’»
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Θ.Ε. 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ Μαρία Σεργάκη, Γ3, Θρησκευτικά, 16/11/2013.
Θεματική Ενότητα 3: Βία στο όνομα του Θεού
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Στάση λεωφορείου Πατησίων: Λυσσιατρείο, τρόλεϊ 313,11, 5, 14
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Η περίοδος της Μεγάλης Ακμής του Βυζαντίου ( )
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Κάνε τη ζωή σου comic «Μια μέρα στο σχολείο»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
Ερευνητική Εργασία ΘΕΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΙΤΛΟΣ: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ»
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
1ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ομότιμοι Μεσολαβητές»
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Ακροβάτες της τύχης ! Τάξεις: A’,B’,Γ’,Δ’,Ε΄,ΣΤ΄ 4o Δημοτικό Σχολείο Δάφνης Δεκέμβριος 2014 Τάξεις: A’,B’,Γ’,Δ’,Ε΄,ΣΤ΄ 4o Δημοτικό Σχολείο Δάφνης Δεκέμβριος.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Σ ΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Β : KOINΩΝΙΚΑ KAI OIKONOMIKA ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑ « ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ » ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΙΔΑΚΗ.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Φιλοσοφία για τα γερατειά.
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: …………………….. ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Όνομα δασκάλου – Επίπεδο Χ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Project, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ02

Α΄ φάση: πριν από την κυρίως ανάγνωση 1.Βασικά γνωρίσματα του λογοτεχνικού είδους του θεατρικού κειμένου. Η θέση του θεατρικού κειμένου στην εκπαίδευση. Ένα θεατρικό κείμενο στα χέρια μας…, Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ Βαφειάδη Έφη, Μερικές σημειώσεις για τη δραματολογική ανάλυση ΓΙΑ – ΤΙ ΘΕΑΤΡΟ ; Της Αναστασίας Κουμίδου,Σκηνοθέτης – Ηθοποιός – Δασκάλα Θεάτρου (MFA)

2.Παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων που έχουν παρακολουθήσει οι ίδιοι οι μαθητές(αναμνήσεις, ενθύμια, εμπειρίες) Αχ, αυτά τα φαντάσματα, του Εντουάρντο ντε Φιλίπο, σε σκηνοθεσία Γ.Κακλέα,θέατρο Βρετάνια, 2012 Λυσιστράτη του Αριστοφάνη από τη θεατρική ομάδα Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κέρκυρας, Ιούνιος 2008 Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μια ώρα, του Λονγκ, Ουίνφιλντ, Σίνγκερ σε σκηνοθεσία Αρβανιτάκη, 2012

Σκούρτης Γιώργος :Οι νταντάδες Β΄ φάση : προσεκτική ανάγνωση Στοιχεία, πληροφορίες για το συγγραφέα(κριτικές, συνεντεύξεις) Ιστορικό των παραστάσεων στην Ελλάδα «ΟΙ ΝΤΑΝΤΑΔΕΣ», Γ.ΣΚΟΥΡΤΗΣ,εκδ. Καστανιώτη,Αθήνα 1998,σελ.7 ανακοινώσεις στο διαδίκτυο Κριτικές που έχουν γραφεί κατά καιρούς για το έργο και τις παραστάσεις (εφημερίδες, ίντερνετ )

04/04/2013,ΝίκοςΚάγκας,μαθητήςΑ΄Λυκείου Οι δύο φίλοι, Πέτρος και Παύλος συμβολίζουν τις κατώτερες κοινωνικές τάξεις. Αυτοί, έχοντας φτάσει σε προχωρημένη ηλικία και με ένα σκληρό παρελθόν, στους δρόμους και στις φυλακές, είναι πλέον πρόθυμοι για τα πάντα προκειμένου να τελειώσουν την ζωή τους με αξιοπρέπεια και ανθρωπιά. Επιδιώκουν να επανενταχθούν στην κοινωνία και περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία. Η εργατική προσφορά του Σταύρου είναι χρυσή δυνατότητα για τους δύο. Ο Παύλος είναι κατενθουσιασμένος και έτοιμος να ξαναχτίσει την ζωή του, μαγεμένος από τα χρήματα, τα ακριβά ποτά και το πολυτελές σπίτι του Σταύρου. Ο Πέτρος είναι και αυτός κατενθουσιασμένος αρχικά, ωστόσο αρχίζει να συνειδητοποιεί ποια είναι αυτή η φενάκη που έστησε στις πλάτες τους ο Σταύρος. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι πως ο Παύλος είναι ο μοναδικός που φέρεται με ορθολογικό πνεύμα και αντιδράει στην ψυχολογική εκμετάλλευση του Σταύρου, ο οποίος με την οικονομική του δύναμη εξουσιάζει παντελώς την ζωή των δύο φίλων. Θέμα του έργου, χαρακτήρες Οι ''Νταντάδες'' ως ανυπεράσπιστα πλάσματα μιας φθαρμένης κοινωνίας, η οποία κλονίζεται ηθικά, πολιτικά και κοινωνικά, μέσα στο ψέμα, το θάνατο και την κοινωνική αδικία, αναζητούν καταφύγιο σε ένα χώρο φθαρμένων ιδεολογιών και αδιέξοδων αντιλήψεων, εξαναγκασμένοι να δεχθούν την ζωή ως μια αιώνια απελευθέρωση, μια λύση σωτηρίας και μια αδιέξοδη αλήθεια. Το έργο γράφτηκε το 1970, τον καιρό της δικτατορίας και με νωπές ακόμα τις μνήμες του εμφυλίου. Μεταφερμένο στο σήμερα, εξακολουθεί να πραγματεύεται τα ίδια ζητήματα: τι είναι πρόθυμος κανείς να θυσιάσει, να ανεχθεί και να πιστέψει, στο όνομα του εύκολου πλουτισμού και του βολέματος. (από το πρόγραμμα της παράστασης στο Studio της οδού Πλαταιών, Οκτώβρης 2012) Δυο κακόμοιροι άντρες περιφέρουν την ασημαντότητά τους εδώ κι εκεί. Κάποια στιγμή εμφανίζεται μπροστά τους ο εντεταλμένος της εξουσίας για να τους προτείνει κάτι που πρόκειται ν' αλλάξει τη μίζερη ζωή τους: Θα τους βγάλει απ' τη φτώχεια αλλά θα ζητήσει την απόλυτη υποταγή στη φωνή του Κυρίου. Εκείνοι, μετά από μια έντονη αντιπαράθεση, με δεδομένη την ανέχεια -έχουν ήδη δοκιμάσει της φυλακής τα κάγκελα- αποφασίζουν να δεχτούν. Η επόμενη μέρα τούς βρίσκει ντυμένους στην τρίχα, να τρώνε και να πίνουν σ' ένα παλάτι έχοντας ό,τι ζητά η ψυχή τους. Μέχρι που έρχεται η στιγμή να αποδώσουν τα οφειλόμενα. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν είναι να συγκατοικήσουν μ' ένα πτώμα... (Ελευθεροτυπία, 5 Δεκεμβρίου 2010, Οι «Νταντάδες» της εξουσίας, της Έφης Μαρίνου)

Ανάγνωση του έργου : θεατρική ανάγνωση από τους μαθητές Παρακολούθηση βιντεοσκοπημένης παράστασης (αρχείο της ΕΡΤ)

Εμβάθυνση στους χαρακτήρες Κάθε ομάδα ασχολείται με έναν χαρακτήρα(Σταύρος, Παύλος, Πέτρος) : Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους(ενέργειες, σκέψεις, λόγος) Η εμφάνιση, οι κινήσεις τους Οι σχέσεις μεταξύ τους Εξελίσσονται ή μένουν στάσιμοι ως το τέλος του έργου

Εμβάθυνση στο βασικό θέμα του έργου Ποιες κοινωνικές καταστάσεις θίγονται; Ποιες απόψεις διατυπώνονται από τα πρόσωπα του έργου; Οι αντίθετες απόψεις που παρουσιάζονται εξαρτώνται από …(ηλικία, φύλο, ρόλο, σχέση των ηρώων…); Από τι άλλο;

Διασκευή αποσπασμάτων του θεατρικού έργου σε αφηγηματικό λόγο

Γ΄φάση : μετά την ανάγνωση ερευνητική-συνθετική εργασία, ομαδική σχετικά με το Θύμιο Καρακατσάνη, ηθοποιό που ενσάρκωσε το ρόλο του Πέτρου στο έργο του Σκούρτη πολλές φορές