Εισαγωγή στα κοινωνικο-επιστημονικά Θέματα Φαινόμενο του Θερμοκηπίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Λήψη Αποφάσεων στην Ομάδα Γιάννης Ρουσσάκης.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Κριτική ανάγνωση κειμένων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
John Dewey
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Γίνε ειδικός στις ΟΒΕΑ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Το σώμα ως μια μηχανή.
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Γίνε ειδικός στις ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στα κοινωνικο-επιστημονικά Θέματα Φαινόμενο του Θερμοκηπίου Εργαστήριο 1 Εισαγωγή στα κοινωνικο-επιστημονικά Θέματα Φαινόμενο του Θερμοκηπίου

Στόχοι εργαστηρίου Κατανόηση του τι είναι τα κοινωνικο-επιστημονικά θέματα, Αναγνώριση της σημασίας τους στη διδασκαλία των φ.ε., Κατανόηση των δυσκολιών.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ 1. Ποιες οι σκέψεις σας για τις εικόνες που είδατε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; 2. Τί γνωρίζεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Γνωρίζεις ομάδες ή άτομα που έχουν ασχοληθεί με το θέμα αυτό; 3. Στις εικόνες βλέπουμε ότι διαφορετικά άτομα/ομάδες έχουν διαφορετικές απόψεις για το θέμα του φαινομένου του θερμοκηπίου. Ποιες είναι οι απόψεις αυτές; 4. Ποια είναι η προσωπική σας άποψη για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Ποια τα τεκμήριά σας;

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ; 1. Ποιες οι σκέψεις σας για τις εικόνες που είδατε για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; 2. Τί γνωρίζεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Γνωρίζεις ομάδες ή άτομα που έχουν ασχοληθεί με το θέμα αυτό; 3. Στις εικόνες βλέπουμε ότι διαφορετικά άτομα/ομάδες έχουν διαφορετικές απόψεις για το θέμα του φαινομένου του θερμοκηπίου. Ποιες είναι οι απόψεις αυτές; 4. Ποια είναι η προσωπική σας άποψη για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Ποια τα τεκμήριά σας; Do some brainstorming about the issue of global warming using these questions

Εργασία σε ομάδες Βρέστε πληροφορίες, κείμενα και τεκμήρια: Υπερ του φαινομένου του θερμοκηπίου Εναντίον του φαινομένου του θερμοκηπίου Να γίνει ταξινόμηση των πληροφοριών (με δικούς σας τρόπους)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ TASK 1.1. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Ερωτήσεις για συζήτηση στις ομάδες Με τις πληροφορίες που έχετε μπορείτε να εξηγήσετε τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Είναι φυσικό φαινόμενο;

Αξιολόγηση των επιχειρημάτων Συμπέρασμα;

Συζήτηση της δραστηριότητας Είναι ένα πολύπλοκο σύστημα με πολλαπλές απόψεις. Η εύρεση αξιόπιστων πληροφοριών είναι δύσκολη. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ένα κοινωνικο-επιστημονικό θέμα.

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ TASK 1.2. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ

Ποιες οι εισηγήσεις σας ως ειδικοί; ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ; Ποιες οι εισηγήσεις σας ως ειδικοί; Παιχνίδι ρόλων - Κατασκευαστές αυτοκινήτων - Ομάδες περιβαλλοντιστών, - Καταναλωτές, - Επιστήμονες

Κάντε εισηγήσεις Δραστηριότητα Στις ομάδες σας ετοιμάστε παρουσιάσεις με εισηγήσεις για τη λύση του προβλήματος (από το ρόλο σας)

TASK 1.3 Αναστοχασμος

Αναστοχασμός στη δραστηριότητα για το φαινόμενο του θερμοκηπίου Σημειώστε τώρα...... Ποια είναι η προσωπική σου άποψη για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Τί άλλες απόψεις υπάρχουν; Γιατί υπάρχουν διαφορετικές απόψεις; Τί δυσκολίες είχες όταν προσπαθούσες να λάβεις απόφάσεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Τί θέματα προκύπτουν από τις διαφορετικές απόψεις; Τί είδους επιχειρήματα υπήρχαν στη δραστηριότητα; Αυτά τα επιχειρήματα στηρίχθηκαν σε τεκμήρια ή σε κάτι άλλο; Με βάση τα πιο πάνω ποιος είναι ο ορισμός σου για τα κοινωνικο-επιστημονικά θέματα.

Κοινωνικο-επιστημονικά θέματα και αβεβαιότητα TASK 1.4. Κοινωνικο-επιστημονικά θέματα και αβεβαιότητα

Τί σημαίνει κοινωνικο-επιστημονικά; Υπάρχουν.... Διαφορετικά συμφέροντα ανάμεσα σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες Διαφορετικές ιδέες, θεωρίες, προηγούμενη γνώση Διαφορετικά συστήματα αξιών Διαφορετικές πηγές δεδομένων .... Διαφωνίες στην επιστήμη ΚΑΙ στην κοινωνία.

Που είναι η διαφωνία; Ποια θέματα έχουν κοινωνικές διαφωνίες; 2. Στην επιστήμη 1. Σε κοινωνικες/οικονομικές/ηθικές/οικολογικές/πολιτικές πτυχές… Υπάρχει διαφωνία στην επιστημονική κοινότητα γιατί: - Υπάρχουν διαφορετικές τάσεις στην επιστημονική κοινότητα - Ανεπαρκή στοιχεία/ δεν υπάρχει δυνατότητα πειραματισμού / .... Υπάρχουν αρκετές επιστημονικές πηγές αλλά υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στα άτομα που εμπλέκονται (ηθικές, κοινωνικές, πολιτικές πτυχές κλπ). Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα σε ιστοριές διαφωνίες για κάποια επιστημονικά θέματα και στις διαφωνίες που συζητούμε εδώ (π.χ. τεκτονικές πλάκες) Ποια θέματα έχουν κοινωνικές διαφωνίες; Ποια θέματα έχουν επιστημονικές διαφωνίες Π.χ αιτίες φαινομένου θερμοκηπίου, γενετικά τροποποιημένα προιόντα Π.χ. Πυρηνική ενέργεια, stem cells, έκτρωση

“Τα κινητά τηλέφωνα σκοτώνουν” Που είναι η διαφωνία; Σε τι κάνει αναφορά η πιο κάτω πρόταση; “Τα κινητά τηλέφωνα σκοτώνουν”

Που εστιάζει η διαφωνία σε κάθε περίπτωση; Που είναι η διαφωνία; Στην επιστήμη που είναι η διαφωνία? Ποιοι παράγοντες εμπλέκονται κάθε φορά; (social / economic / ethical / political / etc.)? Πιθανά νοήματα Θέμα Τα κινητά σκοτώνουν λόγω των μαγνητικών κυμμάτων. Μαγνητικά κύμματα Τα κινητά σκοτώνουν αν τα χρησιμοποιούμε στο αυτοκίνητο Κίνδυνος Τα κινητά σκοτώνουν γιατί κατασκευάζονται σε χώρες όπου εκμεταλλεύονται τους εργάτες Κοινωνικά δικαιώματα Τα κινητά σκοτώνουν επειδή έχουν τοξικά απόβλημα Ρύπανση Τα κινητά σκοτώνουν επειδή...... … Που εστιάζει η διαφωνία σε κάθε περίπτωση;

Ήταν οι πληροφορίες ξεκάθαρες; Αναστοχασμός 2. Τί προβληματισμούς είχες όταν προσπαθούσες να αποφασίσεις για το φαινόμενο του θερμοκηπίου Ήταν οι πληροφορίες ξεκάθαρες;

Πώς θα χειριστούμε την αβεβαιότητα στην τάξη » We all fall easily, in our search for absolute, answers in black and white thinking. It is true that, this way, we feel better and safer, but so is that we become much more blind. " (Jon Kabat-Zinn)

Πώς θα πάρουμε αποφάσεις; Πώς μπορούμε να ζήσουμε με την αβεβαιότητα αλλά να πάρουμε αποφάσεις; Αναζήτηση πηγών/πληροφοριών από διάφορους ερευνητές. Να γνωρίζουμε ότι ΔΕΝ υπάρχει μόνο μια απόλυτη αλήθεια. Να βλέπουμε όλες τις απαντήσεις/απόψεις.

Αναστοχασμός ερώτηση 3 3. Τί επιχειρήματα είχατε βρει στην όλη διαδικασία; Ποια είναι τα πιο έγκυρα; Είδη επιχειρημάτων: Αρχή/Εξουσία Βασισμένα σε δεδομένα Υπερ/Κατά Από εμπειρία …

Τί είναι η επιχειρηματολογία και τί το επιχείρημα Επιχειρηματολογία είναι η διαδικασία στην οποία υποστηρίζουμε ένα επιχείρημα ή μια άποψη με την χρήση δεδομένων/τεκμηρίων. Επιχείρημα είναι το τελικό προϊον, η επεξήγηση που θα τεκμηριωθεί με τη χρήση δεδομένων.

Ένα καλό επιχείρημα Ένα καλό επιχείρημα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: Πιστεύω ότι οι κλιματικές αλλαγές είναι κυρίως αποτέλεσμα ανθρώπινης δραστηριότητας αφού τα δεδομένα δείχνουν ότι μετά τη βιομηχανική επανάσταση αυξήθηκε ο μέσος όρος της θερμοκρασίας και % του CO2 και γνωρίζουμε ότι αυτό συνδέεται με το φαινόμενο θερμοκηπίου. Ένα καλό επιχείρημα Ένα καλό επιχείρημα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: Ένα ισχυρισμό Δεδομένα ή τεκμήρια που να στηρίζουν τον ισχυρισμό Επεξήγηση που να δείχνει τη σύνδεση ανάμεσα στον ισχυρισμό και τα τεκμήρια. Οταν είναι δυνατό θα πρέπει το επιχείρημα να συμπεριλαμβάνει επεξήγηση του γιατί η εναλλακτική εξήγηση είναι λανθασμένη. Παρά το ότι υπάρχουν τεκμήρια ότι ιστορικά η θερμοκρασία αυξήθηκε κυκλικά, αυτές οι αυξήσεις δεν ήταν ποτέ τόσο δραματικές.

Κοινωνικο-επιστημονικά θέματα και πτυχές τους TASK 1.5. Κοινωνικο-επιστημονικά θέματα και πτυχές τους

Τί είναι κοινωνικο-επιστημονικά θέματα για εσάς Τί απαντήσατε στην ερώτηση; 4. Τί είναι για εσάς τα κοινωνικο-επιστημονικά θέματα;

Τί είναι τα κοινωνικο-επιστημονικά θέματα; Σχετίζονται με τη μάθηση (Sadler, 2009; Salvato &Testa, 2012) Συμπεριλαμβάνουν διαφωνίες από διάφορες κατηγορίες ατόμων. (Kolsto, 2000) Υπάρχει ασυμφωνία ως προς το επιστημονικό κομμάτι. (Zeidler & Nichols, 2012) Χρειάζονται να χρησιμοποιηθεί η λογική για τη διαδικασία λύσης απόφασης. (Salvato &Testa, 2012) Τί είναι τα κοινωνικο-επιστημονικά θέματα; Συμπεριλαμβάνουν ασυμφωνία ως προς την επιστημονική και κοινωνική τους πτυχή. (Albe, 2012) Συμπεριλαμβάνουν ηθική σκέψη (Oulton, Dillon, i Grace, 2004; Evagorou, 2012; Zeidler & Nichols, 2012) Χρειάζονται τη χρήση δεδομένων (Sadler, 2004a; Zeidler, 2003) Προϋποθέτουν συμμετοχή σε διάλογο για επίλυση. (Zeidler & Nichols 2012)

Πιθανός ορισμός SSI Είναι σύγχρονα κοινωνικά θέματα με ασυμφωνία ως προς κάποιες πτυχές. Έχουν ένα επιστημονικό κομμάτι αλλά σχετίζονται και με άλλες πτυχές (πολιτική, οικονομική, ηθική κλπ.). Χρειάζονται : Αξιολόγηση ηθικών πτυχών. Σκέψη με τη χρήση δεδομένων. Διάλογο/συζήτηση. Επιχειρηματολογία και διαδικασία λήψης απόφασης. (Albe, 2012; Evagorou, 2012; Kolsto, 2001; Oulton, Dillon, i Grace, 2004; Sadler, 2009; Salvato & Testa, 2012; Zeidler & Nichols, 2009)

Παραδείγματα άλλων SSI? Άλλα παραδείγματα; Ποιες οι κοινωνικές και ποιες οι άλλες πτυχές; Φαινόμενο Θερμοκηπίου …

Παραδείγματα SSI Ιατρική και νευρο-επιστήμες Περιβάλλον Νανοτεχνολογία Φαινόμενο Θερμοκηπίου Ενεργειακές επιλογές Brain enhancements Ιατρική και νευρο-επιστήμες Περιβάλλον Dopping Θεραπείες (eg. Malària) Πυρηνικοί σταθμοί Διαχείρηση λημμάτων Συνεχής χρήση φαρμάκων Γεωλογικοί κινδύνοι Επιλογές τροφών Εμβόλια Γενετικά τροποποιημένα τρόφημα (GMO) Νανοτεχνολογία Βιοτεχνολογία Υλικά για κατασκευή κινητών τηλεφώνων (eg. Coltan) Νέα υλικά (eg. Edible containers) Stem cells

Γιατι να γίνει διδασκαλία των SSI TASK 1.6. Γιατι να γίνει διδασκαλία των SSI

Γιατί να γίνει διδασκαλία των SSI? …

Λόγοι για τη διδασκαλία SSI Σύνδεση Κοινωνιας-Επιστήμης - Να αντιληφθούν τη σύνδεση ανάμεσα στην επιστήμη και την κοινωνία. - Να κατανοήσουν την σημαντικότητα της επιστήμης στην καθημερινότητά μας. Να αναπτύξουν: - Την ανάγκη για περισσότερες πληροφορίες - Την ικανότητα να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές πτυχές των SSI και να κατανοήσουν ότι επηρεάζονται από τις προσωπικές τους απόψεις. - Την ικανότητα να είναι αποτελεσματικοί κριτές και χρήστες της διαδικασίας. Φύση της Επιστήμης - Βοηθούν στην κατανόηση της Φύσης της Επιστήμης - Κατανόηση του πως οι ανθρώποι χρησιμοποιούν την επιστήμη. - Να κατανοήσουν την αβεβαιότητα της επιστημονικής γνώσης. - Κατανοήσουν τις συζητήσεις που υπάρχουν στην επιστημονική κοινότητα. HOTS (Δεξιότητες Σκέψης) Γνώση για την Επιστήμη (NOS + connection science-society) KNOWLEDGE ABOUT SCIENCE Raise awareness of the connection and interdependence of science and society. (Zeidler, Osborne, Erduran, Simon, i Monk, 2003; Salvato & Testa, 2012) Understand the importance of Science in everyday life. Promote discussion and inclusion of knowledge about the nature of science (NOS) and scientific knowledge. Deepen on how people use science. Recognize a human dimension in scientific practice. (Kolsto, 2001; Millar i Wynne, 1988; Zeidler, Osborne, Erduran, Simon, i Monk, 2003) Questioning the authority of science, confront the uncertainty of scientific knowledge and raise interrogations about the disagreement between the research community. (Albe, 2006) HOTS Develop - Open-mind, - A desire for more information - The ability to identify bias and reflect critically on their own values ​​and attitudes, (Kolsto, 2001; Oulton, Dillon i Grace, 2004) Develop the ability to consider a wide range of information and points of view and the ability to be critical consumers of scientific information. (Aikenhead, 1985; Kolsto, 2001). KNOWLEDGE OF SCIENCE Provide a framework and a useful context for understanding scientific information. (Kolsto, 2001; Sadler, 2004a; Zeidler, 2003) Make science more real and practical to integrate science content in the social context. (Science Continuum P-10) Engage students in authentic practices (eg. "hands-on") (Salvato & Testa, 2012) - Να κατανοήσουν τις επιστημονικές πληροφορίες - Να κατανοήσουν οι μαθητές τις «πραγματικές» πτυχές της επιστήμης και να εμπλακούν σε συζητήσεις αυθεντικών θεμάτων. Λόγοι για τη διδασκαλία SSI Γνώση για την επιστήμη