1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
1 ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛIΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαπολιτισμική Επίγνωση
Στην καρδιά της Ευρώπης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Διδασκαλία παραγράφου στο μάθημα της Γεωγραφίας
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

2 Η συνύπαρξη των διαφόρων πολιτισμών στον ίδιο γεωγραφικό χώρο είναι ένα φαινόμενο τόσο παλιό όσο και η ανθρωπότητα Η πολυπολιτισμική κοινωνία είναι ένα πολύχρωμο μωσαϊκό από πολιτιστικές ομάδες Η πολυπολιτισμική κοινωνία είναι ένα πολύχρωμο μωσαϊκό από πολιτιστικές ομάδες Για την αρμονική ενσωμάτωση και συνύπαρξη πρέπει κάθε άτομο: Για την αρμονική ενσωμάτωση και συνύπαρξη πρέπει κάθε άτομο:  να μάθει να ζει μαζί με τον ‘άλλο’  να σέβεται τον πολιτισμό και τη γλώσσα του ΄άλλου’  να διατηρεί τη δική του εθνική και πολιτιστική ταυτότητα

3 Οι πολιτισμικές διαφορές θα πρέπει να υπάρχουν : Οι πολιτισμικές διαφορές θα πρέπει να υπάρχουν : –Όχι ως διαχωριστικές γραμμές –ως σημεία ένωσης Ο πολιτισμός πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους, να υποστηρίζει το συνεργατικό πνεύμα, την αμοιβαία αναγνώριση και αποδοχή Ο πολιτισμός πρέπει να ενώνει τους ανθρώπους, να υποστηρίζει το συνεργατικό πνεύμα, την αμοιβαία αναγνώριση και αποδοχή Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσουμε καλύτερα τον πολιτισμό του ‘άλλου’ είναι να δούμε πως ζει και πως ενεργεί. Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσουμε καλύτερα τον πολιτισμό του ‘άλλου’ είναι να δούμε πως ζει και πως ενεργεί.

4 Η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη με την ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Η εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη με την ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στόχοι της διαπολιτισμικής αγωγής είναι: Στόχοι της διαπολιτισμικής αγωγής είναι: –να συνειδητοποιήσουμε ότι καθένας από εμάς ανήκει σε ένα πολιτισμό –να αποδεχτούμε ότι υπάρχουν και άλλοι πολιτισμοί –να κατανοήσουμε τις διαφορές μεταξύ των πολιτισμών –να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να διδάξει πως: Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να διδάξει πως: –να βρούμε περισσότερα στοιχεία για την ιστορία κάθε πολιτιστικού στοιχείου του ‘αλλου’ –να αναπτύξουμε μια στάση σεβασμού προς τα πολιτιστικά στοιχεία και μια λιγότερο ‘τουριστική’ στάση Τότε θα μάθουμε να εκτιμούμε την πολιτιστική διαφορετικότητα και να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς. Τότε θα μάθουμε να εκτιμούμε την πολιτιστική διαφορετικότητα και να σεβόμαστε τους άλλους πολιτισμούς.

5 Η διαπολιτισμική αγωγή έχει σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία της πολιτιστικής κληρονομιάς Η πολιτισμική κληρονομιά περιλαμβάνει: Γλώσσα Γλώσσα Τέχνες Τέχνες Μνημεία Μνημεία Έθιμα Έθιμα Θρησκευτική παράδοση Θρησκευτική παράδοση Θεσμοί αξίες κοινωνικής ζωής Θεσμοί αξίες κοινωνικής ζωής

6 Η τέχνη στη διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να βοηθήσει να μάθουμε: πώς οι άλλοι πολιτισμοί εκφράζονται μέσω της μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, χειροτεχνίας κλπ πώς οι άλλοι πολιτισμοί εκφράζονται μέσω της μουσικής, θεάτρου, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής, χειροτεχνίας κλπ πώς η τέχνη εκφράζει τις ανάγκες και τα προβλήματα των ανθρώπων πώς η τέχνη εκφράζει τις ανάγκες και τα προβλήματα των ανθρώπων πώς να εντοπίζουμε τα παραπάνω σε ένα έργο τέχνης. πώς να εντοπίζουμε τα παραπάνω σε ένα έργο τέχνης.

7 Η διαπολιτισμική αγωγή στην τέχνη μπορεί να βοηθήσει να : γνωρίσουμε καλύτερα τους τρόπους έκφρασης της τέχνης γνωρίσουμε καλύτερα τους τρόπους έκφρασης της τέχνης καταλάβουμε ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα καταλάβουμε ότι η τέχνη δεν έχει σύνορα ότι δεν πρέπει να βλέπουμε τα έργα τέχνης χωρίς την ιστορία τους και χωρίς κριτικό πνεύμα αλλά σε σχέση με ότι δεν πρέπει να βλέπουμε τα έργα τέχνης χωρίς την ιστορία τους και χωρίς κριτικό πνεύμα αλλά σε σχέση με –τη φιλοσοφία, –πνευματικό και –κοινωνικό υπόβαθρο του πολιτισμού από τον οποίο προέρχονται

8 Απλή μεταφορά εικόνων και αναπαραστάσεων έργων τέχνης ενισχύει στερεότυπα: εξωτικού εξωτικού περίεργου περίεργου μυστηριώδη μυστηριώδη πρωτόγονου πρωτόγονου «τουριστικής» στάσης «τουριστικής» στάσης προς τους άλλους πολιτισμούς

9 Τα μνημεία ως έργα τέχνης εκφράζουν: Πολιτιστικές απόψεις Πολιτιστικές απόψεις Αξίες Αξίες Ιδέες Ιδέες Θρησκευτικά πιστεύω Θρησκευτικά πιστεύω μιας κοινωνικής ομάδας μιας κοινωνικής ομάδαςΠαράδειγμα: Τι διηγείται η ιστορία ενός μνημείου; Ποιες ιστορίες μένουν ξεχασμένες ή αγνοημένες;

10 Τα μνημεία : βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης βοηθούν στη διατήρηση της μνήμης μεταφέρουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα σε ένα συγκεκριμένο χώρο μεταφέρουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα σε ένα συγκεκριμένο χώρο Επάνω σε αυτά συναντούμε:  θρησκευτικές ιδέες  πολιτικές ιδέες  ιστορία  παραδόσεις  Θεσμούς Κίνδυνος: μείωση της αξίας του πολιτισμού του ‘άλλου’

11 Πώς θα μπορέσουμε να γνωρίσουμε τον ‘άλλο’ μέσα από τα μνημεία του στη χώρα του ή στη δική μας Η γνωριμία αυτή διευκολύνεται από : Πληροφορίες Πληροφορίες Κριτικό πνεύμα Κριτικό πνεύμα Γνώση της ιδεολογίας του Γνώση της ιδεολογίας του Κατανόηση των κοινωνικών και πολιτισμικών επιδράσεων Κατανόηση των κοινωνικών και πολιτισμικών επιδράσεων Αισθητική προσέγγιση Αισθητική προσέγγιση Εντοπισμό διαπολιτισμικών σημείων Εντοπισμό διαπολιτισμικών σημείων Σύγκριση και αντιπαράθεση Σύγκριση και αντιπαράθεση

12 Τα μνημεία αποτελούν μέρος της ιστορίας και μπορούν: να πληροφορήσουν για τη ζωή των ανθρώπων να πληροφορήσουν για τη ζωή των ανθρώπων να αποτελέσουν πιθανά μέρη για διερεύνηση των διαφορών και ομοιοτήτων να αποτελέσουν πιθανά μέρη για διερεύνηση των διαφορών και ομοιοτήτων να αποτελέσουν μέρος της ζωής των ανθρώπων να αποτελέσουν μέρος της ζωής των ανθρώπων να πληροφορήσουν για χαρακτηριστικά ομάδων ανθρώπων να πληροφορήσουν για χαρακτηριστικά ομάδων ανθρώπων

13 Τα μνημεία Αντανακλούν την ιστορία Αντανακλούν την ιστορία Συνδέουν ιστορικές εποχές και πολιτισμούς Συνδέουν ιστορικές εποχές και πολιτισμούς «μιλούν» «μιλούν» Χρησιμοποιούνται ως σύστημα μνήμης Χρησιμοποιούνται ως σύστημα μνήμης Η διαπολιτισμική αγωγή μπορεί να συμβάλλει στην σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ ατόμων από διαφορετικές εθνικές, γλωσσικές, θρησκευτικές ομάδες και στην ανοχή της πολιτισμικής διαφοράς του ‘άλλου’.