Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Advertisements

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Η χρήση του kidspiration στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Jigsaw: Τί είναι;.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΕΚΔΟΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ»
Δημιουργική Απασχόληση
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Digital Tales Εικαστικά Θεατρική Αγωγή Γλώσσα.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
1η Δράση Ατομική δημιουργία
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης / Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Φακελος αξιολογηςης portfolio
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ Ήρθε η σειρά σας να δώσετε οδηγίες στα παιδιά της Β’ τάξης για να φτιάξουν μια κατασκευή. Θα ακολουθήσουμε τα ίδια βήματα με το Βιβλίο.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Curriculum Based Measurement (CBM)
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΡΟΥΣΗ Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας

Γρα π τός λόγος βασικό κομμάτι αναλυτικού π ρογράμματος Παραγωγή ιστοριών κινητο π οιεί φαντασία Οι μαθητές συνήθως γράφουν για να αξιολογηθούν Μαθητές με δυσκολία στο γρα π τό λόγο αδυνατούν να συνθέσουν ένα κείμενο

Οι μαθητές με δυσκολία στο γρα π τό λόγο : Δεν έχουν κίνητρο και αυτο π ε π οίθηση για να γράψουν (Tompkins, 2002) Ξεκινούν να γράφουν με ελάχιστες ή καθόλου ιδέες (Troia, 2006) Δε δίνουν π ροσοχή στην ανά π τυξη του στόχου, την οργάνωση του κειμένου, τις ανάγκες του αναγνώστη (Troia, 2006)

Δημιουργική γραφή Έμφαση στην ανά π τυξη ισχυρής φαντασίας Οι μαθητές μαθαίνουν «π ώς να σκέφτονται » Η σκέψη τους α π οκτά ευχέρεια, ευελιξία και π ρωτοτυ π ία

Τα π αιδιά γράφουν τις δικές τους ιστορίες : Για διασκέδαση Για διασκέδαση Για καλλιτεχνική έκφραση Για καλλιτεχνική έκφραση Να αντιληφθούν την αξία της γραφής Να αντιληφθούν την αξία της γραφής Να διεγείρουν τη φαντασία τους Να διεγείρουν τη φαντασία τους Να ξεκαθαρίσουν τη σκέψη τους Να ξεκαθαρίσουν τη σκέψη τους Να αναζητήσουν την ταυτότητά τους Να αναζητήσουν την ταυτότητά τους Να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν Να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν

Μεθοδολογία Μελέτη περίπτωσης Μελέτη περίπτωσης Συμμετοχική παρατήρηση Συμμετοχική παρατήρηση Μαθητές από τμήμα ένταξης Μαθητές από τμήμα ένταξης Αξιολόγηση κειμένων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την παρέμβαση Αξιολόγηση κειμένων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από την παρέμβαση Ομαδική, ημι-δομημένη συνέντευξη Ομαδική, ημι-δομημένη συνέντευξη

Προφίλ μαθητών : Α΄μαθητής : Β τάξη, έντονη κινητικότητα, αδυναμία συγκέντρωσης ( διάγνωση ) Α΄μαθητής : Β τάξη, έντονη κινητικότητα, αδυναμία συγκέντρωσης ( διάγνωση ) Β΄μαθήτρια : Γ΄τάξη, μαθησιακά ελλείμματα, δυσκολία στο γρα π τό λόγο ( διάγνωση ) Β΄μαθήτρια : Γ΄τάξη, μαθησιακά ελλείμματα, δυσκολία στο γρα π τό λόγο ( διάγνωση ) Γ΄μαθητής : Γ΄τάξη, σημαντικά ορθογραφικά λάθη, αδυναμία ε π εξεργασίας ιδεών ( διάγνωση ) Γ΄μαθητής : Γ΄τάξη, σημαντικά ορθογραφικά λάθη, αδυναμία ε π εξεργασίας ιδεών ( διάγνωση ) Δ΄μαθήτρια : Β΄τάξη, π λούσια φαντασία, αδυναμία α π οτύ π ωσης σκέψεων γρα π τά Δ΄μαθήτρια : Β΄τάξη, π λούσια φαντασία, αδυναμία α π οτύ π ωσης σκέψεων γρα π τά

Παρέμβαση : « Εργαστήρι π αραμυθιών » Παρέμβαση : « Εργαστήρι π αραμυθιών » Υλικά : Υλικά : Χαρτί, μολύβια, σβήστρες, χρώματα Χαρτί, μολύβια, σβήστρες, χρώματα Εικονογραφημένα βιβλία Εικονογραφημένα βιβλία Λεξικά Λεξικά Φακέλους Φακέλους Τρά π εζα ιδεών Τρά π εζα ιδεών Εικόνες α π ό εφημερίδες και π εριοδικά Εικόνες α π ό εφημερίδες και π εριοδικά

Διαδικασία : Αξιολόγηση ανάγνωσης και κατανόησης Αξιολόγηση ανάγνωσης και κατανόησης Συνέχιση ιστορίας ( Δημιουργική αφήγηση ) Συνέχιση ιστορίας ( Δημιουργική αφήγηση ) Εικονογράφηση της π ροηγούμενης ιστορίας Εικονογράφηση της π ροηγούμενης ιστορίας Ε π ιλογή τεσσάρων εικόνων, σύνθεση και διήγηση ιστορίας Ε π ιλογή τεσσάρων εικόνων, σύνθεση και διήγηση ιστορίας

Ομαδική συγγραφή και εικονογράφηση ιστορίας Σχεδιασμός ιστορίας με σκίτσα (π ροσυγγραφικό στάδιο ) Σχεδιασμός ιστορίας με σκίτσα (π ροσυγγραφικό στάδιο ) Σύντομο κείμενο σε κάθε σκίτσο Σύντομο κείμενο σε κάθε σκίτσο Αλλαγές και διορθώσεις στο κείμενο Αλλαγές και διορθώσεις στο κείμενο Τελική εικονογράφηση Τελική εικονογράφηση Συγγραφή κειμένου ( συγγραφικό στάδιο ) Συγγραφή κειμένου ( συγγραφικό στάδιο ) Έλεγχος για λάθη και π αραλείψεις α π ό τους μαθητές ( ε π ανέλεγχος ) Έλεγχος για λάθη και π αραλείψεις α π ό τους μαθητές ( ε π ανέλεγχος ) Τελικές διορθώσεις α π ό τον δάσκαλο Τελικές διορθώσεις α π ό τον δάσκαλο

Το εργαστήρι π αραμυθιών συνέβαλε στην ανά π τυξη της δημιουργικής γραφής γιατί : Διάβασαν τις ιστορίες π ου είχαν γράψει Διάβασαν τις ιστορίες π ου είχαν γράψει Ασκήθηκε η ικανότητα να αξιολογούν μια εργασία Ασκήθηκε η ικανότητα να αξιολογούν μια εργασία Α π έκτησαν κίνητρο για γρα π τή έκφραση Α π έκτησαν κίνητρο για γρα π τή έκφραση Α π έκτησαν τη δυνατότητα ανά π τυξης δεξιοτήτων κριτικής σκέψης Α π έκτησαν τη δυνατότητα ανά π τυξης δεξιοτήτων κριτικής σκέψης Κατανόησαν την αξία του σχεδιασμού Κατανόησαν την αξία του σχεδιασμού Κατανόησαν την αξία του ε π ανέλεγχου Κατανόησαν την αξία του ε π ανέλεγχου Έμαθαν να χρησιμο π οιούν το λεξικό Έμαθαν να χρησιμο π οιούν το λεξικό

Κάθε γνωστικό αντικείμενο μ π ορεί να έχει δημιουργική διάσταση και οι μαθητές με δυσκολία στη μάθηση μ π ορούν να ωφεληθούν