ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Advertisements

Η Μεγάλη Έκρηξη, αστέρες μεγάλης μάζας, και το Λαύριο Η κοσμική προέλευση του αργύρου και του μολύβδου Η Μεγάλη Έκρηξη - αρχή του Σύμπαντος Εσείς και τα.
Aπ ό το μεγαλύτερο στο μικρότερο του σύμ π αντος.
Διάστημα Έλλη Πετρίδου Στ’
Το μάθημα της Αστρονομίας και Μάτια στο Ηλιακό Σύστημα
Η γη μασ Η ΓΗ ΜΑΣ.
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Άστρο θαμπό του πρωινού για χάρη σου αγρυπνούμε η αναπνοή μας σου μιλά κι οι βράχοι κρυφακούνε… Επιμέλεια: Νίκη Μαματσή Φυσικός.
Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος & Δημήτρης Μιχαλακόπουλος
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
Οι πλανήτες είναι οι εξής:
Η γένεση και ο «θάνατος» των αστέρων Λουκάς Βλάχος
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Δυνάμεις του 10: κοσμικό ταξίδι, από το Σύμπαν των γαλαξιών μέχρι το άτομο.
Παρατήρηση φαινομένων στην Γη: Milky Way, Παλίρροια, Σέλας,
Ταξίδι με τη NASA α π ό το μεγαλύτερο ά π ειρο στο μικρότερο ά π ειρο του σύμ π αντος.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ- ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
Ερευνητική Εργασία Ο Θάνατος(;) των άστρων
« Περί Ομίλων » Σχολικό Έτος ΟΜΙΛΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Υπεύθυνος Καθηγητής : Τερψιάδης Ν. Μαθηματικός Περιγραφή Ο όμιλος θα λειτουργήσει με τη μορφή.
Αυγούστα Πετρακάκη Ελευθερία Μυρωνίδου Ιφιγένεια Μορφοπούλου
Εργαστήρι Ονείρων Τ’ αστέρια είναι όμορφα, είναι πολλά, είναι ψηλά, σαν τα όνειρα και τις ελπίδες μου είναι τ’ αστέρια. ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ NEWALL
ΣΕΛΗΝΗ. Ο ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΑ ΤΡΙΑ ΑΛΦΑ!!~!! ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
ΕΘΝΙΚΟ και ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΔΕ «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ» Αικατερίνη – Ελένη Σουλάνδρου Α.Μ:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΕΡΜΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΗ ΑΡΗΣ ΚΡΟΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ.
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Το Σύμπαν (για αρχάριους)
Ηλιακό Σύστημα Ως Ηλιακό Σύστημα συνήθως εννοείται ο Ήλιος με τους οκτώ πλανήτες που περιστρέφονται γύρω από αυτόν. Αν θα θέλαμε να είμαστε ακριβείς όμως,
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΩΣ ΚΟΚΚΙΝΟ ΓΙΓΑΝΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΑΝΗΣΥΧΙΑΣ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΣΕ 5 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ.
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΡΜΗΣ,ΑΦΡΟΔΙΤΗ,ΓΗ, ΑΡΗΣ,ΔΙΑΣ,ΚΡΟΝΟΣ,
ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΨΕΜΑ;.
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Οι πλανήτες ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Γ o Π.Δ.Σ.Ρ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΑΞΗ Δ΄
109 ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Μαθητές ΣΤ 2 Τάξης: Ιωάννης Αποστολίδης Μαθητές ΣΤ 1 Τάξης: Έλενα Ιωάννα Ηλιάδη, Κωνσταντίνα Στάμου, Διονύσιος Αλιτζανίδης,
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
Ηλιακό Σύστημα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ fdtugy
Πώς να φτιάξω το δικό μου
Μ. Δέρειο Νομού Έβρου Νετσμεττήν Πίσκα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:
Κωνσταντίνος Βελαλής & Παναγιώτης Πατατούκος
Υπεύθυνος καθηγητής – Κ . Βαλανίδης
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ!
ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Ηλιακο συστημα.
109ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ο απέραντος κόσμος !!!.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Χριστιάνα Αρης.
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
Πλανήτες Ο ήλιος.
PROJECT 4: ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Αυτό είναι ένα ταξίδι το οποίο αρχίζει και τελειώνει με αποστάσεις δύσκολες να συλληφθούν με το ανθρώπινο μυαλό. Είναι καταγεγραμμένες σε επιστημονική.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ- ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΣ

ΣΥΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Βασσάλου Ελένη (Γ) Δοντά Παρασκευή (Γ) Αργυράκης Βασίλης (Γ) Χαλδεάκη Ιωάννα (Γ) Βασίλογλου Κων/να (Γ) Μπούκουρα Μαρία-Ελένη (Γ) Μπεκρή Ιωάννα (Γ) Μαυροδάκου Ιωάννα (Γ) Μεταλληνού Σπυριδούλα (Γ) Σαμίου Αικατερίνη (Γ) Τερζή Βασιλική (Γ) Μαστοράκη Καλλιόπη (Γ) Μουστάκα Αννα (Γ) Παπαγεωργίου Θοδωρής (Β) Μπαρμπέρης Μιχάλης (Β) Τσούμαρης Δημήτρης (Β) Κάτσαρη Χριστίνα (Β) Βαρδίκου Μαρία (Β) Γαλάνη-Θεοφίλου Αρτεμις (Β) Κουτούζος Νικόλαος (Β) Τσιλικιώτης Κων/νος (Β) Μαθιός Παναγιώτης (Β) Δαπέργολα Ελένη (Β)

Το πρόγραμμα ανέλαβε η καθηγήτρια : Μαρία Χατζηπέτρου (ΠΕ04) Το πρόγραμμα ανέλαβε η καθηγήτρια : Μαρία Χατζηπέτρου (ΠΕ04)

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας καθώς σύμφωνα με την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Μ. Χατζηπέτρου: Δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία για συμμετοχή σε ένα πανελλήνιο διαγωνισμό αστρονομίας και διαστημικής, και επίσης σε ένα διεθνή διαγωνισμό! Τονώθηκε κατά πολύ η αυτοπεποίθηση τους μόλις διαπίστωσαν ότι με τις γνώσεις που απέκτησαν μπορούν να αναπτύξουν τις κριτικές τους ικανότητες αλλά και τις δεξιοτεχνίες τους. Η ερευνητική τους διάθεση γιγαντώθηκε καθώς ερχόντουσαν σε επαφή με το Σύμπαν, που τόσο πολύ εξάπτει την φαντασία τους και τόσο πολύ τους γοητεύει. Παρά το μικρό της ηλικίας τους, με αρκετό προσωπικό τους αγώνα, μπόρεσαν να διαχειριστούν επιτυχώς και με ‘αξιοθαύμαστη’ ευχέρεια, έννοιες φυσικής (βαρυτική έλξη), χημείας (θερμοπυρηνικές αντιδράσεις σύντηξης) και βιολογίας (αρχικές μορφές ζωής, μορφολογία επιφάνειας πλανητών). Αυτό λοιπόν που θεωρούσαν μακρινό και απροσπέλαστο, έμαθαν τώρα, με ευκαιρία το πρόγραμμα αυτό, να το παρατηρούν και να το γνωρίζουν και ίσως αύριο μάθουν και πώς να το κατακτούν!!

Οι σταθμοί που σημάδεψαν το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο της αστρονομίας

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Επίσκεψη στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου, μετά από πρόσκληση του αναπληρωτή καθηγητή Φυσικής Διαστήματος και διευθυντή του εργαστηρίου Αστροφυσικής, κ. Ξενοφώντα Μουσά, στο μεταλλικό θόλο του Αστεροσκοπείου.

Είδαμε με το τηλεσκόπιο: Τη Σελήνη, τον δορυφόρο της Γης Τον Δία, τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, με φωτεινές και σκοτεινές ραβδώσεις από τον ισημερινό προς τους πόλους του και την χαρακτηριστική κόκκινη κηλίδα του.

Ο διδάκτορας κ. Βασίλης Μανιμάνης απαντά σε ερωτήσεις των παιδιών Υπάρχει ζωή εκεί έξω, ή είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν; Υπάρχει περίπτωση η Γη να συγκρουστεί με κάποιο κομήτη και να αφανιστεί; Υπάρχει στην Ελλάδα δυνατότητα να φτιάξουμε δικό μας δορυφόρο; Μπορεί άραγε η μελέτη του διαστήματος να καλυτερέψει τη ζωή μας πάνω στη Γη;

Διάλεξη του κ. Βασίλη Μανιμάνη για τη Σελήνη στο αμφιθέατρο της σχολής

«Γίνε επιστήμονας του Cassini για μια ημέρα»

Η ειδική ομάδα της NASA έχει επιλέξει τρεις πιθανούς στόχους παρατήρησης (στη πραγματικότητα θα παρατηρήσει και τους τρεις). Οι τρεις επιλεγμένοι στόχοι που θα παρατηρηθούν είναι: 1. ο δορυφόρος Ρέα 2. οι δορυφόροι Τηθύς, Τιτάνας και Εγκέλαδος 3. μια μέρα στον Κρόνο. Στόχος κάθε παιδιού είναι να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους τρεις στόχους ,να επιλέξει ποιος από τους τρεις έχει το μεγαλύτερο επιστημονικό ενδιαφέρον και σε μια έκθεση 500 λέξεων, να εξηγεί τους λόγους καθώς και τι είδους γνώσεις μπορούμε να αποκτήσουμε μέσα από αυτή τη προτεινόμενη παρατήρηση.

Αποτελέσματα του διαγωνισμού: 1 βραβείο και 12 έπαινοι !!!!! Η έκθεση του Μιχάλη Μπαρμπέρη που βραβεύτηκε θα γραφτεί στην ιστοσελίδα της NASA ! Η NASA ανακοίνωσε την επέκταση της αποστολής του Κασίνι μέχρι το 2017. Δεκαέξι Ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες συμμετέχει και η Ελλάδα και οι ΗΠΑ ,αποτελούν την ομάδα που είναι υπεύθυνη για το για το σχεδιασμό, την κατασκευή και το χειρισμό του Κασίνι και των οργάνων του , καθώς και τη συλλογή δεδομένων

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΝΑΥΤΙΛΟΣ» ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ: 1. ΚΟΣΜΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

2. ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ

3. ΤΑ ΚΒΑΖΑΡΣ

4. BIG BANG

5. ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΑΛΑΞΙΩΝ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΦΩΚΙΔΑΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΦΩΚΙΔΑΣ Ένα συναρπαστικό ταξίδι κάτω από την Γη με το βαγονέτο, το τρενάκι που χρησιμοποιούσαν οι εργάτες στο παλιό ορυχείο εξόρυξης βωξίτη.

Όμως το πιο εντυπωσιακό κομμάτι ήταν οι χρωματιστές αίθουσες! Η κόκκινη, η πράσινη , η μαύρη. . . Και η έκπληξη ! Μέσω υπολογιστή , μπροστά στα μάτια μας εμφανίστηκε η Γη μας και η ιστορία της. Μάθαμε πώς δημιουργήθηκε και πως εξαιτίας της πρόσκρουσης πολλών μετεωριτών πάνω στην επιφάνεια της , εδώ και εκατομμύρια χρόνια , εμπλουτίστηκε η επιφάνεια της με πλήθος ορυκτών και πετρωμάτων, που ουσιαστικά προήλθαν από θραύσματα , που δημιουργήθηκαν από τις εκρήξεις των υπερκαινοφανών αστέρων. Χωρίς τις εκρήξεις των ‘σουπερνόβα’ δεν θα υπήρχε η Γη, δεν θα υπήρχαν τα πετρώματα κάτω από τον φλοιό της αλλά ούτε και τα βράχια πάνω στην επιφάνειά της. .

Αυτό το στάδιο είναι ο προθάλαμος του θανάτου τους. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΝΗΤΑΡΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ παρακολουθήσαμε μια παράσταση με τίτλο : « Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ » Στα τελευταία στάδια της ζωής τους όλα τα άστρα μετατρέπονται σε: κόκκινους γίγαντες Αυτό το στάδιο είναι ο προθάλαμος του θανάτου τους. Θα αφήσουν πίσω τους ένα από τρία πιθανά λείψανα ανάλογα με τη μάζα τους: Άσπρους νάνους ή Άστρα νετρονίων ή Μαύρες τρύπες

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ 16ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ 2011 Ο διαγωνισμός αυτός ήταν και ο απώτερος σκοπός αυτού του εγχειρήματος. Είχαμε βάλει σαν στόχο όχι μόνο τη συμμετοχή μας, αλλά και τη διάκριση. Ο διαγωνισμός αυτός χωρίζεται σε τρεις καταρχήν φάσεις: 1η Φάση: «Ε Υ Δ Ο Ξ Ο Σ» 2η Φάση: «Α Ρ Ι Σ Τ Α Ρ Χ Ο Σ» 3η Φάση: «Ι Π Π Α Ρ Χ Ο Σ» Συμμετείχαν οι μαθητές: Χριστίνα Κάτσαρη Μιχάλης Μπαρμπέρης Θοδωρής Παπαγεωργίου Δημήτρης Τσούμαρης

Κατάφεραν να προκριθούν δυο παιδιά για τη 3η φάση !!! Αναμνηστική φωτογραφία όλων των παιδιών με τον κ. Κων/νο Μαυρομμάτη , που είναι και ο Πρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας, στο προαύλιο του Πανεπιστημίου. 16 παιδιά από όλη την Ελλάδα έδωσαν ραντεβού στις 12 Μαρτίου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο, ανάμεσά τους και οι δικοί μας Μπαρμπέρης Μιχάλης και Κάτσαρη Χριστίνα

« ΗΛΙΟΣ» - ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ « ΗΛΙΟΣ» - ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ « ΗΛΙΟΣ» - ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ – Η ΚΟΜΗ ΤΗΣ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ

Η προετοιμασία ήταν σκληρή και ο ανταγωνισμός πολύ μεγάλος Η προετοιμασία ήταν σκληρή και ο ανταγωνισμός πολύ μεγάλος. Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε να μπούμε στην πρώτη πεντάδα. Σημασία όμως δεν έχει το έπαθλο, αλλά η προσπάθεια και οι εμπειρίες. Σας προκαλώ και σας προσκαλώ και εσάς να συμμετάσχετε στην ομάδα αστρονομίας, γιατί πραγματικά αξίζει τον κόπο. (Σχόλιο της Χριστίνας Κάτσαρη) Αποκτήσαμε πολλές γνώσεις και εμπειρίες. Μάθαμε, εκτός από τους πλανήτες τους γαλαξίες κ.λπ., να εργαζόμαστε ομαδικά πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό. (Σχόλιο του Θοδωρή Παπαγεωργίου) Μέσω του προγράμματος, ανακάλυψα το ενδιαφέρον μου για την Αστρονομία, έφτασα μάλιστα στο σημείο, να επιχειρώ προσωπική αναζήτηση της γνώσης. Αντίκρισα την ουσιαστική παιδεία, αυτή που προσφέρει γνώση, που ευρύνει τους ορίζοντες των μαθητών, όχι για να βαθμολογηθούν, αλλά για να λειτουργήσουν δημιουργικά. (Σχόλιο του Δημήτρη Τσούμαρη) Ήταν ένας μοναδικός περίπατος. Δεν το περίμενα ότι ένα μάθημα θα μου χάριζε τέτοιες εμπειρίες τόση χαρά και γιατί όχι και περηφάνια ότι διάβασα, κουράστηκα και τα κατάφερα αρκετά καλά. (Σχόλιο του Μιχάλη Μπαρμπέρη)