Ας δούμε το λεξιλογικό πίνακα της 6ης ενότητας :

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ Όλοι μαζί για το νερό!.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ
Διατροφή στην αρχαία Ελλάδα
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ …
2o ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ
Όνομα μαθητή / τριας , Καπετανέα Μάρθα
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΤΟ ΚΡΑΣΙ : ΠΩΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Οι διατροφικές συνήθειες
Αλκοόλ-Αλκοολισμός. Εργασία στην Οικιακή Οικονομία
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Α’ ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ.
ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΝΤΑΞΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΗΛΙΑΣ.  Δεν έχει εξακριβωθεί πότε αρχίζει στην ανθρώπινη ιστορία, η χρήση του αλκοόλ, ούτε η εμφάνιση του μπορεί να συσχετισθεί.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ.
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
ΧΡΥΣΟΥ, ΑΡΓΥΡΟΥ, ΧΑΛΚΟΥ ΤΗΞΕΙΣ
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
Ενότητα 1 - Εισαγωγή και Τεχνολογία του Μπαρ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Συμπόσια στην Αρχαία Ελλάδα
Ανδρέας Λεμονιάτης Αντρέας Στύλιος Γιάννης Αναστασίου Νικόλας Πέτρου Γιώργος Τρουλλιώτης Τάξη: Στ 3.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΔΟΜΗ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Δημοτικό Σχολείο Καμινίων
To κρασί των αρχαίων Ελλήνων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΤΟ ΚΡΑΣΙ»
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
Τεχνολογία –Υδρευση-Αρδευση Αειφορία
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
Η υδατική κατάσταση της Κύπρου. Ανομβρία Ανομβρία!  Ένα φυσικό φαινόμενο που ταλαιπωρεί συχνά τον τόπο μας.  Φέτος, δυστυχώς, είναι και πάλι η χρονιά.
Πρόγραμμα Comenius Γυμνασίου Ζαγοράς Διατροφικές συνήθειες εφήβων Δεν ακολουθούν πρόγραμμα στη διατροφή τους Συνήθως δεν τρώνε πρωϊνό Καταναλώνουν.
Ο ΟΙΝΟΣ Oι αρχαίοι μας πρόγονοι εύχονταν : Ζήσειας, χαίρε, χαίρε και πίε !
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Μύθος : Βρικόλακες Όνομα ομάδας :V 4 Vampire Μέλη ομάδας : Μουντζουγιάννης Μάνος Ρουκουνιώτης Ηλίας Φαβιάνος Στέλιος Φλάμπουρα Μελίνα.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Δημοσκόπηση Τμήμα A1 Αλκοόλ και μαθητές.
Διατροφή των αρχαίων Ελλήνων
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων χαρα-κτήριζε η λιτότητα, κάτι που αντικατόπτριζε τις δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες διεξάγετο η ελληνική γεωργι-κή δραστηριότη-τα.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ας δούμε το λεξιλογικό πίνακα της 6ης ενότητας : πίνω

Το ποτόν

αυτός που καταναλώνει συχνά και σε μεγάλες ποσότητες πότης αυτός που καταναλώνει συχνά και σε μεγάλες ποσότητες οινοπνευματώδη ποτά.

Το ποτήριον

Ποτήρι Κνωσού

Αρχαίο ελληνικό κύπελλο. 550-540 π. Χ. Μουσείο Λούβρο.

ποτήρι για κρασί με δυο λαβές , 540 π. Χ βρίσκεται στις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη

Το Χρυσό ποτήρι του Νέστορα από την Πύλο

πόσιμος = κατάλληλος να τον πιεις

πόσις πόση : η ενέργεια του πίνω: παράδειγμα Επιτρέπεται / απαγορεύεται η πόση του ύδατος της περιοχής.

ποτίζω 1. ρίχνω νερό σε φυτά , αρδεύω: 2. δίνω σε κάποιον να πιει κάτι, και κυρίως νερό σε ζώα: (φροντίζω)

πότισμα : Το πότισμα των λουλουδιών / των χωραφιών / των φυτών. η ενέργεια ή το αποτέλεσμα του ποτίζω Το πότισμα των λουλουδιών / των χωραφιών / των φυτών.

κατάποσις κατάποση : η ενέργεια του καταπίνω, το σύνολο των εκούσιων και αντανακλαστικών κινήσεων με τις οποίες μεταφέρεται κάτι, στερεό ή υγρό, από τη στοματική κοιλότητα στο στομάχι, διά μέσου του οισοφάγου:

πρόποση : σύντομος λόγος σε γιορτές, σε συνεστιάσεις κτλ πρόποση : σύντομος λόγος σε γιορτές, σε συνεστιάσεις κτλ., στο τέλος του οποίου αυτός που τον εκφωνεί σηκώνει ένα ποτήρι και προτρέπει να πιουν όλοι μαζί προς τιμή κάποιου προσώπου ή γεγονότος

συμπότης : αυτός που πίνει κρασί ή άλλα οινοπνευματώδη ποτά, μαζί με άλλους.

συμπόσιο : α. ιδιαίτερα πλούσιο γεύμα ή δείπνο με πολλούς συνδαιτυμόνες, που γίνεται με την ευκαιρία κάποιου ευχάριστου γεγονότος.

(ιατρικό , ιστορικής γλωσσολογίας). συμπόσιο : β. άτυπη συνάντηση επιστημόνων ή άλλων ειδικών, κατά την οποία γίνονται επιστημονικές ανακοινώσεις και ακολουθεί η σχετική συζήτηση. συνέδριο: (ιατρικό , ιστορικής γλωσσολογίας).

συμπόσιο : γ. στην αρχαία Ελλάδα, συνεστίαση με οινοποσία που συνοδευόταν από τραγούδια, χορό και συζήτηση.

Τα συμπόσια των Αρχαίων Ελλήνων είχαν γίνει θεσμός αποκτώντας σταδιακά κανονισμούς και εθιμοτυπία. Πραγματοποιούνταν στην αίθουσα του σπιτιού , ενώ οι προσκεκλημένοι στηριζόμενοι στο αριστερό τους χέρι ξάπλωναν στα ανάκλιντρα. Στην αρχή οι υπηρέτες έφερναν νερό για το πλύσιμο των χεριών και το συμπόσιο άρχιζε με σπονδή προς το θεό Διόνυσο, το θεό του κρασιού. Ένα συμπόσιο αποτελούνταν από δύο μέρη, το πρώτο ήταν το “δείπνον ή σύνδειπνον’’ κατά το οποίο οι συμποσιαστές έπαιρναν ένα σύντομο και λιτό δείπνο και ακολουθούσε το δεύτερο μέρος “o πότος’’, o oποίος έδωσε και το όνομά του και στο συμπόσιο. Ακολουθούσαν οι συζητήσεις γύρω από διάφορα θέματα, δεν έλειπαν όμως η μουσική, τα πνευματικά  παιχνίδια, (γρίφοι ή  αινίγματα) αλλά ακόμη και παιχνίδια  επιδεξιότητας.

Ο “συμποσιάρχης”, προϊστάμενος συχνά μιας στρατιάς από “κεραστές” και “οινοχόους”, επέβλεπε τόσο το νέρωμα του κρασιού, όσο και την ποσότητα που θα έπινε ο κάθε συμπότης ανάλογα με την κατάστασή του. Φαίνεται λοιπόν, πόσο σημαντική υπόθεση ήταν η αποφυγή της μέθης και η διατήρηση μιας πολιτισμένης ατμόσφαιρας. Η καταδίκη της μέθης είναι πανάρχαια, από την εποχή του Ομήρου και οι μέθυσοι Κύκλωπες αποτελούσαν προηγούμενα προς αποφυγήν. Έτσι, οι συμποσιαστές μπορούσαν να χαίρονται το γεύμα, το ποτό, τη συζήτηση. Στο τέλος έφευγαν ικανοποιημένοι. Εξάλλου στα συμπόσια γεννήθηκε και η λυρική ποίηση.

Στην αρχή, οι Έλληνες έπιναν το κρασί ανέρωτο,  «άκρατον οίνον», αλλά αργότερα διαπίστωσαν πως πίνοντας νερωμένο κρασί,  «κεκραμένον οίνον», μπορούσαν να αποφύγουν όλες τις δυσάρεστες συνέπειες του οίνου. Έγινε λοιπόν γενικός κανόνας η ανάμειξη του κρασιού με νερό, σε αναλογία ένα μέρος οίνου, τρία μέρη νερού, ενώ η πόση ανέρωτου κρασιού θεωρούνταν βαρβαρότητα. Η μοναδική ίσως στιγμή της ημέρας που ο κοινός πολίτης της αρχαιότητας έπινε άκρατο τον οίνο του ήταν όταν  κάθε πρωί βουτούσε το ψωμί του στο κρασί.

Οι αρχαίοι σπάνια έπιναν ανέρωτο κρασί Οι αρχαίοι σπάνια έπιναν ανέρωτο κρασί. Ο κρατήρας ήταν το αγγείο μέσα στο οποίο ανακάτευαν το νερό με το κρασί. Με το πέρασμα των χρόνων υπήρχαν πολλές παραλλαγές του αγγείου όμως τα κύρια χαρακτηριστικά του ήταν η στενή βάση το φαρδύ σώμα και τα δυο χερούλια.

κρατήρες

Aττική οινοχόη με παράσταση μάχης εμπνευσμένη από την Ιλιάδα

Eθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. αγγείο για την έκχυση κρασιού Οινοχόη. Γύρω στα 670 π.X. Eθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Οινοχόη (οἶνος+χέω= κρασί+χύνω): αγγείο για την έκχυση κρασιού (κανάτα κρασιού).

Οινοχόη, Λούβρο

η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', Αργυρή οινοχόη, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', στη Βεργίνα. 350-340 π.Χ. Αργυρή οινοχόη, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', στη Βεργίνα. 350-340 π.Χ. Αργυρή οινοχόη, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', στη Βεργίνα. 350-340 π.Χ. Αργυρή οινοχόη, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', στη Βεργίνα. 350-340 π.Χ. Αργυρή οινοχόη, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β', στη Βεργίνα. 350-340 π. Χ.

ηδύποτο : οινοπνευματώδες ποτό με γλυκιά γεύση και άρωμα φρούτων, ανθέων κτλ.: Tο λικέρ ανήκει στα ηδύποτα.

H υπερβολική οινοποσία βλάπτει τον οργανισμό. οινοποσία : κατανάλωση κρασιού από ένα πρόσωπο, συνήθ. όταν πρόκειται για μεγάλη ποσότητα: Παράδειγμα H υπερβολική οινοποσία βλάπτει τον οργανισμό.

ποτοποιός : επιχειρηματίας ή εργαζόμενος στον κλάδο της ποτοποιίας.

ποτοαπαγόρευση : η απαγόρευση παραγωγής, πώλησης και κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών: H ποτοαπαγόρευση εφαρμόστηκε στην Aμερική στις αρχές του 20ού αι.

Τελειώσαμε !!!