Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα  Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν σήμερα την εποχή μας είναι το οικολογικό το οποίο είναι ζήτημα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
Η εξασθένηση της στιβάδας του όζοντος
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
Περιβάλλον Η φύση + Εμείς.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Νίκολας Κοιλιάρης Ε΄1 Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Λακατάμιας
ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Στα πλαίσια ηλεκτρονικού δικτύου που συντονίζεται από το πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας το σχολείο μας, 4 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, υλοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής.
Τα τελευταία χρόνια η ρύπανση του περιβάλλοντος έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις η αιτία είναι οι μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄5 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: Mια εργασία του Ανδρέα Τσιτούρα Διδάσκων Ψαλλιδάς Βασίλειος.
Η ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Πόσεςσυσκευέςλειτουργούνμε το ηλ.Ρεύμα??? Η ανάπτυξη της τεχνολογίας οφείλεται στην αρχαία ελληνική σκέψη στην οποία ο άνθρωπος στηρίχτηκε για.
Ρύπανση του νερού.
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
Εκπονώντας εκπαιδευτικά προγράμματα ευαισθητοποιούμε τους μαθητές μας σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα Με τους μαθητές του Γ1 ασχοληθήκαμε με.
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
Σύγχρονες μορφές αθεΐας. Η αθεΐα εκδηλώνεται: Η αθεΐα εκδηλώνεται: - ως θεωρία - ως πράξη. Ξεκινά από την άρνηση του θελήματος του Θεού. Φτάνει μέχρι.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
Πυρηνική έκρηξη.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΟΛΥΜΠΙΑ ΓΚΙΖΙΜΗ ΣΟΦΙΑ ΛΟΥΚΑ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Μιχαηλίδου Αργυρώ Πολυνού Λίτσα Πολυνού Λιάνα
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥNEΙΔΗΣΗ.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Ισορροπία ,καταστροφή και τρόποι προστασίας του .
Ρύπανση από ανθρωπογενείς παράγοντες Γ.Ε.Λ. Νιγρίτας
‘ Μοντέλο DPSIR ’ Διαχείριση
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
ΕΝ. 23 ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΘΕΪΑΣ και Σύγχρονες μορφές Αθεΐας σελ
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Ρύπανση του εδάφους.
Ενότητα 4η Επιμέλεια:Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού
Εικόνες του Θείου Πάθους
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 19, ΣΕΛΙΔΑ 82, ΕΡΓΑΣΙΑ,
Debate μεταξύ ομάδων μαθητών με θέμα: ‘Κοινωνικές και Hθικές Διαστάσεις της Αειφόρου Ανάπτυξης: Εγκατάσταση Μεταλλείου στο Εθνικό Πάρκο Kakadu – Αυστραλία.’
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Αρχικές ιδέες ΑΙΤΙΕΣ Λιώσιμο των πάγων Όξινη βροχή Τρύπα του όζοντος Σκουπίδια Καταστροφή του περιβάλλοντος Φαινόμενο θερμοκηπίου Εργοστάσια.
Οικολογική κρίση Αγαπάς το περιβάλλον; Απόδειξε το!
Ληθαίος.
Περιβάλλον Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Γ΄ Λ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα

 Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχολούν σήμερα την εποχή μας είναι το οικολογικό το οποίο είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.  Αφετηρία του είναι η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά τα αίτια του είναι ηθικά.

 Αυτό το μαρτυρούν η εξάντληση των ενεργειακών αποθεμάτων της γης, η ρύπανση των θαλασσών, λιμνών και ποταμών από βιομηχανικά απόβλητα, η μόλυνση της ατμόσφαιρας από καυσαέρια οχημάτων ή ρύπους εργοστασίων, η καταστροφή βιοτόπων, η εξαφάνιση σπάνιων ειδών του ζωικού βασιλείου, η διατάραξη της ισορροπίας των οικοσυστημάτων, οι κλιματολογικές ανωμαλίες και τα ατυχήματα εργοστασίων παραγωγής πυρηνικής ενέργειας.

 Τραγικός απολογισμός ήταν χιλιάδες νεκροί και ετοιμοθάνατοι όμως το χειρότερο είναι ότι η ραδιενέργεια που απελευθερόθηκε δρα μέχρι σήμερα.  Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αντίδραση δεκάδων οικολογικών οργανώσεων οι οποίες κατάφεραν να αποτρέψουν μελλοντικές καταστροφές και να θέσουν μέτρα προστασίας σε άμεσα απειλούμενες περιοχες.

 Η εκκλησία μας όμως δεν έμεινε με σταβρωμένα χέρια πρωτοστάτησε στην οικολογική ευαισθητοποίηση με πολλούς τρόπους τόσο σε επίπεδο με το ‘Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιων’ όσο και σε διορθόδοξο με την πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την καθιέρωση μέρας προσευχής.

 Τα αποτελέσματα της οικολογικής συνειδητοποίησης είναι πολύ ενθαρρυντικά για το μέλλον.Πλεον οι βιομηχανίες πέρνουν μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, η πολιτεία θέσπισε καινούριους νόμους,το σχολείο ευεσθητοποιά τους μαθητές κ.α.  Είναι λοιπόν καθολική η προσπάθεια για την επιβίωση μας.

Η εκκλησία μας τοποθετείται ενώπιον του οικολογικού προβλήματος. Οι απόψεις τις είναι :  Το οικολογικό πρόβλημα είναι ηθικό ζήτημα και όχι τεχνικό θέμα. Οφείλεται στην λανθασμένη συνήθεια του ανθρώπου απέναντι στην φύση που επείγει να αναθεωρηθεί στο φως του ήθους της εκκλησίας.Η καταστροφή του περιβάλλοντος μας απασχολεί όλους και δεν γίνεται να είμαστε αδιάφοροι αφού μας απασχολεί όλους για την επιβίωση μας.

 Η φύση δεν είναι κτήση του ανθρώπου.Για αυτό τον λόγο δεν επιτρέπεται η κατάχρηση της αλλά μόνο η χρήση της για το κοινό καλό. Ο χριστιανός λεει «Όχι στην καταστροφική εκμετάλευση της φύσης » συνοδοιπορώντας με τους οικολόγους ευθόρμητα και ενθερμα. Την φύση ο άνθρωπος όπως την κληρονομεισαι πρέπει να φροντίσει για την μεταλαμπάδευση της στις επόμενες γενιές.

 Η φύση είναι κτίση του θεού. Ο άνθρωπος σύμφωνα με την Βίβλο είναι ένας απλός εργάτης και φύλακας της φύσης(''εργάζεσθαι αυτόν και φυλάσειν''Γεν 2,15). Δεν επιτρέπεται ο άνθρωπος να θεωρεί τον εαυτό του κατακτητή και αφεντικό της γης.  Η λατρευτική πράξη της εκκλησίας με το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας εμπνέει οικολογικό ήθος. Όπως ο θεός δημιουργεί την φύση με αγάπη και με ελευθερ’ια, έτσι και ο,ανθρωπος πρέπει να σέβεται την φύση όπως σέβεται και τον Κτίστη της. Η εκκλησία μας με την χρήση αγαθών π.χ άρτος,λάδι και τον αγιασμό τους δείχνει σεβασμό,ευχαριστία και ευθύνη για διαφύλαξη των υλικών αγαθών του Θεού.

 Η ασκιτική παράδοση. Οι ασκητές μας δείχνουν ότι μπορούμε να ζήσουμε στην φύση χωρίς να την καταστρέφουμε.Την βλέπουν ως δωρεά από τον θεό και της συμπεριφέρονται με σεβασμό. Έτσι και εμείς πρέπει να σεβόμαστε την φύση με αυτάρκεια και ολιγάρκεια.

Για την εργασία εργάστηκαν οι μαθητές: Κώστας Παπαδόπουλος, Μάριος Θεοχάρους και Κυριάκος Νικολαίδης