Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Η πολιτεία εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
1 Η ηγεσία που χρειάζεται ο σχολικός οργανισμός για ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση Ανδρέας Κυθραιώτης, ΕΔΕ 15 ο Συνέδριο Εκπαιδευτικού.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ stylmarios@cytanet.com.cy Πετυχημένη Σχολική Ηγεσία: 10 ισχυρές παραδοχές-προκλήσεις για βελτίωση Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ stylmarios@cytanet.com.cy ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΚΙΔΑ 10 Μαρτίου 2012

Δέκα ισχυρές παραδοχές για μια πετυχημένη σχολική ηγεσία Day, Sammons, Hopkins, Harris, Leithwood, Gu & Brown (2010)

Οι διευθυντές αποτελούν την κύρια πηγή ηγεσίας στα σχολεία τους 1 Οι διευθυντές αποτελούν την κύρια πηγή ηγεσίας στα σχολεία τους Διευθυντής: κύρια πηγή ηγεσίας Προσδοκίες Φιλοδοξίες και Ικανότητες Εκπαιδευτικών Ευημερία Μαθητών Βελτίωση Συνθηκών Διδασκαλίας & Μάθησης Στρατηγικές Πρακτικές ηγεσίας Εκπ/κές αξίες Βελτίωση Μαθησιακών Επιτευγμάτων

Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία 2 Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία     Καθορίζουν τις αξίες και το όραμά τους, δείχνουν κατεύθυνση και οικοδομούν εμπιστοσύνη Βελτιώνουν τις συνθήκες μάθησης και διδασκαλίας Αναδομούν την οργάνωση και ανασχεδιάζουν ηγετικούς ρόλους και ευθύνες Ενισχύουν την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης

Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία 2 Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία     Επανασχεδιάζουν και εμπλουτίζουν τα προγράμματα σπουδών Βελτιώνουν την ποιότητα των εκπαιδευτικών Οικοδομούν σχέσεις συνεργασίας μέσα στο σχολείο Οικοδομούν ισχυρές σχέσεις με φορείς και παράγοντες έξω από το σχολείο

Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία 2 Ενυπάρχουν 8 βασικές διαστάσεις στην πετυχημένη ηγεσία Επιτυχη-μένη ηγεσία Καθορισμός οράματος, αξιών και κατεύθυνσης Βελτίωση συνθηκών μάθησης διδασκαλίας Αναδόμηση οργάνωσης επανασχε-διασμός ρόλων & ευθυνών Ενίσχυση ποιότητας μάθησης διδασκαλίας Επανασχεδια-σμός εμπλουτισμός προγράμματος σπουδών Βελτίωση ποιότητας εκπαιδευτικών Οικοδόμηση σχέσεων στο εσωτερικό του σχολείου Οικοδόμηση σχέσεων εκτός σχολείου Καθορισμός Οράματος, Αξιών & Κατεύθυνσης Υψηλές Προσδοκίες για τη Μάθηση, την Ευημερία και τις Επιτυχίες των Μαθητών Οικοδόμηση Εμπιστοσύνης

Βλέπουν την επιτυχία των μαθητών να έχει 5 διαστάσεις: 3 Οι αξίες των διευθυντών συνιστούν βασικά στοιχεία για την επιτυχία τους ΑΞΙΕΣ Ισχυρή αίσθηση ηθικής ευθύνης Πίστη ότι κάθε μαθητής αξίζει των ίδιων ευκαιριών για να πετύχει Σεβασμός και αξία προς όλους Πάθος για μάθηση και επιτυχία Αφοσίωση σε μαθητές και εκπ/κούς ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ευέλικτοι, όχι δογματικοί Ανοικτόμυαλοι - έτοιμοι να μάθουν Επίμονοι Ανθεκτικοί σε στρεσογόνες συνθήκες Αισιόδοξοι Σταθεροί στις ψηλές προσδοκίες Βλέπουν την επιτυχία των μαθητών να έχει 5 διαστάσεις: ακαδημαϊκή συμπεριφοράς προσωπική κοινωνική συναισθηματική

4 Οι πετυχημένοι ηγέτες χρησιμοποιούν τις ίδιες βασικές πρακτικές ηγεσίας, αλλά δεν υπάρχει μόνο ένα μοντέλο που να τους οδηγεί στην επιτυχία Συνδυάζουν στοιχεία και από τα δύο μοντέλα Ταιριάζουν τις ηγετικές στρατηγικές τους με το ιδιαίτερο πλαίσιο του σχολείου τους Αναγνωρίζουν, κατανοούν, σέβονται και υπηρετούν τις ανάγκες και τα κίνητρα των άλλων Βελτίωση διδασκαλίας μάθησης ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης Ανάπτυξη προσωπικού ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

4 Οι πετυχημένοι ηγέτες χρησιμοποιούν τις ίδιες βασικές πρακτικές ηγεσίας, αλλά δεν υπάρχει μόνο ένα μοντέλο που να τους οδηγεί στην επιτυχία Προηγούμενες εμπειρίες διευθυντή Συνθήκες διδασκαλίας και μάθησης στο σχολείο Αυτοπεποίθηση, εμπειρίες και ικανότητες προσωπικού Συμπεριφορά, φιλοδοξίες και μαθησιακό επίπεδο μαθητών Συνδυασμός Ηγετικών Στρατηγικών ανάλογα με: Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ Πρόκειται για τις ίδιες στρατηγικές αλλά ο συνδυασμός, η σειρά και ο χρόνος εφαρμογής τους ποικίλουν ανάλογα με το συγκείμενο του σχολείου

5 Οι διαφορές στο τοπικό πλαίσιο επηρεάζουν τη φύση, την κατεύθυνση και το ρυθμό της ηγετικής δράσης Διαφορές ηγεσίας μεταξύ των σχολείων που παρουσιάζουν βελτίωση: Οι διευθυντές στα σχολεία μειονεκτικών περιοχών τείνουν να είναι λιγότερο έμπειροι. Τα σχολεία που βελτιώθηκαν, ξεκινώντας από πολύ χαμηλά επίπεδα, πέτυχαν μεγαλύτερη πρόοδο στην αλλαγή της σχολικής κουλτούρας-κλίματος, τη βελτίωση της διδασκαλίας-μάθησης και την αξιοποίηση δεδομένων για την απόδοση των μαθητών. Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

5 Οι διαφορές στο τοπικό πλαίσιο επηρεάζουν τη φύση, την κατεύθυνση και το ρυθμό της ηγετικής δράσης Διαφορές ηγεσίας ανάλογα με το κοινωνικο-οικονομικό πλαίσιο: Οι πετυχημένοι διευθυντές σε μειονεκτικές περιοχές καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να επιφέρουν βελτιώσεις στα μαθησιακά επίπεδα. Οι προσπάθειές τους επικεντρώνονται κυρίως στη βελτίωση της σχολικής κουλτούρας, της συμπεριφοράς, της παρώθησης και της μεγαλύτερης εμπλοκής των μαθητών. Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

5 Οι διαφορές στο τοπικό πλαίσιο επηρεάζουν τη φύση, την κατεύθυνση και το ρυθμό της ηγετικής δράσης Διαφορές ηγεσίας ανάλογα με τις εμπειρίες και την αρχαιότητα στη θέση: Οι πετυχημένοι διευθυντές υιοθετούν διάφορες στρατηγικές βελτίωσης ανάλογα με τις εμπειρίες και την αρχαιότητα στη θέση. Οι στρατηγικές αυτές έχουν να κάνουν τόσο με τη μετασχηματιστική όσο και με την παιδαγωγική ηγεσία. Τα πρώτα τρία χρόνια είναι πιο δραστήριοι στην εισαγωγή αλλαγών με στόχο να επιφέρουν βελτίωση σε διάφορες περιοχές. Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

6 Οι διευθυντές συμβάλλουν στη μάθηση των μαθητών μέσα από ένα συνδυασμό στρατηγικών και δράσεων Έμφαση στην αύξηση ακαδημαϊκών επιπέδων Αξιολόγηση μάθησης Κουλτούρα συνεργασίας εκπαιδευτικών Παρακολούθηση επίδοσης μαθητών-σχολείου Συνοχή διδακτικού προγράμματος Παροχή εξωσχολικών δραστηριοτήτων Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης

Υπάρχουν τρεις φάσεις επιτυχίας στην ηγεσία 7 Υπάρχουν τρεις φάσεις επιτυχίας στην ηγεσία ΠΡΩΙΜΗ (θεμελίωση) Βελτιώνει το φυσικό περιβάλλον Θέτει επίπεδα συμπεριφοράς μαθητών Αναδιοργανώνει την ηγετική ομάδα Εφαρμόζει συστήματα διαχείρισης απόδοσης ΜΕΣΗ (ανάπτυξη) Διευρύνει την κατανομή ηγετικών ρόλων και ευθυνών Αξιοποιεί δεδομένα πιο συστηματικά για λήψη αποφάσεων που αφορούν την πρόοδο των μαθητών ΥΣΤΕΡΗ (εμπλουτι-σμός) Εμπλουτίζει το πρόγραμμα σπουδών Διευρύνει ακόμη περισσότερο την κατανομή της ηγεσίας Καθορισμός οράματος και κατεύθυνσης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

8 Oι διευθυντές επιτυγχάνουν και διασφαλίζουν την επιτυχία διαφοροποιώντας ανάλογα τις ηγετικές στρατηγικές και δράσεις τους

Oι πετυχημένοι διευθυντές επιμερίζουν προοδευτικά την ηγεσία 9 Oι πετυχημένοι διευθυντές επιμερίζουν προοδευτικά την ηγεσία Οι διευθυντές τείνουν να είναι πιο αυταρχικοί στην πρώιμη φάση της ηγεσίας τους, ενώ στις επόμενες φάσεις κατανέμουν περισσότερες ευθύνες, ρόλους και εξουσία. Υπάρχει θετική συσχέτιση μεταξύ της προοδευτικής κατανομής ρόλων και ευθυνών και της βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η κατανομή της ηγεσίας στα σχολεία διαφέρει όσο αφορά τους τρόπους και τη μορφή που παίρνει. Η κατανομή των ηγετικών υπευθυνοτήτων και της δύναμης διαφέρει ανάλογα με το τοπικό συγκείμενο. ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

Oι πετυχημένοι διευθυντές επιμερίζουν προοδευτικά την ηγεσία 9 Oι πετυχημένοι διευθυντές επιμερίζουν προοδευτικά την ηγεσία Καθορίζεται από τέσσερις παράγοντες: Κρίση διευθυντή για το τι είναι πιο σωστό για το σχολείο σε κάθε φάση Κρίση διευθυντή για την ικανότητα και ετοιμότητα του προσωπικού να ηγηθεί Βαθμός εμπιστοσύνης που υπάρχει Εκπαίδευση, εμπειρίες και ικανότητες του διευθυντή ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

10 Η πετυχημένη κατανομή της ηγεσίας εξαρτάται από το βαθμό εμπιστοσύνης που υπάρχει Η αποτελεσματική κατανεμημένη ηγεσία εξαρτάται από 5 βασικούς παράγοντες εμπιστοσύνης: Αξίες και στάσεις: πίστη ότι ο εκπαιδευτικός νοιάζεται για τους μαθητές του και μπορεί να εργαστεί σκληρά προς όφελός τους, εάν αφεθεί να επιδιώξει στόχους στους οποίους είναι αφοσιωμένος. Διάθεση εμπιστοσύνης: θετικές εμπειρίες από προηγούμενες σχέσεις εμπιστοσύνης. Αξιοπιστία: ο βαθμός στον οποίο οι άλλοι θεωρούν αξιόπιστο το διευθυντή και τον εμπιστεύονται Επαναλαμβανόμενες δράσεις-ενέργειες εμπιστοσύνης Οικοδόμηση και ενίσχυση σχέσεων εμπιστοσύνης σε επίπεδο ατόμων και οργανισμού. ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

Συνοψίζοντας Διευθυντής: κύρια πηγή ηγεσίας Οκτώ βασικές διαστάσεις ηγεσίας Οι αξίες των ηγετών βασικά στοιχεία επιτυχίας Δεν υπάρχει ένα μοναδικό μοντέλο επιτυχίας Οι διαφορές στο περιβάλλον επηρεάζουν τη φύση, την κατεύθυνση και το ρυθμό των ηγετικών ενεργειών Οι ηγέτες συμβάλλουν στη βελτίωση των μαθησιακών επιπέδων μέσα από ένα συνδυασμό στρατηγικών και δράσεων Υπάρχουν τρεις φάσεις στην ηγετική ανάπτυξη (πρώιμη, μέση, ύστερη) Διαφοροποίηση δράσεων και στρατηγικών σε κάθε φάση Οι πετυχημένοι ηγέτες επιμερίζουν την ηγεσία προοδευτικά Η πετυχημένη κατανομή ηγεσίας εξαρτάται από την ύπαρξη ή όχι αμοιβαίας εμπιστοσύνης ΜΕΤΑΣΧ/ΤΙΚΗΗΓΕΣΙΑ

Προκλήσεις για βελτίωση 1 Συνεχής αυτομόρφωση και αναστοχασμός σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο 2 Η σχολική ηγεσία ψηλά στις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής 3 Ανάγκη για επαναπροσδιορισμό-εκσυγχρονισμό του ρόλου, των υπευθυνοτήτων, των καθηκόντων 4 Καθιέρωση επαγγελματικών προτύπων-στάνταρς ποιότητας σχολικού ηγέτη

Προκλήσεις για βελτίωση 5 Συγκροτημένα προγράμματα κατάρτισης και προσωπικής-επαγγελματικής ανάπτυξης ηγετών Φορέας συστηματικής επιμόρφωσης-κατάρτισης στελεχών και παραγωγής υποστηρικτικού υλικού 6 Επίκεντρο η συμβολή του ηγέτη στη βελτίωση της μάθησης των μαθητών 7 Μηχανισμοί εντοπισμού και διάχυσης καλών πρακτικών ηγεσίας – δίκτυα σχολείων

Προκλήσεις για βελτίωση 8 Ουσιαστική και συστηματική συνεχής στήριξη του σχολικού ηγέτη στις βασικές διαστάσεις του ηγετικού του ρόλου αλλά και στην καθημερινότητά του Ίδρυση Ενδοτμηματικής Επιτροπής Ανάπτυξης-Βελτίωσης Σχολικής Μονάδας: Πρώτο βήμα - Ανάπτυξη ιστοσελίδας με ψηφιακό υλικό Διάχυση καλών πρακτικών, χρήσιμων εργαλείων, ιδεών, επιμορφωτικού υλικού κ.λπ. Συνεχής εμπλουτισμός και ανανέωση Δυνατότητα επικοινωνίας και αποστολής υλικού από ενδιαφερόμενους

Προκλήσεις για βελτίωση Ανάπτυξη-Βελτίωση Σχολικής Μονάδας (τομείς δράσης): Ηγεσία – Όραμα Οργάνωση – Διοίκηση Σχολείου Οργάνωση – Διοίκηση Τάξης Αυτοαξιολόγηση – Προγραμματισμός – Σχέδια Δράσης Κλίμα – Κουλτούρα Ποιότητα Διδασκαλίας – Μάθησης Αλλαγές – Καινοτομίες Επαγγελματική Ανάπτυξη Προσωπικού Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Σχολείο για όλα τα παιδιά

Σας ευχαριστώ!