Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΣΑΦΩΝ ΣΥΝΟΛΩΝ ΚΑΚΑΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΕΜ: 4403
Λειτουργικά Περιβάλλοντα Ι.Ε.Κ. Ξυνή Θεσσαλονίκη.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Θεωρία της σχετικότητας. Η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι η θεωρία βαρύτητας π ου π ροτάθηκε α π ο τον Άλμ π ερτ Αϊνστάιν, και η ο π οία π εριγράφει.
Επισκέπτρια Επίκουρος Καθηγήτρια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Τι είναι η εικονική πραγματικότητα;  Η Εικονική Πραγματικότητα είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή.
8/4/2002Α.Τσάκωνας, Γ.Δούνιας, SETN-02 Hybrid Computational Intelligence Schemes in Complex Domains: An Extended Review Athanasios Tsakonas and George.
Oπλανήτης γη κινδυνεύει
Fluxplayer: A successful General Game Player (Stephan Schiffel, Michael Thielscher) Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη Νομικός Βαγγέλης 24/01/2008.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Εισαγωγή στις αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΘ
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παραολυμπιακο Τριαθλο
Παραολυμπιακό Άθλημα Μία παρουσίαση των: Μαρίνα Γαλογάβρα Μαρίνα Γαλογάβρα Γεωργία Πανούση Γεωργία Πανούση Μαρία Μρινοπούλου Μαρία Μρινοπούλου.
ROBOTS Ορισμός Ιστορία Τομείς ρομποτικής Ρομποτική χειρουργική
Πρόβλεψη εύρους σφάλματος μοντέλου T.E.C. με τη βοήθεια των δεικτών Aa, AE με την Μέθοδο Νευρωνικών Δικτύων Αξενόπουλος Απόστολος & Δάνης Πέτρος Θεσσαλονίκη.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Τεχνητή νοημοσύνη Ελισαίος Βάντο. Ο όρος τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ, εκ του Artificial Intelligence) αναφέρεται στον κλάδο της πληροφορικής ο οποίος ασχολείται.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ: ΑΛΚΗ ΖΕΗ
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Μεταπτυχιακές Σπουδές
ΜΑΡΙΚΕΛΛΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΑ Δ΄2
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΜΟΥΣΙΚΗ. ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΠ ΠΟΠ ΡΟΚ ΡΟΚ ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΛΑΣΙΚΗ ΛΑΙΚΑ ΛΑΙΚΑ.
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διδακτική Πληροφορικής
Παρεμβολή συνάρτησης μιας μεταβλητής με την βοήθεια νευρωνικών δικτύων
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ τάξη Γενικού Λυκείου Γενικής παιδείας Καθηγητής: Τζουμάκα Χριστίνα.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Νικολέττα Αθανασίου Δασκάλα Εκπαιδευτής: Χρίστος Καλογήρου Γυμνάσιο Σταυρού ΛΕΥ13Π2-ΚΟ7Δ ΛΕΥ13Π2-ΚΟ7Δ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Ιατρικά Συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης με την συνεργασία τεχνικών Ασαφούς Λογικής, Νευρωνικών Δικτύων και Γενετικών Αλγορίθμων. A.Τζαβάρας P.R.Weller B.
Πληροφορική 2 Τεχνητή νοημοσύνη 1. Τι είναι τεχνητή νοημοσύνη;  Τεχνητή νοημοσύνη (AI=Artificial Intelligence) είναι η μελέτη προγραμματισμένων συστημάτων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Βάσεις Δεδομένων & Έμπειρα Συστήματα
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στα Νευρωνικά Δίκτυα
Ενότητα 9 : Τεχνητή νοημοσύνη Δρ. Γκόγκος Χρήστος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ»
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
5η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 5η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου Τεχνητή Νοημοσύνη Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου

Περιεχόμενα Ορισμός Επιστήμη Εξέλιξη Σχολές Σκέψης Διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και στον Η/Υ Τέλος!!!!!

Ορισμός Ο όρος Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ, εκ του Artificial Intelligence) αναφέρεται στον κλάδο της επιστήμης υπολογιστών ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση υπολογιστικών συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία υπονοούν ευφυΐα (έστω και στοιχειώδη): μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από τα συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων κλπ. Ο Τζον Μακάρθι όρισε τον τομέα αυτόν ως "επιστήμη και μεθοδολογία της δημιουργίας νοούντων μηχανών".

Επιστήμη Η Τεχνητή Νοημοσύνη Διαιρείται: στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη στην υπολογιστική νοημοσύνη Η ΤΝ αποτελεί σημείο τομής μεταξύ πολλών επιστημών όπως της επιστήμης υπολογιστών, της ψυχολογίας, της φιλοσοφίας, της νευρολογίας, της γλωσσολογίας και της μηχανικής, με στόχο τη σύνθεση ευφυούς συμπεριφοράς, μάθησης και προσαρμογής στο περιβάλλον, ενώ συνήθως εφαρμόζεται σε μηχανές ή υπολογιστές ειδικής κατασκευής. Διαιρείται στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες, και στην υπολογιστική νοημοσύνη, η οποία προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη νοημοσύνη χρησιμοποιώντας μαθηματικές μεθόδους οι οποίες προσομοιώνουν πραγματικές βιολογικές διαδικασίες (όπως η εξέλιξη των ειδών και η λειτουργία του εγκεφάλου). Επομένως η διάκριση αυτή αφορά τον χαρακτήρα των χρησιμοποιούμενων εργαλείων και όχι τον επιθυμητό επιστημονικό στόχο. Με βάση το τελευταίο κριτήριο η ΤΝ κατηγοριοποιείται σε άλλου τύπου ευρείς τομείς, όπως επίλυση προβλημάτων, μηχανική μάθηση, ανακάλυψη γνώσης, συστήματα γνώσης κλπ. Επίσης υπάρχει επικάλυψη με συναφή επιστημονικά πεδία όπως η μηχανική όραση, η επεξεργασία φυσικής γλώσσας, η ρομποτική (π.χ. γνωστική ρομποτική) κλπ.

Εξέλιξη 1950: Ο Άλαν Τούρινγκ περιγράφει τη δοκιμή Τούρινγκ, που επιδιώκει να εξετάσει την ικανότητα μιας μηχανής να συμμετάσχει απρόσκοπτα σε μια ανθρώπινη συνομιλία. 1951: Τα πρώτα προγράμματα ΤΝ γράφονται για τον υπολογιστή Ferranti Mark I στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ ένα πρόγραμμα που παίζει ντάμα από τον Κρίστοφερ Στράκλι και ένα που παίζει σκάκι από τον Ντίτριχ Πρίνζ. 1956: Ο Τζον Μακάρθι πλάθει τον όρο «Τεχνητή Νοημοσύνη» ως κύριο θέμα της διάσκεψης του Ντάρτμουθ. Αν και από τη δεκαετία του 1940 είχαν προταθεί και υλοποιηθεί τα πρώτα τεχνητά νευρωνικά δίκτυα, με πολύ περιορισμένες δυνατότητες επίλυσης αριθμητικών προβλημάτων, η τεχνητή νοημοσύνη θεμελιώθηκε στη συνάντηση ορισμένων επιφανών Αμερικανών επιστημόνων του τομέα το 1956 (Μακάρθι, Μίνσκυ, Σάνον κλπ). Ήδη όμως ο μαθηματικός Άλαν Τούρινγκ, πατέρας της θεωρίας υπολογισμού και προπάτορας της τεχνητής νοημοσύνης, είχε προτείνει τη δοκιμή Τούρινγκ· μία απλή δοκιμασία που θα μπορούσε να εξακριβώσει αν μία μηχανή διαθέτει ευφυΐα.

Εξέλιξη 1958: Ο Τζον Μακάρθι εφευρίσκει την γλώσσα προγραμματισμού Lisp. 1965: Ο Έντουαρτ Φάιγκενμπαουμ ξεκινά το Dendral, μια δεκαετή προσπάθεια ανάπτυξης λογισμικού που θα συμπεράνει τη μοριακή δομή οργανικών ενώσεων χρησιμοποιώντας ενδείξεις επιστημονικών οργάνων. Ήταν το πρώτο Έμπειρο Σύστημα (Expert System). 1966Ιδρύεται το Εργαστήριο Μηχανικής Νοημοσύνης στο Εδιμβούργο – το πρώτο από μια σημαντική σειρά που οργανώνεται από τον Ντόναλντ Μίτσι και άλλους. 1970Αναπτύσσεται το Planner και χρησιμοποιείται στο SHRDLU, μια εντυπωσιακή επίδειξη αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή.

Εξέλιξη 1971: Ξεκινά εργασία πάνω στο σύστημα απόδειξης θεωρημάτων Boyer-Moore στο Εδιμβούργο. 1972: Η γλώσσα προγραμματισμού Prolog αναπτύσσεται από τον Αλάν Κολμεροέρ. 1973: Ρομπότ συναρμολόγησης «Φρέντι» στο Εδιμβούργο: ένα ευπροσάρμοστο σύστημα συναρμολόγησης που ελέγχεται από υπολογιστές.

Εξέλιξη 1974: Ο Τέντ Σόρτλιφ γράφει τη διατριβή του για το πρόγραμμα MYCIN (Stanford), το οποίο κατέδειξε μια πολύ πρακτική προσέγγιση στην ιατρική διάγνωση που βασίζεται σε κανόνες, και δουλεύει ακόμα και στην παρουσία της αβεβαιότητας. Ενώ δανείστηκε από το DENDRAL, οι δικές του συνεισφορές επηρέασαν έντονα το μέλλον των έμπειρων συστημάτων, ένα μέλλον με κατ’ εξοχήν εμπορικές εφαρμογές. 1991: Η εφαρμογή σχεδίασης ενεργειών DART χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στον Α' Πόλεμο του Κόλπου και ανταμείβει 30 χρόνια έρευνας στην ΤΝ του Αμερικανικού Στρατού.

Εξέλιξη 1994: Ντίκμαννς και Ντάιμλερ-Μπένζ οδηγούν περισσότερο από 1000 km σε μια εθνική οδό του Παρισιού υπό συνθήκες βαρείας κυκλοφορίας και σε ταχύτητες ως και 130 km/ώρα. Επιδεικνύουν αυτόνομη οδήγηση σε ελεύθερες παρόδους, οδήγηση σε συνοδεία, αλλαγή παρόδων και αυτόματη προσπέραση άλλων οχημάτων. 1997: Ο υπολογιστής Deep Blue της IBM νικά των παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Γκάρι Κασπάροφ. 1998: Κυκλοφορεί ο Φέρμπι της Tiger Electronics και γίνεται η πρώτη επιτυχημένη εμφάνιση ΤΝ σε οικιακό περιβάλλον.

Εξέλιξη 1999: Η Sony λανσάρει το AIBO, που είναι ένα από τα πρώτα κατοικίδια ΤΝ που είναι επίσης αυτόνομα. 2004: Η DARPA ξεκινά το DARPA Grand Challenge («Μεγάλη Πρόκληση DARPA»), που προκαλεί τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν αυτόνομα οχήματα για ένα χρηματικό βραβείο.

Σχολές σκέψης Η συμβατική τεχνητή νοημοσύνη διακρίνεται σε: Έμπειρα ή Εξειδικευμένα συστήματα (Expert systems) Λογική κατά περίπτωση (Case based reasoning) Μπαϋεσιανά δίκτυα (Bayesian networks) Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη (Behavior based AI). Η συμβατική τεχνητή νοημοσύνη εμπλέκει μεθόδους μηχανικής μάθησης (machine learning), που χαρακτηρίζονται από αυστηρούς μαθηματικούς αλγόριθμους και στατιστικές μεθόδους ανάλυσης. Διακρίνεται σε: Έμπειρα ή Εξειδικευμένα συστήματα (Expert systems), που εφαρμόζουν προγραμματισμένες ρουτίνες λογικής, σχεδιασμένες αποκλειστικά για μία συγκεκριμένη εργασία, προκειμένου να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα. Για το σκοπό αυτό, διεξάγεται επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων γνωστών πληροφοριών. Λογική κατά περίπτωση (Case based reasoning). Η επίλυση ενός προβλήματος βασίζεται στην προηγούμενη επίλυση παρόμοιων προβλημάτων. Μπαϋεσιανά δίκτυα (Bayesian networks). Βασίζονται στη στατιστική ανάλυση για τη λήψη αποφάσεων. Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη (Behavior based AI). Μέθοδος τεμαχισμού της λογικής διαδικασίας και στη συνέχεια χειροκίνητης οικοδόμησης του αποτελέσματος.

Σχολές Σκέψης Η υπολογιστική τεχνητή νοημοσύνη διακρίνεται σε: Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα (Artificial neural networks) Συστήματα Ασαφούς λογικής (Fuzzy logic systems) Εξελικτική υπολογιστική (Evolutionary computation) Η υπολογιστική τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη μάθηση μέσω επαναληπτικών διαδικασιών (ρύθμιση παραμέτρων). Η μάθηση βασίζεται σε εμπειρικά δεδομένα και σε μη-συμβολικές μεθόδους. Διακρίνεται σε: Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα (Artificial neural networks) με πολύ ισχυρές δυνατότητες αναγνώρισης προτύπων (pattern recognition). Προσομοιάζουν τη λειτουργία των νευρώνων των εμβίων όντων. Συστήματα Ασαφούς λογικής (Fuzzy logic systems). Αποτελούν τεχνικές λήψης απόφασης κάτω από αβεβαιότητα. Βασίζονται στην ύπαρξη μη-αυστηρά διαχωρισμένων καταστάσεων, των οποίων η βαρύτητα λαμβάνεται υπόψη κατά περίπτωση. Υπάρχουν ήδη πολλές εφαρμογές των τεχνικών αυτών. Εξελικτική υπολογιστική (Evolutionary computation). Η ανάπτυξή τους προέκυψε από τη μελέτη των έμβιων οργανισμών και αφορούν σε έννοιες όπως του πληθυσμού, της μετάλλαξης και της φυσικής επιλογής (επιβίωση του πιο προσαρμοσμένου) για την ακριβέστερη επίλυση ενός προβλήματος. Οι μέθοδοι αυτοί μπορούν να διακριθούν περαιτέρω σε εξελικτικούς αλγόριθμους (evolutionary algorithms) και σε νοημοσύνης σμήνους (swarm intelligence), όπως πχ οι αλγόριθμοι που προσομοιάζουν τη συμπεριφορά μίας κοινωνίας μηρμυγκιώ

Διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και στον Η/Υ Σημαντικές διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι οι εξής: Η ανθρώπινη γνωστική λειτουργία βασίζεται τόσο στο γνωστικό όσο και στο βιολογικό σύστημα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη λειτουργία μόνο του γνωστικού συστήματος. Οι άνθρωποι έχουν συναίσθηση της γνωστικής λειτουργίας τους, στην επεξεργασία των πληροφοριών, ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν έχουν. Δεν παύουν όμως να υπάρχουν και σημαντικές διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, οι οποίες είναι: 1) Η ανθρώπινη γνωστική λειτουργία βασίζεται τόσο στο γνωστικό όσο και στο βιολογικό σύστημα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη λειτουργία μόνο του γνωστικού συστήματος. 2) Οι άνθρωποι έχουν συναίσθηση της γνωστικής λειτουργίας τους, στην επεξεργασία των πληροφοριών, ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν έχουν.

Τέλος η Τεχνητή Νοημοσύνη: ακμάζει ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε ακμάζει ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε βοηθάει τον άνθρωπο στην επίλυση σημαντικών και δύσκολων προβλημάτων δεν παύει ν' αποτελείται από μηχανές, οι οποίες κατασκευάστηκαν από τον άνθρωπο και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του ανθρώπινου νου, κάτι που ενισχύει την υπεροχή μας πάνω σ' αυτές. Τελειώνοντας, σωστό είναι να προσθέσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη, ακμάζει ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε και βοηθάει τον άνθρωπο στην επίλυση σημαντικών και δύσκολων προβλημάτων. Αλλά δεν παύει ν' αποτελείται από μηχανές, οι οποίες κατασκευάστηκαν από τον άνθρωπο και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του ανθρώπινου νου, κάτι που ενισχύει την υπεροχή μας πάνω σ' αυτές.

Ευχαριστούμε πολύ!!!!!!!