Αποδόσεις αιτίων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Ελευθερία Ν. Γωνίδα Τμήμα Ψυχολογίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Μάθηση και Εκπαίδευση: Διορθώνοντας το Λάθος και Ενισχύοντας το Σωστό Ψυχολογική.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικής Ακαδημαϊκό έτος Εξάμηνο Β ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Θέμα: ΚΙΝΗΤΡΑ Όνομα σπουδαστή: Παναγιώτης Δικαιούλιας.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
Εκπαίδευση και μειονότητες
Θεματική ανάλυση των αφηγήσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποδόσεις αιτίων

Ορισμός Η απόδοση αιτίου αφορά την αντιληπτή αιτία ενός αποτελέσματος επίδοσης ή το πώς ο μαθητής εξηγεί τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του.

Θεωρία απόδοσης αιτίων Όταν το άτομο βιώνει το αποτέλεσμα μιας εκτέλεσης (ειδικά εάν το αποτέλεσμα είναι απροσδόκητο, αρνητικό ή σημαντικό), το άτομο θα αναζητήσει τον λόγο που οδήγησε σ’ αυτό το αποτέλεσμα.

Ο μαθητής θα μπορούσε να αποδώσει την καλή του επίδοση στο bowling σε μια τυχερή μπάλα, στο είδος του διαδρόμου, σε έναν νέο τρόπο απελευθέρωσης της μπάλας, στη βοήθεια του εκπαιδευτικού, στην υψηλή αθλητική του ικανότητα ή στην εξάσκηση. Ένας άλλος μαθητής θα μπορούσε να αποδώσει την κακή επίδοσή του στο μπόουλινγκ, στη χρήση ακατάλληλης μπάλας, στην κακή τύχη, στη φασαρία που προκαλούν οι άλλοι μαθητές, στην έλλειψη βοήθειας από τον εκπαιδευτικό, στην ελλιπή αθλητική ικανότητα ή στο γεγονός ότι δεν έχει ξαναπαίξει μπόουλινγκ.

Βασικές αποδόσεις αιτίων (1) η ικανότητα, (2) η προσπάθεια, (3) η τύχη και (4) η δυσκολία του έργου.

Ταξινόμηση απόδοσης αιτίων Η πραγματική απόδοση αιτίων είναι λιγότερο σημαντική για τη μελλοντική παρακίνηση και τη συμπεριφορά από τα χαρακτηριστικά ή τις ιδιότητες της απόδοσης αυτής. Αιτιότητα – Σταθερότητα - Ελεγξιμότητα

Αιτιότητα Το σημείο της αιτιότητας αναφέρεται στο εάν η αιτία του αποτελέσματος της εκτέλεσης είναι εσωτερική ή εξωτερική σε σχέση με το άτομο. Οι εσωτερικές αποδόσεις μπορεί να είναι η ικανότητα και η προσπάθεια, ενώ η δυσκολία του έργου και η τύχη αποτελούν εξωτερικές σε σχέση με το άτομο.

Σταθερότητα Στη διάσταση της σταθερότητας, τα αίτια μπορούν να θεωρηθούν σταθερά και μόνιμα χαρακτηριστικά (μπορεί να αναμένεται το ίδιο αποτέλεσμα το μέλλον) ή ασταθή και προσωρινά (είναι πιθανό στο μέλλον ένα διαφορετικό αποτέλεσμα). Η ικανότητα και η δυσκολία του έργου θεωρούνται γενικά ως σταθερές αποδόσεις αιτίου, ενώ η προσπάθεια και η τύχη θεωρούνται συνήθως ασταθείς.

Ελεγξιμότητα Το χαρακτηριστικό της ελεγξιμότητας των αποδόσεων αιτίων αναφέρεται στο κατά πόσο το άτομο πιστεύει, ότι έχει τη δύναμη να αλλάξει το αίτιο ή όχι. Η ικανότητα και η τύχη θεωρούνται συνήθως ως μη ελέγξιμα αίτια, ενώ η προσπάθεια θεωρείται ως αίτιο που μπορεί να ελεγχθεί. Η δυσκολία του έργου μπορεί να εκλαμβάνεται ως ασταθής και ελέγξιμη (εάν κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να προσαρμόσει τη δυσκολία του έργου) ή σταθερή και μη ελέγξιμη (εάν το άτομο πιστεύει, ότι το έργο υπόκειται πλήρως στον έλεγχο των άλλων και δεν μπορεί να επιφέρει το ίδιο το άτομο αλλαγές στο έργο).

ΕΛΕΓΞΙΜΟΤΗΤΑ ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΥΧΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΜΗ ΕΛΕΓΞΙΜΗ ΕΛΕΓΞΙΜΟΤΗΤΑ ΕΛΕΓΞΙΜΗ ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΑΣΤΑΘΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΤΥΧΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΑΘΕΡΗ

Συνέπειες των ταξινομήσεων της απόδοσης αιτίων Η επιρροή στις προσδοκίες Οι σταθερές αποδόσεις αιτίων στο αποτέλεσμα της εκτέλεσης, οδηγούν το άτομο να προσδοκά το ίδιο αποτέλεσμα στο μέλλον. Η επιρροή στα συναισθήματα Οι εσωτερικές και ελεγχόμενες αποδόσεις αιτίων εξυπηρετούν την ενδυνάμωση ή την εξασθένηση των συναισθημάτων και επηρεάζουν την αυτοαξία.

Απόδοση αιτίων και κίνητρα ΥΨΗΛΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΧΑΜΗΛΗ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ Επιτυχία Αποτυχία Επιτυχία Αποτυχία Εσωτερική Εξωτερική Εξωτερική Εσωτερική Σταθερή Ασταθής Ασταθής Σταθερή Ελέγξιμη Ελέγξιμη Μη ελέγξιμη Μη ελέγξιμη

Ανάπτυξη της απόδοσης αιτίων Τα παιδιά δεν αναπτύσσουν ώριμη κατανόηση της ικανότητας ή των σχετικών εννοιών της αντίληψης, της τύχης και της δυσκολίας του έργου, περίπου μέχρι την ηλικία των 12 ετών. Μετά την ηλικία των 12 τα παιδιά αρχίζουν να αποδίδουν τις πράξεις τους σε αίτια που αφορούν την προσπάθεια και την επιμονή.

Μαθημένη απελπισία/επίκτητη αδυναμία Η επίκτητη αδυναμία είναι η πεποίθηση, ότι δεν υπάρχει σχέση μεταξύ των ενεργειών ενός ατόμου και του αποτελέσματος που αυτές απέφεραν. Το άτομο σ’ αυτή την περίπτωση, πιστεύει ότι είναι καταδικασμένο να αποτύχει ανεξαρτήτως του τι θα κάνει. Το άτομο δεν έχει τον έλεγχο των αρνητικών ή των θετικών αποτελεσμάτων (ελεγξιμότητα).

Χαρακτηριστικά της επίκτητης αδυναμίας Οι μαθητές αποδίδουν συνήθως την αποτυχία στη χαμηλή ικανότητα, την οποία θεωρούν σταθερή, μη ελέγξιμη αιτία. Έχουν την τάση να αποφεύγουν τις προκλήσεις και να τα παρατάνε εύκολα, όταν δεν έχουν άμεση επιτυχία. Τα επιτυχή αποτελέσματα αποδίδονται σε μη ελέγξιμους αλλά εξωτερικούς παράγοντες. Δυσκολίες στο να αποδεχθούν τις επιτυχίες τους

Χαρακτηριστικά της επίκτητης αδυναμίας Εάν οι αποτυχίες αποδίδονται σε σταθερά αίτια, η επίκτητη αδυναμία τείνει να είναι μονιμότερη παρά όταν οι αποτυχίες αποδίδονται σε ασταθή αίτια. Όταν μόνο τα αρνητικά αποτελέσματα αποδίδονται σε σταθερά, μη ελέγξιμα αίτια (π.χ., χαμηλή ικανότητα), τα αποτελέσματα είναι μια μόνιμη μορφή επίκτητης αδυναμίας, ειδικής για τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Παράγοντες επιρροής στην απόδοση αιτίων Γονική συμπεριφορά Προσδοκίες εκπαιδευτικών Κοινωνικό πλαίσιο (κλίμα σχολείου και τάξης) Κοινωνικός περίγυρος (φίλοι)

Παράγοντες επιρροής στην απόδοση αιτίων Χαρακτηριστικά μαθητή Ηλικία Φύλο Εθνικότητα Μαθητές με αναπηρία

Συνέπειες της απόδοσης αιτίων Επιμονή και επίδοση Οι ελέγξιμοι και ασταθείς παράγοντες εμφάνισαν τα καλύτερα αποτελέσματα Συναισθήματα Οι εσωτερικοί και σταθεροί παράγοντες συνδέονταν με θετικά συναισθήματα