Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση
Το στόμα μας Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη "μηχανή" με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και.
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1ο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Λαμπερά Χαμόγελα »
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Βιολογία Γυμνασίου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος 2012-13 Όνομα σχολείου :8o Νηπιαγωγείο Πατρών.

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Κρέτση Βασιλική Συνεργαζόμενοι:Στασινοπούλου Αλεξάνδρα Τάξη:Νηπιαγωγείο Τμήμα:Ολοήμερο

-Οι δραστηριότητες διεξήχθησαν μέσα στην τάξη ,όπου έγινε η κατάλληλη διαρρύθμιση του χώρου (γωνιά με υλικό για τα δόντια). -Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ανομοιογενείς (ως προς το φύλο, την ηλικία ,τη συμπεριφορά) ομάδες των 3-5 ατόμων ,οι οποίες σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ,εναλλάσσονταν. Παράλληλα με τις ομάδες όπου κρίθηκε σκόπιμο ,συνεργαζόταν όλη η τάξη συνολικά. Ο ρόλος της εκπαιδευτικού ,κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ήταν διευκολυντικός και βοηθητικός. Φρόντιζε ,ώστε να ενθαρρύνει και να συμβάλλει στην πρόοδο των εργασιών. Τα νήπια συζητούν, αποφασίζουν, δημιουργούν, παρατηρούν ,ερμηνεύουν ,προβλέπουν.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… H αφορμή για να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό , δόθηκε από το νεογιλό δόντι ενός νηπίου , που το έβγαλε στην τάξη. Στη συνέχεια ακολούθησε ένας καταιγισμός ιδεών γύρω από τα δόντια, τα μέρη του δοντιού, τις αρρώστιες τους και την στοματική υγεία μας.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Mέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ,αποδοχής και ενθάρρυνσης ,όπου τα όρια και οι κανόνες που καθορίζει η εκπαιδευτικός και η ομάδα: συναισθηματικό συμβόλαιο είναι αδιαπραγμάτευτα (ακούμε τον άλλον χωρίς να τον διακόπτουμε, προσέχουμε, δεν κοροϊδεύουμε κ.τ.λ), υλοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες : Γνωρίζοντας πόσο μεγάλη είναι η σημασία και η συμβολή της στοματικής υγείας στη ζωή του ανθρώπου(σκοπός)και επιδιώκοντας την επίτευξη των γνωστικών στόχων (Γλώσσα,Μαθηματικά,Μελέτη Περιβάλλοντος, Δημιουργία και Έκφραση),αλλά και των Δεξιοτήτων και Στάσεων που πρέπει να αποκτηθούν(Μαθησιακή Διαδικασία), η διαδικασία εξέλιξης των δράσεων είχε ως εξής: Έχοντας ως στόχο να κατανοήσουν τη σημασία και την αξία των δοντιών για τον άνθρωπο,αλλά και να γνωρίσουν τα νήπια τους εχθρούς των δοντιών και πως προκαλούνται ,η Νηπιαγωγός αφιερώνει μεγάλο μέρος της πρωινής συζήτησης , σε διάστημα δύο περίπου εβδομάδων , στο θέμα αυτό.

Δόντια καθαρά ,χαμόγελα πλατιά Μιλούν και μαθαίνουν για τα δόντια ,πότε ανατέλλουν και πότε πέφτουν τα νεογιλά δόντια ,άνω και κάτω γνάθος ,μόνιμα δόντια, για τη σχέση της υγιεινής διατροφής με την υγεία των δοντιών, τα μέρη (μύλη ,αυχένας ,ρίζα…)του δοντιού ,τις ομάδες (κοπτήρες ,κυνόδοντες…) τις ασθένειες των δοντιών (τερηδόνα, ουλίτιδα, οδοντική πλάκα… ) ,τη σωστή φροντίδα τους(τακτικό βούρτσισμα, επίσκεψη σε οδοντίατρο, φθορίωση, αναγκαιότητα ορθοδοντικών παρεμβάσεων ).Παρατηρούν σε καθρεφτάκι τα δόντια τους , τα βουρτσίζουν μετά το μεσημεριανό γεύμα, τα καθαρίζουν με οδοντικό νήμα.

Παραμύθια ,παροιμίες, γλωσσοδέτες, και τραγούδια για τα δόντια. Γλώσσα : λαϊκές φράσεις για τα δόντια Έτσι βουρτσίζουμε τα δόντια>> <<Η φίλη μας η καθαριότητα>> <<ο δράκος με τα δύο δόντια>> Η Ζαχαρούλα και οι δοντούληδες Σοκολάκης και Ζαχαόύλα Τρυποδόντη Μελέτη Περιβάλλοντος : Ο πονόδοντος τα παλιά χρόνια Δόντια χάνονται στον κόσμο Ένα δόντι κάνει τον γύρω του κόσμου (έθιμα).

Πείραμα δοντιού ,ημερολόγιο βουρτσίσματος. Πραγματοποιήθηκε στην τάξη πείραμα ,για να διαπιστωθεί πως χαλάνε τα δόντια στο στόμα , όταν τρώμε ζάχαρη και τα μικρόβια παράγουν οξέα. Καταστρέφεται η αδαμαντίνη και αρχίζει η τερηδόνα. Καθημερινή καταγραφή ημερολογίου ,κάθε φορά που τα παιδιά βουρτσίζουν τα δόντια τους. Οργάνωση και επέκταση των γνώσεων τους σχετικά με τους αριθμούς.

Δημιουργία και Έκφραση Δραματική Τέχνη Θεατρικό Παιχνίδι: <<Η κυρία τερηδόνα>> <<Ένα κούφιο δόντι>> <<Οι κυρίες καραμέλες>> Κουκλοθέατρο: <<Η κακιά τερηδόνα και η οδοντόκρεμα Κλο Κλο >> <<Όχι γλυκά ,πλύσιμο ,βούρτσισμα τακτικά >>

Ζωγραφική ,κολάζ, επιτραπέζιο παιχνίδι ,κατασκευές. Πίνακας ζωγραφικής <<Ο πλανόδιος οδοντογιατρός>> Εικόνες με καλές και κακές τροφές για τα δόντια ,κολάζ , διαχωρισμός των εικόνων. Παίζουμε με ζάρια

Μάσκες, κολάζ με χαμόγελα των παιδιών ,κατασκευή σκηνικού, δοντιών.

Φύλλα εργασίας, πίνακες αναφοράς…

Παίξαμε με πλαστελίνη ,αλλά και με τον υπολογιστή Παίξαμε με πλαστελίνη ,αλλά και με τον υπολογιστή. Γνωρίσαμε τα δόντια των ζώων.

Ζωγραφική με οδοντόβουρτσες Στα πλαίσια ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:<<Τίποτα δεν πάει χαμένο>>, ζωγραφίσαμε στο καρναβαλικό εργαστήρι την δική μας πεταλούδα με οδοντόβουρτσες.

Μας επισκέφθηκαν… Αν και καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια , τόσο από την πλευρά του σχολείου μας ,όσο και από την πλευρά του τμήματος Αγωγής Υγείας της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Πατρών ,δυστυχώς δεν κατέστη δυνατόν να επισκεφτεί το σχολείο μας ,κάποιος οδοντίατρος, του οδοντιατρικού Συλλόγου Πατρών . Ωστόσο αναζητήσαμε πολλές εικόνες στο διαδυκτιο .

Η παρουσίασή μας… Στην εφημεριδούλα του σχολείου μας , παρουσιάστηκαν οι παραπάνω δράσεις μας . Δόθηκε στους γονείς CD-ROM, με φωτογραφίες των παιδιών.

Ας αξιολογηθούμε… Αξιολογώντας το πρόγραμμα , κρίνουμε ότι οι στόχοι μας επιτεύχθηκαν , κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα παιδιά ξεπέρασαν το φόβο της <<άσπρης ποδιάς>>και παράλληλα μάθανε πώς να διατηρήσουν ένα υγιές και όμορφο στόμα και κατ’ επέκταση χαμόγελο. Αντιλήφθηκαν την αξία της διατροφής στη στοματική υγιεινή του ανθρώπου. Για την υλοποίηση του προγράμματος ,χρησιμοποιήθηκε φωτογραφική μηχανή , φωτογραφικό υλικό ,video,βιβλιογραφία. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να συνεργαστούμε με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο . Πιστεύουμε ότι η επιλογή του θέματος ήταν εύστοχη ,γιατί η ηλικία των παιδιών είναι ευαίσθητη. Επίσης στην ηλικία αυτή τα περισσότερα παιδιά αντικαθιστούν ,<<αλλάζουν>> ,τα νεογιλά δόντια τους με τα μόνιμα. Το σχέδιο εργασίας πρόσφερε τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθησιακές επιδιώξεις ,που συνδέονται με όλα τα προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων του ΔΕΠΠΣ.

Ανακεφαλαιώνοντας η αξιολόγηση περιλαμβάνει : Την ανταπόκριση των νηπίων ,όπου το θέμα τους άρεσε πολύ. Τη μάθηση ,όπου έγινε αποτίμηση των γνωστικών και μεταγνωστικών αποτελεσμάτων του προγράμματος. Τη συμπεριφορά , όπου οι μαθητές έκαναν κτήμα τους τη νέα γνώση και τη μετέφεραν στις καθημερινές τους δραστηριότητες, αλλάζοντας τη συμπεριφορά τους. Τα αποτελέσματα : ομαδοσυνεργατικό πνεύμα ,αλλαγή στάσης στο μάθημα, τόνωση ενδιαφέροντος , ανάπτυξη αυτοπεποίθησης (διδακτικά οφέλη, προστιθέμενη αξία ).

Κλεινοντασ… Πάρε κοκαλένιο ,δώσε μου σιδερένιο. Πλατς πλουτς πλιτς πλατς : δόντια καθαρά ,χαμογελώ πλατιά.