Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Advertisements

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
(PRO-SKILLS project 2- Διαδικασία εκπαίδευσης του εκπαιδευτή ) Αγγελική Πασσά – Συντονίστρια PRO-SKILLS στην Ελλάδα A. ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ  Όλες οι τεχνικές.
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Έχεις δύο επιλογές! από το
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
1.4 Η κοινωνικότητα των νέων
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ 2ου Γ/σίου Καλυβίων ΘΕΜΑ :ΕΦΗΒΟΙ και ΓΟΝΕΙΣ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Σ υμβουλευτικός Σ ταθμός.
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
1 ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΠΑΓΟΥ « ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΕΜΑΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ» ΤΑΞΗ : Γ3.
Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ελευσίνας Οι εκπαιδευτικοί Παναγιώτα Καρτσάκη (ΠΕ30), Χριστίνα Μωραϊτη (ΠΕ 19.50) και Ρουντίν.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
Βιολογία Γυμνασίου.
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Άκου τι είπαν.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
H τηλεόραση και το παιδί
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ» Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»

Μια για να υπάρχουμε και μια για να ζήσουμε. Γεννιόμαστε δύο φορές. Μια για να υπάρχουμε και μια για να ζήσουμε. Η περίοδος της εφηβείας είναι η δεύτερη γέννηση» J. J. Rousseau, Αιμίλιος

Θεωρητική & Βιωματική προσέγγιση ΕΝΟΤΗΤΕΣ- ΣΚΟΠΟΙ Θεωρητική & Βιωματική προσέγγιση Ο προσδιορισμός της εφηβικής ταυτότητας Οι σχέσεις που αναπτύσσει ο έφηβος με τον «σημαντικό άλλο» Η δημιουργική αλληλεπίδραση του εφήβου με το περιβάλλον του.

Ο προσδιορισμός της εφηβικής ταυτότητας σωματικό επίπεδο Ορμονικές αλλαγές ψυχολογικό επίπεδο Αμφιθυμία: αντιπαράθεση λογικής και συναισθήματος πνευματικό επίπεδο Ανάπτυξη αφηρημένης σκέψης

Συναισθηματική Απομόνωση σεξουαλικότητα Υπαρξιακές αναζητήσεις Αμφισβήτηση αξιών και κατεστημένου Μεταφυσικές αγωνίες Υπερευαισθησία Άγχος Συναισθηματική Απομόνωση

1η ΕΝΟΤΗΤΑ Βιωματικού Εργαστηρίου ΣΚΟΠΟΣ O προσδιορισμός της εφηβικής ταυτότητας ΣΤΟΧΟΙ να συνειδητοποιήσει ο έφηβος την ατομική του ταυτότητα να αντιληφθεί την πολλαπλότητα του εαυτού του, άρα και της συμπεριφοράς του.

Ενδεικτικές ασκήσεις Καθένας στην ομάδα λέει το όνομα του «Με λένε….» Καθένας στην ομάδα λέει το όνομα του «Με λένε….» Σε χαρτί, κάθε μέλος απαντά έως 10 φορές αυθόρμητα στην ερώτηση «Ποιος είμαι;» π.χ. Είμαι……..(αγόρι, γιος, φίλος, κ.ά.) Δραματοποίηση με αφορμή την παρακάτω υπόθεση «Πιέζεσαι να αναλάβεις μια ευθύνη και αρνείσαι. Πώς αρνείσαι στο ρόλο του γιου, φίλου, κόρης, κλπ;» Συζήτηση στην ομάδα για τους διαφορετικούς εαυτούς μας

Οι σχέσεις που αναπτύσσει ο έφηβος με τον «σημαντικό άλλο» Πώς αντιλαμβάνονται οι ενήλικες την εφηβική ηλικία και την εφηβική διαφορετικότητα; τι αποτέλεσμα έχει στους νέους αυτή η οπτική των ενηλίκων;

2η Ενότητα Βιωματικού Εργαστηρίου: Η σχέση του εφήβου με τον «σημαντικό άλλο» ΣΚΟΠΟΣ: Οι σχέσεις που αναπτύσσει ο έφηβος με τον σημαντικό άλλο ΣΤΟΧΟΙ: να διερευνήσει ο έφηβος τη σχέση του με τους άλλους το βαθμό επηρεασμού του από στερεοτυπικές αντιλήψεις να αποκτήσει θετική αντίληψη και στάση προς τον άλλο

Ενδεικτικές ασκήσεις (σε ζευγάρια) Τι μου αρέσει πάνω στον άλλο/η; (ο συντονιστής καταγράφει) Ασκήσεις Καταιγισμού Ιδεών (brainstorming). (δίνουμε εικόνα διαπόμπευσης / στιγματισμού) Τα παιδιά εκφράζονται αυθόρμητα. Ο συντονιστής καταγράφει στον πίνακα. 2. Ποιος άνθρωπος ή ομάδα σάς φαίνεται ότι αποκλίνει από το μέσο όρο, ότι είναι δηλαδή διαφορετικός;». Ο συντονιστής καταγράφει στον πίνακα 3. Συζήτηση στην Ομάδα Παιχνίδι Ρόλων H κόρη μιας 4 /μελούς οικογένειας ανακοινώνει πως ‘βγαίνει’ με ένα τσιγγανόπουλο. Ακολουθεί συζήτηση στην οικογένεια. Η άσκηση μπορεί να αναπτυχθεί σε 3 εκδοχές. (σε ζευγάρια) Τι μου αρέσει μέσα στον άλλο/η; (ο συντονιστής καταγράφει)

Η δημιουργική αλληλεπίδραση των εφήβων με τους «σημαντικούς άλλους»

3η Ενότητα Βιωματικού Εργαστηρίου: 3η Ενότητα Βιωματικού Εργαστηρίου: Η δημιουργική αλληλεπίδραση των εφήβων με τους «σημαντικούς άλλους» Στόχος: να αποκτήσει ο έφηβος πληρέστερη αντίληψη του εαυτού του μέσα από τον άλλο

Ενδεικτικές ασκήσεις (σε ζευγάρια) «Ο τυφλός και ο κωφάλαλος» Όλοι οι «κωφάλαλοι» ταυτόχρονα καθοδηγούν το «τυφλό» μέλος της ομάδας τους μέσα στο χώρο, το περιφέρουν στο δωμάτιο, κρατώντας το απαλά από τους ώμους, προσέχοντας να μην χτυπήσει στα έπιπλα και να μη συγκρουστεί με τα άλλα ζευγάρια Συζήτηση με όλη την ομάδα (σε ζευγάρια) «Εγώ απέναντι σου, εγώ μαζί σου» (κλείνουν τα μάτια, και καθένας σκέφτεται πως στη θέση του/της συμμαθητή/τριας του, είναι ο σημαντικός άλλος, θετικά ή αρνητικά εγγεγραμμένος μέσα του. Ανοίγουν τα μάτια και συζητούν την εμπειρία τους) Συζητούν & μοιράζονται με όλη την ομάδα την εμπειρία τους «Η ζωή μου τώρα. Η ζωή μου όπως θα την ήθελα» :φτιάχνουν ομαδικά δίπτυχο κολάζ: μια πλευρά με εικόνες-σύμβολα της ζωής τους, όπως είναι τώρα και από την άλλη, όπως θα ήθελαν να είναι

Βλέπεις, είπε, είναι οι Άλλοι Και δε γίνεται Αυτοί χωρίς Εσένα Και δε γίνεται με αυτούς χωρίς Εσύ. Κι ανάγκη πάσα να τους αντικρύσεις Η μορφή σου αν θέλεις ανεξάλειπτη να ναι Και να μείνει αυτή. Οδυσσέα Ελύτη, Άξιον εστί