Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Advertisements

Διαθεματικη εργασια στην ιλιαδα
Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
Γυναικεία αυτοπεποίθηση
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Διαθεματικές δραστηριότητες-σχέδια εργασίας στην ραψωδία Γ’
ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΙΔΗ ΤΑ ΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΝΙΚΑΣ ……
Αρσενόπουλος Γεώργιος Γ 1’ Αυτοβιογραφια.  Σε όλες τις εποχές, ο κανόνας ήταν η πατριαρχική κοινωνία. Ο άνδρας είναι ο αρχηγός της κοινωνίας. Οι γυναίκες.
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
Άγγελοι Στη Γη Al Mendoza.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Ομήρου Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου Εισαγωγή
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία»
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η ζωή της κόρης στην Ομηρική εποχή.
Η ΤΥΧΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ε η ΕΝΟΤΗΤΑ ε ΡΑΨΩΔΙΑ.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ

Εκπρόσωπος του ηρωικού, κυρίως, έπους ο Όμηρος μας μεταφέρει εικόνες για τη θέση της γυναίκας σε ποικίλους ρόλους.

ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η κοινωνική θέση της γυναίκας στην Ομηρική εποχή ήταν υποβιβασμένη σε σχέση με τους άντρες. Οι γυναίκες έπρεπε να μένουν σε ειδικά διαμερίσματα μέσα στο σπίτι κάνοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως να υφαίνουν στον αργαλειό και στη ρόκα και να δίνουν εντολές στις παρακόρες. Για να βγουν έξω από τους συγκεκριμένους γυναικείους θαλάμους (γυναικωνίτες), έπρεπε να είναι υπό τη συνοδεία των παρακορών ή για να βγουν τελείως από το παλάτι, έπρεπε να συνοδεύονται τουλάχιστον από έναν άνδρα. Αλλά, δεν ήταν απαγορευμένο να εμφανιστούν ενώπιον των ανδρών και να συνομιλούν μαζί τους.

Το πρότυπο της ιδανικής γυναίκας στην Ομηρική εποχή ήταν: σεμνή, με χάρη, τέλεια οικοδέσποινα, καταδεκτική, αξιοπρεπής, με επιβλητικότητα, πολύτιμος σύμβουλος (ικανή να δίνει συμβουλές και να βοηθάει τον σύζυγο της στις δύσκολες καταστάσεις στον οποίο δείχνει αγάπη και σεβασμό), υπομονετική και σταθερή, όμορφη, ευγενική, στοργική και αφοσιωμένη. Να κάνει με φροντίδα τις δουλειές του σπιτιού (μαγείρεμα, πλύσιμο ρούχων ή, αν ήταν αρχόντισσα, να ασχολείται με τον αργαλειό, τη ρόκα, να δίνει οδηγίες στις παρακόρες κ.α). Η ιδανική γυναίκα φρόντιζε να έχει ωραία κόμη και επιβλητικά, κομψά ενδύματα. Να έχει προικιά, δική της γνώμη, να είναι εργατική και να έχει καλή παρουσία.

Τέτοιες γυναικείες μορφές παρουσιάζει και ο ποιητής στα έπη του. Τέτοιες γυναικείες μορφές παρουσιάζει και ο ποιητής στα έπη του. Στην Ιλιάδα, λοιπόν, η γυναίκα κατέχει αρκετά σημαντική θέση άλλοτε ως σύζυγος και μητέρα και άλλοτε ως πολεμικό λάφυρο.

Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ Η Ελένη δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια όμορφη γυναίκα. Αποτελεί την αιτία του Τρωικού πολέμου, το σύμβολο της ομορφιάς και του ολέθρου.

Ο Όμηρος την παρουσιάζει ως πλάσμα ανθρώπινο με θεϊκή καταγωγή, αποφεύγει την κατάκριση και την καταδίκη. Την παρουσιάζει συχνά να αυτοκαταδικάζεται. Αν και αγαπά τον Πάρη, τον παρατά μιας και δεν είναι αρκετά γενναίος.

ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις γυναίκες της Ιλιάδας κατέχει η Ανδρομάχη. Πρόκειται για μια γυναίκα που η θέση της στον κόσμο καθορίζεται από τους άντρες. Γνωρίζει πως, όταν εκείνοι λείψουν, δε θα υπάρχει κανένας, για να την προστατέψει. Αποτελεί το πρότυπο της ιδανικής συζύγου στην ομηρική εποχή. Παρουσιάζεται έξυπνη, δυναμική, αποφασιστική μα και στοργική. Αγαπάει το σύζυγό της και κάνει ό,τι μπορεί, για να τον προστατεύσει από το θάνατο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και καλή μητέρα, μιας και αγωνιά για το μέλλον του γιού της Αστυάνακτα μετά το θάνατο του άντρα της.

ΘΕΤΙΔΑ Η Θέτιδα ήταν μία από τις Νηρηίδες, κόρη του Νηρέα. Στην Ιλιάδα παρουσιάζεται περισσότερο ως μητέρα (του Αχιλλέα), η οποία κάνει τα πάντα για να βοηθήσει το γιο της, φτάνοντας σε σημείο να ικετέψει το Δία

Η γυναίκα στην Ιλιάδα ως λάφυρο πολέμου ΧΡΥΣΗΙΔΑ-ΒΡΙΣΗΙΔΑ Η γυναίκα στην Ιλιάδα ως λάφυρο  πολέμου ΧΡΥΣΗΙΔΑ-ΒΡΙΣΗΙΔΑ Στην Ιλιάδα γίνεται λόγος για δύο γυναίκες, τη Χρυσηίδα και τη Βρισηίδα, οι οποίες αποτέλεσαν λάφυρα πολέμου για τους Αχαιούς. Ήταν πολύ συνηθισμένο, κατά την Ομηρική εποχή, ο στρατός που νικούσε στην πολιορκία μιας πόλης να παίρνει τις γυναίκες ως λάφυρα. Πολλές φορές μάλιστα, οι γυναίκες λάφυρα ήταν και ερωμένες των ιδιοκτητών τους.

7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Β3 Χρήστος Σ. Κώστας Σ. Ρωμανός Ρ.