1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ Δ2΄ ΤΑΞΗ
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
RESPECT DIVERSITY ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΝΩΝΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΔΩΡΙΚΙΟΥ «OΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Κελεσίδης Βαγγέλης.
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Πρόληψη & αντιμετώπιση Ερασμία Φείδη Ψυχοπαιδαγωγός – Αναπληρώτρια Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης «Σχεδία»
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο Μίλα, μη φοβάσαι! Το υλικό είναι από την ιστοσελίδα
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Σχολικός εκφοβισμός.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Λέμε όχι στον σχολικό εκφοβισμό Κείμενο. 1 Τι είναι σχολικός εκφοβισμός; Σχολικός εκφοβισμός είναι όταν ένα παιδί, ανεξαρτήτως ηλικίας, εκβιάζει ένα άλλο.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Ο Χ Ι στον Μουσαβερές ΚώσταςΤσαρούχας Γιάννης. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying είναι το φαινόμενο όπου μαθητές ασκούν βία και προκαλούν.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
«ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΠΡΟΛΗΨΗ»
Σχολικός Εκφοβισμός.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εισηγητές: Αλεξίου Εύα, Φερλές Χρήστος
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΓΩΣΟΥΝ!!!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ενδοσχολική βία.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικός εκφοβισμός Δικαιώματα του παιδιού Σχολικό έτος 2010-2011

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Αγάθου Αλεξάνδρα Ακρίβου Ζωή Αγάθου Αλεξάνδρα Ακρίβου Ζωή Αθανασιάδης Γιάννης Πανταζή Λυδία Καραμπάτσου Σταυρούλα Αντάρη Ευθυμία Παπαδοπούλου Καλλιόπη Μπίθα Γαλήνη Βουλασίκης Αλέξανδρος Γοργομύτη Δανάη Λυκουρόπουλος Ιωάννης Πρίφτη Άννα Σούπουλη Θεοδώρα Μακρίδη Χρυσάνθη Γιαννακούλιας Παναγιώτης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κανιαδάκη Στέλλα

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Οι μαθητές: Να αναδείξουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης ορισμένων μαθητών. Να διακρίνουν το φαινόμενο της βίας και της επιθετικότητας. Να εκλάβουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ως ένα πρόβλημα που αφορά και τους ίδιους και να είναι πρόθυμοι για να βοηθήσουν στη λύση του.

Να νιώσουν πρωταγωνιστές σε δράσεις που αγγίζουν τα ενδιαφέροντά τους. Να προσφέρει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να μάθουν να επιλέγουν τις συμπεριφορές εκείνες που θα τους καταστήσουν υγιείς ενήλικες. Να νιώσουν πρωταγωνιστές σε δράσεις που αγγίζουν τα ενδιαφέροντά τους. Να γνωρίσουν τα δικαιώματα τους.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Αφήγηση, συζήτηση, ερωτηματολόγιο, παιχνίδια ρόλων, ενεργητικές βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές εφαρμογές, επισκέψεις, χρήση υλικού από το διαδίκτυο, επισκέπτες, ομιλητές. Ενημέρωση όλων των τμημάτων του σχολείου για το φαινόμενο της βίας. Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.

Ο εκφοβισμός (bullying) μεταξύ των παιδιών αποτελεί μορφή βίας. Είναι συνειδητή, επιθυμητή και εσκεμμένη εχθρική δραστηριότητα που προτίθεται να βλάψει, να προκαλέσει πόνο, φόβο. Μέσα από απειλή περαιτέρω επιθετικότητας να δημιουργήσει τρόμο και εσωτερικό αδιέξοδο. Υπάρχει ασυμμετρία δυνάμεων, ο ένας επιβάλλεται στον άλλο.

ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ « Σχεδόν κάθε μέρα στο διάλειμμα με περιμένει η ίδια παρέα για να με χτυπήσει, συχνά μου σκίζουν και τα ρούχα…»

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ «Δε φτάνει που δεν με έκαναν παρέα, είχαν απειλήσει κι όλα τα παιδιά ότι όποιος μου μίλαγε θα έβρισκε το μπελά του…»

ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ «Με κοροϊδεύανε με λέγανε χοντρό, εγώ ντρεπόμουν και τους απέφευγα δεν ήθελα να τους ακούω …»

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ «Συνέχεια με αγκάλιαζε, και με άγγιζε πονηρά. Δεν μου άρεσε, δεν ήταν παιχνίδι, τον φοβόμουνα κι αυτός έλεγε σε όλους ότι τα θέλω. Στο τέλος δεν ήθελα να πάω σχολείο….»

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ «Άνοιξαν ξαφνικά την τουαλέτα, μ’ έβγαλαν φωτογραφία με το κινητό και μετά την έδειχναν στα άλλα παιδιά.. Ντράπηκα πάρα πολύ ήθελα να πεθάνω »

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

ΘΥΜΑ Έχει αρνητική στάση προς τη βία. Έχει αρνητική στάση προς τη βία. Έχει άγχος και ανασφάλεια ενώ είναι συνήθως ήσυχο ευαίσθητο και παραμένει σιωπηλό γι αυτό που του συμβαίνει. Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Έχει λίγους και καλούς φίλους Έχει μαθησιακά προβλήματα, και δυσκολία προσαρμογής

ΘΥΤΗΣ Θέλει να προκαλέσει πόνο, και χαίρεται να είναι μάρτυρας αυτού του πόνου. Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ φαίνεται σίγουρος για τον εαυτό του. Είναι ενεργητικός, υπερδραστήριος και επιθετικός, επιρρεπής σε παραβίαση κανόνων και αντικοινωνικές συμπεριφορές . Είναι ικανός να ξεφεύγει από δύσκολες καταστάσεις, ενώ δεν έχει τύψεις για τις πράξεις του. Έχει εξουσιαστική συμπεριφορά και έλλειψη μέτρου, δεν εκδηλώνει τα συναισθήματα του αδιαφορεί για το θύμα, νιώθει δικαιωμένος, έχει χαμηλή επίδοση στο σχολείο και κακή σχέση με τους εκπαιδευτικούς

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Επηρεάζεται από τον εκφοβισμό Φοβάται μήπως πληγωθεί, μήπως γίνει και ο ίδιος στόχος… Έτσι συνήθως παρακολουθεί και σπάνια παρεμβαίνει ενεργά για βοήθεια προς το θύμα. Φέρεται άδικα στο πρόσωπο του θύματος, που αισθάνεται ότι δεν βρίσκει συμπαραστάτες.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΕΝΕ ΤΟ ΕΚΑΝΑ… «ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ» ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΕΝΕ ΤΟ ΕΚΑΝΑ… «ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ»

Του πετάγαμε χαρτάκια την ώρα του μαθήματος … έτσι για πλάκα Δεν τον αφήναμε να βγει από την τάξη…. έτσι για πλάκα Του σκίσαμε τα βιβλία … έτσι για πλάκα Τον φωνάζουμε «μαύρο»… έτσι για πλάκα Τον λέμε «γκέι»…. έτσι για πλάκα Τον σπρώξαμε και έπεσε κάτω… έτσι για πλάκα Του κρύψαμε την τσάντα…. έτσι για πλάκα Κι αυτός ούτε ένα αστείο δεν σηκώνει…..

Ο σχολικός εκφοβισμός πονάει, δεν έχει πλάκα.

Τα λόγια έχουν περισσότερη δύναμη απ’ όσο νομίζεις. ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΧΟΝΤΡΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΦΙΛΕ ΒΛΑΚΑ... ΧΑΖΕ… ΜΠΑΖΟ… ΗΛΙΘΙΕ… ΓΥΝΑΙΚΟΥΛΑ…ΚΑΘΥΣΤΕΡΙΜΕΝΕ…. ΦΛΩΡΕ… Σκέψου πριν πεις κάτι!!! Τα λόγια έχουν περισσότερη δύναμη απ’ όσο νομίζεις.

Η βία δεν είναι μαγκιά Γιατί με πληγώνεις; Κοίτα με στα μάτια Είμαι και εγώ παιδί σαν και σένα Θα μπορούσαμε να γίνουμε φίλοι Αλλά δεν μου έδωσες ποτέ μια ευκαιρία Παρόλο που είσαι και εσύ παιδί

Όταν ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του γίνεται επιθετικό, παράλογο και ανήσυχο Σου μιλώ μα δεν ακούς τη φωνή μου Με αγνοείς σαν να μην υπάρχω Η φωνή είναι ένα σιωπηλό τραγούδι που ακούω μόνο εγώ Κοίταξε σου χαμογελάω Όμως εσύ θέλεις να κλαίω Θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά γιατί έχω αξιοπρέπεια Κοίτα με δε σε φοβάμαι πια, έχω τη δύναμη μπορώ να σου γυρίσω το κεφάλι

Αν φοβάσαι να το πεις σε κάποιον ενήλικα πέστο σε κάποιο φίλο σου Συνέχισε να το λες μέχρις ότου κάποιοι να σε βοηθήσουν. Πες αμέσως τι συνέβη στο δάσκαλο σου ή σε κάποιο ενήλικα Κοίταξέ τους στα μάτια και πες σταμάτα Καταρχάς δε φταις εσύ Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι είχαν πέσει θύματα εκφοβισμού Κράτησε την αυτοπεποίθηση σου

ΜΗΝΥΜΑΤΑ Σταματήστε τη βία. Στο σχολείο πρέπει να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να περνάμε καλά. Το μέλλον δε χτίζεται μόνο του εμείς θα το χτίσουμε. Όλα αλλάζουν… ας ξεκινήσουμε αλλάζοντας τον ίδιο μας τον εαυτό. Η βία δεν είναι μαγκιά. Μαγκιά είναι ο σεβασμός και η φιλία.

Φαίνομαι χαρούμενη, λοιπόν δεν είμαι

Απαιτώ να έχω μόνο καλές αναμνήσεις από το σχολείο

Ένα αστείο είναι αστείο όταν όλοι διασκεδάζουν

Σκέψου μπορεί να ήσουν εσύ στη θέση μου

Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς… Μίλα μη φοβάσαι Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς… Μίλα μη φοβάσαι

Θέλω στο σχολείο χωρίς άγχος να πηγαίνω, τους φίλους μου να συναντώ, να παίζω να μαθαίνω. Αυτό θα γίνει αν σεβαστώ, αν σεβαστείς, αν σεβαστούμε όλοι….

ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ …..

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Συνεργασία Σεβασμός Εμπιστοσύνη Φροντίδα, νοιάξιμο Ανάπτυξη αισθήματος ότι ανήκω κάπου Κατανόηση της διαφορετικότητας Αποδοχή του άλλου

Η Β Ι Α ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η Β Ι Α ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ

Τ Ε Λ Ο Σ