Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Tα χρoνια του Περικλh.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ Οι κοινωνική θέση των γιατρών στην Αρχαία Αθήνα ήταν πολύ υψηλή μιας και υπήρχαν λιγοστοί οι οποίοι μπορούσαν να κάνουν αυτή την δουλειά.
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μαρίνα Βλαχογιάννη Ξένια Ζήση Μάρθα Γεωργίου
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2.2 Κανόνες Δικαίου και Ηθικής: Η διαφορά
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ο διάλογος Αθηναίων-Μηλίων
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ. Ο Ιησούς Χριστός μας απάλλαξε από την αμαρτία παίρνοντας τις αμαρτίες μας επάνω του. Σταυρώθηκε και έσωσε τον κόσμο από την αμαρτία.
Κωνσταντινίδης Ίβο Μπαλάφα Δήμητρα - Δηώ
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
Δρόσου Μαρίνα Θεοδοσίου Ιωάννα Καμαργιάννη-Βασιλείου Άννα
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΚΟΡΔΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : ΤΜΗΜΑ : Α 1.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ

ΣΩΚΡΑΤΗΣ Ο Σωκράτης έζησε στην Αθήνα το (470 π.Χ. ή 469 π.Χ. - 399 π.Χ.). ταν Έλληνας Αθηναίος φιλόσοφος και μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ελληνικού και παγκόσμιου πνεύματος και πολιτισμού και ένας από τους ιδρυτές της Δυτικής φιλοσοφίας. Ενδεικτικό της σημασίας του για την Αρχαία ελληνική φιλοσοφία είναι ότι όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι πριν από αυτόν ονομάστηκαν Προσωκρατικοί.

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ Ήταν γιος του Σωφρονίσκου και της Φαιναρέτης από το δήμο της Αλωπεκής. Παντρεύτηκε σε μεγάλη ηλικία την Ξανθίππη. Στις φιλοσοφικές του έρευνες τον παρακολουθούσαν πολλοί, ιδιαίτερα νέοι, που ένιωθαν ευχαρίστηση ακούγοντας τον να μιλάει και να συζητάει για θέματα κοινωνικά, πολιτικά, ηθικά και θρησκευτικά. Έτσι σχηματίστηκε γύρω του ένας όμιλος, που δεν αποτελούσε όμως σχολή, γιατί ο Σωκράτης δεν δίδαξε συστηματικά, αλλά διαλεγόταν σε κάθε σημείο της πόλης, με ανθρώπους κάθε κοινωνικής τάξης και σε αντίθεση με τους σοφιστές δεν έπαιρνε χρήματα απότους μαθητές του.

ΣΩΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ Η μαιευτική ήταν η μέθοδος, η οποία, σε συνδυασμό με τη χρήση της ειρωνείας, αποτελούσε χαρακτηριστικό της σωκρατικής διδασκαλίας. Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, ο Σωκράτης κατά τις συζητήσεις του, προσποιούμενος την πλήρη άγνοια για το θέμα που συζητούσε κάθε φορά, προσπαθούσε μέσα από ερωτήσεις να εκμαιεύσει την αλήθεια από τον συνομιλητή του. Ουσιαστικά ο Σωκράτης επωμιζόταν το ρόλο της συνείδησης και μέσα από αυτή τη διαδικασία ερωταπαντήσεων δημιουργούσε ένα πνεύμα διαλόγου στη συζήτηση. Ο συνομιλητής λοιπόν απαντώντας σ' αυτές τις ερωτήσεις έφτανε , ένα συμπέρασμα -στην αλήθεια για τον Σωκράτη- από μόνος του.

ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΥ ΣΩΚΡΑΤΗ Οι διαμάχες σχετικά με τις πολιτικές ιδέες του Σωκράτη, ιδίως σχετικά με το ερώτημα αν ήταν αντίθετος ή όχι προς το δημοκρατικό πολίτευμα των Αθηναίων, το οποίο επεκράτησε οριστικά με τον περιορισμό των εξουσιών του Αρείου Πάγου από τον Εφιάλτη (462 π.Χ.), κυριάρχησαν στην εκτεταμένη σωκρατική βιβλιογραφία. Σχολιαστές όπως ο Barker, o Winspear, ο Κορδάτος κ.ά. (1) θεωρούσαν τον Σωκράτη συνειδητό εχθρό της δημοκρατίας. Αντίθετα, σχολιαστές όπως ο Ι. Θεοδωρακόπουλος κ.ά. υποστήριξαν άμεσα ή έμμεσα ότι η προσέγγιση αυτή ήταν επιπόλαιη.

ΣΩΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ Πρόκειται λοιπόν για μία μορφή διαλόγου η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον Σωκράτη και κατά την οποία, ο φιλόσοφος προσπαθούσε να οδηγήσει τον συνομιλητή του στην ανακάλυψη της βαθύτερης αλήθειας των πραγμάτων, αυτής που μένει ανεξάρτητη από περιστάσεις και συνθήκες. Στη συγκεκριμένη μέθοδο, ο Σωκράτης άφηνε τον συνομιλητή του να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του σχετικά με το θέμα που συζητούσαν, θεωρώντας αρχικά, αυτή την άποψη ως ολοκληρωμένη και θεμελιωμένη. Στη συνέχεια, μέσα από τη διαδικασία ερωταπαντήσεων, δείχνει μέσω απλοϊκών παραδειγμάτων τις ακραίες συνέπειες των απόψεων αυτών, αποδεικνύοντας έτσι τη σαθρότητά τους. Οδηγεί λοιπόν τον συνομιλητή του, στην ανακάλυψη νέων συμπερασμάτων και νέων προσεγγίσεων της αλήθειας.

ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗ Στη διάρκεια της δίκης ο Σωκράτης έδειξε θάρρος, ενώ η αναγγελία της ποινής δεν κατάφερε να τον βγάλει από τη θεϊκή του αταραξία. Μετά την καταδίκη του παρέμεινε στο δεσμωτήριο 30 μέρες, γιατί ο νόμος απαγόρευε την εκτέλεση της θανατικής ποινής πριν από την επιστροφή του ιερού πλοίου από τις γιορτές της Δήλου. Από τον διάλογο του Πλάτωνα Κρίτων μαθαίνουμε ότι ο Σωκράτης θα μπορούσε να σωθεί, αν ήθελε, αφού οι μαθητές του είχαν τη δυνατότητα να τον βοηθήσουν να αποδράσει. Ο Σωκράτης αρνήθηκε και, ως νομοταγής πολίτης και αληθινός φιλόσοφος, περίμενε τον θάνατο ειρηνικά και γαλήνια, και ήπιε το κώνειο, όπως πρόσταζε ο νόμος.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΘΕΜΙΔΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ