ΘΑΝΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θανατική ποινή.
Advertisements

ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΛΙΣΤΑ-ΠΑΝΤΑΖΗ
Όταν περνούν οι …. Γερμανοί!!!
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Οικογενειακή Φωτογραφία
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
Χατζηαντωνίου Γιώργος Τριανταφύλλου Δημήτρης Γ’5
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
15. Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
 Μετά το θάνατο του Έκτορα το νεκρό σώμα του μεταφέρθηκε μέσω μιας άμαξας στη ν Τροία, όπου μαζεύτηκε πλήθος κόσμου γύρω του για να τον υποδεχτούν με.
ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ.
1Ο Υποθεμα: το κωνειο.
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Τι είναι βια; Κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα.
τροποι βασανισμου απο την αρχαιοτητα μεχρι και σημερα!!
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Ιατρού Χρήστος Μερκούρης Βασίλης Μιχαλάκης Γιώργος.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ Οι κοινωνική θέση των γιατρών στην Αρχαία Αθήνα ήταν πολύ υψηλή μιας και υπήρχαν λιγοστοί οι οποίοι μπορούσαν να κάνουν αυτή την δουλειά.
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Το δίκαιο Αρχαία Αθήνα.
ΣΚΑΤΖΟΧΟΙΡΟΣ ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΖΩΑ.
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Ο «εν ψυχρώ» και «εκ προμελέτης» ΦΟΝΟΣ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Εάν δεν επιβαλλόταν καμία ποινή από το νόμο (σε αυτή την περίπτωση η δίκη ονομαζόταν αγών ατίμητος, σε αντίθεση με τον αγώνα τιμητό όταν η ποινή επιβαλλόταν.
Οι μορφΕς της θανατικΗς ποινης σε νεΟτερη εποΧΗ. ΕλλΑδα-ΚατΑργηση
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
Το Κάπνισμα Βλάπτει Σοβαρά Την Υγεία!
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
ΣΧΟΙΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ή ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Στ’ Δημοτικού. Κεφάλαιο 1: Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης Η Γη είναι ένα ουράνιο σώμα. Το σχήμα της είναι σχεδόν σφαιρικό, ελαφρά συμπιεσμένο.
ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΛ ΔΟΛΙΑΝΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
5 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ: Β2 ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΘΕΜΑ: Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
Ερευνητική εργασία στη «Θανατική Ποινή»
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ 1 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ Α3 ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ Τάξη Ε3/ 2012 Νίκος Χαραλαμπάκης Βαγγέλης Πανταλώνας Άγγελος Κοψαχείλης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Β’1Π.Γ.Ε.Σ.Σ
Ο τέτανος είναι μια οξεία νόσος που προκαλείται από μια τοξίνη (δηλητήριο) η οποία παράγεται από το βακτήριο κλωστηρίδιο του τετάνου (Clostridium tetani)
TΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΛΙΑΘΕΟΔΩΡΑΕΛΕΝΗΕΛΕΝΑ.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ
ΕΘΙΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Το τελοσ Του κοσμου στο ισλαμ
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
Αχ. Παράσχου, Προς τον Χριστόν
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Μυθολογια στην ακροπολη
πεντηκοστή το ξεκίνημα της εκκλησίας
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΑΝΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ

Οι ποινές στους Βυζαντινούς χωρίζονταν σε τρεις κατηγορίες. Συνεπάγονταν θάνατο Στις σωματικές ποινές ‘Οριζαν χρηματική αποζημίωση Οι Βυζαντινοί αναζητούσαν και θεωρητική κάλυψη των ακρωτηριασμών και των εκτυφλώσεων με θεολογικά επιχειρήματα και αναγωγές στα ιερά κείμενα. Η εκτύφλωση και οι ακρωτηριασμοί αντικαθιστούν τη θανατική ποινή δίνοντας στον δράστη του εγκλήματος την “ευκαιρία να μετανοήσει…” Πρόκειται φυσικά για σοφιστικές προφάσεις και υποκριτικές δικαιολογίες. πνεύμα διαστροφής, κύμα βαρβαρότητας

ΤΑΥΤΟΠΑΘΕΙΑ Έκοβαν το μέλος του σώματος που είχε προκαλέσει την εγκληματική πράξη ή επέβαλλαν την ταυτοπάθεια. 1.ΧΕΙΡΟΚΟΠΙΑ Ακροτηριασμός χεριού σε περίπτωση κλοπής . Σε κάθε βήμα συναντούσε κανείς ανθρώπους με κλαδεμένα μέλη.   2.ΓΛΩΣΣΟΤΟΜΙΑ Ποινή επί ψευδορκία.

ΕΚΤΥΦΛΩΣΗ. Η εκτύφλωση κυριαρχεί στον δημόσιο και ιδιωτικό βίο επί αιώνες με την τραγικότητα και τη φρίκη που προκαλεί. Η ευκολία προσφυγής σ’ αυτή την αποτρόπαιη τιμωρία ή εκδίκηση απεικονίζει, περισσότερο από κάθε άλλο κοινωνικό χαρακτηριστικό βίας και ανομίας, τα ήθη του Βυζαντίου. ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ Οι Βυζαντινοί ειναί οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν κρατούμενους ως πειραματόζωα για ιατρικοί έρευνα.

ΚΑΨΙΜΟ «ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ» ΚΑΙ «ΜΑΓΩΝ» Το Βυζάντιο έχει το προβάδισμα στο κάψιμο των «αιρετικών» και «μάγων». Ήταν μια μέθοδος αφανισμού των ανυπάκουων και συγχρόνως επιχείρηση κερδοσκοπίας ,αφού η καταδίκη αιρετικού συνεπαγόταν δήμευση της περιουσίας του.  

ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ Η περιαγωγή καταδίκου στους δρόμους και η παράδοσή του στη χλεύη. στους ονειδισμούς αλλά και στις βάναυσες επιθέσεις του όχλου ήταν το κατ’ εξοχήν βυζαντινό βασανιστήριο. Άγριος βασανισμός ψυχικός και σωματικός. προσθετική, συμπληρωματική και εφαρμοζόταν πριν από την τελική τιμωρία.

ΓΔΑΡΣΙΜΟ ΖΩΝΤΑΝΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Ο δρουγγάριος των βυζαντινών πλωίμων (στόλαρχος) Νικήτας Ωορύφας (Θ΄ αιώνας), όταν αιχμαλώτιζε χριστιανούς εξωμότες στα εχθρικά καράβια, τους έγδερνε ζωντανούς. Χάραζε το δέρμα στον αυχένα και τραβούσε με δύναμη λωρίδες ως τις φτέρνες.

ΒΡΑΣΙΜΟ ΣΕ ΚΟΧΛΑΣΤΗ ΠΙΣΣΑ Κρεμούσαν εξωμότες με τροχαλία πάνω σε καζάνια με κοχλαστή πίσσα και τους άφηνε, χαλαρώνοντας τα σχοινιά, να βυθιστούν λέγοντας πως τους βαφτίζει στη νέα θρησκεία τους.

ΑΝΑΣΚΟΛΟΠΙΣΜΟΣ – ΠΑΛΟΥΚΩΜΑ Το παλούκωμα (φούρκισμα, ανασκολοπισμός) γίνονταν δημόσια και σε θέση περίοπτη.

ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ Στον Μεσαίωνα η θανατική ποινή ήρθε στην μεγαλύτερη ακμή της.Οι τρόποι θανάτωσης ήταν ιδιαίτερα βάρβαροι και σε μεγάλη ποικιλία.

Μεσαιωνική Ιερά Εξέταση: ξεκίνησε γύρω στο 1184 Α)Ιερά Εξέταση Μεσαιωνική Ιερά Εξέταση:  ξεκίνησε γύρω στο 1184 Ήταν η απάντηση της Εκκλησίας σε διάφορα σημαντικά λαϊκά κινήματα στην Ευρώπη, τα οποία θεωρήθηκαν αποστατικά ή αιρετικά για την Χριστιανοσύνη. -Καύση στην πυρά. Η έσχατη των ποινών. Αυτή επιβαλλόταν σε πρόσωπα, τα οποία κρίθηκαν ένοχα ουσιώδους αιρέσεως. Σκοπός της ήταν όχι μόνο να τρομοκρατήσει τους πιθανούς παραβάτες αλλά και να στηρίξει τον λαό με ένα είδος προβολής της Έσχατης Κρίσεως. Β)Αποκεφαλισμός Ο αποκεφαλισμός ήταν μια φθηνή μέθοδος εκτέλεσης από την αρχαιότητα, τότε που ένα ξίφος ή ένα τσεκούρι ήταν πάντα πρόχειρο.

Γ)Ταφή ζώντος του καταδίκου Ανοιγόταν μια τρύπα στο έδαφος, τον πέταγαν μέσα και τη σκέπαζαν με χώμα. Τιμωρούσαν έτσι τις γυναίκες που ειχαν σκοτώσει τους συζύγους τους.

Δ)Απαγχονισμός Στον απαγχονισμό ο κατηγορούμενος έσφιγγε γύρο από τον λαιμό του μια αγχόνη και πέθαινε από πνιγμό. Ο απαγχονισμός σε δέντρο ή αγχόνη [ για τους κλέφτες] που ήταν πιο ατιμωτική επειδή το σώμα του νεκρού έμενε σε κοινή θέα για μέρες.

Ε)Λιθοβολισμός Ο λιθοβολισμός ήταν μια μέθοδος επιβολής της θανατικής ποινής, κατά την οποία ένα οργανωμένο πλήθος πετάει πέτρες στον καταδικασμένο, ωσότου να πεθάνει.

Ζ)Τροχός Έμοιαζε με έναν μεγάλο τροχό κάρου, πάνω στον οποίο δενόταν, με ανοιχτά χέρια και πόδια ο κρατούμενος. Στη συνέχεια ο τροχός περιστρεφόταν αργά, ενώ o εκτελεστής με ένα σφυρί ή με έναν σιδερένιο λοστό έσπαζε τα κόκαλα του καταδικασμένου. Ο άνθρωπος υπέφερε φρικτά για πολλές ώρες.Μετά το θάνατο του καταδικασμένου, ο τροχός με τα υπολείμματά του στερεωνόταν σ’ έναν ψηλό στύλο, ώστε τα όρνια να φάνε ό,τι είχε απομείνει.

Η)Διαμελισμός-Τετραχισμός Κατά τον τετραχισμό, έδεναν κάθε ένα από τα τέσσερα άκρα του θύματος (χέρια,πόδια) σε τέσσερα διαφορετικά άλογα. Με το παράγγελμα του δήμιου οι ίπποι μαστιγώνονταν και στη συνέχεια έτρεχαν προς διαφορετική κατεύθυνση το καθένα. θ)Λάκκος με φίδια ‘Hταν μια ιστορική ευρωπαϊκή μέθοδος επιβολής της θανατικής ποινής. Οι κατάδικοι ρίχνονταν σε ένα βαθύ πηγάδι γεμάτο με δηλητηριώδη φίδια, όπως οχιές. Πέθαιναν από το φαρμάκι των φιδιών που, ερεθισμένα από την παρουσία τους, τους επιτίθονταν.

Αναστασοπούλου Βικτώρια Ευρυσθένη Αθανασία Ξανθάκη Ευαγγελία Πανταζή Πανδώρα