Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Σχολικό έτος Δημοτικό σχολείο Τέμενης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Συναισθηματική Αγωγή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΘΕΜΑ : «ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Πορεία προς την Υπευθυνότητα μέσα στην Τάξη
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα» Σχολικό Έτος 2012 – 2013 2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αγγελόπουλος Άγγελος Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αγγελόπουλος Άγγελος Συνεργαζόμενοι: Φαρδέλλα Δήμητρα Τάξη: Νήπια - Προνήπια Τμήμα: Ολοήμερο

Εργαστήκαμε ομαδοσυνεργατικά στην ολομέλεια και σε διαφορετικές ομάδες: 1η Ομάδα: Λιοντάρια 2η Ομάδα: Αετοί 3η Ομάδα: Δράκοι 4η Ομάδα: Πύραυλοι

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤο Γιατί…. Ο μικρός Γιαννάκης θύμωνε κάθε φορά που κάποιο άλλο παιδί προσπαθούσε να παίξει μαζί του με τα παιχνίδια του. Διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούσε να νιώσει την χαρά του να παίζεις και να μοιράζεσαι με άλλους.

Η Δραση μας ... Γνωριμία με το πρόγραμμα Συζητήσαμε και προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε στα παιδιά μας : το τι είναι ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, ποιος είναι ο σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος, πώς θα δουλέψουμε Λύσαμε απορίες που εξέφρασαν οι μαθητές μας Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης Η αφόρμηση της ενασχόλησης μας με το θέμα έγινε θέμα συζήτησης στην ολομέλεια προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά το τι συναίσθημα ένιωσε ο μικρός Γιαννάκης. Εξέφρασαν τις απόψεις τους και περιέγραψαν την δικιά τους εμπειρία από κάποιο ανάλογο γεγονός.

Τα βιβλία των συναισθημάτων Διαβάσαμε στη τάξη βιβλία για τα συναισθήματα: Ο θυμός και η Υπομονή Μίσος και Αγάπη Χαρά και Λύπη Φόβος Η παλέτα των συναισθημάτων. Με αφορμή το εξώφυλλο και τον τίτλο του βιβλίου οι μαθητές έδωσαν τις δικές τους ερμηνείες για το κάθε συναίσθημα που διαπραγματευόμασταν. Μετά την ανάγνωση των βιβλίων οι μαθητές εξέφραζαν τις εντυπώσεις τους και σύνδεσαν τα συναισθήματα (χαρά, λύπη, φόβο, θυμό) με καταστάσεις που έχουν βιώσει. Τα παιδιά ζωγράφισαν γεγονότα που τους προκαλούν τα παραπάνω συναισθήματα.

Ζωγραφίζοντας τα συναισθήματα

Ο κήπος των συναισθημάτων Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες συζητούν για τα συναισθήματα που τους εκφράζουν και στην συνέχεια κόβουν και κολλούν χαρτονένια λουλούδια σε ένα κήπο από χαρτί. Στο κέντρο κάθε λουλουδιού απεικονίζεται το πρόσωπο του κάθε παιδιού εκφράζοντας και ένα συναίσθημα που τους αρέσει.

Παιχνίδια διαχείρισης συναισθημάτων Παιχνίδια διαχείρισης συναισθημάτων 1. Ψυχοκινητικό παιχνίδι Σ’ αυτό το παιχνίδι τα παιδιά πρέπει όταν σταματήσει η μουσική που ακούγεται να μπουν σε ένα στεφάνι συναισθήματος και να υποδυθούν το συναίσθημα που ορίζει το στεφάνι

Παιχνίδια διαχείρισης συναισθημάτων Παιχνίδια διαχείρισης συναισθημάτων 2. Παιχνίδι Παντομίμας Σ’ αυτό το παιχνίδι τα παιδιά πρέπει να δώσουν στους άλλους να καταλάβουν ποιο είναι το εικονιζόμενο συναίσθημα χωρίς όμως να μιλήσουν.

Κατασκευές Ο άνθρωπος των συναισθημάτων Ο άνθρωπος των συναισθημάτων Τα παιδιά σχεδιάζουν ένα ανθρώπινο σώμα και κολλούν φάτσες με συναισθήματα που έχουν σχεδιάσει και κόψει μόνα τους δημιουργώντας ένα τεράστιο κολλάζ.

Κατασκευές Τα φανάρια των συναισθημάτων Τα φανάρια των παιδιών Σχεδιάζουμε και δημιουργούμε ένα φανάρι που αναφέρονται τα στάδια διαχείρισης ενός συναισθήματος

Μας επισκέφθηκαν… Το κουκλοθέατρο Λαμίας που παρουσίασε το θεατρικό «Ο Μελομακαρονάκης» όπου γίνεται αναφορά στην διαφορετικότητα και στην διαχείριση των συναισθημάτων απέναντι στο άγνωστο και στο διαφορετικό. Ο εκπαιδευτικός Κων/νος Αντωνόπουλος, με τον οποίο παίξαμε παιχνίδια διαχείρισης και έκφρασης των συναισθημάτων του φόβου, της λύπης, της χαράς και του θυμού.

Η παρουσίασή μας… Για την παρουσίαση του προγράμματός μας επιλέξαμε την δημιουργία ενός cd με φωτογραφίες, ζωγραφιές των νηπίων και δρώμενα που έλαβαν χώρα μέσα στην τάξη. Το cd αυτό μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στους γονείς τους.

Ας αξιολογηθούμε… Μετά το πρόγραμμα Στην αρχή του προγράμματός μας διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά δεν είχαν την ευχέρεια να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με ευκολία. Επίσης δυσκολεύονταν να περιγράψουν ένα συναίσθημα που ένιωθαν και να το διαχειριστούν Μετά το πρόγραμμα Τα παιδιά έπαιξαν και διασκέδασαν Δραματοποίησαν και υποδύθηκαν ρόλους συναισθημάτων. Κατανόησαν τις αιτίες και την συνάφεια που υπάρχει ανάμεσα στην αιτία κ αι στην εμφάνιση ενός συναισθήματος. Έμαθαν πώς να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και να τα τροποποιούν. Οι γονείς των παιδιών έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θετική ανταπόκριση απέναντι στο πρόγραμμα αφού παρατήρησαν θετική τροποποίηση στην συναισθηματική συμπεριφορά των παιδιών τους.

Κλεινοντασ …