Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Θρησκευτικη μεταρρυθμιση
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α Ελληνική Εκκλησία Ευαγγελική Κατερίνης
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
16. Σολομών, ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ
Η έννοια της Ορθοδοξίας
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Εικών= απεικόνιση, προσωπογραφία (είκω, έοικα= μοιάζω) Η εικόνα, το εικονιζόμενο, δηλ. το αρχέτυπο και ο εικονίζων βρίσκονται μεταξύ.
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Νικόλας Δεπούντης
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Κύριλλος κ Μεθόδιος Άγιοι της εκκλησίας. Η ζωή τους Η ζωή τους Στις αρχές του 9ου αιώνα, οι αδελφοί Κωνσταντίνος (μοναστικό όνομα Κύριλλος) και Μεθόδιος,
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Εκχριστιανισμός Βουλγάρων · Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία επιθυμούσε να εντάξει τους Βουλγάρους στο σύστημα της. · Το Βυζάντιο υποχρέωσε τον Βούλγαρο ηγεμόνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία Απ΄ την αρχή της ιστορίας της εκκλησίας υπήρχαν κάποιοι που ήταν αντίθετοι στη χρήση εικόνων Αυτοί βρίσκονταν κυρίως στον κύκλο των αιρετικών (όπως οι νεστοριανοί, οι μονοφυσίτες, οι παυλικιανοί)

Αίτια 1. Το Ισλάμ και ο Ιουδαϊσμός που ήταν αντίθετοι στη χρήση εικόνων για το Θεό 2. Οι αυτοκράτορες που κατάγονταν από τις ανατολικές επαρχίες 3. Η άγνοια και η δεισιδαιμονία πολλών πιστών (λαθεμένη προσκύνηση των εικόνων) 4.πολιτικά και κοινωνικά αίτια ( εξάπλωση και επιρροή των μοναστηριών και επιθυμία περιορισμού τους από το κράτος, μεταρρυθμίσεις)

Ήταν αίρεση η εικονομαχία; Ήταν αίρεση η εικονομαχία; Ναι γιατί το ζήτημα της εξεικόνισης ή μη του προσώπου του Ιησού Χριστού ανάγεται στην πραγματικότητα στο ερώτημα τι ήταν ο Χριστός

Α΄φάση (726-787μ.Χ.) Κατά των εικόνων Υπέρ των εικόνων οι πατριάρχες Οι αυτοκράτορες Λέων ο Γ΄ και Κωνσταντίνος ο Ε΄ Οι κάτοικοι των ανατολικών επαρχιών Η Σύνοδος της Ιέρειας το 754μΧ. Υπέρ των εικόνων οι πατριάρχες Ο πάπας της Ρώμης Οι κάτοικοι της Ελλάδος (που επαναστάτησαν) Οι μοναχοί

Η λήξη της Α΄φάσης Το 787 μ.Χ. συγκλήθηκε από την Ειρήνη την Αθηναία η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο που αναστήλωσε τις εικόνες και ακύρωσε τις αποφάσεις της συνόδου της Ιέρειας

Η Β΄φάση (815-843μ.Χ) Κατά των εικόνων Υπέρ των εικόνων Ο αυτοκράτορας Λέοντας Ε΄ο Αρμένιος Ο αυτοκράτορας Θεόφιλος Υπέρ των εικόνων Θεόδωρος ο Στουδίτης Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα που επανέφερε τις εικόνες με τη Σύνοδο του 843μΧ.

Η Ζ΄ οικουμενική Σύνοδος 787μ.Χ Καταδίκασε την εικονομαχία ως αίρεση Διατύπωσε όρο- δόγμα «Η γαρ της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει»

Γιατί η προσκύνηση των εικόνων δεν είναι ειδωλολατρία; Άλλο είναι η λατρεία (κι αυτή αποδίδεται μόνο στο Θεό) κι άλλο η τιμητική προσκύνηση( που αποδίδεται στις εικόνες,αλλά αναφέρεται στο πρωτότυπο)

Γιατί η άρνηση της απεικόνισης του Χριστού δείχνει άρνηση του ότι ο Χριστός είναι ο Θεός που έγινε άνθρωπος Επειδή όμως ο Θεός έγινε πραγματικά άνθρωπος γι’ αυτό πρέπει να τον απεικονίζουμε όχι όμως ως άνθρωπο μόνο αλλά ως Θεάνθρωπο Γιατί είναι αίρεση;

Θυμίζουν παραστατικά τη ζωή και το έργο του Χριστού αλλά και των αγίων Οι εικόνες διδάσκουν Θυμίζουν παραστατικά τη ζωή και το έργο του Χριστού αλλά και των αγίων Μας βοηθούν να αναγόμαστε ευκολότερα προς το Θεό και τους αγίους (όπως και οι φωτογραφίες των αγαπημένων προσώπων μας)