Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών Ν. Καστάνης Μονόλογος Διάλογος Με ερωτήσεις Δογματικά, Αξιωματικά Επεξηγηματικά Με συζήτηση, με προβληματισμό
Μονόλογος Ο καθηγητής παρουσιάζει το μάθημα χωρίς τη συμμετοχή των μαθητών. Εκθέτει το περιεχόμενο μιας διδακτικής ενότητας μ’ έναν δογματικό τρόπο ή προσπαθώντας να δικαιολογήσει το θέμα που πραγματεύεται. Με τον τρόπο αυτό παρουσιάζεται ως πομπός γνώσεων και ο μαθητής ως παθητικός δέκτης γνώσεων.
Διάλογος Στην περίπτωση αυτή γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί το περιεχόμενο του μαθήματος με ερωτήσεις ή προβληματισμό. Ο καθηγητής δίνει ρόλο στους μαθητές. Το μάθημα αναπτύσσεται επαγωγικά, με κάποιες επιμέρους περιπτώσεις και στο τέλος επιχειρείται να γενικευτεί και να συστηματοποιηθεί η αντίστοιχη γνώση και να αναπαρασταθεί με συνθετικό (παραγωγικό) τρόπο.
Παράδειγμα παρουσίασης τα περί παραλλήλων ευθειών με αξιοποίηση εποπτικών στοιχείων και ιστορικών επισημάνσεων
Πειραματική διδασκαλία
Πρόβλημα Ένα τούβλο ζυγίζει ένα κιλό και μισό τούβλο. Πόσο ζυγίζει το τούβλο σε κιλά;