ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
ΑΜΑΔΕΣ Φέτος στο περιβαλλοντικό γελάσαμε, διασκεδάσαμε, παίξαμε . Ένα συναρπαστικό παιχνίδι ήταν οι αμάδες που άρεσαν πολύ σε όλους μας.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
PROJECT ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Ζορμπαλά Βάγια
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2012 Κεφαλονίτικα παιχνίδια-Τα μήλα Έλλη Κουνάδη.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Συμπόσια και παιχνίδι Οι Έλληνες δεν μπορούσαν να ακούν θλιβερές συζητήσεις στα τραπέζια κι έτσι στα συμπόσια έπαιζαν παιχνίδια πνευματικά ή επιδεξιότητας.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου Ελένη Μαρτσέλου
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
2.Παιχνίδια ανά τον κόσμο
Συνέντευξη από τη μητέρα μου Στέφανος Ν. Β1΄ Σχολικό έτος
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Παιχνίδια με Μπάλα Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με διάφορους τύπους κυνηγητού
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ. Παραδοσιακά παιχνίδια Παραδοσιακά παιχνίδια Ονόματα Ομάδων: Ονόματα Ομάδων: Αντωνέλλη.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
5 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ: Β2 ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΘΕΜΑ: Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Τα παιδία παίζει … Ομαδικά παιχνίδια Σύγχρονα και μη, ακόμη καταφέρουν να συγκινούν τους γηρεότερους και να αποτελούν βασική προτίμηση των νέων.
ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ. ‘’ Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου ‘’ Όλοι οι γονείς στην σημερινή εποχή έχουν αγοράσει τουλάχιστον.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Παραδοσιακά Παιχνίδια
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ (ΧΑΙΡΩΝΕΙΑ) Εκπαιδευτικό Έτος
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
11ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος : Τμήμα : Α2
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Παιχνίδια από το παρελθόν
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2006-2007 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑ: «Το παιχνίδι και η ψυχαγωγία στη ζωή του εφήβου» Υπεύθυνοι καθηγητές: Γκούρλης Νίκος Καρκάνης Φώτης

«Το παιχνίδι και η ψυχαγωγία στη ζωή του έφηβου». ΕΙΣΑΓΩΓΗ   Στα πλαίσια των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου Καρπενησίου σχεδίασαν και υλοποίησαν με την παρότρυνση και την βοήθεια των καθηγητών Πληροφορικής του σχολείου Πρόγραμμα Αγωγής – Υγείας με Θέμα: «Το παιχνίδι και η ψυχαγωγία στη ζωή του έφηβου».   Μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος η ομάδα των μαθητών είχε την ευκαιρία να γνωρίσει παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου , να κάνει μια ιστορική αναδρομή έως τα χρόνια της Αρχαίας Ελλάδας και να δει τους τρόπους ψυχαγωγίας μέσα από το πέρασμα των χρόνων. Τέλος έγινε αποτύπωση και συζήτηση των σημερινών συνηθειών ψυχαγωγίας των εφήβων μέσα από ερωτηματολόγιο και στατιστική ανάλυση.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τσελίκα - Τσουμάκα - Τσιλίκι - Λιγκρίν Αποτελείται από δυο ξύλα , την τσελίκα και το τσιλίκι ή τσιλικόξυλο {στα τούρκικα Celik = μικρή ράβδος, σκληρός, ατσάλι}. Το μικρό ξύλο ήταν μυτερό στις άκρες και είχε μήκος περίπου 10 εκ. Έβαζαν στο έδαφος το μικρό ξύλο και προσπαθούσαν να το σηκώσουν όρθιο και να το χτυπούν και να το έχουν στον αέρα συνέχεια. Μετά το χτυπούσαν να πάει όσο πιο μακριά μπορούσαν. Μετρούσαν την απόσταση με βήματα και τα πολλαπλασιάζανε με τα χτυπήματα που κάναν στον αέρα. Ντζιούφρα Θεοδώρα Β4

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Τσιλίκα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Τσιλίκα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Τσιλίκα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Τσιλίκα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Τσιλίκα»

Εφτάπετρο Παίζεται με μία μπάλα, μια στοίβα από εφτά πέτρες τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη και δυο ομάδες παιχτών. Η μια ομάδα έριχνε την μπάλα προς την πλευρά που ήταν στημένες οι εφτά πέτρες με σκοπό να τις ρίξει. Άν τις έριχνε , προσπάθούσε να τις ξαναστήσει χωρίς οι παίκτες της άλλης ομάδας να μπορέσουν να τους κάψουν (δηλ. να τους πετύχουν με την μπάλα ) . Αν το κατάφερναν , πέρναν ένα πόντο και ξαναπαίζαν . Αν όχι, οι ομάδες αλλάζαν ρόλους. Αλεξάνδρα Καμαρέτσου Β1

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Εφτάπετρο»

Γουρούνα Παιχνίδι που εκτός από ευστοχία απαιτούσε και αντανακλαστικά. Παιζόταν με ματσούκια, που κρατούσαν οι παίχτες και ένα τενεκάκι, που βαρούσε ο τιμωρημένος ( γρουνάς ). Οι παίκτες βρίσκονταν στην περίμετρο ενός κύκλου και ο καθένας ακουμπούσε το ματσούκι του σε μια γούρνα (μπουρσί). Ο τιμωρημένος προσπαθούσε να φέρει το τενεκάκι κοντά στους παίκτες και να τους πετύχει . Όποιον πετύχαινε , έπερνε τη θέση του. Οι παίχτες με τη σειρά τους προσπαθούσαν να αποφύγουν το χτύπημα του τιμωρημένου και να διώξουν το τενεκάκι μακρια χωρίς να προλάβει ο τιμωρημένος να βάλει το ματσούκι του στη γούρνα του παίκτη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Γουρούνα»

Αμπάριζα Σ' αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα έχει ένα σημείο εκκίνησης, συνήθως κολόνα ή δέντρο. Στην αρχή ένα παιδί από τη μια ομάδα (δεν έχει σημασία ποια), "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" για να προκαλέσει τους παίχτες της άλλης ομάδας να τον κυνηγήσουν. Τότε κάποιος απ' την αντίπαλη ομάδα "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" και τον κυνηγάει. 'Ετσι βγαίνουν και τ' άλλα παιδιά κυνηγούν. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να κυνηγήσει τα παιδιά που έχουν βγει πριν απ' αυτόν, αλλά όχι τα παιδιά που έχουν βγει μετά. Επίσης κάθε παίχτης μπορεί να γυρίσει στην κολόνα του και να βγει όσες φορές θέλει. 'Οταν κάποιο παιδί πιάσει ένα παίχτη της αντίπαλης ομάδας, τον πάει στη φυλακή, που είναι συνήθως κοντά στην κολόνα του. Οι παίχτες της ομάδας του παιδιού που είναι φυλακισμένο, πρέπει να το ακουμπήσουν για να ελευθερωθεί. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ν' ακουμπήσει ένας παίχτης την κολόνα της αντίπαλης ομάδας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Παιχνίδι «Αμπάριζα»

Στεφάνι και Αγκλιδέρα - Κύλα Παιχνίδι με 2 παίκτες και άνω. Ο κάθε παίκτης είχε ένα στεφάνι μεταλλικό (στεφάνι βαρελιού ή κάτι παρόμοιο) και ένα ραβδί . Το ένα άκρο του ραβδιού ήταν κατάλληλα διαμορφωμένο ώστε να μπορεί να στηρίζεται εκεί το στεφάνι. Στόχος των παικτών ήταν να μεταφέρουν το στεφάνι κυλώντας το με την βοήθεια του ραβδιού. Πιο δύσκολος γινόταν ο χειρισμός όταν ο δρόμος ήταν ανώμαλος.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΗ  ΑΝΑΔΡΟΜΗ Κάποιοι είπαν για το παιγνίδι: SCHILLER : «Τα παιγνίδια σε ένα λαό βοηθούν να ανακαλύψουμε την ποιότητα του, και την αξία της τέχνης του». PIAGET: «Τα παιγνίδια είναι μέσο ανάπτυξης της νοημοσύνης, και των άλλων γνωστικών δεξιoτήτων ».

FREUD : «Το παιγνίδι είναι έκφραση του υποσυνείδητου και της φαντασίας του παιδιού ». ROUSSEAU  : « Πρέπει να  ακολουθούμε   τους  κανόνες της φύσης ,και να μην της   είμαστε  ενάντιοι ».  

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν μεγάλη σημασία στο ρόλο του παιγνιδιού. Το είχαν σαν μέσο αυτοαγωγής. Αυτοί πρώτοι κατάλαβαν την αξία των ομαδικών παιχνιδιών και πίστευαν ότι με αυτά πραγματοποιείται η τελειοποίηση του ανθρώπου. Γι’ αυτό τα εντάξανε στο πρόγραμμα αγωγής των παιδιών. Στην αρχαία Ελλάδα έπαιζαν πολλά ομαδικά παιγνίδια . Τα έπαιζαν στο δρόμο και στις αυλές, και πάντα υπήρχαν κανόνες ,που όλοι έπρεπε να τηρούν πιστά. Γι’ αυτό ,επίσης ,έλεγαν πως το παιγνίδι  είναι ένα μεγάλο αγαθό. Αναπτύσσει την συντροφικότητα, ασκεί το σώμα, καλλιεργεί το πνεύμα, μαθαίνει τα παιδιά να σέβονται τους κανόνες-νόμους του παιγνιδιού και έτσι, όταν μεγαλώσουν, να σέβονται και να τηρούν τους νόμους της πατρίδας τους.

Ο Πλάτωνας τόνιζε την ανάγκη να αφήνουν τα παιδιά να παίζουν ως τα έξη τους χρόνια, με όποια παιγνίδια ήθελαν και όπως ήθελαν. Τόνιζε όμως πως θα έπρεπε να έχουν κάποια κατεύθυνση , έτσι ώστε μέσα από αυτά να προσανατολίζονται προς την εκμάθηση κάποιου επαγγέλματος.    Ο Αριστοτέλης συμβούλευε τους γονείς να δίνουν όσο γίνεται πιο πρωτότυπα παιγνίδια, για να αφοσιώνονται σ’ αυτά και να ενοχλούν λιγότερο και ταυτόχρονα να αναπτύσσουν δημιουργική φαντασία. Ο Ιπποκράτης συμβούλευε τους μεγάλους να τρέχουν με τον κρίκο, (το σημερινό στεφάνι, το τσέρκι), για να διατηρήσουν τη φόρμα τους και τους μικρούς για να παίξουν

ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ  ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ <Αστραγαλισμός> , τυχερό παιγνίδι,(ζάρια), παίζονταν με πεσσούς-κύβους (ζάρια) και κόττα (αστραγάλους-κότσια) .στους νεώτερους χρόνους έχουμε κάποιες παραλλαγές στον τρόπο παιξίματος, χρησιμοποιώντας όμως τα κότσια, αλλά και αμύγδαλα, ποντιακά καρύδια (μικρά στο μέγεθος) και μεταλλικά νομίσματα. <Κρικηλασία>,παιγνίδι με κρίκο, τροχό, το σημερινό στεφάνι, το τσέρκι.

<Κώνος>, ή< στρόμβος>, <στρόβιλος>, <ρόμβος>, <βόμβυκας> η γνωστή σβούρα.   <Χαλκή μυία> ή <ψηλαφίνδα>, η τυφλόμυγα γνωστό παιγνίδι και σήμερα.

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΗΜΕΡΑ Η εύρεση χώρου για παιχνίδι δεν είναι εφικτή στις σύγχρονες πόλεις. Τα κτίσματα και οι δρόμοι δεν βοηθάνε το παιδί και το παιχνίδι. Τα πάρκα και τα αθλητικά κέντρα, όπου υπάρχουν, είναι οι μόνοι χώροι οπού μπορούν να παίξουν. Το πρόβλημα της μη ύπαρξης χώρων για παιγνίδι, έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιγνίδια και να καθηλώνονται στο σπίτι, να μην κινούνται όσο θα ήθελαν και θα έπρεπε, να γίνονται οκνηρά, μοναχικά, με προβλήματα βάρόυς, κατά μεγάλο ποσοστό, και κοινωνικότητας.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος η ομάδα των μαθητών έθεσε το παρακάτω ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Α και Β τάξης του Γυμνασίου.