ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3 April 2012Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού Χανιά Γιώργος Δημητριάδης BIOLEA, Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης, ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ, Σύνδεσμος Παραγωγών Βιολογικών.
Advertisements

11η Επιτροπή Παρακολούθησης LEADER + 9η Σύνοδος Δικτύου LEADER +
Τουριστική ανάπτυξη και χρήση τοπικών πόρων
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. Ύδρας 10, 4 ος όροφος , Καβάλα Τηλ Fax e- mail : 11η Επιτροπή Παρακολούθησης.
γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
The Greek Network of Rural Accommodation
«Πουλώντας» την ύπαιθρο: αγροτικός τουρισμός
Lamans s.a. 1 / 10 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΥΠΟΔΟΜΕΣ.
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Lamans s.a. 1 / 17 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) Προτάσεις.
Υπουργείο Γεωργίας - Ειδική Γραμματεία Γ’Κ.Π.Σ. Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Κ.Π. LEADER+ ΗΜΕΡΙΔΑ “Η πιλοτική διάσταση του LEADER+” AGROTICA - Σάββατο 1η.
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ LEADER ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ Μπρανιώτη Παναγιώτα Γεωπόνος MSc – Στέλεχος.
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
Πολιτιστική Διαδρομή  Σύνολο επισκέψιμων τόπων σε μια περιοχή με στοιχεία από τον Πολιτισμό, τους Φυσικούς Πόρους, την Τοπική Παραγωγή και τις Δραστηριότητες,
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
18η ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Μεσαιωνικά Φεστιβάλ Η συμβολή τους στον Πολιτιστικό Τουρισμό.
ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Κ.ΚΩΣΤΑΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Lamans s.a. Management Services
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι της διοργανώτριας χώρας θεωρούν ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επιβάρυναν τον οικονομικό τομέα της ζωή τους, επιφέροντας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ (Κοι. Σ. Π. Ε
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
Φορέας που καλείται να υποστηρίξει συνολικά την ανάπτυξη της Κρήτης.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
Κοιτώντας τις παρακάτω εικόνες προσπαθήστε να διαγνώσετε σε ποια / ποιες κεντρικές έννοιες αναφέρονται:
Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκη
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Παράγοντες Βιώσιμης Ανάπτυξης των μικρών Αιγαιοπελαγίτικων Νησιών Ιωσήφ Στεφάνου, Ομ.Καθηγητής Ε.Μ.Π. Ρόϊδω Μητούλα, Επίκουρη Καθηγήτρια Χ.Π.Α. Ρόϊδω Μητούλα,
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,
Ο αγροτουρισμός και η ανάπτυξή του σε ευρωπαϊκό και ελλαδικό επίπεδο. Μελέτη περίπτωσης: η περιοχή του Νομού Δράμας Πτυχιακή εργασία Της ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩΗΣ.
Η συμβολή του έργου MUSICBOX στην ανάπτυξη του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων Αφροδίτη Μπασιούκα Μηχανικός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Α.Π.Θ, MSc Περιβάλλον και.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Οργάνωση και Διοίκηση Αγροτουριστικών Επιχειρήσεων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 9
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΕΜΤ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ
Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που ένοιωσε την ανάγκη να εκφραστεί και να δραστηριοποιηθεί  καλλιτεχνικά και κοινωνικά σε τοπικό επίπεδο. Μετά από πολύχρονη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Το τμήμα Α΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ σας παρουσιάζει
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
Νίκος Δρακωνάκης Οικονομολόγος Νοέμβριος 2017 Κύπρος
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Η έννοια της επιχείρησης
Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό Μάθημα: Ειδικές και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης ΑΘΗΝΑ.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ Αγροτουριστικό προϊόν είναι το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει μια περιοχή και το οποίο ενσωματώνει και συμβολίζει την εικόνα της περιοχής, έτσι όπως αυτή καταγράφεται στο αγροτικό τοπίο, στους τρόπους ζωής και στον τοπικό πολιτισμό. αγροτουριστικό προϊόν ⇙ ⇘ Προϊόντα Υπηρεσίες (γεωργικά, λαϊκή τέχνη) (φιλοξενία, δραστηριότητες)

Το αγροτουριστικό προϊόν της κάθε περιοχής πρέπει να είναι διαφοροποιημένο από τα αντίστοιχα άλλων περιοχών. Το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε αγροτουριστικού προϊόντος : Γνησιότητα ┐ Ποιότητα │  τοπικότητα Διαφοροποίηση ┘ - Η τοπικότητα είναι το στοιχείο που διαφοροποιεί τον αγροτουρισμό από τον μαζικό τουρισμό. - Στην τοπικότητα θα πρέπει να στηρίζεται οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξής του.

Οι παράμετροι που συγκρατούν την τοπικότητα : Ανάπτυξη μιας περιοχής (περιορισμένης έκτασης) σε τουριστικό προορισμό (ανάλογες υποδομές) Εξειδικευμένο προφίλ, στηριζόμενο σε κάποιο ιδιαίτερο τουριστικό πόρο της περιοχής. Ανάδειξη και προβολή των ιδιαίτερων στοιχείων του τοπικού πολιτισμού. Η τοπικότητα αναδεικνύεται ως το βασικό στοιχείο του μάρκετινγκ. Ανάδειξη των τοπικών γεωργικών προϊόντων: Άτυπα τοπικά προϊόντα Τυπικά τοπικά προϊόντα (ΠΟΠ, ΠΓΕ)

Η ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟ Ο αγροτικός χώρος έχει ένα πολύ σημαντικό φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλες δραστηριότητες. ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ Μικρές μονάδες (συνήθως μέχρι 10 δωμάτια) Οικογενειακές επιχειρήσεις (ανακαινισμένο κτήριο ή νέα) Εξειδικευμένα καταλύματα : Για κυνηγούς Για ψαράδες Για σκιέρ Για άτομα με ειδικές ανάγκες Απαραίτητη προϋπόθεση τα κτίσματα να είναι σύμφωνα με την τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

CAMPINGS Έχουν εποχιακό χαρακτήρα Πρέπει να βρίσκονται κοντά σε χώρους που προσφέρουν τη δυνατότητα για δραστηριότητες (π.χ. κολύμπι, ψάρεμα, κυνήγι, ορειβασία κλπ) Επένδυση που απαιτεί μικρό κεφάλαιο Απαραίτητες ορισμένες βασικές υποδομές ΕΣΤΙΑΣΗ Λειτουργεί ως συμπληρωματική δραστηριότητα των καταλυμάτων Οι πελάτες μπορεί να είναι : Αποκλειστικά οι πελάτες των καταλυμάτων Και περαστικοί Πελάτες με rendez-vous Απαραίτητη προϋπόθεση η προβολή της τοπικής γαστρονομίας (τοπικά προϊόντα, τοπικοί τρόποι παρασκευής).

Ξενάγηση στους χώρους παρασκευής Δοκιμή των παραγόμενων προϊόντων ΓΕΥΣΙΓΝΩΣΙΑ Επίσκεψη χώρων παρασκευής τοπικών παραδοσιακών προϊόντων (κρασί, τσίπουρο, τυριά κλπ) Ξενάγηση στους χώρους παρασκευής Δοκιμή των παραγόμενων προϊόντων ΔΕΝ προσφέρεται γεύμα (πιθανόν συνοδευτικά εδέσματα) Απαιτείται : - κατάλληλη υποδομή (χώρος υποδοχής, διάδρομοι κλπ) - Διάθεση για φιλοξενία από τον ιδιοκτήτη ΚΕΝΤΡΑ ΙΠΠΑΣΙΑΣ Προσφέρεται η δυνατότητα για ιππασία Απαραίτητες προϋποθέσεις : Μεγάλοι χώροι για ιππασία Δάσκαλος ιππασίας και συνοδός Χώρος υποδοχής επισκεπτών

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ Φιλοξενία ή/και διαμονή στο αγρόκτημα Ο επισκέπτης συνοδεύει τον γεωργό στις γεωργικές εργασίες ή/και συμμετέχει Η διαμονή είτε στο σπίτι του γεωργού είτε σε ειδικούς ξεχωριστούς χώρους Ιδιαίτερα διαδεδομένη μορφή στο εξωτερικό Παραλλαγή: Επίσκεψη παιδιών και νέων στο αγρόκτημα με σκοπό εκπαιδευτικό : Γνωριμία με το αγρόκτημα (φυτά, ζώα κλπ) Κύκλος μαθημάτων με περιοδικές επισκέψεις Απαιτείται ιδιαίτερα καλή οργάνωση

ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ Τα προϊόντα πωλούνται στο αγρόκτημα (είτε νωπά, είτε μεταποιημένα) Ο αγοραστής διαλέγει ή/και συλλέγει μόνος τα προϊόντα ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ π.χ. συνοδεία σε ορειβασίες, περιπάτους στο βουνό, εκμάθηση χορών, μαγειρική κλπ

Η συνεργασία των αγροτουριστικών επιχειρήσεων μιας περιοχής είναι απαραίτητη : Για να δημιουργηθεί η πελατεία της περιοχής Για να δημιουργηθεί πιστή πελατεία Για να διαμορφωθεί η περιοχή σε ένα αγροτουριστικό προορισμό Στην ανάδειξη της περιοχής σε αγροτουριστικό προορισμό συμβάλλει η ύπαρξη : Φορέα προώθησης της συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων Σύμφωνο ποιότητας (μεταξύ των επιχειρηματιών) Φορέα προώθησης του αγροτουριστικού προϊόντος (είτε δημόσιος, είτε ιδιωτικός)